Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
Minä ainakin ihan surutta siirryn laittomalle puolelle. Loppuu talkoot tämän maan hyväksi, nauttikaapa siitä.
Lailliset työt kun ei tilannetta paranna ellei saa kokopäivätyötä kohtuullisella palkalla ja sitä ei ole näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei suostu tekemään työtä, joka ei mielestään ole kiva ja ihana, niin miten hän muka ryhtyy sisällisotimaan tai ryöstelemään? Kun viitsiminen ei riitä työnhakuun, niin miten se riittää taisteluun?
Ei se paljoa vaadi että kävelee kauppaan ja alkaa syömään ja kävelee vatsa täynnä ulos. Ja jos poliisit pamputtaa niin saa ainakin yösijan ja ruokaa. Sit toistaa saman kun pääsee vapaaksi.
Bon appetit vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?
Meinaat että meille muille työt on tullut niin, että joku on tullut tarjoamaan, ja vielä isolla palkalla? Kyllä sitä on pitänyt koulut käydä ja aloittaa pohjalta.
Jatkossa kaupungit maksavat sakkomaksuja, jos työtön ei saa ansiotyötä.
Eli työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa.
Sakkomaksu alkaa jo 3 kuukauden ansiosidonnaisen jälkeen. Kaupunki maksaa puolet työttömyyskorvauksesta niin kauan, että työtön saa ansiotyön.
Miten sitten minä, joka on siivooja työltään pärjään ihan hyvin ja on jopa ylimääräistäkin rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?
Meinaat että meille muille työt on tullut niin, että joku on tullut tarjoamaan, ja vielä isolla palkalla? Kyllä sitä on pitänyt koulut käydä ja aloittaa pohjalta.
Minä olin työttömänä palkattomassa työkokeilussa AMK tutkinnolla ja cv oli jo ennen sitä 2 sivua.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa.
Hakekaa ihmiset niitä töitä, ja ihan kaikenlaisia. Vammaispalveluihin on aina tarvetta sekä siivojille, ja koulunkäynninohjaajille. Kun valitatte täällä, käyttäkää se energia työnhakuun. Ihmettelen kyllä miten surkea voi ihminen olla jos ei noitakaan töitä saa
Miten Suomen hallitus voi lopettaa kansaneläkkeitten
maksun Ruotsiin ja säästää sillä 38 milj euroa?.
Miten asuntovelkaiset pärjäävät, kun kohta saa helposti irtisanoa ja työkkäri voi laittaa palkattomaan työkokeiluun.
Sellaista yhteiskuntaa ei ole, jossa kaiki ovat töissä: osalle ei töitä ole, osa ei niihin kykene. Tämä pitää tunnustaa.
Hyvinvointivaltiossa heistä on huolehdittu minimillä, jotta emme ole kuten Amerikassa. Meilläkin kuitenkin on jo nyt asunnottomia ja ihmisiä ruokajonossa.
Veikkaan, että nämä tulevat lisääntymään muiden lieveilmiöiden myötä. Sukupolvia ylittävä huono-osaisuus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa ihmiset niitä töitä, ja ihan kaikenlaisia. Vammaispalveluihin on aina tarvetta sekä siivojille, ja koulunkäynninohjaajille. Kun valitatte täällä, käyttäkää se energia työnhakuun. Ihmettelen kyllä miten surkea voi ihminen olla jos ei noitakaan töitä saa
Hallitus leikkasi juuri soviteltua päivärahaa ja asumistuesta lähti 300 euron ansiotulovähennys eli haetaan työpaikkoja, missä 40 h viikko.
Koulunkäyntiavustajalla vain 30 h viikko työtä.
Vierailija kirjoitti:
Menopuolta pakko karsia, eli pienemmät asunnot, eläminen nuukemmin, eli itse tehtyä kotiruokaa, ei ravintolassa käymistä, Mäkkäreitä, ei läjäpäin uusia vaatteita. Aika pitkälti varmaan semmoista kuin itsellä oli lapsena 1970-luvulla. Mistään ei ollut pulaa mutta mitään ylimääräistä ei ollut. Lomamatka kotimaassa, luontokohteita, marjareissuja sun muita. Onnellinen lapsuus.
Ja sitten semmoinen suvun ja perheen merkityksen kasvu. Eli tukea perheestä. Täällä ihannoidaan sitä, että pärjätään yksin. Muualla sukupolvia asuu yhdessä ym. Tämäkin voi itse asiassa lisätä hyvinvointia koko yhteiskunnassa.
Paluu tavallisuuteen ja sen ymmärtäminen, että kaikki ei voi saada kaikkea. Ja että jos ei jaksa eikä viitsi opiskella tai tehdä töitä, niin ei voi saada samaa kuin sellainen, joka viitsii.
No joo. Aika turhaa lässytystä. Mitä jos enää nykyistä pienempään asuntoon ei mahdu? Mäkkärissä olen käynyt viimeksi vuonna 2013 . Ihan rehellisesti, typeriä neuvoja just nämä "tee itse ruokaa". No ihanko tosi? Eikä kaikilla ole ihana, rakastava, tukea tarjoava suku. Itse esimerkiksi asuisin mieluummin kadulla kuin äitini kanssa. Isää en ole tavannut kymmeneen vuoteen. Ei ole enää mahdollista karsia menoista, ei ole "läjäpäin uusia vaatteita" kun hyvä että on varaa uusiin sukkiin kun niitä tarvitsee.
Helppo neuvo: elä suu säkkiä myöten eli vähennä kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä sähköjä ole pakko maksaa. Eihän meillä ole ollut sähköjä kuin joku 50 vuotta, hyvin pärjättiin ennenkin. Eikä oltu lihavia.
Mitä? Missä sä asut jos sähköt on olleet vasta 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi juuri soviteltua päivärahaa ja asumistuesta lähti 300 euron ansiotulovähennys eli haetaan työpaikkoja, missä 40 h viikko.
Työtön saa itse valita mitä töitä hakee.
Pitää olla 40 h viikko työ.
Sitä mitä tekevät muualla
kulutetaan vähemmän
tehdään töitä enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa itse valita mitä töitä hakee.
Pitää olla 40 h viikko työ.
Omaiset voi hoitaa vammaisia omaishoidontuella jatkossa.
Jos työt ei käy niin suu soukemmalle
Omaiset hoitavat vammaisia jatkossa omaishoidontuella.
Minulla on oikeus hakea työ, missä on 40 h joka viikko töitä jotta saan perheeni laskut maksettua.
Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja samalla vastuu vammaisista siirtyi omaisille.
Vaikka töihin?