Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
On pakko lopettaa opiskeleminen sairaanhoitajaksi. Turhaan valittavat, kun ei ole tarpeeksi hoitajia. Millä ajalla opiskelen, jos siivoan 37 h/viikossa?
Yleisesti olen sitä mieltä, että systeemi johtaa siihen, että hädänalaiset ihmiset joutuvat umpikujaan ja se johtaa pimeän työn tekemiseen tai rikollisuuden kasvuun. Nyt ei vielä olla laman pohjalla, mutta se siellä odottaa.
Työmarkkinatorilla on avustajan työtä 30 h kuukaudessa. Ei työtön voi tuollaista ottaa nyt kun suojaosat, sovitellut päivärahat leikattiin ja asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys.
Eli joku työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi noita tehdä.
Mistä saat loput tunnit. Ei kaupat ainakaan työvuoroja sovittele.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että ei ensimmäiseksi mietitä työntekoa.
Eihän nyt toki, hirveetä jos persettä pitäisi nostaa sohvalta, ei jaksa.
Entä jos pitäisi mennä avustamaan pyörätuolissa olevaa ja kauppa on laittanut työvuoron, ei voi olla kahdessa työpaikassa samaan aikaan. Kukaan ei jousta. No, kauppa tietysti valittaisiin ja pyörätuolissa oleva olisi ilman avustajaa sen päivän.
Menopuolta pakko karsia, eli pienemmät asunnot, eläminen nuukemmin, eli itse tehtyä kotiruokaa, ei ravintolassa käymistä, Mäkkäreitä, ei läjäpäin uusia vaatteita. Aika pitkälti varmaan semmoista kuin itsellä oli lapsena 1970-luvulla. Mistään ei ollut pulaa mutta mitään ylimääräistä ei ollut. Lomamatka kotimaassa, luontokohteita, marjareissuja sun muita. Onnellinen lapsuus.
Ja sitten semmoinen suvun ja perheen merkityksen kasvu. Eli tukea perheestä. Täällä ihannoidaan sitä, että pärjätään yksin. Muualla sukupolvia asuu yhdessä ym. Tämäkin voi itse asiassa lisätä hyvinvointia koko yhteiskunnassa.
Paluu tavallisuuteen ja sen ymmärtäminen, että kaikki ei voi saada kaikkea. Ja että jos ei jaksa eikä viitsi opiskella tai tehdä töitä, niin ei voi saada samaa kuin sellainen, joka viitsii.
Jokainen itseään kunnioittava menisi töihin ja katkaisi itseltään Kela napanuoran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että ei ensimmäiseksi mietitä työntekoa.
Eihän nyt toki, hirveetä jos persettä pitäisi nostaa sohvalta, ei jaksa.
Onko 2 kuukauden asumis- ja ruokarahat säästössä, jos irtisanotaan ja odottelet ansiosidonnaista.
Kun ei tule työttömälle eläkettä joka kuukausi, jos on vähän aikaa töissä, työttömyystuki katkaistaan ja haetaaan uudelleen.
Tarkastelepa niitä laskuja, ovatko kaikki todella välttämättömiä !
Vierailija kirjoitti:
Menopuolta pakko karsia, eli pienemmät asunnot, eläminen nuukemmin, eli itse tehtyä kotiruokaa, ei ravintolassa käymistä, Mäkkäreitä, ei läjäpäin uusia vaatteita. Aika pitkälti varmaan semmoista kuin itsellä oli lapsena 1970-luvulla. Mistään ei ollut pulaa mutta mitään ylimääräistä ei ollut. Lomamatka kotimaassa, luontokohteita, marjareissuja sun muita. Onnellinen lapsuus.
Ja sitten semmoinen suvun ja perheen merkityksen kasvu. Eli tukea perheestä. Täällä ihannoidaan sitä, että pärjätään yksin. Muualla sukupolvia asuu yhdessä ym. Tämäkin voi itse asiassa lisätä hyvinvointia koko yhteiskunnassa.
Paluu tavallisuuteen ja sen ymmärtäminen, että kaikki ei voi saada kaikkea. Ja että jos ei jaksa eikä viitsi opiskella tai tehdä töitä, niin ei voi saada samaa kuin sellainen, joka viitsii.
Pitää asua keskustassa, kun työkkäri voi laittaa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä työkokeiluun, tulee karenssi, jos ei suostu.
Just hallitus leikkasi bensarahat niin että eläkeläisten hoito jäi valtiolle. Ei ole omaisilla rahaa edes kulkea eläkeläisten luo.
Vierailija kirjoitti:
On pakko lopettaa opiskeleminen sairaanhoitajaksi. Turhaan valittavat, kun ei ole tarpeeksi hoitajia. Millä ajalla opiskelen, jos siivoan 37 h/viikossa?
Yleisesti olen sitä mieltä, että systeemi johtaa siihen, että hädänalaiset ihmiset joutuvat umpikujaan ja se johtaa pimeän työn tekemiseen tai rikollisuuden kasvuun. Nyt ei vielä olla laman pohjalla, mutta se siellä odottaa.
Opintolainaa ?
Eläkeläisten hoito jäi Hyvinvointialueille. Omaiset ei voi osallistua, hallitus vei bensarahat.
Tullaan sitten perintövaiheessa kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ongelmana se, että Suomi on kaupungistunut sitten sen 1970-luvun. Nuorempi polvi on muuttanut opintojen ja töiden perässä kaupunkiin ja ne vanhat vanhemmat ovat jääneet maalle asumaan. Jos sukupolvien pitäisi asua yhdessä, nuoremman polven lapsineen pitäisi muuttaa takaisin maalle (mistä työt?) tai vanhemman polven kaupunkiin nuoremman polven pienehköihin kaupunkiasuntoihin. Tukeakaan niiltä kaukana asuvilta vanhuksilta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset voivat opettaa lapsilleen, että kenenkään vaatteita ja liikuntavarusteita ei koulussa eikä vapaa-ajalla haukuta eikä naureta.
Ehdottomasti mutta ei sillä välin sen vuoksi makseta korkeita tukia jotta saadaan uusia vaatteita.
Kun sairaalan sosiaaliohjaaja soittaa, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin me sanotaan, että sorry ei ole rahaa pitää enää autoa. Ei voida osallistua. Linja-autoa ei kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset voivat opettaa lapsilleen, että kenenkään vaatteita ja liikuntavarusteita ei koulussa eikä vapaa-ajalla haukuta eikä naureta.
Ehdottomasti mutta ei sillä välin sen vuoksi makseta korkeita tukia jotta saadaan uusia vaatteita.
Ei käydä kuule edes parturissa.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
Joten asiakkaat senkun vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Kun sairaalan sosiaaliohjaaja soittaa, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin me sanotaan, että sorry ei ole rahaa pitää enää autoa. Ei voida osallistua. Linja-autoa ei kulje.
Valtio leikkaa omaisilta niin sen on pakko siirtää lisää rahaa eläkeläisten hoitoon.
Koska eläkeläisten hoito jää valtiolle. Omaiset ei voi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tuossa kiteytit minunkin ajatukset ! N vm -51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tuossa kiteytit minunkin ajatukset ! N vm -51
Moni lapsiperhe asuu jo vuokralla kaksioissa ja kolmioissa.
Eläkeläisiä asuu isommissa asunnoissa kuin lapsiperheet asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka laskee elämäänsä tukien varaan? Ellei ole todella sairas?
Mä oon todella sairas. Paheneva sairaus.
Vaivaako demarius????? Se on kyllä terminaalinen tauti. Ainoa mikä siihen auttaa, on liittyä PS ja mennä töihin.
On, tutulla oli veroprosentti palkasta 1,5 %