Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
Kaikki etenee suunnitelman mukaisesti. Pelastukseksi tarjotaan EU-liittovaltiota ja totaalista valvontayhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ehdi töihin kun menee aika ruokajonossa pummiessa, sieltä saa 300-400 e edestä ruokoo joka kuulle.
työ se on sekin!
Kannattaisi hiukan tutkia asioita ennenkuin kirjoittelee valheita. Ruokajonot ovat nykyään niin pitkiä, että loppupää jää ilman. Jonottamaan joutuu pitkään. Ruokaa on jaettavana vähän ja se on usein muutama tuote. 3-4 jotain tuotetta on jo hyvä saalis. Nekin ovat aivan sattumanvaraisia joista ei voi valmistaa ruokaa. Tuollaiset 300-400 euroa on täyttä potaskaa. Tervetuloa todellisuuteen.
Puhun nyt muista paikkakunnista kuin Helsingin seutu, josta nyt kerrotaan taruja. Jos siellä onkin runsaammin, en tiedä, niin monilla muilla ei niin ole.
Meillä täällä Etelä- Hämeen pikkukaupungissa toimi ruokajakelu viime vuoden loppuun saakka. Rouva siellä kävi vaikka sanoin ettei tarvi, antakoot muille. Vaikka työttömiä ollaankin. Siellä kylläkin jäi aina ruokaa yli. Ehkäpä muutamalla kympillä kuussa sitä tavaraa sai. Enimmäkseen leipää, jauhoja, makaronia ym. halpaa tavaraa. Hyvä sekin.
Työmarkkinatuki on 595 netto, ei se riitä.
Ehkä pitää tarjoutua pienemmällä palkalla töihin.
Yrittäjä voi irtisanoa vakituisia.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto, ei se riitä.
Ehkä pitää tarjoutua pienemmällä palkalla töihin.
Yrittäjä voi irtisanoa vakituisia.
Kirjanpitoa 1700 brutto palkalla. Voi tarjoutua kohta myös valtiolle pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että jos lapsettomien asumistukia leikataan, meillä riittäisi enemmän tukia lapsiperheille. Varsinkin sellaisille joissa palkka ei vain riitä.
Asumistukia leikattiin myös yh-vanhemmilta.
Jep, mutta olisin ainakin valmis tulevaisuudessa sellaiseen ettei sitä leikattaisi kaikilta. Politiikkaa tehdään myös tulevaisuudessa. Tällä hetkellä leikkauksien vastustajat tuntuvat vastustavan aivan kaikkia leikkauksia, minä en ole sillä kannalla vaikka työtön lapseton olenkin.
yh-vanhemmat eivät ole minusta etuasemassa muihin perheisiin nähden, vaan pitäisi mennä tarpeen sekä kohtuuden mukaan.
Itse rupesin myymään kannabista. Ostan sitä 12€/gramma ja myyn eteenpäin 20€/g. Sillä tienaa sen verran ettei tarvitse varastella kaupasta tai elää kaurapuurolla päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että jos lapsettomien asumistukia leikataan, meillä riittäisi enemmän tukia lapsiperheille. Varsinkin sellaisille joissa palkka ei vain riitä.
Jep, mutta olisin ainakin valmis tulevaisuudessa sellaiseen ettei sitä leikattaisi kaikilta. Politiikkaa tehdään myös tulevaisuudessa. Tällä hetkellä leikkauksien vastustajat tuntuvat vastustavan aivan kaikkia leikkauksia, minä en ole sillä kannalla vaikka työtön lapseton olenkin.
yh-vanhemmat eivät ole minusta etuasemassa muihin perheisiin nähden, vaan pitäisi mennä tarpeen sekä kohtuuden mukaan.
Ja sitten lapsi voi pahoin. Kiusataan koulussa huonoista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka laskee elämäänsä tukien varaan? Ellei ole todella sairas?
En minä jaksa töitä tehdä ja aikaa ei ole ku mun rytmi on erilainen eli nukun yleensä päivisin ja illat ja yön olen hereillä ja pelaan verkossa. Minua ei ole luotu heräilemään töihin.
Jos sulla olis osaamista, voisit tehdä etätöitä amerikkalaiselle firmalle. Olisit jo valmiiksi niiden kanssa samassa rytmissä.
Yksi tuttu tekee töitä jenkkifirmalle yli 100000 euron vuosipalkalla (löytyi verolistoilta), eikä ole vielä edes 25v. Suomalaiset on asiantuntijahommissa halpatyövoimaa. Kannattaa katsella niitä töitä myös Suomen ulkopuolelta.
Viime kesänä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli ne tulevat luultavasti lisääntymään.
Oli myös, että ei kannata provosoida eli ei saa pitää merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
Osa huutelijoista on itsekin työttömiä, jopa niitä lusmuja, jotka eivät yritäkään tehdä mitään parantaakseen tilannettaan. Kai he saavat jotain iloa elämäänsä nälvimällä täällä muille ja kuvitellessaan olevansa rikkaita sijoittaja. .
Viime kesänä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä.
Ja mitä tekee hallitus, leikkaa lisää lapsiperheiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten lapsi voi pah
Täh? Lapsi voi pahoin jos asumistuesta ei leikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osa tekee pimeänä siivoustyötä sukulaisille, naapureille ja ystäville ja siivousfirmat jää ilman keikkoja.
1990-luvulla oli paha lama. Näin joskus kun ravintolan omistaja maksoi palkan käteisellä yhdelle työntekijälle.
Ja kohta tulee paikallinen sopiminen eli voi tarjoutua töihin pienemmällä palkalla kuin vakituiset ja vakituisten irtisanomissuojaa heikennetään.
Itse olin 90-luvun teinejä, tehtiin tosiaan inventaariot, ikkunan pesua, hyllyjärjestysten siirtoa yms. ja palkka tuli käteisenä, ei niistä veroja maksettu. Myöhemmin vasta tajunnut, ettei ihan laillisesti mennyt. Kaupassa töissä olevan kaverin lapsi sai "auttaa" kaupassa, oli siis kassallakin, Tokmanni-tyyppisessä, palkaksi sai kirjepaperisetin ja paidan, eli tällainen vastaava varmasti lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on 425 e vastikevuokra
60 e sähkö
600 e velkaa per kk kun otin tossa 40 000 e lainan kun olin töissä viime syksynä
ehkä 200 e dna-elisa-telia velkoja ostoksista per kk
saan sen työkkärin eli n 600 e kk
asuntotuki 175
--
tulot siis kelalta 775 ekk- menot 1300 e kk!!!!!!!!!! jää siis 600 e kk miinusta!
ja jos en ensi k uusta saa laskemaani 350 e kk sossun toimeentuloa niin pe rseeseen menee kaikki toki on säästöjä 26 000 e
kyllä niiden on pakko antaa sitä toimeentuloa enhän mä pysty maksaa kaikkia laskuja noilla ja motskarin bensaankin menee rahaa kesällä
No prkl et sä nyt verorahoilla lainojasi maksata ! Ihan idiootti touhuja, maksa velkasi säästöilläsi niinkuin muutkin. Mitä siitä tulisi, että toimeentulotuki maksaisi
en aio maksaa velkojani, lyhennän sossun ja kelan tuloilla niitä ja ne rahat jotka oon lainannut aion tuhlata matkailuun, ne riittää 2 vuodeksi putkeen jos lähden Aasiaan
samaan aikaan lyhennän velkaa ja maksan vastiketta sossun ja kelan rahoilla!
näin se menee!
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä.
Ja mitä tekee hallitus, leikkaa lisää lapsiperheiltä.
Nuoret saa entistä vähemmän käyttörahaa.
Ensi syksynä varmaan ihmetellään, jos ryöstöt ovat lisääntyneet.
Ehkä he perustavat työryhmän asiaa pohtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lastenhoitaja, yksi lapsi. Nettotulot 1700 e kk. Asumistuki pieneni melkein 200 e, vuokra on Hekan asunnosta melkein 1000 e kk vesimaksuineen. Lapsi on autisti ja on pakko asua koulun lähellä. Joudun hakemaan toumeentilotukea nyt ensimmäisen kerran.
No on kyllä järkyttävä vuokra kaksiosta! Kyllä Helsingissä on halvempiakin kaksioita, ei tarvii Hekan kämpässä asua.
Osa-aika töitten suurin ongelma on se että harvoin onnistuu sovittamaan 2-3 työn eri ajoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osa tekee pimeänä siivoustyötä sukulaisille, naapureille ja ystäville ja siivousfirmat jää ilman keikkoja.
1990-luvulla oli paha lama. Näin joskus kun ravintolan omistaja maksoi palkan käteisellä yhdelle työntekijälle.
Ja kohta tulee paikallinen sopiminen eli voi tarjoutua töihin pienemmällä palkalla kuin vakituiset ja vakituisten irtisanomissuojaa heikennetään.
Itse olin 90-luvun teinejä, tehtiin tosiaan inventaariot, ikkunan pesua, hyllyjärjestysten siirtoa yms. ja palkka tuli käteisenä, ei niistä veroja maksettu. Myöhemmin vasta tajunnut, ettei ihan laillisesti mennyt. Kaupassa töissä olevan kaverin lapsi sai "auttaa" kaupassa, oli siis kassallakin, Tokmanni-tyyppisessä, palkaksi sai kirjepaperisetin ja paidan, eli tällainen vastaava v
Energiajuomaa jne.
Valtio saisi sitten vähemmän verotuloja.