Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIITOSTEN viikko 4 :-)

22.01.2007 |

Oikein pirteää huomenta kaikille Viitosille!

Täällä ollaan melko tyytyväisenä päättyneen kolmannen viikon tulokseen:

Aloituspaino 61,2kg (2.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 60,8kg)

Paino viime viikolla 59,6kg (15.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 59,2kg)

Paino nyt 59,3kg (22.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 58,9kg)

Nyt on alusta asti yhteensä lähtenyt senttejä vyötäröltä 5 cm ja mahasta 4 cm (näiden mittojen pieneneminen on mulle tärkeintä)

Pituus 160cm

Tavoitepaino 55kg (toivottavasti jo pääsiäiseen mennessä!)

Nyt siis vaihdoin tuohon uuteen vaakaan, joka antoi tänään 400g painavamman tuloksen kuin vanhalla vaa' alla sain, joten lisäsin myös alkupainooni ja edellisviikon painooni tuon 400g. Eli vaikka viime viikolla vanha vaakani näyttikin 59,2kg ja tällä viikolla oli paino " noussut" 100g (59,3kg) niin tuo johtui vain vaa' an vaihtamisesta, joten ei kai pidä niin masentua... Tietysti tavoite on nyt sitten tuon 400g kauempana :-( Eli uutta vaakaa käytän tästä lähtien seurantaan. Senttejä oli sentään taas vähän sulanut pois, tosin ei juurikaan pahimmista paikoistani eli vyötäröltä ja mahasta, vaan eniten rinnan alta ja lantiosta. Eli voinen pitää tulosta ihan hyvänä. Ja onhan 400g pudotus vanhalla vaa' alla mitattuna jo tosi hyvä viikkopudotus :-)

Ruokailuissa pysyin tavoitteissani ihan hyvin, tosin perjantaina herkuttelin niillä riisikakuilla ja lauantaina äitini luona join pienen lasillisen valkoviiniä ja söin pienen palan omenapiirakkaa+jätskiä. Mutta koko kyläilyn jälkeen oloni oli edelleen kevyt ja hyvä, sillä söin paljon salaattia ja vain vähän pääruokaa (pastaa)! Olinkin oikein tyytyväinen ja mietinkin, että miksi sitä on aikaisemmin ollut aina pakko ottaa lisää kaikkea herkkua: aikaisemmin olisin syönyt pastaa ja täytettyä patonkia ainakin tuplamäärän (ja tuskin yhtään " pelkkää" vihreää salaattia) ja jälkkäriäkin olisin varmasti ottanut isoimman piirakkapalan (tämä oli kaikista pienin, ehkä 5cm*5cm pala!) ja puoli litraa jätskiä... Olen siis oikein tyytyväinen itseeni, vaikka siis herkuttelinkin vähän - en voi näitä harkittuja nautintohetkiä kuitenkaan miksikään " repsahtamiseksi" tai " sortumiseksi" sanoa, koska omatuntokaan ei soimaa :-)

Liikunnan suhteen tavoitteenani oli kerran tanssia, kerran vauvajumppaa ja kerran punttiksella, mutta saatuani tietooni viikon järkyttävimmän uutisen eli kamalan suuren rasvaprosenttini (33,5%!!!), muutin liikuntatavoitteeseeni pysyvästi 2 kertaa punttista viikoittain. Toteuma oli koko viikolla oikein hyvä: maanantai-illan kotijumppa (teidän tsempin ansiosta, kiitokset vielä!), tiistaina vähän venyttelyä, keskiviikkona se todella rakastamani tanssitunti sekä torstaina+lauantaina punttista (1h/kerta). Vauvajumpassa en siis käynyt kertaakaan. Perjantaina laiskottelin ja eilen sunnuntaina käytiin vain vauvauinnissa, mitä ei kyllä voi laskea omaksi liikunnaksi mutta onhan sekin parempaa kuin sohvalla makaaminen :-) Ja eilen sunnuntaina oltiin sentään koko perhe tunnin verran ulkona (vähän lumitöitä ja leikkimistä). Tällä alkaneella viikolla tavoitteenani on käydä vähintään 2 kertaa punttiksella ja kerran tanssimassa eli olen tyytyväinen 3 liikuntakertaan, mutta tavoittelen noin 5 liikuntakertaa, jotta ei mene huonommaksi kuin viime viikolla! Varsinkin nyt, kun on 400g " enemmän" pudotettavaa tavoitteeseeni pääsemiseksi, niin täytyy tehdä töitä oikein ahkerasti :-)

Mua on tsempannut tosissaan nämä teidän kirjoituksenne, olen tosi kiitollinen niistä! Ja on ollut tosi hyödyllistä, kun kaikki kirjaavat omat viikon ruoka-/liikuntatavoitteenne tänne niin ehkä niihin pyrkii sitten tietoisemmin ja ne tsemppaavat muita, kun näkee muidenkin tosissaan ahkeroivan painonpudotustavoitteensa eteen :-) Ei kukaan sitä tavoitetta " ilmaiseksi" saavuta! Ja kiitos myös aktiivisuudestanne viikon kuluessakin, koska usein omat herkkuhimot unohtuvat, kun käy vilkaisemassa taas muutamat uudet viestit täältä netistä ja tietää muidenkin Viitosten tsemppaavan jossain päin Suomea :-) Ja kyllähän kaikilla on paino pudonnut pikku hiljaa tasaisesti, joten kyllä tämä laihdutus tuo tulosta vielä kevään mittaan! Eihän vielä edes tammikuu ole ohi! Paljonkohan me saadaan yhdessä kiloja pudotettua? Tehdään ainakin oma osuutemme siinä, että suomalaiset keventyvät! Nythän on Hesarissa ollut koko 2007-vuoden teemana laihdutus ja senkin artikkeleiden lukeminen motivoi mua :-)

Myös mieheni on jo hieman motivoituneempi keventämään ruokavaliotaan ja liikkumaan enemmän, mikä tietysti helpottaa myös mun omaa urakkaani. Vielä syksyllä hän kantoi monta kertaa viikossa kotiin karkkia, sipsejä jne, mutta on hiljalleen vähentänyt niitä (kun mä olen kieltänyt monta kertaa) ja nyt tammikuussa ei ole tuonut vielä kertaakaan mitään ylimääräistä herkkua kaupasta! Ja yleensähän mä käynkin ruokakaupat, mutta ennen hänen oli " pakko" käydä täydentämässä kaappeja iltaisin pelkillä herkuilla, kun tiesi, etten mä itse osta niitä. Ja jos kaapissa on herkkuja, mä sorrun niihin... Ja kun hänkin vähän järkyttyi omasta rasvaprosentistaan (noussut nopeasti yli miesten suositusrajojen), niin hänkin kävi viime viikolla 2 kertaa punttiksella ja kerran jalkapalloa pelailemassa. Muutamat muutkin tuttumme ovat tarkistaneet rasvaprosenttinsa tuosta meidän vaa' asta ja kyllä se vaan (valitettavasti?) taitaa aika oikein näyttää ja mun prosenttini on vaan noussut noin korkeaksi monen vuoden jojoilun seurauksena (=ensin menee lihakset ja " laihtuu" , jonka jälkeen kulutus on entistäkin alhaisempi, minkä jälkeen on entistäkin helpompi lihoa ja saada taas vain lisää läskiä), minkä olen kyllä tietysti peilistä ja mittanauhastakin nähnyt. Pian olen kuitenkin jo siinä painossa, missä olin ennen raskauksiani (58kg = saan sitten ostaa itselleni tanssikengät!) ja sitten siitä jatkan sinnikkäästi, kunnes pääsen jo paremmille lukemille... Eiköhän se rasvaprosenttikin sitten hiljalleen ala putoamaan, kun tuolla punttistreenillä saisin pidettyä lihasmassan näissä lukemissa ja painonpudotus olisi edes suurimmaksi osaksi sitä itseään eikä vain lihasta!

Kaikki Keventäjiin tai Kiloklubiin tms. nettipalveluun kuuluvat: kommentoikaahan, kannattaako niihin liittyminen? Ei viitsisi muutamaa kymppiä maksaa turhaan, jos niistä ei ole kunnon hyötyä. Ja jos ei täysin noudata niiden ruoka-/liikuntaohjeita, niin meneekö seuranta jotenkin sekaisin? Eli reseptejä olisi tietysti muuten kiva saada, mutta jospa niitä ei sitten noudatakaan kaikkia joka aterialla? Ja millä päivittäisillä kalorimäärillä ne toimivat, ettei mene liian pieniksi ruokamääriksi?

Paljon energiaa ja intoa kaikille Viitosille tulevalle viikolle!!!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän laiskottanut ja ruokakin on maistunut. Olen käynyt kerran ravintolassa syömässä ja en valinnut mitään laihduttaja ruokaa. Nyt sitten yritän kärvistellä etten enää sortuisi herkkuihin. Mies vain olisi niitä kovasti vailla... Saa nähdä milloin sorrun. Yritän sinnitellä maanantaihin, jotta puntari ei näyttäisi plussaa. Jos jaksan maanantaihin herkkutelujen kanssa, niin sitten voisin rittää kuluttaa niitä ensi viikon aikana.

Liikuntakaan ei ole hirveästi maistunut. Voin lisätä listaani vasta yhden jumpan tälle viikolle sen edellisen lisäksi. Ehkä olin viime viikolla liian innokas ja se kostautuu nyt laiskuutena.

Miten muilla viikonloppu etenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän