Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIITOSTEN viikko 4 :-)

22.01.2007 |

Oikein pirteää huomenta kaikille Viitosille!

Täällä ollaan melko tyytyväisenä päättyneen kolmannen viikon tulokseen:

Aloituspaino 61,2kg (2.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 60,8kg)

Paino viime viikolla 59,6kg (15.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 59,2kg)

Paino nyt 59,3kg (22.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 58,9kg)

Nyt on alusta asti yhteensä lähtenyt senttejä vyötäröltä 5 cm ja mahasta 4 cm (näiden mittojen pieneneminen on mulle tärkeintä)

Pituus 160cm

Tavoitepaino 55kg (toivottavasti jo pääsiäiseen mennessä!)

Nyt siis vaihdoin tuohon uuteen vaakaan, joka antoi tänään 400g painavamman tuloksen kuin vanhalla vaa' alla sain, joten lisäsin myös alkupainooni ja edellisviikon painooni tuon 400g. Eli vaikka viime viikolla vanha vaakani näyttikin 59,2kg ja tällä viikolla oli paino " noussut" 100g (59,3kg) niin tuo johtui vain vaa' an vaihtamisesta, joten ei kai pidä niin masentua... Tietysti tavoite on nyt sitten tuon 400g kauempana :-( Eli uutta vaakaa käytän tästä lähtien seurantaan. Senttejä oli sentään taas vähän sulanut pois, tosin ei juurikaan pahimmista paikoistani eli vyötäröltä ja mahasta, vaan eniten rinnan alta ja lantiosta. Eli voinen pitää tulosta ihan hyvänä. Ja onhan 400g pudotus vanhalla vaa' alla mitattuna jo tosi hyvä viikkopudotus :-)

Ruokailuissa pysyin tavoitteissani ihan hyvin, tosin perjantaina herkuttelin niillä riisikakuilla ja lauantaina äitini luona join pienen lasillisen valkoviiniä ja söin pienen palan omenapiirakkaa+jätskiä. Mutta koko kyläilyn jälkeen oloni oli edelleen kevyt ja hyvä, sillä söin paljon salaattia ja vain vähän pääruokaa (pastaa)! Olinkin oikein tyytyväinen ja mietinkin, että miksi sitä on aikaisemmin ollut aina pakko ottaa lisää kaikkea herkkua: aikaisemmin olisin syönyt pastaa ja täytettyä patonkia ainakin tuplamäärän (ja tuskin yhtään " pelkkää" vihreää salaattia) ja jälkkäriäkin olisin varmasti ottanut isoimman piirakkapalan (tämä oli kaikista pienin, ehkä 5cm*5cm pala!) ja puoli litraa jätskiä... Olen siis oikein tyytyväinen itseeni, vaikka siis herkuttelinkin vähän - en voi näitä harkittuja nautintohetkiä kuitenkaan miksikään " repsahtamiseksi" tai " sortumiseksi" sanoa, koska omatuntokaan ei soimaa :-)

Liikunnan suhteen tavoitteenani oli kerran tanssia, kerran vauvajumppaa ja kerran punttiksella, mutta saatuani tietooni viikon järkyttävimmän uutisen eli kamalan suuren rasvaprosenttini (33,5%!!!), muutin liikuntatavoitteeseeni pysyvästi 2 kertaa punttista viikoittain. Toteuma oli koko viikolla oikein hyvä: maanantai-illan kotijumppa (teidän tsempin ansiosta, kiitokset vielä!), tiistaina vähän venyttelyä, keskiviikkona se todella rakastamani tanssitunti sekä torstaina+lauantaina punttista (1h/kerta). Vauvajumpassa en siis käynyt kertaakaan. Perjantaina laiskottelin ja eilen sunnuntaina käytiin vain vauvauinnissa, mitä ei kyllä voi laskea omaksi liikunnaksi mutta onhan sekin parempaa kuin sohvalla makaaminen :-) Ja eilen sunnuntaina oltiin sentään koko perhe tunnin verran ulkona (vähän lumitöitä ja leikkimistä). Tällä alkaneella viikolla tavoitteenani on käydä vähintään 2 kertaa punttiksella ja kerran tanssimassa eli olen tyytyväinen 3 liikuntakertaan, mutta tavoittelen noin 5 liikuntakertaa, jotta ei mene huonommaksi kuin viime viikolla! Varsinkin nyt, kun on 400g " enemmän" pudotettavaa tavoitteeseeni pääsemiseksi, niin täytyy tehdä töitä oikein ahkerasti :-)

Mua on tsempannut tosissaan nämä teidän kirjoituksenne, olen tosi kiitollinen niistä! Ja on ollut tosi hyödyllistä, kun kaikki kirjaavat omat viikon ruoka-/liikuntatavoitteenne tänne niin ehkä niihin pyrkii sitten tietoisemmin ja ne tsemppaavat muita, kun näkee muidenkin tosissaan ahkeroivan painonpudotustavoitteensa eteen :-) Ei kukaan sitä tavoitetta " ilmaiseksi" saavuta! Ja kiitos myös aktiivisuudestanne viikon kuluessakin, koska usein omat herkkuhimot unohtuvat, kun käy vilkaisemassa taas muutamat uudet viestit täältä netistä ja tietää muidenkin Viitosten tsemppaavan jossain päin Suomea :-) Ja kyllähän kaikilla on paino pudonnut pikku hiljaa tasaisesti, joten kyllä tämä laihdutus tuo tulosta vielä kevään mittaan! Eihän vielä edes tammikuu ole ohi! Paljonkohan me saadaan yhdessä kiloja pudotettua? Tehdään ainakin oma osuutemme siinä, että suomalaiset keventyvät! Nythän on Hesarissa ollut koko 2007-vuoden teemana laihdutus ja senkin artikkeleiden lukeminen motivoi mua :-)

Myös mieheni on jo hieman motivoituneempi keventämään ruokavaliotaan ja liikkumaan enemmän, mikä tietysti helpottaa myös mun omaa urakkaani. Vielä syksyllä hän kantoi monta kertaa viikossa kotiin karkkia, sipsejä jne, mutta on hiljalleen vähentänyt niitä (kun mä olen kieltänyt monta kertaa) ja nyt tammikuussa ei ole tuonut vielä kertaakaan mitään ylimääräistä herkkua kaupasta! Ja yleensähän mä käynkin ruokakaupat, mutta ennen hänen oli " pakko" käydä täydentämässä kaappeja iltaisin pelkillä herkuilla, kun tiesi, etten mä itse osta niitä. Ja jos kaapissa on herkkuja, mä sorrun niihin... Ja kun hänkin vähän järkyttyi omasta rasvaprosentistaan (noussut nopeasti yli miesten suositusrajojen), niin hänkin kävi viime viikolla 2 kertaa punttiksella ja kerran jalkapalloa pelailemassa. Muutamat muutkin tuttumme ovat tarkistaneet rasvaprosenttinsa tuosta meidän vaa' asta ja kyllä se vaan (valitettavasti?) taitaa aika oikein näyttää ja mun prosenttini on vaan noussut noin korkeaksi monen vuoden jojoilun seurauksena (=ensin menee lihakset ja " laihtuu" , jonka jälkeen kulutus on entistäkin alhaisempi, minkä jälkeen on entistäkin helpompi lihoa ja saada taas vain lisää läskiä), minkä olen kyllä tietysti peilistä ja mittanauhastakin nähnyt. Pian olen kuitenkin jo siinä painossa, missä olin ennen raskauksiani (58kg = saan sitten ostaa itselleni tanssikengät!) ja sitten siitä jatkan sinnikkäästi, kunnes pääsen jo paremmille lukemille... Eiköhän se rasvaprosenttikin sitten hiljalleen ala putoamaan, kun tuolla punttistreenillä saisin pidettyä lihasmassan näissä lukemissa ja painonpudotus olisi edes suurimmaksi osaksi sitä itseään eikä vain lihasta!

Kaikki Keventäjiin tai Kiloklubiin tms. nettipalveluun kuuluvat: kommentoikaahan, kannattaako niihin liittyminen? Ei viitsisi muutamaa kymppiä maksaa turhaan, jos niistä ei ole kunnon hyötyä. Ja jos ei täysin noudata niiden ruoka-/liikuntaohjeita, niin meneekö seuranta jotenkin sekaisin? Eli reseptejä olisi tietysti muuten kiva saada, mutta jospa niitä ei sitten noudatakaan kaikkia joka aterialla? Ja millä päivittäisillä kalorimäärillä ne toimivat, ettei mene liian pieniksi ruokamääriksi?

Paljon energiaa ja intoa kaikille Viitosille tulevalle viikolle!!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälätä Pinniviinin pikaviesti:

laskusuhdanteessa ollaan, jee :)

lähtö 63,5

nyt 62

pituus 164

tavoite 58

Kiloklubilainen olen, ja tykkään! Mulle on ainakin apua! kun merkkaa syömisensä, kone kertoo miten oikein olen syönyt ja paljonko viela saan syödä.. helppoa!! Kiloklubiin voi mennä tutustumana viikoksi ilmaiseksi ja vasta sitten päättää maksaako esim 3 kk/29 euroa. Kannattaa tutustua! Ja siellä on keskustelupalstakin eli vertaistukea!!

Vierailija
2/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä siiis ei ole mitään valmista ohjelmaa, eli voit jatkaa elämäntyyliäsi juuri sellaisana kuin nytkin. mikään ei ole kiellettyä ja mikään ei ole pakko. käy ihmeessä tutustumassa niin ymmärät miten se menee. minusta juuri hienoa on se, että voin jatkaa samantyyppistä elämää kuin tähänkin asti. se laskee kaiken puolestasi, kalorit, proteiinit, kuidut, oikeat rasvat ja katsoo ettet syö ihan kauheasti liikaa hiilareita. ja suhteuttaa kaiken liikkumiseesi. kyllä sieltä voi tilata ruokaohjeetkin sähköpostiin, mutta mä en halua tehdä sitä. mulla on oma tyylini ja haluan jatkaa sitä. kunhan hion ruokalutottumukseni vain terveellisiksi!

tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 61,5 (tästä olen laskenut vaikka ensimmäisenä viikkona se nousi 61,9)

Tänään 60,8 (viime viikolla parhaimmillaan jo 60,3).

Tavoite tammikuun lopussa 60kg, unelmissa ennen kesää 58kg mikä oli painoni ennen jokaista kolmea lasta!

Olen ollut tosi tiukkana ruokavalion kanssa. Sama kevennys on koskenut koko perhettä. Vertailuna on aivan pakko mainita että mielellä paino on tippunut 75,4 kg:sta 73,9. hän syö edelleen töissä ruokalan kamalaa epäterveellistä ruokaa, mutta valikoi niin viisaasti kun siellä voi. Kotona syödään samaa joten oikealla tiellä ollaan. Mies toki juoksee ja hiihtää minuakin ahkerammin.

Perjantaina sorruin ostamaan askillisen xylitol salmiakkia. Mätin sen, kuten tavallista ja siitä totesin että karkkilakkoa on syytä jatkaa. Ei musta ole herkkujen " kohtuukäyttäjäksi" vaan aina on pakko syödä liikaa. Hyvä kuuri sai pienen takapakin kun lauantaina oli kahdet juhlat. Ristiäisissä oli pakko maistaa kakkua, otin normaaliin verrattuna pienen palan sitä ja vähän suolaista. Toisssa juhlissa söin maltillisesti, vaan jos olisin kehdannut olisin jättänyt syömättä nekin. Yritin käydä lenkillä mutta ei auttanut, herkuttelu nosti painoa.

Urheillut olen ihan hyvin. Joka päivä käyn lenkillä, ja eilen kävin salilla ja uimassa. Potkukelkkailu on muuten tosi hyvää liikuntaa. Potkuttelin lapsia vartin ja tänään on kankut kipeänä. Suosittelen!

Tsemppiä tulevaan viikkoon, matka kohti tavoitetta jatkuu!!!

Vierailija
4/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt ole kovin kummonen viikko ollut vaakan mukaan.

15.1. paino oli 58,9 kg

ja eilen vaaka näytti 58,6 kg

mutta tänään 59 kg.

Olen kyllä syönyt terveellisesti enkä ole herkutellut. Siksi epäilenkin, että tämä painon nousu johtuu siitä kun olin pikästä aikaa salilla perjantaina ja sunnuntaina. Ja sunnuntaina ja keskiviikkona tuli poljettua vielä kuntopyörääkin yhteensä reilu tunti.

Ei masennuta vaikka paino ei näytä laskevankaan VIELÄ. Tänään kävin reippaalla kävelyllä 1h 15min. Ja vielä jossain vaiheessa ajattelin jaksaa tehdä vatsalihaksia jonkun verran =)

Onneks mulla toi ukko tsemppaa mua tuolla salilla ahkerasti ja kertoo mitä kannattaa tehdä. Ja kotona ollaan molemmat tiukkana herkkujen kanssa. Tällä viikolla miehen olisi tarkoitus käydä ostamassa meille molemmille joitain CLA kapseleita joilla sais ehkä ton rasvan palamaan vielä nopeammin. Sitä odotellessa...

Ei muuta kun tsemppiä kaikille =)

Vierailija
5/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vissiin kaikki mittanauhat venyneet tässä parissa viikossa: kaksi viikkoa sitten oli vyötärö 86 ja tänään 82! Pakko oli mitata moneen kertaan ja vaihtaa mittanauhaa välissä, mutta totta se kai on :) Painokin on tippunut huimasti:

lähtöpaino 76 (BMI 26,3)

nyt 73,9 (BMI 25,6)

normaalipaino, täältä tullaan!

söin luvalliset herkut, siis karkkipäivänamut ja pari kertaa kahvin kanssa vähärasvaista pullaa tai kakkua, ja muuten pysyin hyvin ruodussa. olen onneksi hyvä leipomaan tavallista pullaa (tuli omakehu, mutta tällä kertaa tosi;). minun ohjeessani on vain 50 g voita (+rasvaton maito), joten yksi pulla on aika pieni paha, ja mulla siis PITÄÄ olla pullaa pakkasessa niin vältyn monelta pahemmalta houkutukselta!

henkisesti olen kyllä varautunut siihen, että tällä viikolla pudotus jää vaatimattomaksi, etenkin kun sain muksuilta räkätaudin eikä pakkasilma todellakaan tunnu hyvältä keuhkoissa. Liikunta jäänee siis vähäiseksi, mutta jospa tuntuisi sitten ruokahalussakin... kun vaan en sortuisi lohduttamaan sairasta äitiparkaa herkuilla (muu lohtu kun tunnetusti on äidillä vähissä, kun koko perhe sairastaa!)

on tämä vaan mahtava porukka, kummasti tsemppaa kun miettii mitä tänne seuraavaksi saa tai joutuu raportoimaan, kun " kaikki" muut ovat kuitenkin olleet kiltisti :) eikä haittaa, vaikka kymmenluku onkin eri!

KIITOS siis teille (ja minulle myös) :) :) :)

ja eikun etiäpäin.

Vierailija
6/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja positiivisuus ja tsemppi oikein huokuu noista teidän viesteistänne =) Hyvin tuntuu kaikilla pysyvän elämäntaparemontti päällä ja kyllä ne tuloksetkin sieltä jossain vaiheessa tulevat. Kaikki ei käy hetkessä, mutta sittenpä paino ehkä pysyykin kohdillaan kauemmin. (Tämän kun itsekin muistaisi...)

Eli oma rivi:

Pituus 162cm

Paino nyt 55,6kg

Pudotus -200gr

Tavoite 55-54kg

Tuntuu olevan todella tiukassa viimeiset kilot.. Mutta toisaalta, enää ei ihan sellainen tsemppi ole päälläkään (pakko myöntää) kuin silloin alussa 63kg kohdalla. Jotenkin on sellainen olo että lähtee, jos lähtee. Toki katson mitä suuhuni laitan (syön edelleen ehkä liian vähän, saattaa olla yksi syy)Mieskin sanoi lauantaina saunassa että " nyt et enää laihduta kyllä yhtään" =) Mutta tuohon 55-54kg silti koitan päästä. Koska minähän tässä kropassa asun eikä mieheni ;)

Liikuntaa tuli viime viikolla 39km yhteensä. Muina päivinä 5-8km lenkkejä, paitsi lauantaina vain 3km lyhyt lenkki. Perjantaina työntelin hikimärkänä umpihangessa vaunuja tuolla metsätiellä ja siksi lauantain lenkki mentiinkin sitten pulkalla.. ;) Sunnuntaina oli -20 pakkasta,joten pääsin koirien kanssa kolmistaan lenkille. Tyttö jäi iskän kanssa sisätiloihin. Oli mahtava ilma ja lenkkiä tuli ihan huomaamatta n.8km..

Lisäksi stepperillä tuli ma 55min ja ke 50min. Syvävenytyksiä tein 3 iltana ja parina muuna iltana ihan normi venytyksiä tv:tä katsoessa.

Tänään on tehty tuo 5km lenkki. Huomenna on steppiaerobic/lihaskuntopiiri, kumpi lie vuorossa. Siksi tänään vain venyttelen ja huomenna teen jonkinlaisen lenkin ennen jumppaa. Tavoitteena siis tälle viikolle 3-5km lenkkiä/pvä ja tuo jumppa tiistaina. Lisäksi stepperillä 2krt ainakin 20-30min/kerta ja 3 syvävenyttelyä.

Siinä tavoitetta, mutta joustovaraa on.. Veikkaanpa että ke menee siihen että pystyy ylipäätään liikkumaan mihinkään. Voi olla sen verran raskasta tuo step/lihaskunto taas parin kuukauden tauon jälkeen ja toivottavasti tietysti onkin =)

Kaupasta ostin läjän hedelmiä,kuitupitoista lesepuuroa, tai hiutaleita tietysti :) marjakeittoa, maitorahkaa ja maustamatonta jugurttia. Koitan noista nyt väsäillä itselleni välipaloja, että saisin tuota ruokamäärä jotenkin nostettua ja tietysti pidettyä samalla välipalat mahdollisimman terveellisinä ja täyttävinä.

Mutta tämä tällä erää, taitaisi olla välipalan ja kahvin paikka. Kirjoitelkaahan kuulumisia, niin pysyy tsemppi päällä! Ja hyvää viikonalkua kaikille!

Vierailija
7/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katselee muiden saavutuksia. Mulla ei ole paino liikahtanutkaan pariin viikkoon, itse olen kyllä liikkunut. Se ruokavaliohan tässä mättää-kun ei laske pointseja, tulee heti syötyä liikaa. Mutta elän toivossa edelleen, että se 60kg alittuis kevään kuluessa. Upouudet sukset odottavat oven pielessä laduille pääsyä, kunhan tulis vielä lunta. Hiihtäminen on ihanaa!! Odotellessa on tyytyminen sauvakävelyyn, kun en tuolla liukkaalla juostakaan uskalla.

paino on siis edelleen 65,2kg

lähtöpaino taisi olla 67,1kg

Kovasti haaveilen sellaisesta analyysivaa' asta, josko sen vaikka raaskisin joskus ostaa.

Vierailija
8/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikä nopeasti lähtee se tulee myös nopeasti takaisin!

Eli ihan hyvällä tiellä me kaikki ollaan.

Vaikka minäkin olen hyvin kärsimätön välillä.

Nytkin odotin 1 kg:n pudotusta, mutta en sitä saanut vaikka liikuin ahkerasti ja söin joinakin päivinä tosi vähän. No vastapainoksi voi nkertoa että kyllä sitä tuli välillä syötyä tosi paljon ja karkkiakin.

Tästä voi ainakin parantaa. Liikuntaa en voi lisätä, mutta ruokaan voisin kiinnittää parempaa huomiota.

Olen nyt ensimmäistä viikkoa keventänyt oloani ja sain pois 500g. Aluksi se masensi, mutta kun ajattelee että pääsin eroon yhdestä voipaketista, niin olo on heti parempi.

Kevyttä viikkoa teille kaikille!

Vierailija
9/21 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko meni ihan kiitettävästi. Söin kevyesti koko viikon. Lauantaina juhlittiin synttäreitä ja tuli syötyä kaksi reilua kakkupalasta (siinä tosin vaniljavispia ja 20% kermaa), muutama Fanipala (aika hyvin sen entisen puolen pussin sijaan) ja pala suklaapatukkaa. Ei harmittanut, kun muun viikon jaksoin olla herkuttelematta.

Kolme kertaa kävin sauvakävelylenkillä (noin 1h per kerta), joka sekin kaikki aikaisempaan verrattuna plussaa. Lisäksi sunnuntaina olin tunnin lasten kanssa uimassa. En uinut matkaa, mutta olin muuten koko ajan liikkeessä.

Paino oli tippunut. Nyt aamupaino 57,5 (-0,5 viime viikkoon verrattuna). Meillähän on se vanha ei-digitaalivaaka, joka näyttää vielä väärin. Uimahallin vaaka näytti kevyissa vaatteissa vähän päälle 58, joka lienee todellinen paino. Vaakakauppaan en ole vielä ehtinyt, ehkä menenkin vasta kun paino laskee vielä kilon.

Tahti tuntuu muuten hyvältä, kun ei ole ollut kamala nälkä. Toisaalta olisi tietysti kiva saada jättituloksia. Mutta kuten joku jo totesikin, hitaasti laihtumalla saa pysyvämpiä tuloksia.

Alkuviikko on tarkoitus ottaa ruuan suhteen kevyesti. Sauvakävelemässä on tarkoitus käydä ti, to, pe ja su. Sunnuntai-iltana lähdemme risteilylle, jossa tulee tietysti tankattua. Ateriavaraus on tosin vain menomatkalle, joten ehkä tulomatkan " paasto" sitten vähänt tasoittaa tilannetta.

Jatketaan samaan malliin :)

Vierailija
10/21 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ohut, toinen lämpöisempi, kolmas vielä lämpöisempi... Siis sehän heittelee tietysti ;) painoa mihin sattuu.

Joku mainoi potkuttelusta. Huomasin myös että se teki hyvää. Meillä on lapsella sellainen pieni potkuri ja se kyllä ottaa pakaralihaksiin tosi tehokkaasti!

Viikko sujui joten kuten. Vieläkin äreä olo, vieroitusoireita. Ja arvatkaas iskeekö meillä salamat tällä hetkellä, kun mieskin lopetti tupakanpolton. Heh, heh! Siihen vielä kaupan päälle 3-vuotias uhmaikäinen ja 8 kk ikäinen vauveli, joka konttaa housut puhki kerran päivässä ja nousee joka paikkaa seisomaan mihin vaan kädet yltää (ah, sitä huutoa, kun pois ottaa). Onneksi asutaan maalla, on tilaa metelöidä eikä naapurit häiriinny. ;)

Toisen viikon kokemuksella harkitsen pitäiskö siirtää namipäiväni lauantaista perjantaihin. Taas perjantaina sattui sortuminen. Ensin lähdin yksin asioille kauppoihin ja TIETYSTI oli ihana käydä kahvikupposella PULLAN KERA, kun kerrankin sai keskeytyksettä sen nauttia. Hmm, ja sitten vielä näppäsin pizzat meille päivälliseksi. Aargh, mutta olipa sairaan hyvää! Ostin lauantaikarkit ja 2 karkkia söin sitten illalla, pakko myöntää! Jos alkaa salailla Teiltä, niin uskon että lyhyt on tie jatkuvaan piilosyömiseen. :)

Lauantaiaamuna oli olo kuin krapulassa! Taisi tuo eilinen rasvansyönti tehdä tepposet. Vatsa tosi kipeä, onneksi päivään mennessä helpotti. Miehellä syntymäpäivä, joten herkkuja tiedossa. Vähän parempaa ruokaa laitoin ja kakkukahvit tietty. Sunnuntain aamukahvilla heti tarkastin, josko saan kakkukahvit. *nippaa itseä sormille* Mutta onneksi mies oli ottanut loput kakunjämät töihin! Karkkipussi oli avoinna pöydällä. Muksukin oli heti tarkkana ¿äitiiii, onko tänään karkkipäivä?¿. Heitin pussin hopusti kaapin perälle ja sanoin, että ensi lauantaina.

Kiinteäksi 36 päivässä; Jumpattu on ahkerasti. Mutta huomatkaa se on VAIN sellainen 15 minuutin jumppa päivässä. En suoraan sanottuna viitsi näin alussa enempää edes lisätä liikkumista. Mittoja otin ja epäily alkoi heräämään, ei taida minun kroppaa noin vain kiinteytellä! Tai oma luulo oli, että olisi senttejä lähtenyt mitattua enemmän. Noh, tyytyväinen toki saan olla. Vyötärö ja rinnanalus -2 senttiä, reisi -1 cm. Muualla oli mitat entisellään, käsiheltta näytti 1 cm lisää.

Kaivelin nyt myös jumppavideon esille. Olen joskus muinoin nauhoitellut telkusta sellaisia puolen tunnin jumppajuttuja, joita silloin ahkerana jaksoin jumpatakin. Siis silloin kun olin hoikka, kiinteä... *haaveilee* Noh, jos jonain päivänä kuitenkin jumppaisin extraa!

Ulkoilut ovat tällä hetkellä nollassa, meillä on nytkin -30 mittarissa. Ei viitsi kuin oven raosta kurkata ja juuri ja juuri postin hakea. Lapsi kyllä hyppii jo pitkin seiniä ja vauvakaan ei nuku enää kunnolla. On tottunut ulkona päivät nukkumaan. Harmittaa, yöt sitten kupataan ja oma jaksaminen on myös nollassa. Koetan nyt kuitenkin pitää ruokailut jotensakin kurissa ja jumpatakin. " tunnesyöppö kun olen, niin aah, nytkin maistuisi sata keksiä kahvin kera, jotta pysyy hereillä ja virkeänä"

Lähtötilanne: 66,5

Eilen: 64,9

Pituus: 162

Juu, vielä yksi juttu. Kadotin tässä farkkuvyön ja kaivelin kaapin uumenista yhden vanhan nahkavyön jossa on kiva solki. Olen vyön ostanut parikymppisenä, ajatelkaa... Niin, asiaan. Pujotin vyön paikalle ja voi juma.... arvatkaa menikö se vyö edes kiinni. No EI! Voi herttileijaa! Että ei edes vyön päät ylettäneet toisiinsa. Olenpas ollut joskus muinoin hoikkanen! Samaan on varmaan enää turha kuvitella tässä iässä, 34 on siis mittarissa. Mjaa, silloin olin muuten kokoa 34, heh, heh.

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
11/21 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tuohon kuoriaisen " hassuun" kysymykseen. Yritän muistaa punnita itseni aina yöpaita päällä, mutta joskus olen ehtinyt jo vaihtaa vaatteet ja punnitsen itseni sitten " päivävaatteissa" . Vaatteetkin painavat, mutta en ole sen takia alkanut yöpaitaa päälleni takaisin vaihtaa, ei siinä monen kilon heittoa vaatteilla saa aikaiseksi ;) Mutta siis noita tärkeitä satoja grammoja kylläkin.. Pitäsi olla tarkempi :)

Eilen olis siellä stepissä ja oli kyllä ihan eriluokan vetäjä ja meno kuin normi aerobicissä. Paljon energisempi oli tuo vetäjä jotenkin ja kaikki liikkeet myös tehtiin ripeästi ja todellakin minusta tuo vei ainakin kaikki mehut.. Askelkuviot olivat kyllä omaan makuun ehkä liian monimutkaisia, tai ainakin liian vauhdikkaasti tehtyjä,koska en ole aiemmin stepissä käynyt kuin useita vuosia sitten kerran/pari. Muut olivat ilmeisesti aloittaneet jo syksyllä (tai aiemminkin) ja eipä siinä paljon sitten hitaampia..eli minua...odoteltu. Kuitenkin aion jatkaa tuolla käyntiä, ehkä ne askeleet jossain vaiheessa alkaa sujua.. Tehokasta se oli, siitä huolimatta että askeleet välillä sekosivat ihan täysin. Lopuksi oli vielä lihaskuntoa ja nyt tuntuu selässä, käsissä ja pohkeissä että jotain on tehty.. Tulin tuon jumpan jälkeen siihen tulokseen että vatsa ja käsilihakset ovat minulla ihan retuperällä. Muut lihaskuntoliikkeet jaksoin tehdä ihan hyvin, mutta vatsat ja punnerrukset tekivät todella tiukkaa..

Mites teillä muilla on sujunut uusi viikko?

Me taidamme nyt lähteä ulkoilemaan, vaikka mittarissa on kyllä 15 astetta miinusta. Ehkä jos paketoin tytön oikein lämpimästi vaunuihin niin ei tule kylmä. Ei onneksi tuule ja aurinko paistaa, niin ei tuulesta ainakaan tule ylimääräisiä miinusasteita.

Viikonjatkoja kaikille!

Vierailija
12/21 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssihen vastaus.

Minulla on monenlaisia yöpaitoja, joten käyn puntarilla pelkissä pikkareissa. En tiedä onko sillä mitään merkitystä, sillä puntarini on vanha rotisko, jossa on vain viisari, joka näyttää joka kerta eri lukeman. Yleensä joudun ennen punnitusta leikkimään sen kanssa kauan että saan sen 0:aan ja että se myös punnituksen jälkeen palaisisi siihen.

Olen syönyt alkuviikon aika kevyesti, enkä oo vielä sortunut. Mutta siksi en ole oikein jaksanut liikkuakaan. Olin tämän viikon ensimmäisessä jumpassa vasta tänään.

Mutta tästä jatketaan!

Mitä muille kuuluu?

Ai niin, luulen että sorrun viikonloppuna kun on kaikenlaista tiedossa, joten yritän jatkaa arkipäivät tätä kevyempää linjaa. Olisi niin kiva saada maanantaina uusia hyviä uutisia. (Mutta samalla mietin että kuukautiskiertoni perusteella on odotettavissa painonnousua. No, onneksi se paino lähtee sitten taas pois viimeistään viikonkuluttua :) Ja joku viisas on sanonutkin että naisten kannattaisi silloin aloittaa painonpudotus, se olisi kuulemma helpompaa...) No tulipa sepostus... jaksoikohan kukaan edes lukea tätä?

Mutta positiivisia ajatuksia teille kaikille tässä taistelussa! ;)

Vierailija
13/21 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä punnitsen itseni aina aamulla heti herättyäni alushoususillani, paidankin otan pois, että on oikein tarkka paino eikä ainakaan masennu ilman aihetta :-) Täällä siis tarkkaillaan ihan satojen grammojenkin heilahteluja enkä halua murehtia pienintäkään painonnousua, ellei siihen ole oikeaa aihetta... Kuoriainen kertoi myös vanhan vyön ongelmasta - mäkin huomasin saman pari kuukautta sitten ja kieltämättä se masensi aika tavalla! Olin kylläkin ostanut sen vyön Espanjasta jo 14-vuotiaana, mutta käytin sitä kyllä aina silloin tällöin vielä reilu parikymppisenäkin. Nyt on siis 30 vuotta mittarissa eikä vyön päät enää tavoittaneet toisiaan, saatikka että olisi edes ekaa vyönreikää voinut käyttää. Se on ihana nahkavyö (erilaisia metallitilpehöörejä siinä, jotka on taas muodissa!) ja olisin kyllä jo hyvin timmissä kunnossa, jos vaan sen saisin taas käyttöön... ***haaveilee***

Mulla on ruokailut ja kuntoilut menneet ihan nappiin tähän mennessä. En ole herkutellut yhtään ja liikkunut olen joka päivä! Maanantaina punttis 1h, tiistaina jumppapallo-jumppa 1h ja tänään se tanssitunti, josta niin tykkään. Huomenna aion todellakin vain löhötä koko päivän, koska mulla on ihan joka paikka kipeä: punttiksella tuli kädet, rintalihakset ja reidet (varsinkin reisien sisentäjät) tosi kipeiksi ja eilisessä jumppapallo-jumpassa sitten vielä vatsalihakset... Tänään tanssissakin tunsin itseni vähän jäykäksi, kun tuntui nuo vatsalihakset kiristävän joissakin liikkeissä.

Eilinen jumppapallo-jumppa oli yllättävän tehokas! Siis olin kyllä kuullut kuntoklubin ohjaajilta, että se on tosi tehokasta, mutta se näyttää niin lässylle, että ajattelin niiden vain markkinoivan joka sortin jumppaa. Mutta tosissaan siinä kyllä reidet paloi, kun piti eri tavalla pomppia ja liikutella sitä, ja lihaskuntoliikkeisiinkin tuli reilusti enemmän tehoa kuin normaalisti. Mm. punnerrettiin pallon päällä (sitä raskaampi, mitä kauempana nilkoissa pallo on) ja myös vatsat, selät, lantiolihakset jne tehtiin kaikki palloa hyödyntäen. Ja se oli myös yllättävän kiva ja monipuolinen tunti! Lopuksi vielä tasapainoiltiin siinä pallon päällä, mikä oli ihan järkyttävän vaikeaa, mutta tehokasta nimenomaan keskivartalolle. Monta kertaa jopa " päätin" meneväni heti ostamaan kotiinkin jumppapallon, mutta missäs sitä oikein säilyttäisin? Ja tuskin sillä kuitenkaan tulisi niin ahkerasti jumpattua, vaan mieluummin sitten kuitenkin menen tuonne kuntoklubille, jossa saan kaikki tehot irti vaikka tietysti automatkoihin sitten taas meneekin ylimääräistä aikaa... Mutta suosittelen kaikille teille muille jumppapallon kokeilua ja nimenomaan jonkun opastuksella tai ohjekirjan/-videon avulla! Itse en olisi tosiaankaan keksinyt niin montaa hyvää tapaa hyödyntää sitä...

Mieskin on urheillut yhtä ahkerasti, paitsi tänään se oli ihan extra-ahkera: lähti töistä normaalia aikaisemmin ja meni punttikselle ja nyt juuri lähti vielä jalkapallotreeneihin (sairas aika: klo 21.30 alkaen!!!).

Taidan mennä nyt sitten jo yöunille ja lepuuttaa näitä -ah- niin kipeytyneitä lihaksiani :-) Rutkasti tsemppiä kaikille loppuviikkoa varten, pian on taas viikonlopun koetukset ja sitten maanantaina taas nähdään tämän viikon aikaansaannokset!!! Nyt kaikki: ollaan koko porukalla kunnolla tammikuun viimeiset päivät, niin on kiva aloittaa helmikuu yhä lähempänä lopullista tavoitettamme!!!

Vierailija
14/21 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä punnitsen itseni alushousut ja toppipäällä niin tietetää aina tarkalleen kuinka paljon on paino tippunut. Toisinaan käyn anopin luona vaakalla sillä mielestäni siellä on erittäin hyvä vaaka kun näyttää 2kg vähemmän kuin muut vaakat :)

Aloitin tiistaina laskemaan painonvartijoiden pisteitä. Saan syödä 17 pistettä päivässä ja tuntuu kyllä siltä etteivät ne riitä... Vieä oon kuitenkin sinnitellyt.

Itselläni on säästössä rahaa ihan vain siihen, että kun tuo vaaka näyttää 53-55 kg niin lähden ostamaan itselleni vaatteita 500 eurolla. Aika hyvä motivaatio on kun odottaa tuollainen palkinto.

Liikkunut olen tällä viikolla vain maanantaina, mutta kohta lähden polkemaan tolla olohuoneessa olevalla kuntopyörällä ja jos siihen päälle tekis sit vielä lihashuoltoa. Ja huomenna ja sunnuntaina mennään miehen kanssa salille.

Mukavaa ja kevyttä loppuviikkoa kaikille :)

Vierailija
15/21 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tapahtui " sortumisia" , sniif. Aamu lähti hyvin käyntiin, takanakin kunnolla levätty yö pitkästä aikaa kun muksut nukkui joten kuten. Oli vähän huokaisuhetkiä, kun mies oli vapaalla.

Lähdin naapurin kahville ja TIETYSTI oli pakko, pakko, pakko, syödä pullaa kahvin kanssa (yksi, mutta kuitenkin!). Meinaan tuo meidän naapurin täti on niin hyvä leipomaan, että aivan suussa sulavat. *vesi kielellä* Noh, lähdettiin kuitenkin kahvittelun päätteksi kävelylenkille, joten säilytin kasvoni hetken ajan.

Mutta kun... Ruoan jälkeen teki niin mieli tehdä jotain makoisaa, niin enkös pyöräyttänyt vohvelitaikinaa metrin läjää varten ja paistelemaan. Kahvia, vohvelia, kermajäätelöä, mmm.

Ja pisteenä IIN päälle vielä illalla 9 jälkeen otin ensin pari näkkäriä, sitten vielä yhden ja sitten vielä yhden, ja vielä suolapalaa... Plääh!

Minun suurin ongelma tuntuukin olevan nyt se, etten kestä yhtään arkena sittenkään sortua. Tulee joku kumma kierre koko päivälle. Aiheuttaakohan makean syöminen jotain syömisenhimoa, kun ei jotenkin pystykään lopettamaan vaan on pakko syödä sitten vaikka mitä vain, mitä nyt kaapista suuhunsa löytää...

Noh, tänään olen palannut JÄLLEEN KERRAN ruotuun!

Hyviä uutisia jumpparintamalta: Pääsin tuossa kiinteäksi 36 päivässä -kirjassa 2 tasolle ja olen 3 päivänä jumpannut sitä tasoa. Ja nyt tuntuu lihaksissa, että on jotain tehnytkin. Tuo ekat pari viikkoa ei tuntunut missään, mutta olikin näemmä vasta harjoittelua.

palaillaan...

Vierailija
16/21 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriainen oli huolissaan retkahtamisestaan.

(No minäkin olen syönyt tänään tukevasti enkä ole liikkunut yhtään!!!)

Mutta sellaista se on.

Välillä retkahtaa. Mutta onneksi hoksaamme harmitella sitä ja seuraavana päivänä pyrimme käyttätymään toisin. On hyvä muistaa että tavoite yritetään saavuttaa pitemmässä ajassa, ei päivässä, jtoen ei haittaa vaikka yhtenä päivänä tulisikin takapakkia.

Ja kyllä sitä takapakkia tulee sen jälkeenkin kun tavoitepaino on saavutettu. Mutta onneksi olemme siihen mennessä jo oppineet että pieneen retkahtamiseen ei koko maailma kaadu.

Joten Kuoriainen ja muut retkahtaneet: tsemppia ja jatketaan keventelyä uuden energian turvin!

Vierailija
17/21 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ollut ahkerana liikkumisen suhteen! Me muut yritämme tulla perässä. Minulla oli taas tänään välipäivä, mutta jos sitä huomenna...

Eemeli03: sinulla on kyllä hyvä porkkana odottamassa. Oletko jo miettinyt mitä tai minkä tyyppisiä vaatteita aiot ostaa?

Vierailija
18/21 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta painoin 60,8. Olen laskenut pisteitä, nyt olen mielestäni löytänyt hyvän tavan syödä joten kovin orjallisesti en ole enää puisteitä miettinyt (syön sen 19 pistettä päivässä). Tänään aamulla puntari näytti 59,3 eli olen alittanut tammikuun lopun tavoitteen 60kg ja lähestyn kesän tavoitetta 58kg. Nyt alkaa jo housut jäämään isoksi, hyvä syy shoppailla:)

Stremppiä kaikille! Olette olleet tosi ahkeria liikkujia. en ole jaksanut tällä viikolla juosta joten olen tyytynyt kävelyyn.

Vierailija
19/21 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsen sinne ratsastustunnille. Soitin keskiviikkona toiselle tallille, kun toisesta ei kuulunut mitään ja sain tunnin heti täksi päiväksi =) Tosin ryhmä johon menen on hiukan enemmän ratsastaneita, kun tiistaina olisi ollut alkajia, mutta tiistaina on jumppa, enkä siitä luovu. Sovittiin että katsotaan miten sujuu ja jos on aihetta vaihtaa ryhmää, niin sitten katsotaan joku muu päivä. Olen siis joskus ala-yläasteella ratsastanut säännöllisesti, mutta nyt alkaa jo olemaan 10-15v. noista ajoista. Lähivuosina olen käynyt hevosen selässä ehkä kerran 2-3 vuodessa... Hiukan jänskättää!!

Tuota äiti_1976 mainitsemaan jumppapallotuntia tekisi mieli testata, mutta täällä ei ole sellaista järjestetty. Pitäisi ostaa oma pallo ja löytyisiköhän netistä ohjeita? Tietääkö joku? Olisi joku muukin kotijumppaväline sitten kun tuo stepperi ja käsipainot.

Tällä viikolla olen syönyt todella laihduttajan oppien mukaan. Yhtään keksiä, suklaata, karkkia, pullaa, mehua tai ylipäätään mitään makeaa en ole suuhuni laittanut. Kävin muuten vakoilemassa " kevyesti kesään" porukan kirjoituksia ja löysin sieltä mahtavia smoothie-ohjeita. Muutamaa olen jo kokeillut, niiden pitäisi olla ns." sallittuja herkkuja" :) Ja hyviä olivat..

Joka päivä olen lenkkeillyt tuon 5km, eli siinä olen tavoitteessa, mutta venyttelyt ja stepperi on jäänyt. Tiistain aerobicistä tuli kuitenkin sen verran kolotuksia lihaksiin,että on ollut pakko tyytyä lenkkeilyyn, josko sitä jo tänään jalat kestäisivät sen verran että ylipäätään pääsen sinne hevosen selkään ;) Ja nuo venyttelyt vaan ovat jääneet, ensi viikolla on parempi tehdä niitä kun mies on taas iltavuorossa ja saa rauhassa venyä kun tyttö nukkuu.

KuntoPlussan sivuilla on muuten mielenkiintoisia testejä kaikkeen laihdutukseen/liikuntaan/syömisiin liittyen. (kalorikulutusta, proteiinin määrää, harjoittelusykettä jne..) Tiedä siitä sitten kuinka hyvin pitävät paikkansa, mutta olihan noita ihan hauska tehdä.

Huomenna on miehen siskon pojan 2v. synttärit.. Pitää koittaa ottaa teistä muista keillä oli juhlia ollut mallia ja pysyä terveellisellä linjalla ja kohtuudessa!

Mutta me taidamme lähteä pulkkalenkille, lunta on tullut sen verran ja tulee koko ajan lisää että pitää käydä ensin katsastamassa tuo metsätie pulkalla, että tietää kannattaako vaunuilla edes yrittää.. Ja sen jälkeen tiedossa ilmeisesti lumitöitä ;)

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Vierailija
20/21 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä viikko taas humahtanut ohi ja nyt on taas viikonloppu, minkä jälkeen...maanantaipunnitus!!! Kaikille nyt oikein paljon tsemppiä, jotta pystyy pysymään kohtuudessa eikä tule mässäiltyä yllin kyllin!

Mullakin on herkutteluriski, koska mennään huomenna mieheni kanssa leffaan ja sitä ennen syömään, mutta onneksi mieheni on nyt tosi tiukalla linjalla omissa ruokailuissaan, niin tiedän, ettei hän edes yritä ehdottaa mitään pizzapaikkaa :-) Tämä kyllä helpottaa huomattavasti, kun mies on " samassa veneessä" - suosittelen teillekin kaikille miestenne ja lähipiirinne kannustamista edes pieneen keventymiseen,vaikkapa vain helmikuun ajaksi!

Lisäksi huomenna on ismpi herkutteluriski mieheni äidin luona, jonne menemme viemään lapset hoitoon leffailtaa varten ja tuskin sieltä ilman kahvittelua selviämme... Yritän kyllä parhaani, jotta voin sitten ensi viikolla olla tyytyväinen tähän asti erittäin hyvin sujuneeseen tammikuuhun :-) Nyt kun on selvinnyt näin pitkälle kaidalla tiellä, niin ei enää tee niin helposti mieli retkahtaa!

Liikunnan suhteen olen vielä tämän viikon tavoitteessani, enää 1 punttiskerta puuttuu ja sinne aion suunnata huomenna aamupäivällä. Sitten sunnuntaina saakin vain laiskotella sen vauvauinnin lisäksi, kun ei se oikein omasta urheilusta käy :-)

Ruokavinkkinä suosittelen Apetit-kasvispihvejä (" kasvispaistikas" ), jotka maistuvat oikein hyviltä esim. perunan tai pastan sijaan! Esim. jotain lihaa/kanaa/kalaa ja pari tuommoista kasvispihviä, niin on sekä pystynyt välttämään perunan/pastan/riisin kokonaan ja lisäksi saa lisättyä helposti vihannesten määrää. Me kokeiltiin viime viikonloppuna semmoisia ekaa kertaa ja nyt täydensin pakastinta niillä :-) Eikä tunnu, että syö " vain" kasviksia, kun tuo kasvispihvi on kuitenkin koostumukseltaan ja maualtaan niin lähellä perunaröstiä tms.

Käykäähän vielä kirjoittelemassa viikonlopun fiiliksiänne ja maanantaina taas " nähdään" tutuissa merkeissä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi