Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ LOKAKUISTEN alkuviikko ~~

22.01.2007 |

Pino auki ja sit takas.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Milloin vauva syntynyt?

14.11

3. Miten arki muuttunut ajalla ennen ja jälkeen syntymän?

Luonnollisesti paljon, kun on ensimmäinen. Raskausaikana oli nämä lähdöt aika paljon pikaisempia ja hyvin olin aina aikataulussa, tai oikeastaan etuajassa joka paikassa. Nyt sitten ilmoitan saapumisajat tarkkuudella aamupäivällä/iltapäivällä, ellei ole pakollista menoa tietyllä kellonlyömällä...

4. Jos eka lapsi niin onko vauva-arki ollut sellaista kuin ajattelikin? Mikä eniten yllättänyt?

Valmistauduin henkisesti siihen,että vauva itkee ja valvottaa paljon enemmän ja olisin jotenkin enemmän väsynyt. Tämä on ollut siis helpompaa.... ja se on ollut yllätys! Lisäksi nuo hormonaaliset muutokset synnytyksen jälkeen ja lisääntynyt aivottomuus on ollut yllätyksiä. Ja se rakkauden määrä tuota lasta kohtaan. En tiennytkään, että musta löytyy niin paljon rakkautta...

Ja arkisempiin asioihin... Nelli nukkui viime yönä putkeen 8 tuntia (23-07)!!! Tämä oli jo kolmas perättäinen yö, kun on nukkunut noin hienosti, eli ilmeisesti on jonkinlainen rytmi löytynyt. Ja ensimmäinen yö moneen kuukauteen, kun nukuin pidemmät yhtäjaksoiset unet kuin mies, kun en herännyt edes pumppaamaan!!! Kyllä oonkin sitten hehkuttanut sitä miehelle tänään.

Tultiin ensimmäisestä rotavirusrokotuksesta äsken ja Nelli tietenkin huusi kuin syötävä verikokeen yhteydessä... Oli se hurjan näköistä katsottavaa...

Nyt syöttämään!

Mutteri ja Nelli

Vierailija
42/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just 2h päikkäreiltä isomman tytön kanssa, pienempi vielä nukkuu. Mä olen ruvennyt nukkumaan usein tyttöjen kanssa sillä nyt on jo hetken tytöt nukkuneet ihan samaan aikaan ja lilian päiväunet on pidentyneet " jäädäkseen" . Rupesin tekemään niin että isompi ensin nukkumaan omaan huoneseen ja sitten imetän Liliaa makuullaan meidän sändgyssä mun peitto myös lilian yli vedettynä. Rupean sitten itse nukkumaan heti kun pikkuinen ottaa tissistä kinni ja tyttö päästää sitten irti kun lopettaa. Tällä tavalla lilia on ruvennut nukkumaan 3-4 tuntia päivisin ja aina samaan aikaan. Aina en tietty itse nuku mutta tuosta vierestä on helppo hiippailla pois. Nyt muutenkin näyttää että tuo päivärytmi on säännöllistynyt, eli aamulla 1h päikkärit (jolloin ollaan usein pihalla esikoisen kanssa), sitten nuo päiväunet ja vielä iltsella 30min-1 h unet sylissä, vaunuissa tai omassa sängyssä riippuu muusta ohjelmasta. Niin ja tänään kun tultiin kerhosta ja esikoinen oli toosi väsynyt ja lilia yhtäaikaa väsynyt niin otin esikoisenkin meidän sänkyyn nukkumaan eli kaikki mentiin 12.00 sänkyyn,mä imetin ja tytöt alkoivat nukkua samantien. Nukun tosi levollisesti ja rauhallisesti kun kuulen nuppujeni ihanan hengityksen ja niin näyttävät nukkuvat pikkuneiditkin!!

]1. Milloin vauva syntynyt?

[/quote]

30.09.

2. Minkä ikäisiä sisarukset?

[/quote]

Isosisko täytti 18.1. jo 2v eli oli 1v 8kk 2vkoa kun Lilia syntyi

3. Miten arki muuttunut ajalla ennen ja jälkeen syntymän

Yllättävän vähän sanon minäkin. Mielestäni en ole sen enempää väsynyt kuin yhdenkään lapsen kanssa. Arki on menty alusta saakka kuitenkin isomman tytön rytmin mukaan kun hänellä se on aina ollut niin tarkka joten siksi kai arki on pysynyt samanlaisena. LÄhteminen tosiaan on ainut johon pitää varata enemmän aikaa. Myös illat ovat samanlaisia kun nämä neidit menevät niin aikaisin ja ihan yhtäaikaa nukkumaan.

5. Jos lapsia ennestään, niin miten sisarukset suhtautunut?

Vauvaa kohtaan ei ole koskaan ollutkaan mitään, toki otteet ovat rajuja välillä vaikka esikoinen vaan haluaa tehdä samat asiat kuin muutkin eli halata, leperrellä, vaihtaa vaipan jne. Toki välillä yrittää muksia vauvaa " ohimennen" . Pahin mustasukkaisuus vaihe vanhempia kohtaan kesti n. 1,5kk jonka jälkeen hävisi kuin salamanlyönti - onneksi. Mustasukkaisuus oli lähinnä sitä ettei halunnut nukkua muualla kuin meidän sängyssä eikä kukaan muu saanut nukuttaa kuin äiti...

TONTEISTA; meillä maksoi n. 6500m2 tontti reippaasti alle 10.000e.. Kyllä on huikeita nuo tonttihinnat jo seinäjoellakin! Täällä kallein järvenrantatontti taitaa maksaa jotain 28 000e.

Mitäs muuta? Ai niin kaukalossa Lilia viihtyy hyvin, pitkistä matkoista en vielä tiedä. Itkee lähes aina kun puetaan, mutta autossa rauhoittuu poikkeuksetta.

Kauhea nälkä mutta kauppaan pitäisi ensin päästä. Tehtiin eilen periaatepäätös että ei käydä niin usein kaupassa kun tulee heitettyä ihan liikaa ruokaa pois. Se on totta. Pakastin on täynnä ja silti aina tulee ostettua ties mitä. Tällä systeemillä me säästetään varmaan ihan selvää rahaa;-)

Nyt esikoisen kanssa palapeliä tekemään!

Nazu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.10.

Täyttää 6.2. 9-vuotta

Aika paljon, en uskonut että vauvanhoito täällä muiden nurkissa olis näin hankalaa, asutaan tääl miehen vanhempien " vintillä" , niin elämä on yhtä rappusten ravaamista....

kaikki " yleiset tilat" on kuitenkin yhteisessä käytössä.

5. Jos lapsia ennestään, niin miten sisarukset suhtautunut vauvaan?

Näyttää toi isokin poika olevan mustasukkainen, se kyllä oli odotettavissakin, kun on ollut lähes 9-vuotta ainokainen.

Eilen esim. kun odotimme tytön kanssa poikaa hänen huoneessaan iltasadulle ja samalla katsoimme yhtä pojan lelua. Kun hän tuli huoneeseen, niin ensimmäisenä otettiin siskolta lelu pois. " Sill on kyl omatkin lelut."

Että näin meillä, totuttelua vielä vaatii :)

Vierailija
44/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa vaan kiitos NAZUlle hyvästä vinkistä yhteispäkkäreiden suhteen, taidan kokeilla huomenna samaa:) Ellillä on pahemman kerran päikkärirytmi hakusessa ja yhtä hyvin vois yrittää jo vähän alkaa vaikuttaa siihen, jos saisi jonkinlaista säännöllisyyttä aikaiseksi. Aiempi ainoa säännöllinen pitkien päikkäreiden hetki oli aamu-ulkoilun aikana, nyt tyttö on monena aamuna herännyt kesken puistoilun, kesken muskarin tms. Jospa ottaisikin jatkossa lyhyemmät unet aamulla ja pisimmät iltapäivällä ja iltaan sitten vielä yhdet lyhyemmät. Peukut pystyyn, että loistava suunnitelmani toimii. Lapsillahan on tapana tehdä juuri niin kuin vanhemmat suunnittelevat ja toivovat;)

Katotaan jos huomenna saisin aikaiseksi pinoutua kavupinoon.

Vierailija
45/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla kyllä huolestuttavaa... En oo päässy koko päivänä koneelle ja aivan jo oli pakonomainen tarve päästä teidän kuulumisia lukemaan. Huh... Vaikka tässä on kaikenmoista muutakin, on niin paljon näitä vauveleita ympärillä, ei siitä pitäis olla kiinni. Joskin en muita oikeen näe kun tota systeriä ja omat vanhemmat on kans tosi läheisiä, nähdään harva se päivä.

COE, minkä pituinen olet. Tuumasin tossa, kun lukemat kuulostaa niin tutuilta.... Mulla ei vaan laihisinnostusta tahdo piisata. Pitäis -ehdottomasti! Mutta mutta, jossain se innostus vielä piileskelee... Tukholmaan muutto kuulosti isolta asialta. Siinä on kyllä miettimistä! Ja se asuntojuttu kyllä oikeen muakin harmitti teidän puolesta! Mutta samaa mieltä; usko kohtaloon! Vielä näet, että se ei ollu teille!

Kiva oli kuulla MilliaN:sta ja Miannista. Luulempa, ettei kukaan Miannia kuitenkaan unohda, vaikka niin pelkäskin ;)

Hitsin vitsi kun nämä asuntojutut on kyllä vaikeita ja raskaita päätöksiä. Ne on niin lopullisia! Ja kauheesti laskeskellaan miehen kans -tai se kylläkin laskee, mä myötäilen tai oon vastaan... Tai voipi olla, että ollaan vaan niin varovaisia. No, ei kai sitä nykypäivänä liian varovainen kuitenkaan voi olla.

Nyt täytyy mennä kattoon Axelaran kasvupinoa! Näin sen jo ohimennen, mutta piipahdimpa täällä ensin.

bernuski ja Elma tänään 4kk ;)

Vierailija
46/60 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

24.9.

Elman on esikoinen ;)

Hyvin paljon, koska tämä on ensimmäinen. Koko arki pyörii Elman ympärillä, ennen se oli vain mies, minä ja koirat ja meidän elämä ;) Olen ollut suhteellisen paljon lasten kanssa tekemisissä -siskon muksujen. Mutta ollaan 28 ja 30 v, joten ollaan itteksemme vietetty aika paljon aikaa, siksi tämä tuntuu siltikin niin erilaiselta, kun yksi jäsen liittyy perheeseen. Mutta kaikki kuitenkin positiivisessa mielessä.

4. Jos eka lapsi niin onko vauva-arki ollut sellaista kuin ajattelikin? Mikä eniten yllättänyt?

On oikeastaan ollut erilaistakin, vaikka tosiaan siskojen lasten kanssa ollu ihan vauvasta asti. Silti varsinkin ensimmäiset 3 kk oli jotenkin erilaista, se oli niin valtavan läheistä vauvan kanssa -äiti ja vauva on ihan kiinni toisissaan oikeestaan 24/7. Vaikka ei sitä koliikkia ois ollutkaan, siltikin se oli niin intensiivistä. Mutta kuten joku sano, se rakkaus, mikä voi lasta kohtaan olla, on myös yllättänyt. Ja se kasvaa vain! Ja myös murhe ja kaikki pelko, mitä voi sille ihanalle kullannupulle tapahtua. Huh! Myös se on yllättänyt, että kokoajan on jotain tekemistä. Koskaan ei tarvi miettiä, mitähän sitä oikeen tekis... :)

Ja ny sinne kasvupinoon

Vierailija
47/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernuski: Elmalla on hyva syntymapaiva! (Sama kun minulla)

Huh, olen ihan poikki ja niin on pikkuneitikin ja vetelee tuolla sikeita. Lunchilla kaytiin ja oltiin taasen shoppamassa, piti loytaa pitkahihaisia bodyja kun Emily on kasvanut lahes kaikista jo ulos. Lyhythihaisia kylla on kaupat taynna, mutta kun aamuisin ja iltaisin on niin viileaa, etta nimenomaan pitkia hihoja kaipaan. Parina paivana olen jo etsinyt ja tulee mokomat kalliiksi. Siis kun niita ei ole, niin pitaa kuitenkin ostaa jotain ihanaa ja tarpeellista;-). Taalla kun on aivan mielettoman ihania lastenvaatteita. No, onneksi loytyi sitten tanaan ne bodytkin (ja vahan muutakin). Emilylle on ostettu vaatteita jo kaksivuotiaan kokoiseksi, ostan aina jos tulee vastaan jotain kivaa tai alennnusmyynteja. Mutta eipahan sitten tarvitse heti suomessa olla vaatekaupoilla. Mies aina pyorittelee vaan paataan kun mina hamstraan vaatetta...

Josta tulikin mieleen, etta mies kotiutuu tanaan illalla. Mukavaa=)Pyysin suomesta Fazerin pahkinasuklaalevyja joten herkuttelua illalla tiedossa. Taallla kun on niin pahat suklaat, ettei niita tee lainkaan mieli. Vaaalla kavaisin tanaan joten suklaaherkuttelu tulee tarpeeseen, puolentoista viikon saldo: -2kg =( . Taitaa BMI olla jo alle 18...

Pyykit pitaisi kayda ripustamassa, kestareita ollaan kaytetty ja kone sitten pyorii joka paiva. tuohon galluppiin pitanee vastailla myohemmin.

T. Millian ja Emily

Vierailija
48/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi MILLIAN, mä voin kyllä antaa sulle nuo puuttuvat 2 kg! Me voitaisiinkin meidän laihduttajien kerhosta tehdä sellainen yhteiskeräys sulle, jokainen antaa pikkusen... :) Mutta on se oikeesti vaan kumma kuinka erilainen aineenvaihdunta voi olla, mulla kun imetys ei yksistään laihduta ei sitten ollenkaan, arvaas oliko esikoisen aikana tuskailua sen kanssa kun meillä oli häät 6kk synnytyksestä.

BERNUSKI: Mulla on 175 cm pituutta. Mulla on tuossa laihduttamisessa sellainen tausta, että v. 2001-2002 laihdutin 35 kg ja pääsin tuohon 72-73 kiloon ja siinä olen ollut sen jälkeen, kunnes tulin sitten raskaaksi. Se tuntuu omalta painolta ja siihen olen ihan tyytyväinen. Nyt kauhistuttaa nuo lukemat 15 kg enemmän, mielestäni en ole niitä " ansainnut" . Mulla on ihan karmean hidas aineenvaihdunta ja kroppa ottaa kyllä kiinni kaikesta minkä saa...

Esikoinen tuli hokemaan että " yhden muumikeksin saa, saa, saa, yhden muumikeksin" . Laihduttamisesta puheen ollen :)

Kiitos kaikille muistamisesta ASUNTOKUUMEESSA :) Kiva oli kuulla MilliaNinkin suunnitelmista, mietinkin just että milloin te olitte Suomeen tulossa. Ja mäkin tosiaan uskon, että joku mahtava asunto sitten löytyy... periaatteessa me kai nyt tiedetään mistä seudulta ykkösijaisesti haluttaisiin asunto + millainen, mutta en tiedä että kuinka pitkään sitten kannattaa sellaista odotella. Ehkä me voitais pari kuukautta odottaa unelma-asuntoa ja sitten katsoa muualta. Mehän asutaan nyt opiskelija-asunnossa mun keskeneräisen tutkinnon turvin, joten tässä vuokra on sen verran edullinen että ei juuri hävitä mitään - maksaa about saman kuin maksaisi vastike + lainanlyhennyksen korot.

PUKLAILUSTA: Alotinkin ihan oman pinonsa kun Anja on pari päivää pulautellut aivan hirveitä määriä. Ei ole enää edes puhtaita vaatteita (tosin eh, jonkin verran syytä siihen voi olla äidissä joka ei koskaan muista pestä vaatteita). Ehkä se liittyy tuohon pystyyn punkaamiseen, onhan se aikamoista vatsalihastreeniä. Josta tulikin mieleeni:

G: Punkaileeko teidän vauvat ISTUMAAN?

Esikoinen ei koskaan pungannut, mutta Anja on ruvennut tekemään sitä ihan koko ajan. Sitterissä ja sylissä yrittää keinahtaa istumaan, tosiaan varmasti vatsalihakset saavat aika paljon treeniä. Mitenköhän tässä vaiheessa pitäisi tuohon suhtautua? Ennen 6kkhan ei saisi ruveta istuttamaan mutta ei kai sitä sentään estää pidä jos vauva itsekseen treenaa?

Eipä tässä muuta. Edessä on pitkä päivä, kun sovittiin että mies rupeaa tekemään opintojaan tosivauhtia pois ja on nyt tiistait ja torstait koululla töiden jälkeen. Eli koko päivän lapsenhoitohuki on tänään, viime tiistai meni ainakin ihan hyvin kun osasin siihen etukäteen asennoitua. Mutta sai nostamaan hattua kaikille yksinhuoltajille ja niille, joilla mies on reissutöissä :)

Hyvää torstaita kaikki!

Coe

P.S. Niin mäkin käyn kirjautumassa kasvupinoon kun AXELARA sen väsäsi :) Kunhan saan kaivettua neuvolakortin esiin...

Vierailija
49/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti pitää tuohon Coen galluppiin vastata kun se on niin jokapäiväinen ihmetyksen aihe myös meillä. eLI

G-ISTUMAANNOUSU: meillä kanssa Lilia on pöngännyt istumaan jo ehkä 1,5 vkoa tai 2 vkoa. Ihan mahdotonta on tuo pönkäys. Kun sylissä pitää niin ihan istuma-asentoon nousee jo typykkä. Meillä neuvolassa mun mielestä on sanottu että sitten kun vauva itse tukee jotain toimintoa, se on " turvallista" eli siitä ei ole vauvan fysiikalle haittaa. Eli jos itse pönkää istumaan, voi siinä asennossa jo pitää. Toki ei nyt syöttötuolissa tms voi pitää.

Jatkan myöh. esikoinen vetää kädestä

Vierailija
50/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nukuttu huonosti! Ei montaakaan tuntia. Elma nukku ihan hyvin, heräs itkien puoli viideltä, varmaan sattu masuun tai näki unta tms. en tiedä, mutta annoin het tissiä, kun se siinä ähisi, eikä peukkukaan oikeen ollu hyvä. Mutta kai tämä asuntojuttu valvottaa. Heräsin 1-2 tunnin välein enkä tahtonu saada nukahdettua, kun asiat pyörii pääs. No, josko ens yönä sitten paremmin.

COE; Meillä ihan sama juttu kun Anjalla. on pöngänny jo useamman viikon ittiänsä istumaan ja makuultaankin joskus nostaa päätänsä. Sylis jos pitää makuultaan, ei kauaa pysy kun alkaa nostaan ittiänsä. Nyt kun sanoit puklauksen yhteydestä, sehän pitää varmaan kyllä paikkaansa. Meillä on puklailtu enempi varmaan vajaan kuukauden -eli yhtä kauan kun on mm. pöngätty ylöspäin.

Hitsi kun tuola meidän syntyneet -listalla onkin paljon ihmisiä, joista ei vauva-puolella oo kuulunu mitään -tai hyvin vähän :( harmi!

Josko menis vähän järjestelemään ennenkö tytteli herää :)

Vierailija
51/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö meni ekaa kertaa jo kl.20:30 yöunille, yleensä mennyt vasta kl.23- aikoihin.

Bernuskille, säästäkää ennemmin kodin pintamateriaaleissa kuin rakenteissa.

Meillä panostettiin ikkunoihin, oviin ja seinien tuulensuoja levyihin (mies laittoi tuplalevyt).

Että lämpöä ei pääsisi karkuun niin paljon.

Ja takka otettiin parhaimmasta päästä, että lämmintää koko talon kunnolla.

Keittiön kaapistot otettiin laadukkaammat, ettei niitä heti tarvitse alkaa uusimaan. Voi vaihtaa sitten pelkät ovet kun kyllästyy, mutta runko on nyt kalleimmasta päästä (puustelli).

Ja muistakaa laittaa piippuun hattu, niin ei tarvitse piippua heti korjailla ;)

Muuta ei nyt just tuu mieleen.

Mukavaa päivän jatkoa, alan tästä valmistautua koululaisen vientiin.

Vierailija
52/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotettiin näköjään samaan aikaan.

Tuttu tunne noi unettomat yöt (ja varsinkin miehellä, joka on pikkutarkka ja pohtii kaiken tarkkaan, rakentaa siis ite tota meijän taloa).

Mutta jaksamisia sinne, koita muistaa tehdä jotain ihan muuta välillä että hetkex unohtuis noi asuntoasiat :)

Vierailija
53/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zimpura, meilläkin on Puustellin kiintokalusteet, kalliiksi tuli mutta onpahan takuuvarma tuote.

Kyllä se talonrakennus on yöunia vievää aikaa, mutta sen arvoista sitten kun pääsette muuttamaan;-) Me jo suunnitellaan laajennusta ihan sen takia kun haetaan rakennuslupaa autokatos/varastorakennukselle joten haetaan laajennusluvat samalla jos joskus laajennetaan (jos tulee lisää lapsia niin sitten) niin ei tarvi taas uudelleen hakea.

Nyt takaisin siivoamaan! Vieraita tulee iltapäivällä. Ruuan ja leipomukset jo tein tai ne on uunis ja nyt pitäs siivota sotkut. Esikoisen tukkoisuus on tullut takaisin - todella sitkeä flunssa on näköjään.

Nazu kera tyttöjen joista toinen nukkuu ja toinen katsoo yllätys yllätys titi-nallea...

Vierailija
54/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri kirjoitellut, mutta lukenut muiden juttuja melko aktiivisesti. Jospa nyt kuitenkin vähän saisi tekstiä aikaiseksi, ainakin galluppiin vastailtua.

16.10

Isoveli täytti tammikuussa 9v, isosisko täyttää maaliskuun puolessa välissä 2 v.

Ajankäyttö tullut entistä tehokkaammaksi, pitäisi kai osata välillä ihan vaan levätä päivällä silloin harvoin kun siihen on mahdollista. Muuten aika lailla arki pysynyt ennallaan, monen muun tavoin ulos lähteminen vie aikansa. Isosisko tahtoo aina viivityllä pukemisessa, onneksi vauvamme (Tuomas) nukahtaa hetkessä vaunuihin, niin hänet voi laittaa jo valmiiksi ulos odottelemaan vaunuissa ja pukea isosisko vasta sitten.

Isoveli on suhtautunut hyvin, toisen pikkusisaruksen syntyminen ei muutttanut asetelmia enää paljon. Kaverit on jo tässä vaiheessa niin tärkeitä, ja toki olemme pyrkineet järjestämään isoveljelle myös huomiota, uintireissuja/keilaluiltoja ym. aina jommakumman vanhemman kanssa.

Isosiskolle pikkuveljen syntymä on ollut iso juttu. Enimmäkseen on tosi huolehtivainen ja haluaa auttaa vauvan pukemisessa ym. jutuissa, mutta mustasukkaisuutta on myös ollut luonnollisesti. Ensimmäisen kuukauden isosisko oli aivan isän tyttöä, äitiä selvasti syrjittiin kun kerta oli tuonut vauvan kotiin. Rytmi on myös muuttunut 1v10kk tytöllämme. Harvoin saan enää häntä päiväunille, on alkanut nukkua 13 tunnin yöunia ja niillä sitten pärjää päivän. Ei osaa nukahtaa päiväunille sisälle ja tuplavaunuihinkaan ei juuri nukahda, kun vauvan myötä ollaan nyt vähän eri aikoina ulkoilemassa.

Onko muilla vauvan iho kuiva?Meillä Tuomaksella on kovin kuiva iho joka puolelta, olen nyt antanut tehokuurin rasvausta ja nyt vähän parempi. Yöllä heräilee vieläkin parin tunnin välein, mutta se voi toki johtua myös ihon kutinasta, koska tuntuu että ei ole nälkäinen vaan muuten vaan pyörii ja potkii eikä saa unen päästä kiinni uudestaan.

Ihanaa kun tuli lunta tänne eteläänkin , täytyy yrittää tänään lähteä vähän pulkamäkeen.

iris73 + Tuomas

Vierailija
55/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.

Meillä on tänään 3kk-neuvola ja hieman jännittää tuo ekan rokotuksen antaminen. Toivottavasti menee hyvin. Pitäisi samalla pyytää resepti rotavirukseen. Vähän on jo kiire sen kanssa, kun ensi viikolla tulee 3kk täyteen :)

31.10.06

Esikoinen :)

Tietenkin on enemmän vauvakeskeistä. Parisuhteelle ei löydy enää niin paljon aikaa, mutta yritämme iltaisin kuitenkin viettää aina yhteisiä hetkiä. Arki on hektisempää ja tosiaan ei enää voi sopia tarkkoja aikoja, kun aina myöhästytään.

On ollut helpompaa :) Ja aivan ihanaa. Yllättänyt on se, että neiti on nukkunut tosi hyvin ja itekkin on saanut sit nukuttua kohtuullisesti :)

Meillä on täällä päinvastaista kuin asuntokuume eli me joudutaan muuttamaan, vaikka ei haluttaisi. Tässä asunnossa nousee kulut niin koviksi, että joudumme tämän myymään ja muuttamaan vuokralle :(. Yhtään ei innosta ajatus muuttamisesta, mutta toisaalta on kiva tietää, että rahatilanne helpottuu :) Ja voi rauhassa alkaa ettiin seuraavaa omaa asuntoa, joka on sit isompikin kun tämä meitin kaksio. Täytyy vaan toivoo, et löytyis joku tilava, edullinen vuokrakolmio läheltä keskustaa!!!

Mut nyt neiti heräilee, joten mukavaa päivää kaikille mammoille :)

Susuliini ja neiti melkein 3kk

Vierailija
56/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heti täällä, kun pääsen... :)

Eli aamupäivällä tultiin sieltä laivalta ja heti täällä, kun sain kaikki tavarat purettua ja pyykkikoneen pyörimään. Ihanaa olla taas kotona, vaikkei oltu kuin 2 yötä poissa. Mä oikein odotan, että pääsen illalla OMAAN sänkyyn. Hytissä oli ihan kamalaa nukkua, kun oli KUUMA!!! Jerrikin oli ihan hermona aina, kun jouduttiin hytissä olemaan. Ja vaikka kuinka yritettiin säätää lömmitystä, niin ei tuntunu olevan mitään tehoa. No nyt saa olla kotona hetken aikaa. Illalla pitäisi taas lähteä Hesaan, kun on se Disneyn jääshow. Onko muita menossa sinne nyt viikonlopun aikana? Meillä siitä on muodostunut ihan tapa. Ollaan nyt n. 7 vuotta käyty joka vuosi.

Mutta sitten galluppeihin:

11.10.2006

poika 11, tyttö 9 ja poika 7.

Eipä oikeen muuten, kuin täytyy taas totutella kulkemaan kauhean varustuksen kanssa. Ehdittiin tuossa välissä olla muutama vuosi jo niin, ettei tarvinnut varavaatteita ja vaippoja raahata mukana joka paikkaan. Nyt tuntuu jotenkin olevan niin rauhallista tämä arki muuten. Päivät vietetään Jerrin kanssa kaksin eikä suunnitella juuri mitään etukäteen.

Vaikkei olekaan eka lapsi, niin silti Jerri on yllättänyt tuolla syömisellään. Tuntuu välillä, ettei päiväsaikaan muuta ehdikään, kuin tissitellä. Mutta sekin on kyllä ihan oma valinta..

Sisarukset on jo niin isoja, että mustasukkaisuutta ei ole ainakaan vielä ollut. Enemmän haluavat vaan hoitaa ja leikkiä Jerrin kanssa, niin, että välillä siitä tulee riitaa, että kuka saa tehdä ja mitä ;)

Jerrillä on myös tosi kuiva iho, mutta vain pään alueella: posket, otsa ja sitten sitä karstaa hiusten alla... Poskiin ja otsalle aloin jo laittaa bepanthenia, kun oli niin kuiva. Näyttää auttavan jo, kun posket tuntuu jo ihan pehmeiltä. Onneksi ollaan kesää kohti jo menossa, niin eiköhän sitten ihokin taas pehmene.

Täällä myös punnerretaan jo istumaan. Äiti alkaa kohta olla jo ihan kateellinen noista vatsalihaksista;) Jerri ei tahtoisi enää sylissäkään olla yhtään takakenossa vaan pitäisi päästä joko ihan seisomaan tai vähintään istumaan. Alkaa tulla jo ihan haikea olo, kun osaa jo kaikkea tuollaista " isojen" poikien juttuja. Ei ole enää pienen pieni vauva, nyyh! Että näiden pitääkin kasvaa niin nopeasti isoiksi!

Mutta nyt täytyy mennä laittamaa pyykkiä!

Tuittuli ja Jerri 3,5 kk

Vierailija
57/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittuli: oltiin eilen ihan isojen tyttöjen kesken katsomassa, kun kaveri täytti eilen 30 ja halusi yllättää meidät. Ja senpä tosiaan teki. Ne prinsessat on kyllä IHAANIA! Show loppui klo 20.40 ja olin aika kauhuissani, kun näin siellä pieniä lapsia, joilla oli pienet sukkahousut päällä ja hame. Odottelivat sielä sitten kyytejä todella kylmissään, kun pakkanen oli kiristynyt aika paljon shown aikana. Järkkyä...

Meillä myös Nelli 2,5 kk:n iästä huolimatta punkee itseäänkovasti istuma-asentoon. Helpottaa kyllä nostelemista, kun neiti haluaa itse auttaa. Nellihän meni 2 vkoa lasketun ajan yli, joten selittänee tuon " varhaiskypsyyden" .

Ainiin: ollaan käytetty nyt Dailyn halpisvaippoja ja koska vaipat oli loppu ja mentiin K-kauppaan, niin ostettiin sitten Pamperseja. Oletteko huomanneet, kun mun mielestä noissa Pampersseissa on ihan kamalan pistävä haju! Tuntuu, että olis koko ajan sadat pissat housussa, vaikka vaippa on ihan kuiva... Mitäköhän myrkkyjä niissä on käytetty, kun ei Liberot eikä nuo Dailyt haise sellaiselle ollenkaan. Onko muita merkkejä, jotka löyhkäävät, niin tiedän varoa jatkossa?

Mulla tänään leipomisrumba päällä, ja sämpylöitä otin juuri uunista. Pakko varautua, josko sunnuntaina tulee väkisin porukkaa kylään, kun tulee se maaginen 30 täyteen. Marenkikakun meinaan tänään vielä väsätä, ettei tarvitse koko viikonloppua käyttää leipomiseen, kun silloin pitäisi etsiä sisustusmateriaaleja... :)

Eilen oltiin ekaa kertaa siellä Rotavirusrokotteessa eikä mitään oireita ole tullut. Jee!

Mutteri ja Nelli

Vierailija
58/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei sitten mennyt tämän päivän päikkärit niin kuin suunnittelin...kaikki alkoi siitä, kun elli nukkui viime yönä LÄPI YÖN!!! (22-07), ei enää seiskalta jatkanut unia kuten yleensä ja nukahti sitteriin ennen kuin päästiin ulos. sain kuitenkin puettua kolme (!) kerrosta vaatetta tytölle päälle ja aamu-unien saldo 2h. sitten tunti hereillä, kun kerhoiltiin ja takaisin vaunuihin, jossa lisää unta 2.5h. en siis voinut kuvitellakaan, että pääsisin vauvelin viereen nukkumaan, elli heräsi abauttiarallaa samaan aikaan kun isompi nukahti. höh. onneksi viime yönä sai nukkua noin hyvin, ei ole pahempi väsy. tällä viikolla mä olen vaan ollut jostain syystä poikkeuksellisen väsynyt, joten päikkärit olisivat kyllä olleet poikaa. mutta ei siis tänään:/

COE: ellikin punkee väkisin istumaan sylissä. lisäksi varaa jaloilleen jo tosi hyvin, joten sylittely on tällä hetkellä vähän rankkaa kun toinen haluaisi vähintäänkin istua, jos ei jo seistäkin;) esikoinen oli aikoinaan ihan samanlainen -oppi sitten kävelemään jo 10-kuisena. lisäksi elli on alkanut " mittailemaan" selällään ollessaan (eikös tämä ollut sun termi, nyt tiedän mitä tarkoitit=), äskenkin oli liikkunut oman pituutensa verran lattialla, siis jalkojen suuntaan. täytyykin vastedes olla varuillaan, kun jätän tytön aina milloin millekin pöydälle ja penkille pötköttämään...

ei vaan, pesukone pitäis käydä laittamassa päälle ja ei noi tiskitkään tuolta itsekseen katoa (olen aika monta kertaa kokeillut) joten hellurei taas hetkeksi.

L ja E 3kk6pv

Vierailija
59/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaipaa aikuis seuraa...

joka päivä vaan näiden kahden lapsen kanssa täällä keskustelen, niin välillä kyllä kaipais vähän vanhempaa seuraa.

Miehestä ei paljon seuraa oo kun se tulee myöhään väsyneenä kotiin.

Kysäsempäs tässä nyt sitten vaikka yhden " Geen"

JOKO TEIDÄN LAPSET LIIKKUU?

Oon hämilläni katsonut tota meidän pikkunaisen kasvua ja kehitystä.

Nyt se on muutaman päivän ajan liikkunut " eteenpäin" , siis tarkemmin

kun on selällään sängyllä/lattialla, niin alkaa työntämään itseään jaloillaan taaksepäin. Kun laittaa sen vaikka sängyn toiseen reunaan, niin on hetkessä jo sängyn toisella laidalla, menee niin pitkälle kunnes seinä tulee vastaan (meidän sängyn toinen reuna siis seinässä kiinni)?!?!

Ja varsinkin kun se on nakuna, niin menee tosi kovaa vauhtia.

Hauskan näköistä menoa :)

Meillä tyttö tulee 30.päivä 3kuukautta, onko muilla liikkunut jo tässä vaiheessa.

Kova kiire tuntuu olevan tytöllä kasvaa :)

KÄÄNTYMINEN meillä on vielä ollut hakusessa, vähän jo yrittää.

Mutta ei osaa pysyä vieläkään kylellääkään, kun oli silloin se lonkkalasta niin pitkään.

No mutta,

huomenna meen asioille.

Puhun pankin tädin varmaan pyörryksiin, kun vihdoin näkee aikuisia ihmisiä ;)

Vierailija
60/60 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko lonkkalastan käytöstä, että kun tottui olemaan niin pystyssä, että jo n.2kk iästä asti punkenut itseään " istumaan" sylissä. Selällä ollessaan yrittää harvoin. Samoin tuon liikkumisen kanssa: oli 7 viikkoa kun sai lastan pois ja parin yön päästä ihmettelin, kun en meinannut löytää neitiä pinnasängystä, oli työntänyt itsensä toiseen päähän:) Välillä löytyy pää patterin alta, kun pitäis olla leikkimatolla;) Ja äiti ihmettelee, että mitä se taas haluaa kun kiljuu...