Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOISAT ma+ti**

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsoset jo heräili/heräilee...

Kyllä huominen on edelleen ok! :) Soittelehan sitten jos ette perille osaa. Meitin talo on muuten punainen puutalo ja se numero talon kyljessä oli 8....

Huomisiin siis!

oinasmamma ja heräilevät lapsoset

Vierailija
22/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas sujahti ohi kovaa vauhtia. Pistän pikaisen viestin vain, kun huomasin tuossa et Ikarus oli huhuillutkin. :)

Tässä mietin juuri pitäiskö sitä lähteä tapaamiseen helmikuussa. Olen jotenkii jämähtäny kotiin vauvan kanssa, ku ollaan sairastettu ja allergiajuttuihin menee energiaa.. Pitää kokeilla eri ruoka-aineita joten aina on valvomista ja päivällä kitinöitä jos ei kipeyden niin sitte kokeilujen takia. Täysimetys siis puoleen vuoteen asti, niin pääsemme siihen mennessä selville mitä ehkä kannattais kiinteenä kokeilla.

PinoG; yritän silmäillä pinot läpi, vaikka joskus ei meinaa aika riittää.

Siivousg; Siivoan milloin jaksan, vessa ja keittiö pitää olla suht siistit koko ajan, mutta muuten saatan luistaa siivoilusta joksikin aikaa, ellei jaksa. Siivousta tärkeämpänä päivällä pidän vauvan kanssa olemisen

+hoidon ja koiran hoidon ja huomiointihetket. Yleensä touhuankin kotitöitä iltaisin, kun mies on vauvan kanssa.

Jotain oli vielä mielessä, mutta se katosi...?! Palaan myöhemmin jos muistuu mieleen. :) Hyvää tätä viikkoa kaikille!

Villa ja poju 4,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa minäkin taas pitkästä aikaa viestiä... pinot olen kyllä lukenut liki päivittäin, mutta olen vain niin mahottoman laiska kirjoittamaan. Meillä käytiin tänään 5 kk neuvolassa ja pituutta oli 67 cm ja painoa 7830. Pituutta ei ollut kuukaudessa tullut kuin sentti, mutta painoa 800 g...:o) Kovasti kääntyillään ja yritetään eteenpäin, mutta ei vielä onnistu...

Kiinteistä on ollut puhetta, Alhasko se niistä kyseli? Meillä syödään kasvista lounaalla ja hedelmiä illalla ja neuvolassa oltiin sitä mieltä, että puuroja aamuun ja iltaan sekä lihaa voi ruveta pikkuhiljaa lisäilemään. Illalla lmeillä on syöty velliä, mutta sen vaihdan puuroon pikkuhiljaa. Puurot ajattelin kyllä aloittaa aamupuurolla, että jos ottaa vatsasta, niin ei menisi ainakaan koko yötä...

Suurin osa soseista on tähän asti ollut kaupan hyllyltä, mutta nuo " lihalliset" soseet on kyllä niin turkkasen kalliita, että täytyy ryhdistäytyä tekemään itse. Teinkin porkkana-perunaa, mutta neiti kakoi sitä ylös, miten ootte saanut siitä riittävän sileetä? Pakasteesta löytyy kaaleja hyvin, kyllä ne voi sitten taas keittämisen jälkeen pakastaa uudelleen, niin kuin muutkin tuotteet.

Siivouksista oli myös puhetta. Yritän pitää kerran viikossa siivouspäivän, mutta siitä vähän lipsutaana. Keittiö siivotaan ainakin kerran päivässä ja pyykkiä menee melkein päivittäin (urheileva isäntä ja kestovaippapeppu... ). Koiran takia pitäisi imuroida useammin, mutta kun kumpikin inhoaa sitä, niin sitten täytyy vaan välillä sietää niitä villakoiriakin... .:o)

Tällaista tällä kertaa,

Justiina ja Siiri

Vierailija
24/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mittari näytti -24 ja nyt vaan -16. Yöksi onkin luvannut tosi kylmää, lämmittelen tässä samalla leivinuunia ettei tuu vilu.

PAKKASG: -20 on ollu nyt rajana, kun poika ei nuku kunnolla sisällä. No, tänä aamuna nukkui tuulikaapissa vaunuissa 2h, mutta toisille unillepa ei suostunutkaan enää. Eilisen päivän joutui ressu olemaan sisällä koko päivän eikä sitten nukkunutkaan kuin 3x1h (norm 2h+2h+1h). Vaatetuksena sisävaatteiden päällä toppakamppeet ja koko komeus makuupussiin. Vaunujen kuomun päällä on fleeceviltti ja jalkaosan päällä esikoisen vanha äp-makuupussi. Harso on aukon edessä. Lämpömittari pään vieressä näyttää plussa-asteita 2-3h ulosviemisen jälkeen. Niin, ja vaunuissa on kaksinkertainen superlonpatja alla.

SOSEG: Teen kotona ollessa itse peruna-porkkana-parsakaalisosetta, joskus perunan sekaan kaupan maissisosetta. Reissuruokana on kaupan soseita, samaten hedelmäsoseet ostan. Olen tehnyt pakkaseen sosekuutioita pakastekukkakaalista ja pakasteparsasta myös. Esikoisen aikaan ostin tuorettakin, mutta silloin olikin kesäaika. 5kk iässä aloitimme viljat, nyt on maisteltu riisiä ja kauraa vellin muodossa. Poika ei tosin kauravellistä tykännyt yhtään, jäi juomatta koko Nan-kauravelli (100+100) sekoitus. Riisivelli kelpasi hyvin ja sitä on maissivellin kans vuoroteltu iltavellinä. 4 viljan velli odottaa vuoroaan ja sitten ajattelinkin alkaa kokeilemaan viljoja puuroina.

Meillä piti olla tänään 5kk neuvola, mutta auto teki tenän ja jouduin siirtämään ajan torstaille. Uusia mittoja pitää vielä jännätä...

VAATEGALLUPPI: Minkä kokoisia vaatteita muut eloisat käyttää? Meillä 70-74cm nyt parhaimpia.

VINKKI pakkasen kuivattamiin poskiin: Locobase repair -rasva. Tosi riittoisaa vaikkakin kallista; pieni sipaisu illalla nukkumaan mennessä ja se on siinä.

Vierailija
25/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PinoG: kaikki tosiaan luetaan täälläkin. Ne illan viimeisetkin tsekkaan seuraavana päivänä.

Tuttirallista: meillä sitä riittää myös. Viime yönä vain kaksi kertaa, mutta on se kumma juttu että itselle uudelleen nukahtaminen voi olla niin vaikeaa, taas valvoin pari tuntia yöllä vaikka tyttö nukkui.

Aluksi minäkin mietin että voisko herääminen olla nälästä johtuvaa, mutta kun laittaa tutin suuhun ja menee tekemään pullomaitoa niin takasin tullessa voikin maidon jo kaataa viemäriin kun pinniksestä kuuluu tasainen tuhina.

Joten ihan näin yhdenkin lapsen äitinä voisin jopa todeta että ei ainakaan kova nälkä ollut =).

Ja harvoin tyttö itkee yöllä, touhuaa omiaan vaan ja jos itkee, niin ihan on unissaan. Jotenkin tuntuu että aina tulee joku uus juttu miksi yöllä heräillään, kääntyminen, nyt hampaat jne.

Ne korvatulpat mä vielä joskus uskallan kokeilla¿

Kiinteet: kateellisena luen teidän toisten listaa mitä jo vauvanne syövät, meillä kun menossa edelleen sopivan korvikkeen etsintä. No toivottavasti saamme pian tilanteen vakiinnutettua eli tilanne samantyylinen kuin Kerttukasperilla.

Hammasoireista oli kyselyä. Kyllä meillä kiukutaan niitä mutta osasin sen yhdistää sen hampaisiin vasta kun hammas puhkesi näkyviin.

Nuo allergia epäilyt kun laittaa pään ihan pyörälle, kun kuvittelee kaiken johtuvan niistä, raivostuttavaa.

t. Hanhikki ja tyttö 0908

Vierailija
26/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keitin ihan vähärasvaista jauhelihaa. Keittoaikaan en nyt muista mutta niin että koko liha on muuttunut ruskean väriseksi(sisältä myös). Ihan koko lihakin käy. Sauvasekottimella oon muussannut ihan hienoksi ja pakastanut jääpalarasiaan sopivan kokoisiksi annoksiksi. Ja jäätyneet palaset oon siirtänyt pakasterasiaan niin saa jääpala astian uudelleen käyttöön. Lihapalan otan samana aamuna kun annan pojalle ruokana niin jääkaappiin sulaan ja sekoitan sitten perunaporkkanan sekaan. Kananjauheliha on seuraava mitä ajattelin kokeilla. Samalla lailla keitetään.

Kysy ihmeessä lisää. Auttelen jos vaan osaan.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
27/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vinkki noista puurohiutaleista. Jos tekee ihan normaaleista hiutaleista niin kannattaa itse hiutaleet hienontaa esim. sauvasekottimella ja keittää sit vasta puuro. Näin tehtynä maistui paremmin meijän vitoselle kun oli sihtikurkku kaikki kököt tuli ylös.

puuhis jälleen

Vierailija
28/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasta että jos käytät ihan kokolihaa, vaikka palan naudan sisäpaistia, niin se palotellaan ja pienessä määrässä vettä keitetään läpikypsäksi (itse pidin n. 20 min.) ja monitoimikoneessa hurautin soseeksi, muutaman lusikallisen laitoin keitinlientä sekaan niin sai tosi sileää lihasosetta. Itse en jääpalarasiaa ole käyttänyt vaikka onkin kätevä sekin, vaan otan semmosen elintarvikemuovipussin jonka vetäsen saksilla auki ja siihen ruokalusikallisia vierekkäin sosetta ja pussi taitellen kiinni ja pakkaseen. Pojan ruoka-aikaan otan yhden lihanapin ja mikrossa sulatan ja muut emmeet sekaan, herkullinen lihasose on valmis:) Aattelin vastata vaikkei niin kysyttykkään mun mieipidettä....Mut näin meillä!

Lapsoset nukuttanut Emppusimppu ja unia tuhiseva Elmeri 5 kk ja 1 viikko

Vierailija
29/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emppusimppu ja Puuhapetet vinkeistä! Tämä on kyllä loistopalsta! Esikoinen kun on kyseessä, niin monesti tuntuu, että on peukku keskellä kämmentä ;)

Vielä tulee varmasti mieleen yhtä sun toista ja on kiva tietää, että täältä löytyy apuja.

Jos sitä sitten ensi viikolla alkais keitteleen puuroja ja sit kotvan kuluttua lihoja. Joko muuten annatte kaksi kasvis/liha-ateriaa päivässä?

Hyviä unia kaikille Eloisille vaaveineen!

Toivottaa Almas ja nukkuva Prinssi!

Vierailija
30/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vielä kukun koneella.. :) pakko oli tulla vielä käymään urheilun ja nukuttamisen jälkeen.. meidän ukkeli nukahtaa ja nukkuu yöt nykysin paremmin. onneksi. siis huomattava muutos tapahtunu kiinteiden aloittamisen jälkeen! tai itseasiassa sen jälkeen ku ollaan annettu puuroa illalla ennen nukkumaan menoa (semmosta jauhetta).. ja kyllä on äiti ja isi mielissään. se oli sitä, et melkein tunnin välein sai olla yöllä tissiä antamassa, mut iso mieshän (5kk= 9,2kg) tarvii jo tujumpaa evästä.

PAKKASG: mä oon laittanu pojan pihalle nukkuun näillä pakkasilla. tänäänki oli -20 astetta ja hyvin tarkeni.. paljon päällä, lampaantalja, makuupussi ja suojapeitteet, niin kyllä uni maistuu ja lämmin on! pikkumies kun nukkuu aina päikkärit ulkona rattaissa, niin sisälle nukuttaminen todnäk " lyhentäs ja huonontas" unia.

SOSEG: mä tein alussa (ekan viikon) soseet itse, mut nyt oon kyllä antanu kaupan soseita. tänään kyllä ajattelin, josko sitä itse sais tehtyä isomman satsin pakkaseen, ni vois sieltä ottaa sit vaan sopivia annoksia. onhan ne kotitekoset aina kotitekosia!

nyt nukkuun - päätäki särkee. meillä hajos tänään toinen auto, edessä siis " ihana" toisen auton metsästäminen. josko sekin aiheuttaa tuota päänsärkyä.

kauniiita unia kaikille eloisille!

kukkuva onelinen ja nukkuva pikkumies

Vierailija
31/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nämä viikot vierähtävät...

Ulkona nukuttamisesta ja pakkasesta oli puhetta. Minä olen vienyt aikasempia lapsia -20 asteen pakkasessakin ulos. Tänään on täällä -17 ja aion laittaa Eetun vaunuihin pihalle nukkumaan. Hyvät varusteet päälle ja vaunun eteen joku liina niin hyvin siellä tarkenee.

SiivousG: meillä ei ole varsinaista siivouspäivää. Pari kertaa viikossa imuroidaan ja tarpeen vaatiessa useamminkin. Lattioita luututaan n. kerran viikossa. Minä kyllä tykkään siisteydestä, mutta joskus käväisee pyörremyrsky talomme läpi...

Tuttiralli: Meillä ei ei ole tuttia, joten ei ole tuttiralliakaan.

Minä en ole käynyt äänestämässä kesätapaamispaikkaa, sillä meille käy mikä paikka vaan. Junalla pääsee vaikka minne ja taksilla lopun matkaa.

Nyt Eetu huhuilee puhdasta vaippaa ja aamumaitoa.

Oikein mukavaa pakkaspäivää kaikille ja jaksamista arkeen!

myry kera Eetun140706

Vierailija
32/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseista piti mainita, että meillä on käytössä kaupan soseet. Ovat minusta niin kovin käteviä ja säästyy aikaa, kun ei tarvitse touhuta niiden kanssa. Eetu aloitti reilu viikko sitten soseet ja on kovin hyvä syömään niitä.

myry

Vierailija
33/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen yö takana, kuin edellinenkin :( Tästä on näemmä tullut sitten tapa meillä. Tuttia kun ei lapsi huoli, niin keinot on sitten vähissä. Jaakko söi tuossa puoli yhdentoista aikaan ja sitten taasen puoli kolme, jonka jälkeen ei muka nukuttanutkaan enää. No vaunuihin sitten 45min rytkytyksen jälkeen hyytyi. Pian sitten kipusi kakkonen meidän viereen ja Jaakkokin päätti päivän alkavan. Hohoijjaaaa. Kyllä se sitten on mahtavaa, kun on pieniä lapsia talossa!

Ulkonakin on senverta pakkasta, että jos sinne naamaansa näyttää, niin on nuo perskarvatkin pian jäässä...hyrrrr. Mie kun olen varmana entisessä elämässäni asunut jossakin välimeren maassa, enkä kestä nuita pakkasia. Mie mieluummin otan ne helteet tohon! :)

Soseista: meilläkin on käytössä kaupanmallit, ei riitä tällä mammalla energia keittelyyn ja toisaalta kakkoselle koitin niitä omatekosia tarjota, mutta eivät uponneet mamma pöperöt. Niinpä mie päätin, etten viiti alkaa edes niitä kokkaileen Jaakolle.Niistä kaupan soseista olen huomannut, että parhaiten uppoaa ne hieman tummemmat soseet. Jotkin soseista ovat (liha) vaaleita väriltään, haiseevat minusta pahalle, eivätkä ole maistuneet kummallekkaan näistä pienistä.

Nyt tässä mun ympärillä alkaa olla ruuhkaa, joten palaillaan!

Eria ja vähäuniset naperot

Vierailija
34/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä iida alkanu 5-6 aikaan juttelee punkassaan...:) ei kitise eikä mitään,annan jonkin aikaa jutella ja vien tutin niin alkaa nukkuu..hassua.

muuten kaikki hyvin..utelias ja seuran kipee neito :)

taas mentävää akka ei viihy sylissä..

Vierailija
35/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein esikoisen (+ kaksi muutakin lasta lähistöltä) just kerhoon. Ihanan hiljaista ja rauhallista, kun poika nukkuu kans :)

YÖT: Ihan mukavasti tällähetkellä menee, pari kertaa herää syömään - ja tuntuu että ihan kunnon nälkä pojalla silloin on. Nukahtaa heti uudelleen, kuten myös minä :) elikkä omassa sängyssään nukkuu ensimmäiseen syöttöön asti, sitten meijän vieressä- ellen havahdu poikaa siirtämään takaisin sänkyynsä.

KIINTEÄT: Päiväpäivältä paremmin maistuvat. Kerralla menee n. puoli purkkia sosetta. Teen osittain itse, mutta mikä kumma siinä on, että kaupan soseet maistuvat paremmin?? Kovin sileää kuitenkin tulee omistakin, kun oon vielä teesiivilän läpi ruuat painanut, kun kakoo pienestäkin " ryynistä" . Puuron valmistan Nallen vellijauheesta (halvempaa kuin vauvojen puurot!!), kun jauhetut kaurahiutaleetkin tuntuu liian ryynisiltä meijän sihtikurkusta..

Onko teillä kokemusta vauvojen kanssa matkustamisesta junassa? Olen lähdössä pohjanmaalle junalla torstaina lasten kanssa ja ihan pikkusen jännittää kuin matka sujuu yksin kahden lapsen kanssa : / Leikkivaunun lähistöltä meillä on paikat ja luulen, että tyttö kyllä siellä viihtyy hyvin. Mutta vaipanvaihto esim. onkohan siellä ihan asiallinen paikka tähän toimintoon vai joutuuko penkillä vaan vaihtamaan? Matka kestää yli 5h..... Saas nähdä kuin Lukan unet siellä menee, vaunut otan kyllä mukaan - mutta en oikein tiedä kuin lähellä niitä säilytetään. Varmaan täytyy koppaosaa sitten liikutella.

Nyt meen kahville - ja nautin tästä hiljaisuudesta :)

Mukavaa tiistaita vaan!!

Hallas + nukkuva Luka 0608 ja kerholainen 12/03

Vierailija
36/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen neiti nukahtanu omaan sänkyynsä nätisti mutta nyt kauhee taistelu..oiskohan hampaat vaivana ku selkeesti on väsy mutta ei malta alkaa koisii? ylensä nukkuu 8-9 mutta tänään ku tultiin kotiinpäin tarhalta niin jotakin hoilotteli vaunuissa ehkä nukkunu .n30min nyt kitisi tossa,mikään ei kelpaa pistin sänkyyn ni parkuhan siitä alkoi,jouduin lopuks kapaloimaan. nyttekin pyörii ja vaikeroi/ulahtelee välillä.mietin et pitääkö suppoo kokeilla?!kovasti meinaa hankaa kaikella suutaan/ikeniä.

Vierailija
37/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ERIA, että joku muukin on lämpimän ilmanalan ihmisiä. Viime kesä oli niin ihanan lämmin. Mua oikein aamulla kävi ärsyttämään sellaiset pirteät ihmiset, jotka tuolla vastaantullessaan moikkaavat iloisina ja kehuvat mukavia kelejä. ARGH. Mun teki mieli heitellä niitä lumipallolla suoraan siihen keskelle otsikkoa. Tuskinpa hymyilisivät enää. Aamusella vein keskimmäisen hoitoon, niin siinä 300m matkalla paleltui jo varpaat. Ja NAAMA. Ai että mä vihaan pakkasia!!! Nyt jo päätin, että jollei kelit lauhdu, niin torstain vauvajumppa kyllä jää meikäläiseltä väliin, se on ihan vissi niin.

Aamun purkautuminen tehty siis.

KHP:lle: kokeile ihmeessä suppoa, jos siitä olisi hyötyä. Entäpä joku kylmä? Tai jos antaa vauvalle vaikka porkkanasoiron taikka kurkkua imeskeltäväksi, jos se auttaisi kipeisiin ikeniin. Meillä on myös hangattu ikeniä jo kohta pari kuukautta. Välillä on tyttö tosi kiukkuinen ja kitisee ja hankaa kasvojaan, mutta eipä ole vielä hampuja näkynyt.

Muistakaa tänään taas perhejumppa 13.30!

Mulla meni eilen hartia jumiin tosi pahasti. Päätä ei voi kääntää vasemmalle yhtään, niin pirusti sattuu heti. OIkea käsi on myös osittain puutunut jatkuvasti, eikä sitä voi nostaa olkapäätä ylemmäs. Pitäisköhän tehdä jotain... Eilen venyttelin, mutta kipu tuli vaan pahemmaksi.

SOSEGALLUP: Esikoiselle tein kaikki (luumusosetta lukuunottamatta) itse. JO kakkosen kohdalla varmaan puolet oli kaupan soseita. Nyt tällä kertaa tyttö on saanut vain kaupan hedelmäsoseita sekä perunaa+vettä.

Siitäpä kysymys! AUTTAKEE minua. Kertokaa kaikki hyvät (ja huonotkin)vinkit, miten saada lapsi syömään soseita. Kaikkihan alkoi meillä tosi hyvin, mutta nyt on pari viikkoa menty niin, että tyttö vaan vetäsee ekan lusikallisen jälkeen suun tiukasti kiinni, ja jos yritän vähän väkisin laittaa ruokaa suuhun, alkaa hirveä itku ja kakominen ja sylkeminen. Kylmä vesi nokkiksesta menee kyllä. Likka litkisi sitä parikin desiä.

Olen kokeillut kylmät, huoneenlämpöiset ja lämpimät ruuat, mikään ei mene enää alas. Nyt jo alkaa ahdistaa, että tuleeko tästä samanlaista kuin tuon kakkosen kanssa. Tuskaa se syöttäminen. Ehkäpä mä vaan radikaalisti imetän johonkin vuoden ikään tai jotain. Esikoinen oli niin hyvä syömään vauvana. Mä niin toivoin, että tämäkin olisi vähän edes helpompi kuin tuo kakkonen, mutta toisin taitaa käydä. Mä huomaan jo itsestäni, että kun aletaan ottaa ruokavälineitä vauvalle esiin, niin mua alkaa ahdistaa jo etukäteen. (tulee varmaan vanhat muistot mieleen) Lisään vielä, että syötämme tyttöä samalla kun syömme itse, mutta ei siitäkään tunnu olevan apua :( Olen kokeillut myös imettää ennen syöttämistä vähän, mutta siitäkään ei ole apua. Olen myös pitänyt tyttöä usean tunnin syömättä, mutta siltikään ei soseet maistu. Mä en enää tiedä, että mitä sitä tekisi.

Jamssa lopettelee nyt kun likalta meni hermo

Vierailija
38/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhkesi eilen kaksi alahammasta!! JEE! Olikin sunnuntaina niin vietävän kärttyinen, ettei mikään ollut hyvin. Nyt on taas kuin aurinko.

JAMSSA: mä sympatiseeraan sua ton syömisen suhteen. Meilläkään ei soseet uppoa ollenkaan. Olen jo kuukauden yrittänyt syöttää, mutta ei! Tyttö ottaa kyllä soseen suuhun, mutta pyörittää kielellä ja työntää ulos. Ei ymmärrä, että pitäisi niellä. On kokeiltu myös päärynää, josta kaikki sanovat, että varmasti syö. Ei syö. Olenkin tullut siihen tulokseen, että kyse ei ole mausta vaan siitä, ettei osaa käsitellä soseita. ELI MITÄ TEHDÄ???????????

* Pitäisikö pitää tauko?

* Jatkaa yrittämistä?

* Kokeilla esim. velliä, joka olisi vähän paksumpaa kuin maito.

HELP!

Kateellisena lueskelen teidän muiden syöntimääriä. Toisaalta tyttö nukkuu ja tuntuu voivan hyvin pelkän Nannin avulla. Sitä kuluu n. 1,2 litraa/vrk. Huomenna tulee 5 kk täyteen, joten eikö luulisi, että voisi jo jotain maistella.

Eilen vaunuteltiin 1,5 h pakkasessa. Ei tyttö tuntunut olevan moksiskaan.

Siivousg: täällä pyritään siivoamaan kunnolla kerran viikossa (kunnon imurointi + pölyt). Koko ajan jotain tässä siivoan tuhrustan: en tajuu, miten täällä on joka puolella jotain lojumassa. Tiskiallasta pesen viikon aikana ehkä 2 kertaa. WC-tilat n. kerran viikossa. Ei täällä sen puhtaampia olla :) Erilaiset pesukoneet käyvät koko ajan. Kuivausrumpua ei ole :(

Nyt kaivataan äitiä!

t. Lillefi ja Stella 2408

ps. 5 kk onnittelut Tuulin Elisalle ja muille, jotka tänään juhlivat!!

Vierailija
39/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkiä en osaa antaa, mutta pakko kertoa, että meidän kolmonen oli samanlainen. Aloitimme soseet puolivuotispäivänä ja heti oli hankalaa. Tyttö ei ollut lainkaan kiinnostunut niistä. Ajattelin että kunhan päästään muutama viikko eteenpäin niin kyllä varmaan alkaa sujua.

Ja katin kontit, hän alkoi myös hyvin äkkiä laittaa suuta kiinni ja käänsi pään sivuun. Keinoja ei löytynyt tytön syöttämiseen ja elikin ensimmäisen vuoden lähes äidinmaidolla. Tarjosin kyllä kaikkea mitä saattoi ottaa omaan käteen ja nuoleskella. Se oli kyllä todella kurjaa kun useimmiten ei saanut lusikallistakaan uppoamaan. Joten voin kuvitella tuntemuksesi. Jaksamista kovasti teille sinne ruokailupuuhiin!

Nelonen oli myös alkuun aika nirso syömään. Vajaan vuoden iässä alkoi hänelle ruoka maittaa ja sitten söikin kuusi kertaa päivässä.

Mutta Eetu olikin heti mestari syömisessä. Söi ekalla kerralla kuin olisi aina syönyt. Ja minä hehkuin onnesta. Hän on innoissaan heti kun näkee että ruoka ja lusikka lähestyy niin alkaa aukoa suutaan. (anteeksi hehkutukseni)

myry taas...

Vierailija
40/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaankin oltu vähän reissussa, nyt taas täällä. Lueskelin ma-ti pinon, mutta muuten aika pihalla. Toivottavasti en ole missannut mitään erityistä! Elokiloiset on näköjään siirretty tuonne laihdutus yms. palstalle - rupesko muita ottaan pattiin tämä kilokeskustelu täällä?

Meillä poitsu täytti 5kk ja oppi samalla vihdoin kääntymään selältä mahalleen - mä en tosin nähnyt sitä ja nyt odotan että tekis sen uudestaan! On niin kova puskemaan pystyyn - istualleen ja seisomaan, että ei tahdo lattialla viihtyä. Ruokaa menee vaikka kuinka, stoppia ei ole vielä tullut vastaan joten joudun itse miettimään ruokamäärät. Onneks on neuvola tällä viikolla niin voi sitten jutella näistä määristä yms.

Hallas - me mentiin just junalla viime viikolla 4h ja oli vielä vaihto rappusineen välillä. Oli 3v ja 5kk lapset mukana ja puoli omaisuutta. Yllättävän hyvin meni kaikki. Mä olen aina ottanut invavaunusta paikan - harvoin on invalideja ollut liikenteessä joten niihin vaunuihin jää isot tilat vaunuille ja se penkki siinä heti invaruudun vieressä on vapaana kunnes jos joku invalidi tulee junaan. Meitä olikin 3 mammaa vauvoineen samassa vaunussa ja juttua riitti. Hauskaa. Mä ite koen että tärkeempi on se että saa vaunut viereen ja omat kamat, sinne lastenpuuhapaikkaan oli hankala mennä kun olis pitäny kamat jättää. No, toisaalta jos joku haluaa vaippoja yms. niin ole hyvä vaan. Esikoinenkin viihtyi oikeastaan vaan maisemia katsellen ja eväitä syöden. Piirrettiin vähän ja tehtiin palapeliä.

Nyt pitää mennä suihkuun, onpas ollu ihanaa möllötellä vaan aamutakissa sisällä lämpösessä.

Jamssa ja Eria - Kyllä mäkin enempi tykkään lämpimästä, inhottavaa kun tuo kylmyys menee oikeen luihin ja ytimiin! Ja paukkuu joka puolella.

Mukavaa ja kirpeää tiistaita kaikille!

Papuna