Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOISAT ma+ti**

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syömisestä... Meidän napero tykkää ihan selvästi enemmän hedelmä/marjasoseista verrattuna noihin kasvissoseisiin. Hedelmää kun syö niin jo aukoo suutaan kun lusikka tulee kohti ja suuttumuskin on pari kertaa tullut kun on mielestään loppunut nami kesken. Kasviksia tuntui että aluksi meni peruna-porkkana ihan kohtalaisesti suusta alas, mutta nyt on alkanut sitä ulos tyrkkäämään, samoin kun jotain peruna-kukkakaalia ja mitä nyt ollaan kokeiltu. Keksin sellaisen jujun siihen että kasvista syöttäessä annan ensin vähän maitoa pullosta ja väliin tyrkkään sosetta ja taas pullo suuhun. Tietty onnistuu pullolapsen kanssa, mutta taitaa mennä aika säätämiseksi jos rintalapsella kokeilee? Mutta ajattelin josko tolleen tottuis makuun vähitellen ja alkais ilman kikkailua menemään.

Kohta täytyis varmaan kokeilla puuroa iltasella jos nukkuis sitten yönsä kokonaan. No viime yökin meni vaan yhdellä syötöllä yökolmelta, että ei pitäis valittaa... onhan tuo pieni tuo napero niin jos vielä vähän aikaan noita yöheräämisiä jaksaisi...

kukas mainostikaan jotain perhejumppaa? On tainnut mennä multa puheenaihe ohi? Onko jotain hyviä jumppajuttuja. Kaipais tää mun röllymaha kipeästi kiinteytystä vaikka liikakiloja ei oikeastaan ole, mutta mitä mä tolla ylimääräisellä nahalla teen? Nitoja käyttöön?

jepsjeps

Vierailija
42/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän tosiaan meni sen kolmisen kuukautta, ennekuin tuo poika keksi, että se sose on oikeasti ruokaa :) Kokeilin kaikenlaisia konsteja. Esim. kasvissoseen sekaan luumua, tulee vähän makeampaa niin ja massukin toimii :) Sitten löysin kaupasta olikohan piltin valmistama omena porkkana-sose ja sitä Jaakko tykkäsi syödä. Myös seperin vadelma päärynäsose oli hyvää. Joskus tuo vaatii ikaa saada lapsi syömään, tiedän sen tuosta esikoisesta, joka ei kyllä syönyt niin mitään :( monta kertaa oli itku silmässä. Neuvolassakin minua moittivat asiasta, poika kun oli niin sirpakka, mutta eihän lasta voi pakottaa syömään. Minen oo mikään neuvomaan toisia, mutta saattashan se tauko niissä soseissa tehdä ihan hyvää, jos kerran lapsi kasvaa maidollakin.

Meilläkin pyngätään kokoajan takajaloille ja siitä sitten istumaan, aika hellyyttävää :D Maissinaksuja ja kurkkupaloja on jo maisteltu ja sekin tuntuu olevan oikein mukava harrastus. Täytyy kokoajan olla skarppina, että keksii uusia virikkeitä tuolle Jaakolle, kun muuten päivät on aikalailla kitinää, taitaa olla pojalla tylsää :) meneväinen kaveri kun on.

Ja parturiin pitäs tämän eukon päästä! Tää frisööri alkaa jo muistuttaa vaikka ja mitä ja sitten ei oikeastaan yhtään mitään. Lähinnä tukka näyttää macgyverin peenalta, jösses sentää mikä takatukka ihmisellä. Hirmu nätti on myös tuo ylikasvanut värjäys ja ne miljuunat harmaat hiukset siellä seassa. Taidankin tällä kertaa laitattaa oikein sellaisen lyhven mamiblyn, katotaa ny. Tarttis tehrä jotain kuitee.

Vaan nyt menenkin googlettamaan noita tukkatyylejä josko sieltä omannäkönen löytys.

Soon moro!

Eria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsoset unten mailla....:)

Huhtille ja lapsille ihan ekaksi kiitokset vierailusta! :) Oli kyllä tosi kivaa. Neiti nukahti heti kun olitte lähteneet ja isompi kaverikin hyytyi juuri päikkäreille yllättävän nopeasti! ;) Mitenkäs meni teillä päikkäreille laitot? Ja meillä kanssa mies muisti heti teidän isännän! Että tullaan täältä koko kööri vierailulle heti kun vaan passaa...:))

Erialle ja Jamssalle ja muille pakkaskammoisille: Minä olin kanssa vielä vuosi takaperin semmonen vilukissa etten paljon nenääni ulos tyrkännyt alle -10 keleillä, mutta kummasti tässä on lapsen myötä karaistunut. Se kun on tuon meidän villikkopojan kanssa ulos lähdettävä oli keli melkein mikä hyvänsä. Ja minä kyllä otan taas nämä pakkaset paljon mieluummin kuin nuo vesi- ja mutalammikkokelit. Ja viime kesän himohelteet on kanssa vielä muistissa, ei kiitos niin lämmintä.

Soseiden syönnistä vielä: kyllä meilläkin aluksi takkuili ja vieläkin maistuu makeat soseet paljon paremmin. Nyt menee peruna-porkkana ja päärynä, mutta pikkuhiljaa pitäisi kaaleja sun muita ujuttaa sekaan kun tuntuu tuo vatsa menevän kovalle tuosta porkkanasta.

Pirteää päivänjatkoa! :)

oinasmamma ja hiljainen talo

Vierailija
44/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

SiivousG: Mä olen saanut inspistä tuosta siivousgallupista. Me oikeasti vieläkin siivotaan siinä moodissa kuin mä olisin töissä ;) eli mies osallistuu tosi paljon ja päivisin en oikein ole siivonnut. Sen on kyllä näköistäkin. Tänään lupasin sitten itselleni että järjestelen eteisen kaappeja ja imuroin yläkertaa.

SoseG: Juuri keittelin tuossa vihanneksia ja niitä sitten purkittelen itse niihin bona purkkeihin yms ja laitan pakkaseen. Mä olen syönyt meidän vauvan soseet suurimmaksi osaksi ;) Kun jotain marja hedelmäjuttua olen ostanut mutta ei se tuolle neiti nirppanokalle joka on vielä kova maitodiggari yhtään maistu.

jamssa ja lillefi: Meillä on ihan sama juttu. Suu ei oikein aukea kuin vahingossa ja sitten se pysyy kiinni ja pää kääntyy. Ja ruokaa syljetään ulos. Vettä joi myös meidänkin tyttö ihan pikkasen. Hitsit unohdin eilen ostaa sen päärynän jos sitä minäkin kokeilisin vielä.

Jeps ihanaa pakkaspäivää kaikille!! Täällä oli äsken ihan ihmeellinen sumu niin että autolla ei melkein eteensä nähnyt. Vinkki kotiäideille: Lukkoon kannattaa laittaa aseöljyä ettei lukko jäädy kiinni...Tällainen oli mulle ihan uusi asia niin sentakia sen teille ajattelin kertoa ;) Mulla kun ollut hieman ongelmia auton oven kanssa. Vauvan kanssa kun ei ole kiva jäädä pakkaseen seisoskelemaan.

Meillä nukuttiin viime yönä viiteen asti jostain iltakympistä. Hieno homma.

JUNISTA: Ainakin niissä IC junissa kun olen matkustanut tai uudemmissa on siellä ollut ihan tilavat vessat joissa varmaan on ollut ihan tasotkin vauvan vaipan vaihtamista varten. Juna on ihan kiva paikka matkustaa vauvan kanssa kun siellä voi mukavammin liikkua kuin bussissa tai lentokoneessa. Lentokoneessa ja bussissa on se paha että seisoskelu ei ole oikein mikään vaihtoehto siis vauvan hyssytteleminen seisaaltaan ja maiseman vaihdos jos vierustoverin naama ei miellytä ;)

Eria: Täälläkin ollaan kampauksen tarpeessa, ollaan menossa minilomalle vauvan kanssa niin sitä ennen varmaan jotain tähän lettiin puuhaan omaa väriä varmaan kun mulla on noita värejä tuolla kaapissa ei vaan ole saanut aikaiseksi päähän laittaa.

Pia ja tyttö 5,5 kk

Vierailija
45/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tämän mamman oma hetki, kun molemmat lapsoset nukkumassa. Helposti nukahtivat molemmat, isompikin vallan 10 minuutissa.

Kiitos oinasmammalle, kun saatiin kylään tulla. On tämä sen verran pieni paikkakunta ja vielä kun on melkein saman ikäisiä niin toisensa tuntevat/muistavat. Tervetuloa, kunhan ollaan saatu keittiöremontti valmiiksi.

Tosiaan eilen illalla saatiin asentajalta puhelinsoitto ja 1-4.2 olisi sitten täällä täys kaaos päällä. Lasten kanssa lähden jonnekin evakkoon, pois miesten jaloista. Nyt tarvis aloitella kaappien tyhjentämistä, jospa pyytäisi naapurin sedältä muuttolaatikoita, niihin on hyvä astiat mahduttaa.

Eipä meille mitään uutta tuon tytön suhteen kuulu. Kovasti yrittää eteenpäin päästä mutta pakki päällä etenee. Peppu nousee korkealle ja polvia yrittää mahan alle saada ja sitten pettää kädet alta ja naamalleen mätkähtää. Ikeniään hieroo ja purulelu onkin nyt kovassa käytössä vaan ei siellä ikenissä vielä mitään näy.

Soseet maistuu päivä päivältä paremmin. Ennen unia söi koko purkillisen omena-porkkanaa ja vissiin enemmänkin olisi ottanut, kun tuli itku ruuan loputtua, molemmat tissitkin vetäisi vielä soseen päälle. Jospa tällä määrällä se painokin nousisi takaisin oikeisiin lukemiin. No, maanantaina on neuvola, sittenpä olen jälleen viisaampi. Jamssaa ja lillefiä en osaa neuvoa, kun ovat molemmat lapset olleet melko hyviä syömään alusta alkaen.

Eipä tässä sen kummempaa, joten heippa tältä erää.

Huhti ja uinuva talo

Vierailija
46/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti kärkeen...

JAMSSA: Toi sun hartiajumis kuullostaa tasan samalta mistä itse kärsin puoltoista viikkoa sitten. Ja tulehdushan siellä lihaksissa sitten loppujen lopuks taisi olla + ihan mieletön kireys (imetysasento taitaa olla persiistä:(). Fysioterpapiassa olen käynyt nyt kolme kertaa ja kahdella vikalla kerralla on laitettu ultraääntä ja sähköä ja se on auttanut. Venyttely sai mulla kans ihan helvetin valloilleen. Hirvee kipu, oikee käsi särki ja oli puutunut, pää ei kääntynyt. En halunnut piikkiä ja lihasrelaksantteja kun ei oikein ollu varmuutta miten vaikuttaa maidossa jne. niin koitettiin sit tota fys.terapiaa ja taisi auttaa. Eilen ois ollu kans aika mut jouduin lasten sairastelujen takia peruun. Huomenna toivottavasti pääsen. Fysioterapeutti lupas tehdä mulle kuminauhajumppa-ohjelman jolla saisin pidettyä hartiaseutua vähän paremmassa kuosissa.

Joopa joo, meillä tosiaan sairastellaan:( Oliverilla kova kuume ollut sunnuntaista, nenä valuu kun Niagara ja nyt vielä pisteenä iin päälle, silmätulehdus:((( Ollaan iltapäivällä menossa lääkäriin, että saatas edes tohon silmään jotain lääkettä. En kyllä ymmärrä miten saan tolle pojalle mitään tippoja tms laitettua...friidaaminenkin on aivan tuskaista taistelua, nenän pyyhkiminen samaten. Peppi kanssa tuhisee, mutta ei pahasti. Lämpöä on pikkasen ollut mutta toivotaan ettei nouse enempää. Kolme yötä on nyt valvottu pojan kanssa ja mamma alkaa oleen aika kuitti, etenkin henkisesti:( Tälläsellä hetkellä huomaa aina sen miehen läsnäolon puutteen. Päivät kahden sairaan lapsen kanssa kun on niin PIRUN pitkiä. Etenkin nyt kun on viel näin kylmääkin, ja eipä tota Oliveria noin kuumeisena vois mihinkään ulos viedäkään. Noh, kait se tästä.

Galluppeja, galluppeja:

SIIVOUSGEE: Pyrin imuroimaan 1-2krt viikossa, muuten on aivan saastasta. Pölyt pyyhin samalla, vessan pesen. keittiön pidän puhtaana päivittäin. Välillä tosin väsy vaivaa ja homma jää ja jää ja sitten se onkin tuskanen jobi tehdä. Lelut yritän jaksaa joka ilta korjata pois niin on aamulla mukavampi herätä.

Mitäs ihmettä ne muut gallupit olikaan, hatara pää jälleen kerran.

VAATEKOKOGEE: 74cm -80cm käytössä parhaillaan. 74 on hihamitaltaan hyvä, mutta useissa merkeissä haaraosa tekee jo tosi tiukkaa. 80cm onkin sitten hihoistaan himpun turhan iso vielä. Mutta iso pimu meillä on kun tollasia kokoja jo käytellään.

No enhän mä nyt muista muita galluppeja, ehkä palailen jos kerkeen!!

vieteri

Vierailija
47/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smynnille: Mä olen mainostanut niitä urheilukanavan jumppia. Viime viikolla kokeilin itse kahta niistä neljästä viikottaisesta ja ne molemmat oli musta tosi hauskoja :) Eli tiistaina 13.30 tulee perhejumppa, keskiviikkona 18 kiinteytysjumppa, torstaina 12.30 selkä-hartia-jumppa ja sunnuntaisin aamulla, muistaakseni ysiltä tulee myös joku jumppa. Lisäksi perjantaisin iltapäivällä tulee aina tvkakkoselta puolen tunnin jumppa. Eli kotonakin pääsee kyllä kiinteyttämään jos niikseen tulee. Mä ainakin yritän alkaa jumppailemaan, on toi vyötärönympärys sen verta muhkea ;)

Pialle hauskaa lomaa. Milloin olette lähdössä?

Kiitos ruokailulohdutuksista. Tulee vaan niin huonoäiti-fiilikset kun ei osaa edes lastaan syöttää...

Jamssa

Vierailija
48/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä hyvä: liian kylmää, liian märkää ja liian kuumaa. Vähiten tykkään märästä. Hassua kun joutuu vetämään kunnon kamppeet niskaan kun menee vaunuja vatkaan. Toinen karjuu oven takana ja minä huutelen, että " äiti tulee kohta jahka saa villahousut, toppahousut, toppatakin, kaulaliinan, pipon ja hanskat käteen."

VIETERIN sairastuvalle paranemisia!

PIAlle perheineen hyvää matkaa!

JAMSSALLE: Hienoa, että riippumatosta on ollut iloa! Voihan olla, että jos typy nukkuu siinä nyt päikkäreitä niin totuttuaan kunnolla alkaa matto toimimaan paremmin yölläkin.

Syömisasiaan: Meilläkin vesi on nyt ehdotonta herkkua. Välillä poika oikein karjaisee kometamalla, että " annan nyt se muki" . Tänäänkin meni muutama lusikallinen kasvissosetta, kunnes alkoi vesi kiinnostamaan liikaa. Minäkin olen huijannut, että näytän mukia ja kun suu aukeaa, tökkään eka soseet suuhun ja sitten vettä päälle. Hyvin Eeli kyllä syö, ei sylje ulos. Edelleen kädet viuhtoo innoissaan, kun ruokailumerkit tulee, eli käsienpesu, lusikka, lautanen ja muki. Syödyt määrät sitten vaihtelevat pojan vireystilan ja tietysti pohjatissittelyn määrästä. Puuro on aivan pop veden ohella tällä hetkellä.

JÄRJESTYKSESTÄ LIHA/VILJA: Esikoisen kanssa kun aloiteltiin, neuvolasta neuvottiin eka aloittamaan lihat ja vasta sitten viljat järjestyksessä K-O-R-V. Lihalle ollaan harvemmin allergisia kuin viljoille. Keskarillekin aloitin eka lihat, mutta tälle kolmoselle pistinkin puurot eka suuhun ja näköjään neuvola nykyään antaakin vapaat kädet aloittaa kummalla vaan (varmaan tohon lähinnä viakuttaa, missä iässä ylipäänsä kiinteät on aloitettu). Eeli on nyt saanut kaurapuuroa ja tykkää siis kuin hullu puurosta.

Meillä kasvissoseet tekee siis vaari ja hedelmäsoseet tulee kaupasta. Lihasoseita tein esikoiselle ite, kakkoselle en kertaakaan. Nyt ajattelin taas terästäytyä ja jonkun sentin säästää itse tekemällä. Onkin pitäny laittaa galluppia nyt kun hoitovapaan alkaminen taas lähestyy ja se eka kuukausi on aina niin suuri shokki taloudellisesti:

MISTÄ TALOUDESSANNE SÄÄSTETÄÄN JA MISSÄ EI? Ajattelin, että jos tulisi vaikka jotain hyviä ideoita, jossa voisi itse petrata. Me ollaan melko hövelejä rahan suhteen, mutta yritän tehdä säästöä esim. sähkössä ja vedenkulutuksessa. Vakuutukset on kilpailutettu, mun puhelinliittymä on edullinen. bonukset kerätään tarkasti (ruoka, bensa ja lämmitysöljy bonuksille) ja lapsilla kierrätetään samoja vaatteita ja tarvikkeita. Mutta sitten me ollaan kyllä tosi lepsuja monessa asiassa: ruokakauppaan menee aivan tolkuttomasti rahaa, autot nielee oman osansa. Sähkönsäästäminenkin on melko kyseenalaista, kun kuivausrumpu pyörii jatkuvasti...

Tein muuten tässä kerran päiväkirjapäivitystä näistä kirjoituksistani ja odotus-puolen jutuissa oli monta nikkiä, jotka ovat tyystin kaikonneet. VIOLA-71 oli avannut pinon pariinkin kertaan, samoin muistin Niki-76 (?), AuroraM, Kirppu, Iitu jnejne. Kirjoitelkaa, jos olette taustalla! Mutta missäs on nykyväestä PEEVELI, KERU, PEPPER, VELHO, TÄHTINOVA, DELFINE, ELO, AIR, EMALI, BABYBEL, ja monetmonet muut? Tulkaahan joukkoon mukaan!

No nyt loppui tarina tällä erää, kun bändi heräs. Onkin pitkä ilta edessä, kun mies kotiutuu vasta yöllä turnauksesta.

Pumpuli ja pojat

Vierailija
49/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkii ku tytöt syötetty..iida se vetäs ½purkkia maissisosetta ja 150ml maitoo :D

mut tohon säästöG: meillä just säästellään bensoissa,kaupasta katotaan mitä otetaan ja käydään kerralla hakee esim. viikon ruoat ni ei tuu osteltuu hömppää,puhelimessa turha säästellä :D mulla menee aina överiks,vakuutuksiin satsataan överillä ;) (ukko rassu)

ja toki laina jäihin ja maksellaan korkoja. mut mä kyllä soseet ostan kaupasta ku oon oikeesti laiska tekee ite,ja tolle uppookin ne niin hyvin..mut nyt natistaan joten menoks..

Vierailija
50/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIETERIN sairastuvalle pikaista paranemista!

VAATEKOKOG: meillä käytetään 74 kokoa, pääosin. 74 koon vaatteet ovat sopivia vielä, ja jotkut 68 (isoa kokoa olevat) menevät vielä. 80 bodeja käytetään myös jo, siis ne on vähän löysiä ja hihat pitkiä vielä, mutta ei se oo haitannu.

meillä ei vielä ryömitä, kovasti kyllä " noustaan" jo suorille käsivarsille, mutta peppu ei vielä nouse ollenkaan.. mikähän on se seuraava kehitysvaihe? siis mitä sitä kannattais alkaa " opettamaan" , siis alkaa aktivoimaan..

IKÄG: mitä vuosimallia me eloisten äidit olemme? itse olen -82. liekö porukan kuopus? (osan jutuista kai voi laittaa sen piikkiin.. :) )

nyt päikkäreille. ukkeli nukkuu ulkona, jospa sitä pienen hengähdystauon tähän väliin sallis itselle.. :)

haahuileva äiti ja nukkuva poika

Vierailija
51/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mamma vuosimallia -80

Vierailija
52/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä Kerttukasperille ja muille allergioiden kannsa tappeleville. Samaan syssyyn tsempitykset JAMSSA, LILLEFI ja PIA kiinteiden kanssa. Eipä mullakaan mitään vinkkejä, jaksuja vaan toivotan.

VaateG: Meillä 68 käytössä. Joitan pieniiä 74 oon kans käyttänyt.

Papuna: ei meitä sinne terveys puolelle heitetty.. me mentiin ihan itte ;)

Vieteri: pikaista paranemista

IkäG: mä olen 81. Olet varmaan onelinen nuorimmasta päästä.. itse luulin olevani nuorin, mutta empäs ollutkaan sitten ;)

SÄÄSTÖ: Meillä pihistellään joka asiassa!! SAen jälkeen ku jätin työt ja menin koulunpenkille, niin oli pakko miettii uusiks raha-asiat. Ruokakaupassa tarjousten perässä, teen ite alusta asti aina ruuat, meillä myös kasvimaa, mistä tulee peruna-porkkana yms. talveks asti, sähköö säästetään, lämmitetään takkaa, leivinuunia, puuhellaa ja sdaunaa puilla ja myös ruuan laitan puuhellalla tai leivinuunissa... Sit kovin paikka oli luopua kampaamokäynneistä. Nytkin käyn, mutta en raahi värjäyttää likikään joka kerta, samoten kosmetologikäynnit jäi pois. Käyn vaan kulmat nypittään ja värjään ja silloin tällöin kasvohoidossa. Mitäs muuta vielä. Noh asioita jossa ei juurikaan säästetä on autolla ajo ja vakuutukset. Niistä vois siis vielä tinkiä.

Mutta mä lähen nyt käytt' ää sakua mummolassa, kun tuntu olevan jo ikävä. Siis mummulla ;)

Moi!

Ikarus ja Saku

Vierailija
53/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa yritän kirjotella, kun kerta huhuiltiin. Eli täällä ollaan ja pinot luen aina läpi, mutta kirjottamaan ei kerkiä ei, mukamas.

Edelleen yöt risaisia, kumpikin tyttö syö noin kerran yössä ja juoksuttaa parikymmentä kertaa lisäksi. Osa menee hammasten piikkiin, Ninnillä perjantaina ilmestyi eka hammas ja tänään toinen. Emmalla vasta tulollaan.

Galluppeja pukkaa, yritänpä vastailla:

IKÄG: -74 mamma täällä

SiivousG: siivoillaan kun jaksellaan, joka kolmas viikko käy siivooja, ja välillä siivoillaan ite, etenkin kun kämppä myynnissä ja näyttöjä varten pitää puunailla.

SoseG: hyvin uppoaa soseet, nykysin tytöt syö aamupäivällä lihasosetta purkin puoliks, iltapäivällä hedelmäsose puoliks ja illalla kasvissose puoliks, iltasella sit puuroa, joko kaura tai riisi. Kaupan soseilla aloteltiin, hedelmäsoseet edelleen kaupasta. Kasvis ja lihasoseita teen ite, eihän semmosta purkkimäärää jaksa kaupasta kantaa mitä kahdelle lapselle menee. Ja vielä takasinkin riittää kannettavaa kun vie purkit kierrätykseen.

VaatekokoG: nyt käytössä 68 cm ja 70cm vaatteet, osa näistä vielä vähän reilun kokoisia.

SäästöG: säästetään lähinnä ruokakaupassa, kun tehdään viikon ruokaostot kerralla. Ruokakaupassa muuten en hintoja katsele, mutta vauvansoseet pitää ostaa mistä halvimmalla saa :)

Tytöt ei vieläkään käänny eikä isommin liiku, sunnuntaina tulee jo 6kk täyteen, mutta tytsyt vaan makoilee paikallaan lattialla.

Mutta nyt tilaa muillekin

Babybel + tytsyt

Vierailija
54/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie se sitten taijan olla sieltä ikävimmästä päästä ;D vuosimallia-70

Säästöt: Koitetaan laittaa toi suihku aina silleen aika pienelle, ettei täysille posottamaan, ni ei mee ihan nii paljo vettä. Autoillaan mahd. vähän. Kaupassa kerta viikkoon. Ostan halvimpia vaippoja, kun näyttävät meillä ainakin toimivan. Ruoat teen melkeen kaikki alusta asti itse. Kasvimaakin meillä on, mutta sielon vaan mansikkaa ja ruohosipulia :) Isäntä sammuttelee valoja miun perästä. Ja yks oikein hyvä vinkki on kuulemma se, että kaikki laitteet pois valmiustilasta, et niiku telkkariki pois päältä suoraan laitteesta, ei kaukarista. Tämmöttissii säästövinkkejä.

Meille kerran tarjottiin tuolta Tapiolasta jotain eläkesäästöjuttua, johon mie viksuna, notta eimesellasta, ku me kohta säästetää enempi, kon tienataa ;D

SparEria

Vierailija
55/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamssa: Me ollaan harmittavasti poissa just kun meillä on helmikuun tapaaminen elikkä ei päästä valitettavasti sitten sinne treffaamaan.

Muuten lisää liikuntavinkkejä on tietenkin vanha kunnon vaunukävely ulkoilmassa. Me oltiin juuri ja tuli kivan reipas ja lämmin olo ja vähän peppulihaksiin liikettä. Pitäisi täälläkin saada sitä kiinteytystä ja kuntoa että jaksaa raahata tuota pienokaista ilman että selkä menee ;) Niin mä vinoilin miehelle että me oltiin perhekävelyllä jo ja se oli vihje vihje kun yksi perheen jäsen ei suvaitse tulla koskaan töistä ajoissa kotiin...

Mutta eipä tässä muuta kuin salkkareita töllöttämään kun vaunuissa koisataan niin makeasti.

SäästöG: Ruokakaupassa käyntejä pitäisi tosiaan vähentää ettei tulis aina ostettua purkkaa, suklaata, limppaa yms tarpeettomia mutta niin kivoja heräteostoksia. Sitten tällä viikolla olen kunnostautunut ja tehnyt ison keiton ja salaatin jääkaappiin niin ei tule syötyä niin paljon jotain valmisjuttuja eli jugurtteja yms.

Pia ja tyttö 5,5 kk

Vierailija
56/56 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIA: Mä vähän arvelinkin, että olette pois silloin :( Miten olis treffit vielä tässä ennen teidän lomaa? Perjantaina?

Säästäminen: niinhän se sananlaskukin sanoo, että ei ne pienet tulot vaan ne suuret menot... Ruokamenot on meillä se mistä vois hyvin nipistää. Einesruuat ja puolivalmisteet on kalliita...

Jamssa + tytsy 5kk