Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOISAT ma+ti**

22.01.2007 |

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas nämä viikot menevät yhdessä hujauksessa...

Puuhikselle voimia, jaksoit skarpata tosi hyvin miehesi lomaviikon. Miten tämä arjen pyörittäminen onkin niin voimia vievää...Ja mulla vaan kaksi kullanmurua (+mies...;)).

Ihmeellinen tankkauspäivä oli eilen, illallakin poika söi 20 maissa 200 ml velliä ja 22 jälkeen otti maitoa reilu 100 ml (en tajunnut tarjota enenpää). Seuraavaksi sitten söi 1.00 200 ml maitoa. Saatiinkin sitten nukkua ilman tutittelua melkein puoli seitsemään!

Pakkasmittarikin näyttää jo -10 astetta, meri on vielä auki, joten aikas viileätä ja kosteata säätä tiedossa. KYSYMYS: mikä on teillä pakkasrajana viedä vauva ulos nukkumaan? Näitä pakkasia kun ollaan saatu odotella pidemmän aikaa. Itse vielä vien mukulat aamusella ulos jos ei ihan -15 asteeseen mene.

Jaahas, pikku " kirkulainen" kutsuileepi matolta.

Hyvää alkanutta viikkoa!!

Muumu ja mittarimato, joka nousee konttausasentoon

Vierailija
2/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana levoton yö. Poika Kitisi unissaan vähän väliä, tiedä sitten johtuiko se tuota eilisestä " vatsataudista" pukluili pitkin päivää. No nukkuivat kuitenkin nuo molemmat pienet tuonne kuuteen asti, että ihan mukava kuitenkin :)

Pakkasrajana mulla on tuo -10 hujakoilla. Jaakko kun on semmonen kylmäkätinen kaveri, että en oikein uskalla paljon kylmemmässä pitää. Kädet kun eivät pysy makuupussissa, vaan sojottavat kohti taivasta ja tietenkin verenkierto niissä sitten heikkenee ja ovat tosi kylmät kun poika uniltana heräilee.

Osta tie, laitoin tuonne laihdutus, terveys-osastolle pikku pinon nyt sitten elopainoisia varten :) Tsempataan toisemme kohti bikini-kautta ;D

Olikohan mulla muuta...kyllä varmaan, mutta muistan sen heti kun tämä on käsistä lähtenyt :)

Eria ja poijaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, vähän pirteempänä kuin eilen illalla. Vitonen heräs sit just kun pääsiin sänkyyn. Itki lohduttomasti, Sain rauhottumaan, nyyhki edelleen, kysyin mikä on, ei saanut oikein sanottua. Kysyin sitten näkikö pahaa unta niin tuli pontevasti joo. Sitten kyseltiin isiä. Isiä oli kuulemma ikävä. niin me sitten yhdentoista aikoihin soitettiin isille töihin. Toinen ei saanut sanaa suustaan mutta kuunteli tarkkaa mitä isi sanoi. Niin se harmitus meni ohi. Nukahtamaan ei suostunut kuin ihan mun kainalossa kiinni ja kädestä piti pitää kiinni.

Iski paniikki äsken kun esikoinen lähti kouluun tajusin et siellä on -12 astetta pakkasta. Äkkiä piti penkoa lapsille lämpösempää päälle.

Meidän kolmonen joka on myöskin elokuussa syntynyt. Ei suostunut nukkuun kun vaunuissa ja pakkohan se oli ulos laittaa niin vielä -20 asteen pakkasella nukkui ulkona. Vaunuissa oli lampaantalja, makuupussi, haalari. villahaalari ja normivaatteet. Kuomun eteen laitoin paksun sideharson ennenkuin laitoin ulos ja lämpöisenä poika pysyi. ja oli läämmin kun hjeräs parin tunnin päikkäreiltä.

Jaahas nyt on mentävä niin saa kaikille tarpeeksi vaatetta päälle kun viedään eskari poika eskariin.

Puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
4/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKKASRAJA tyrkkään ulos nukkuun tonne -20 asti, hyvin topattu ja niinedespäin. Esikoisesta on tullu semmonen vilukissa et se alkaa narista jo -10 tienoilla, joten ulos ei mennä ellei halua kuunnella sitä ulvontaa.

Hitsit noita hillan ylähampaita, eivät millään tahdo tulla läpi, ien pullottaa ihan verenpunasena mutta mitään ei läpi tule.. argh. hammasharjalla rapsuttelen niitä ja toinen on ihan taivaassa aina :).

Viime yö oli aikamoista tutittelua taasen, toisel kädel pidin tuttii suussa ja toisel kädestä. Hilla on nyt myös alkanu kääntyy mahalleen heti kun tilaisuus tulee :), tähän asti olen saanu hillittyy sitä tyynyillä jne, mut enää ei onnistu. no jospas se oppis pian nukkuu masullaan.

hanneli

Vierailija
5/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se täällä käyn aina vain noista kiinteistä kyseleen ;)

Nyt sellaisella asialla. että mitenkäs on, teettekö itse kaikki soseet (lähinnä vihannes ym.) vaiko ostatteko valmiina?

Nyt ollaan kukkakaalta alettu lisään ja mietin tässä, että jos itse tekee, nii voisko esim. pakastekukkakaalta käyttää?? Ja parsakaali?

No sitten kiinteillä jatketaan..Kumpaako alatte ensin antaa, lihaa vaiko viljaa?

PakkasG; minä en tohdi viedä ulos jos on enämpi kuin -10. Ja nyt on mittari jo pari päivää näyttäny -20 ja poika nukkuu pitkät päikyt vain ja ainoastaan ulkona :(

nytpäs poika alkoi kitiseen, taitaa ensimmäiset päikkärit tehdä tuloaan!

almas ja poika 2808

Vierailija
6/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika viety eskariin ja hyvin tarjettiin. Teemulla oli body ja housut, villahaalari, tumput, sukat, kypärämyssy ja hattu, haalari jossa kiinni omat tumput ja töppöset. Lämpöpussi rattaissa ja kuomun eteen paksu sideharso. Kun pojan riisuin niin lämmin oli.

Tässä joihinkin vanhoihin galluppeihin vastauksia.

Pino g: Luen kaikki viestit läpi. Pinon viimeisetkin viimestään seuraavana aamuna. aina ei jää aikaa kirjoitella vastauksia.

Siivous G: Täällä yksi himo siivooja ainoo vaan et nyt on laiskistunut tosi paljon kun asutaan kerrostalossa. Ei kehtaa enään kauheesti kasin jälkeen ruveta imuroimaan. Aikasemmassa rivitalo kämpässä imuroin usein illalla kasin jälkeen kun muksut olivat sängyissään. Osa nukkui ja osa oli vaan pois tieltä. Pyykkien silitys on yksi harrastus. Nyt tarviskin laittaa uus koneellinen kuivumaan ja eiliset silittää.

Mitäs vielä. nyt teki muisti tepposet ja tarvii mennä kun Teemu ei näköjään viihdy lattialla pidempään. Vaikka nelonen siellä Teemulle höpöttääkin.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
7/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on näistä aamuista tullut luksusta, ku ukot nukkuu tonne kymppiin asti, niin saa rauhassa juoda kahvii ja meikata!

PUUHIKSELLE tsemppiä. Mä ainakin koen just sen vaiheen raskaaks, ku apua olis periaatteessa saatavilla mut ei. Eli sama homma, et hyvin jaksaa jos tietää että uuko on kaukana poissa, mut jotenkin ku siträ oottaa et se tulee takas remmiin ja sitten käykin noin, ettei töiden takia ehdikkään olla apuna, niin täällä myös palaa käämit. Sekavasti selitin, mutta enivei...

ERIA+ muut elopainoiset: Yritän käydä elopainoisten pinossa vielä tän viikon aikana.. Teitkö sinne viikko vai päivä pinon vai minkälaisen?

PAKKASRAJA: Meillä on n. 15. Myöskin lampaantalja nyt käytössä.

OMA NAPA: Vielä siihen eilisen tekstiini lisäys. Ensinnäkin SUURI KIITOS kaikille tsempanneille ja vinkkaajille. Sitten jatkoa, että erityisen raskaan tästä tekee sen, että viime yönäkin Saku unissaan alko kkitiseen nälkää ja muutaman minuutin päästä oli raivona ja täysin hereillä. Eli meillä ei onnistu se puoliunessa imettäminen. Ennen onnistu, enää ei. Siks se onki niin kurjaa ku toinen herää omaan kiukkuunsa ja sit viel syönnin päälle uus nukutusrumba keskellä yötä. Oon ajatellut semmosta, et ihan niinku tuo ukkeli protestoisi sitä, ettei vielä oo nälkä. Nimittäin ku mies kävi sitten kierroksen kantamassa sitä ja toi takas niin otti halukkaasti tissin suuhun, vaikka ei rauhoittunutkaan siel ukon sylissä. Nin ja sekin jotenkin oudosti tuntuu auttavan ku on muita ihmisiä ympärillä, vai osaaks toi sit tosiaan olla niin vieraskoree. Ainako ollaan mummolassa tai siskoni luona, niin Saku syö ku enkeli. Siinä sitte koita selittää, et oikeesti ei se aina näin helppo oo... ;)

Jep, mutta nyt kouluun. Tsaude!

Ainiin.. ALMAS:oon tehny ite kiinteet, ja ainakin maissisoseeseen käyttänyt pakastemaissia. Oon aikonut itsekin lisätä just kaaleja ja miettinyt samaa, et pakasteesta vai vihanneshyllyltä.. Niin ja hedelmäsoseet ostan valmiina.. Olisko muuten kellään hyviä HEDELMÄSOSERESEPTEJÄ??

Okei, nyt pakko jo mennä...

Ikarus

Vierailija
8/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny ite kaikki soseet (paitsi hedelmä). Kukkakaalin ja parsakaalin oon tehnyt just pakasteessa olevista pusseista kun muuten ei niitä näin talvi aikaan ole saatavilla. Maissia oon ostanut suoraa purkkissa siitä Teemu ei ole välittänyt pelkällään mutta on syönyt jos oon sekoittanut omaan perunaporkkanaan. Kaupan soseista Teemun suosikki on omena-porkkana sitä on kaapissa hätä varana jos lähetään kylään ja omaa sosetta ei oo valmiina.

Lihaa just keitin ja pakastin jääpalarasiassa kuutioita ja niitä sitten sulatan sekotan omaan perunaporkkanan sekaan. Eli meillä on liha seuraavana.

Puuroista ollaan maistettu banaani riisipuuroa valmiista kaupan jauheesta. kokeillaan toi liha seuravaksi ennenkuin otan uuden puuron kokeiluun.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
9/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKARUS oli huudellut, täältä vastataan. Ei olla Kokkolasta, mutta pojalla on mummula siellä, siksi sitä ehdotin tapaamispinoon.

TUTTIRALLI: Meillä ei ole tätä, kun ei ole tuttiakaan. :) Yöllä herätään 1-2 kertaa tissille syömään. Satunnaisesti menee joskus koko yö syömättä, jos päivällä on tankkailtu tarpeeksi.

SOSEIDEN TEKO: On meillä vielä korkkaamatta, kun täysimetyksellä ollaan vielä. Olen ajatellut nakittaa nämä sosetalkoot miehen hommiksi, eikös se ole tasapuolista, jos minä olen ruokkinut ekan puoli vuotta?

PAKKASNUKUTUS: -15 asteessa onnistui eilen hyvin, tänään on vähän kylmempää, mutta ulos aion laittaa. Lampaantaljat yms. kun on vaunuissa, niin pitäisi tareta. Ja rasvakerrostakin pojalta löytyy...

Muuten ei kai meille kuulu ihmeempiä - ja hyvä kai niin!

Picapica ja poju 5 kk plus 5 pv

Vierailija
10/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, enpä ole ehtinyt torstain jälkeen netissä roikkumaan. Kauheeta matalalentoa ollut koko viikonloppu! Luin juuri kaikki tulleen sähköpostit, tuntihan siinä meni, ja vielä pitäisi osaan vastatakin. Mä saan aina kauhean stressin sitten, jos en jaksa tai ehdi vastata :(

PUMPULI: me muuten ostettiin se riippumatto silloin pari viikkoa sitten. Eipä se parantanut öitä, mutta päikkärit tyttö siinä välillä nukkuu. Isommat likat on ihan intona siihen mattoon, että ei ainakaan tullut turha ostos.

Viikonloppuna oltiin miehen ja vauvan kanssa kolmistaan häissä ja yövyttiin hotellissa. Oli hauska olla välillä melkistä kaksitaan liikkeellä. Tosin häissä oli kyllä sitten iltasella aika kova meno ja kun en ottanut mitään alkoholia, niin alkoi kyllä jossain vaiheessa vähän korpeamaan ne känniset ihmiset ;) Me mentiin sitten tytön kanssa hotellihuoneeseen siinä 10 jälkeen, ja pari tyyppiä tuli vielä tunniksi istumaan. Ne sitten lähtivät ukon kanssa vielä jatkoille ja me katseltiin tytsyn kanssa telkkaria yhteen asti kunnes vihdoin väsymys voitti pienen (ja isommankin) tytön.

Nyt olen ihan pihalla kaikesta keskustelusta, enkä taida ehtiä pinoja kahlata läpi. Harmi.

Pakkasesta: mulle tuo yli -10 astetta on ihan liikaa. Mä en mene ulos, jollei ole ihan pakko. Saattaa jäädä tän viikon vauvajumppakin väliin ja ehkäpä keskimmäisen hoitokin. Mua ei saa ulos kun pakolla tonne pakkaseen. Saati että laittasin lapsen sinne nukkumaan. HUI!

Meillä on ollut taas kaksi hyvää yötä. Kolmella heräämisellä menty nyt kaksi viimeistä yötä. Tosin eka herääminen osuu mun hereilläoloaikaan, joten se ei haittaa. Tyttö söi viime yönä 11, 02 ja 04. Sitten nukkui syvää unta aamuun. Herätin puoli 9 aikaan, olis varmaan nukkunut vielä tunnin verran.

Puuhiskin oli selvinnyt miehen lomaviikosta. Meilläkin mies on ensi viikon työmatkalla. Toivottavasti pakkaset hellittää, muuten ei koira pääse lenkille :(

Pitää tulla varmaan illemmalla lukemaan viestejä.

Jamssa + tytsy 5kk

Vierailija
11/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me ulkoillaan innolla pakkasessa kun tuo auringonpaiste on niin kutsuva ;) Koira vaan ei tykkäisi yhtään kun nytkin käveli korvat luimussa mun selän takana ja nosteli tassujaan. Heh se on meidän vilukissa...

Meidän vauva on myös alkanut kovasti liikuskelemaan niinkuin taisi muidenkin kuten Hannelin Hilla. Ei kyllä kunnolla eteenpäin ryömi vaan kierii ja kääntyilee akselinsa ympäri. Mutta nämä taidot on nyt otettu silleen käyttöön että joka kerta kun vaippaa vaihdetaan niin sitä kierähdetään mahalleen. Huimaa...

Eipäs tässä kummempia kuin hyvää viikonalkua kaikille pakkassäähän!

Pia ja tyttö 5,5 kk

Vierailija
12/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais talvi tulla sitten vihdosta viimein. Meillä pakkasrajana n. -15 ollu, nyt on täällä -12 ja käytiin vaunuttelemassa kun vietiin tyttö ysiltä osa-aikahoitoon. Tyttö tosiaan alotti viime viikolla perhepäivähoidossa 2 kertaa viikossa 5 h/pvä, ja tykkäs kauheesti olla! Siellä kun on samanikästä kaveria joiden kanssa puuhailla kaikenlaista:) Ajattelin sämpylätaikinan tehdä ennenku haetaan se kotiin. Eli täytyy hyödyntää tämä tytön poissaolo jotenkin... Niin, poika ei sitte nukkunu kun tunnin verran sillon vaunuissaan, vaikka yleensä posottaa 2-3 h päikkärit. Oli kyllä aivan lämmin paketti kun hain pois, posket oli tietty kylmät. Nyt nukkuu sisällä.

soseista; tossa justiin kävin ostaan kukkakaalta ja keittelin pojan soseeseen, on kyllä melko hintavaa, 2.45 melko pieni kaali, mutta kyllähän siitä monen päivän ruokaan on lisätä. Lihaa olen soseuttanut kanssa pakkaseen valmiiksi annospaloiksi, sieltä sitten lisään perunan ja esim. porkkanan sekaan niitä. Hedelmäsosetta olen ostanut minäkin valmiina, sitten olen ihan banaania ja päärynää pojalle soseuttanut ja annoin myös marjakiisseliä kun tein eräänä päivänä mustikasta ja vadelmasta, kyllä kelvannu hyvin:)

Meillä syödään 11-12 aikaan lihasosetta ja päälle rintaa, iltapäiväl 15 aikaan hedelmäsosetta/hedelmää+rintaa, illalla ennen nukkumaan menoa velliä 200 ml ja päälle vielä rintaa, ja näiden lisäksi vielä aamusin ja ennen päikkyjä ja muutenkin ottaa rintamaitohuikkia, ja yöllä herätään syömään pari kertaa rintaa; en ainakaan muista sen useempia kertoja. Ton vellin olen ajatellut kohtapuoliin korvata puurolla, ja aamupuurotkin ottaa vielä listalle jossain vaiheessa. Meillä kun ei ole vielä kertaakaan nukuttu ilman tissittelyä aamuun asti... Ja varsinkin viime yö oli aivan p:stä, tutitusta ja tissiä sai tarjota kaiken aikaa ja isosiskokin pyöri ja itkeskeli vähän väliä sängyssään...Toivottavasti ensi yö olis taas vähän rauhallisempi!

Mitäköhän vielä oli...Täytyy ainakin käydä siellä elopainosten puolella katsastamassa.

Nyt poooiiss...

Emppusimppu ja Elmeri

Vierailija
13/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin pikaseen,iida nukkuu terdellä ja nukkunu jo 1,5h!!!

me ulkoiltiin just tossa kun haen esikoisen eskarista..

meillä kaikki ok,iida kääntyilee koko aika ja eilen naurettiin kun meni selältä masulleen ja siitä ympäri elikkä meni eteenpäin pyörien :D

ääntään rakastaa varsinkin iltaisin.

ja soseet uppoo,annan nyt ½ purkkia lounaalla ja ½ purkkia 17.00

söis enempikin kerralla mutta en uskalla antaa?!.

kattoo sitten 5kk neukussa josko sais alotella enempi. mites muuten ootteko 5kk iän tultua alotellu viljat ja miten..esim. jos antas vellinä eka niin samako että vaikka 20ml velliä ja loput maitoa? ja uskaltaisko alottaa sitä jauhe riisipuurojuttuu tekee? muksu tais olla merkki?! ku meille sanottiin että vasta 6kk viljat mukaan??!!!

mut nyt sumpittelee ennen ku kitinä alkaa ;)

Vierailija
14/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin hillalle riisihiutalepuuro n 4kk iäs ja 5kk kaurapuuro. kaurahiutaleita lisäsin vähitellen riisihiutaleiden sekaan..

Vierailija
15/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soseista ym. syömisistä: Me syödään tällä hetkellä kasvisosetta n.1dl 11-12 aikaan, sitte hedelmäsosetta saman verran joskus 14-15 aikaan, sitten 18-19 kasvissosetta taas. Ja viime viikon 5kk neuvolassa sanottiin, et lisätä aamu- ja iltapuurot mukaan.. Kaurapuuroa ollaa nyt sitte maisteltu (sitä jauhesysteemiä), ei kyl vielä kovin hyvin uppoo, mut jospa se siitä.. Nii ja ensin se terkka käski vaihtaa toisen kasvisoseen lihasoseeksi, mut punnitusten ja mittauksien jälkeen perui puheensa.. Oli jätkällä sen verran tota painoo(9880g), että oli sitä mieltä että jos noilla pärjää, nii ei tarvi vielä aloittaa..:)

Syö sitte kyllä tissiä vielä vähän miten sattuu ja yölläki yleensä 2 kertaa..

Pakkasta täällä on nyt jotain -20, enkä tarennu lähtä vaunuja lykkimään. Ja meillä se on kyllä aivan sama nukkuuko sisällä vai ulkona nii se on edelleen max 40min. kerta.. Millonhan se alkas nukkuun etes yhet pidemmät päikyt, ku nyt vetelee nuita pätkiä parin tunnin välein..huoh.

Tämmöstä me ja me ja meillä juttua tällä erää täältä..

Katita ja poitsu 160806

Vierailija
16/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä: Me alottelimmeviiden kuukauden iässä kiinteitä ja nyt siis kaksi viikkoa harjoiteltu ja hyvin näyttää maistuvan. Olen tehnyt kaiken itse, paitsi luumusoseen. Perunaa, porkkaanaa, bataattia ruoaksi aina kahta kerrallaan. Ja välipalaksi joko banaania, mustikka- tai vattusoppaa. Ne on Veeran herkkua. En meinaa ennättää lúsikoida tarpeeksi vikkelään. Onneksi tuli viime kesänäkin marjoja pomittua ja vähän sain vanhemmiltanikin, nyt on kiva laittaa omista marjoista vaaville herkkuja.

pakkasg: 15astetta olen minäkin rajana pitänyt. tänä aamuna oli13, mutta olin itse niin väsynyt, että päätin kokeilla, onnistuisiko nukuttaminen sisäälä. Ja niinpä nukuimme 2 tuntia vierekkäin molemmat: ihanaa! Nyt olo siis ihanan pirteä.

Lauantaina olin pisimmän pätkän erossa Veerasta. Olin 7 tuntia ystäväni 30-bileissä. Hyvin olivat isän kanssa pärjänneet ja minulle tuulettuminen teki hyvää, vaikka olin ihan autolla liikenteessä, kun halusin yöllä olla imetyskunnossa.

Nyt menee tuolta yhdeltä tuolla lattialla hermot. Siis pitää mennä.

Puppe & Veeta 5.5kk

Vierailija
17/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkasilma! :) Jopa esikoinen viihtyi enemmän kuin hyvin pulkkamäessä ja suorastaan suuttui kun piti kotiin lähteä! Ja söi ison lautasen soppaa ja hyytyi päikkäreille samoin tein! Neitikin nukkui suvereenisti 1,5 h vaunuissa ja nyt nyykähti pikkutorkuilleen. Ja itselläkin tosi freesi olo....

Pakkasraja: Meillä on tuollainen " kylmä" eteinen tässä talossa, johon ei viima pääse että kyllä siinä varmasti uskallan nukuttaa vaikka mittari näyttäisi ulkona yli -20 koska tuossa eteisessä on aina se viitisen astetta lämpimämpi. Nytkin neiti oli niin hyvin pakattu että oli vähän hikinenkin ja pakkasta oli semmonen -12.

Soseet: Eilen tein ekan kerran neidille omatekoista peruna-porkkanaa ja tuntui uppoavan paremmin kuin kaupan soseet eli kaitpa se olisi vaan kunnostauduttava enemmänkin itse tekemään. Syö n. purkillisen sosetta per päivä. Nyt pitäisi liha pikkuhiljaa ottaa kuvioon mukaan.

Ja mitähän muuta... Ehkepä ei sen kummempia! :)

oinasmamma ja typykkä huomenna 5 kk!

Vierailija
18/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arki on yhtäkkiä täyttynyt Onnin allergiaoireiden selvittelystä. Yöt ovat edelleen kamalia, parhaimmillaan on vain neljä herätystä yössä, pahimmillaan 10. Oon edelleen imetysdieetillä, mutta eipä tuo poitsun olo ole niin paljon kohentunut, että allergisoivat aineet olisi löydetty. Keskiviikkona ollaan himpun viisaampia, kun on allergologin vastaanotto. Viime yön Onni nukkui hyvin alkuillan vatsanväänteitä lukuun ottamatta (huusi kuin hyeena sellaista kipuitkua mitä ei itke juuri koskaan), muta eikös esikko herännyt kolmelta oksentamaan ja valvoin sen takia parisen tuntia. Huoh, nyt mennään kahvin voimalla¿

KIINTEITÄkään ei ole päästy maistelemaan em. syystä, tosin vielä ei siihen ole ollut muutenkaan tarvetta. Mutta kiire tulee stabiloida tilanne ennen kuin aletaan maistella kiinteitä ja niiden suhteen pitää edetä hyvin varovaisesti eli maistella 2 viikkoa samaa ja siirtyä vasta sitten seuraavaan.

Esikolle (3v) on tainnut vasta nyt tulla kunnon kyselykausi. Aika haastavia kysymyksiä siltä sateleekin tyyliin ¿miten oikeat apinat elää¿ ja ¿mitä on ihon alla¿ tai ¿miten isomummo pääsi taivaaseen¿. Mutta päivät menee nopsaan verrattuna siihen aikaan, kun oli vain yksi vauva, joka jutteli gägää!

PAKKANEN: me ulkoiltiin tänään, nukutin tosin Onnin ekoille päikyille sisälle (ysin maissa), jolloin pakkanen oli laskenut puoleen päivään mennessä ja aurinko paistoi. Mutta hyvin tarkeni vaunuissa toppiksessa ja villapuvussa taljan päällä & makarissa. Harmittaa vaan vietävästi, kun täällä hiekotetaan koko pyörätie eikä voi vetää tyttöä pulkassa. Meillä kun ei ole seisomalautaa, eli pyöritään sen takia ihan lähialueella.

Nyt pitää mennä, jätkis on punkenut itsensä pois muovifroteella ja liruttelee kohta takuuvarmasti matolle¿

Hyvää viikon alkua!

Kerttukasperi ja Onni kohta 5kk

Vierailija
19/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös ollaan ulkoiltu pakkasesta huolimatta. Poika sai synttärilahjaksi pienen sählymailan ja pallon, joten palattu ollaan ulkona joka päivä. Mies etti vielä oman jääkiekkomailan, joten nyt sujuu vanhemmiltakin pelaaminen. Lämpimänä pysyi niin poika kuin minäkin. Tyttö nukkuu nyt toisia uniaan ulkona, kunnolla puettuna.

Meillä edetään pakittamalla ja aina löytyy huudon perusteella melko varmasti sohvan alta, (jalat siis sohvan alla) tai sitten jostain muualta minne on jumiin jäänyt. Kuolavana on toinen hyvä johtolanka mitä seuraamalla tytön löytää.

Teen kasvissoseet itse mutta jos jostain syystä on päässeet pakkasesta loppumaan tai kylään ollaan menossa on silloin kaupan purkit matkassa. Hedelmäsoseet ostan kaupasta. Meillä uppoaa nykyään melkein kaikki mitä tarjoan. Persikka on ainut mikä on tökkinyt todella paljon. Nyt on makuina olleet peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, maissi, sekavihannekset, päärynä, aprikoosi, omena. Tyttö syö noin purkillisen kumpaakin. Klo 11-12 syödään kasvissose ja 18 syödään hedelmäsose. Muuten saa pelkkää tissiä. Viljat ajattelin aloittaa ensi viikolla, kun on neuvolassa käyty ja katottu mitat.

Pakkarajana olen pitänyt esikoisen aikana -15 astetta mutta nyt täytyy sitä hieman tarkastaa, sillä tyttö ei nuku kunnon unia sisällä, joten toivoa sopii ettei paukkupakkasia tule. Tai sitten laitettava lisää vaatetta toppapuvun alle ja paksumpi harso vaunujen aukon päälle.

Kävin myös liittymässä Erian aloittamaan elopainoisten joukkoon. Tällä hetkellä taisin olla isoin joukosta, joten syytä onkin saada näitä kiloja pois.

Oinasmamma, jos olet vielä linjoilla niin onko huominen vielä ok? Sama aika ja paikka?

Huhti ja väsähtäneet lapsoset

Vierailija
20/56 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas Puuhapetet tälle tyhmälle, että mitä lihaa keitit, miten jne jne. ;) En käsitä, mikä mulla nyt tökkii näiden soseiden kanssa..tuntuu niinkuin ei omaa järenkäyttöä olisi yhtään, heh!

Terkka sanoi neuvolassa, että kun 5 kk tulee täyteen, niin voipi jomman kumman, joko lihan tai viljat ottaa seuraavaksi. Itse ajattelin, että aamupuuro olisi se seuraava. Ajattelin kyllä keitellä ihan " normaaleista" pikakaurahiutaleista..On aika hintavia ne vauvojen valmiit puurot, mitä olen vilkuillut.

Meillä ei Pojalle mitenkään maailman parhaiten kasvissoseet maistu, syö kuitenkin, mutta saa laulaa ja lallattaa samalla kun syöttää ;) Alkaa biisit jo loppumaan... Noin puolen päivän kieppeillä siis saa kasvissoseen ja sit laittaa pitkille päikyille ja sen jälkeen iltapäivästä hedelmäsoseen. Ne maistuu kyllä paremmin!

Hei, tulipas tässä sitten tyhmä ajatus vielä mieleen...Kun oli puhetta niistä pakastekaaleista, niin jos niistä tekee soseen, niin voiko enään pakastaa tavallaan sit uudelleen?!?

älynjättiläinen Almas ja nukkuva poitsu 2808