Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän puoleiselta suvussa ei lapsia

Vierailija
15.04.2024 |

Isän puolelta on serkuksia 5. Meitä sisaruksia on 3. Olemme iältämme 30-40 vuotiaita. Meistä kenelläkään ei ole omia lapsia.

Muutamat serkukset ovat syrjäytyneitä ja mt-ongelmaisia. Jotkut ovat akateemisia ja uraputkessa. 

Itse olen enemmänkin uraputkessa oleva syrjäytynyt ja vietän vapaa-aikani pääosin omissa oloissani. Koulutustasona sähkötekniikan di. Siedettävää naista en ole elämäni aikana kohdannut. Serkuksista ja sisaruksista kukaan ei ole myöskään naimisissa. Naispuoleiset ovat parisuhteissa. Miespuoleiset eivät. 

Minulle henk.koht koko naimisiin meno ja lapset ovat täysin outo käsite ja instituutio. Olen elänyt koko aikuiselämäni yksin enkä tiedä tuollaisesta elämästä mitään. 

Muita, joiden suvussa ei ole 2000-luvulla syntyneitä?

M39

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Valtio kustantaa loputtoman listan kaiken maailman tukia lapsiperheille, mutta ei vain kelpaa.

Toivottavasti kukaan ei hanki lapsia siksi että valtiolta saa sitten tukia.

Miksi? Jos ajattelee että elämä on kivaa lapsilla tai ilman, ja sitten miettii että valtiohan maksaa tukia jotta maa pysyisi voimissaan, niin miksi ei tehdä päätöstä sen perusteella.

Juuri noinhan pitäisi tehdä.

Vierailija
22/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Valtio kustantaa loputtoman listan kaiken maailman tukia lapsiperheille, mutta ei vain kelpaa.

Ja mikähän on tuo "loputon lista" tukia? Oletuksena siis, että vanhemmat käyvät työssä ja itse elättävät perheensä, ei minulla tule muuta mieleen kuin lapsilisä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan uraputkessa oleva mitään lapsia tee nykypäivänä. Lapsia tekevät naiset ovat pääosin amiksia, joilla ei ole elämälle muuta tarkoitusta. 

Vierailija
24/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ja veljellä ei ole lapsia tai edes parisuhdetta. Velipuolellakaan ei ole vaimonsa kanssa lapsia. Kahdella serkulla on yh-äidit kumppaneina, omista lapsista en tiedä ja kolmas serkku, nainen, on jo nelikymppinen maailmanmatkaaja-opiskelija joka ei aloilleen asetu.

Isäni kolmesta veljestä vain yhdellä on lapsia hänen lisäksi, nämä em. serkut.

Mitenhän nyt näin?

Vierailija
25/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisarusparven, serkuston ja pikkuserkuston ainoa perheellinen. Tästä huolimatta suvun vanhemmat ihmiset eivät edes viitsi pitää yhteyttä. Ilmeisesti yksinäinen vanhuus ei haittaa.

Vierailija
26/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

27/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun enolla on neljä lasta iältään 20-30v eikä vielä yhtään lastenlasta, vaikka kaksi vanhinta lasta on ollut jo vuosia työelämässäkin ja toiseksi vanhin ollut lisäksi vuosia naimisissa.

Vierailija
28/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1959. Ikäluokat alkoivat silloin pienentyä, ja suvussani on hyvin vähän lapsia, perheissä korkeintaan kaksi. Suurimmalla osalla serkuistani on yksi tai kaksi lasta, syntyneet 1987-1995, mutta kenelläkään ei ole lapsia eikä taida tullakaan.

Vierailija
29/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasit siis postisista miehen afrikasta vai mitä sepustat ole huoleta kohta sieltä muutkin vaimot kotiutuvat sinun eltettäväksi lapsineen.

Vierailija
30/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta mulla ei ole serkkuja, äitini on ainoa lapsi. 

Isän puolelta meitä serkuksia on kymmenen. Iältämme 25 55 -vuotiaita. Meillä lapsia, eli pikkuserkuksia yhteensä 12 ja nämä siis kaikki tältä vuosituhannelta. Ammatillisen koulutuksen saaneet ovat perheellistyneet nuorempina, maisterit ja dipat yli 35-vuotiaina.

Koulutus ja työelämä selvästi vaikuttavat paljon. Mutta ei mua ole yhtään haitannut elää pikkulapsiaikaa yhtä aikaa paljon nuoremman serkkuni kanssa, se on lähentänyt meitä.

Menneisyydessäkin on ollut niin, että jotkut suvut ja perheet ovat sammuneet, jotkut jatkuneet. Yksien isoisovanhempieni suuresta katraasta äitini, veljeni ja minä sekä meidän lapset ovat ainoat jatkajat. Nolla pikkuserkkua. Toisista isoisovanhemmista mulla on sata pikkuserkkua.

Elämä jatkuu, vaikka kaikki suvut eivät jatku. 

Vierailija
31/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän tulee perintö riitoja ja taataan jälkeläisille hyvä tulevaisuus meidänkin suvun omistukset  siirtyvät nykyiseltä 12 omistajalta 5 täyspäiselle  voivat hyvin koulutettuina varmaankin lisäävätkin omistuksia.  testamenteissä tiukat ehdot jos pöllöilee takaisin perintä. 

Vierailija
32/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan uraputkessa oleva mitään lapsia tee nykypäivänä. Lapsia tekevät naiset ovat pääosin amiksia, joilla ei ole elämälle muuta tarkoitusta. 

Tehdään me. Paljon myöhemmin vain. 

Ja ihan turha morkata amiksiakaan. Kaikilla mun tuntemilla amiksilla on paljon tärkeää elämässään. Lapset, talonrakennusprojektit, yhteiskunnallisesti merkittävät, mutta aliarvostetut työt.

Vierailija
33/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä poikkeuksellinen suku. 10 serkusta, ikähaarukka siinä 35 - 45 vuotta, ja yhteensä lapsia sikäli kun tiedän 16. Kahdella ei lainkaan.

Vierailija
34/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun mennään sukupolvia hieman taaksepäin niin kyllä noilla esivanhemmilla on nyt ihan hyvin jälkeläisiä.

Vierailija
35/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun mennään sukupolvia hieman taaksepäin niin kyllä noilla esivanhemmilla on nyt ihan hyvin jälkeläisiä.

Niin, mutta pitäisi olla enemmän, että suku ei pienenisi. Jokaisella pitäisi olla vähintään 8 lastenlastenlasta, jotta väki ei vähenisi. Jokaisella meistä kun on 4 isovanhempaa ja 8 isoisovanhempaa.

Vierailija
36/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Syy ei olekaan tuet, vaan meillä suvussa opiskelujen viivästyminen tai vaikeus saada opiskelupaikkaa on aiheuttanut sen, että tulee mielenterveysongelmia miehille ja pariutuminen tulee ongelmaksi ja naisilla hedelmällinen aika menee ohi. Meillä suvussa neljästä serkusta nämä ovat syyt, miksi lapsia ei ole tullut kuin yksi yhdelle. Yksi serkusta tosin on vammautunut jo synnytyksessä ja se on määrännyt jo elämän kohtalon. Kukaan näistä ei ole varsinaisesti valinnut lapsettomuuttaan. Meillä siis neljästä serkusta syntyi vain yksi lapsi seuraavaan sukupolveen.

Myös itselläni meinasi jäädä lapsi saamatta, kun ei ollut enää mitään kytköstä lapsiin, en ollut koskaan edes nähnyt sitä yhtä sukulaislasta edes vauvana. Aiempi sukupolvi ei edes odottanut, että saisin lapsia, ei kysynyt siitä koskaan tai sanonut, että jäät lapsettomaksi, jos et hanki niitä nyt. Koen yhteiskunnan pettäneen suomalaiset, ettei lastentekoon kannusteta ihan sanallisesti, kun osalla on tällaisia vanhempia, jotka eivät kannusta lapsiaan lasten hankkimiseen.

Vierailija
37/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä poikkeuksellinen suku. 10 serkusta, ikähaarukka siinä 35 - 45 vuotta, ja yhteensä lapsia sikäli kun tiedän 16. Kahdella ei lainkaan.

Teilläkin on saatu 1-2 lasta per serkku, joten matalaa on syntyvyys teilläkin, jos serkkujen ikä on jo 35-45.

Vierailija
38/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Maksettavien tukien määrä on nykyään alle puolet siitä, mitä se oli 2000-luvun alussa. Eli tietosi ovat vanhentuneita. 

Vierailija
39/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullakin on vanhentuneet tiedot. Amisnaiset saavat keskimäärin yhden lapsen elämänsä aikana, yliopistokoulutetut naiset keskimäärin 1,5  lasta. Eli yliopistotason koulutuksella on 1,5 kertaa amistaustaisten lapsimäärä.

Miehillä ero on vielä suurempi kuin naisilla, koulutetut ja varalkaat saavat lapsia (hekin liian vähän), matalasti koulutetut jäävät lapsettomiksi. 

Vierailija
40/41 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Sukumme tulee ihmisten kanssa toimeen, eli ei ole tapana viettää mitään outoa erakkoelämää, jossa kellään ei ole puolisoa tai lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme