Kotimaiset metsämarjat katoavat kaupoista pian pysyvästi
Sitten saamme ostaa kaupoista ulkomaalaisia metsämarjoja jotka kannattaisi kuumenaaa ekinokokkiriskin ja hepatiitin vuoksi.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi suomalaisilla työttömillä mahdollisuus tienata rahaa marjoja poimimalla.
Eihän ne metsään viitsi lähteä. Katsos kun kotisohvalla on mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt työttömät marjoja kesällä keräämään!
Juu juu, mennään mennään. Saa ansiosidonnaisen kylkeen kivasti lisätienistiä. Talvella pidempää Thaimaan reissua sitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi suomalaisilla työttömillä mahdollisuus tienata rahaa marjoja poimimalla.
Eihän ne metsään viitsi lähteä. Katsos kun kotisohvalla on mukavampaa.
Mene sinä 👵🏻huora sateiseen jorpakkoon kykkimään jos se on niin ihanata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun siitä maksetaan asiallinen palkka päivärahoineen ja ateriakorvausten kanssa.
Duunari on ahne paska aina käsi ojossa.
Maalaiset luulee että kaupungissa kasvaa marjoja.
Seuraavaksi ne luulee että jokaisella kaupunkilaisella on auto jolla pääsee marjamettään.
Kolmanneksi böndet luulee että 20 km Stadista kun menee niin heti löytyy marjaa😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meinaat että niitä ei voi enää itse mennä metsästä keräämään???????
Pyörätuolilla on aika vaikea mennä metsään niitä keräämään.
Saa käyttää poimuriakin jos on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi ne luulee että jokaisella kaupunkilaisella on auto jolla pääsee marjamettään.
Kolmanneksi böndet luulee että 20 km Stadista kun menee niin heti löytyy marjaa😆
Laita säteeksi 30-40 km, niin alkaa marjaa löytyä.
Oma auto on hyvä työkalu marjastamiseen maaseudullakin. Vaan parempi voisi olla sähköfillari peräkärryllä. Voisi kiertää pikkuteiden puomit kätevästi, eikä rikkoisi edes lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: https://yle.fi/a/74-20082371 Ulkomaiset marjat valtaavat pian kaupan pakastealtaat, ja sinun on syytä tietää pari asiaa Epäillyt ihmiskaupparikokset ajavat suomalaisen metsämarjan kriisiin, jollaista ei ole nähty.
Tämähän on sitä wokea: vi nosilmä menee valittamaan poliisille jotain, niin heti on työnantaja vuosiksi telkien takana.
Kiitos EU!
Öö, joo meinaatko että turhaan valittivat?
Ja parempi et pysyvätkin mustikkametsistä pois, tekevät järjetöntä tuhoa poimureilla varvuille kun niissä ei kasva lehdet enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmanneksi böndet luulee että 20 km Stadista kun menee niin heti löytyy marjaa😆Laita säteeksi 30-40 km, niin alkaa marjaa löytyä.
Oma auto on hyvä työkalu marjastamiseen maaseudullakin. Vaan parempi voisi olla sähköfillari peräkärryllä. Voisi kiertää pikkuteiden puomit kätevästi, eikä rikkoisi edes lakia.
Ihan tiedoksi että esim Kirkkonummella ei löydy marjoja sillä kaikki paikat on asutettu, yksityisalueita ja paikalliset mummot kerää ne vähätkin. 35 km Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta. Kerään itse.
Kyki sinä mummo vaan selkäsi pilalle siellä sateisessa risukossa😆🤣
En poimi marjoja sateessa. Kauaskaan ei tartte mennä kun marjametsät ovat mökin ympärillä.
en ole 'kaupan' marjoja ikinä ostanut enkä tule ostamaan, joten se siitä. Metsästä on hankittu ihan itse omin kätösin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meinaat että niitä ei voi enää itse mennä metsästä keräämään???????
Pyörätuolilla on aika vaikea mennä metsään niitä keräämään.
Saa käyttää poimuriakin jos on helpompaa.
Poimurilla metsään? Vai tarkoitatko puimuria?
Montako sataa litraa itse keräsit viime kesänä? No niin, sitähän minäkin.
Suomalaiset marjat ovat superfoodia. Yritän jostain pusikosta niitä ensi kesänä poimia. Asumme pääkaupunkiseudulla, joten mestat on vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Montako sataa litraa itse keräsit viime kesänä? No niin, sitähän minäkin.
Oliskohan jotain parisataa litraa. Mehuksi tein suuren osan, myynyt en yhtään marjaa.
Ei marjat jorpakoissa kasva, mikä tiedoksi eräille. Karpalot ehkä, mutta niitä voi kerätä jäiseltä suolta. Mustikat ja puolukat saa poimia kuivalla säällä, kuivalta maalta vaikka lenkkarit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmanneksi böndet luulee että 20 km Stadista kun menee niin heti löytyy marjaa😆Laita säteeksi 30-40 km, niin alkaa marjaa löytyä.
Ihan tiedoksi että esim Kirkkonummella ei löydy marjoja sillä kaikki paikat on asutettu, yksityisalueita ja paikalliset mummot kerää ne vähätkin. 35 km Helsingistä.
Mä lähtisin PK-seudulta itään päin mieluummin. Eli Sipoon ja Porvoon suunnalle. On totta, että länsipuoli on tiheämmin asuttua.
Kylläpä jollakin kävi hermoille tämä ehdotus, että ihan itse poimisi omat marjansa. Miksi tuo yksi edes tunkee tähän viestejään, eikö täällä ole seksipalsta erikseen? Ja tiedoksi hänelle, että h''rat ansaitsevat aivan muualla kuin marjametsässä ja harva mummo h''raa.
Vierailija kirjoitti:
En omista edes jalkineita joilla jonnekin jorpakkoon voisi mennä.
Eihän tässä jorpakkoon menosta ollut kyse vaan marjojen poiminnasta. Ulkomaalaiset olivat muuten keräämässä (huom. ei poimimassa) marjoja sellaiset crocsien tapaiset jalkineet jaloissaan. Eikö sinulla ole edes sellaisia, eikä aamutossuja? Korkkareilla kieltämättä vähän vaikeaa poimia marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun siitä maksetaan asiallinen palkka päivärahoineen ja ateriakorvausten kanssa.
Ainakin mansikanpoiminnasta sellaisen jo saisikin.
No hyvä ettei ole. Hyppivät toisten tonteilla.