Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auto parilla tonnilla?

Vierailija
13.04.2024 |

Eli mikä auto kannattaisi ostaa, kun mulla budjetti siihen 2000-3000€? Perustelut kiitos.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijoo korjauksista! Ap lisää: jos korjaus maksaisi sen tonnin tms. Niin en kyllä korjaisi autoa. Onneksi toki on pari kaveria, jotka käynyt autoalan koulutuksen niin ehkä heiltä voisin kysellä jeesiä. Mutta ei siis harmittaisi jos auto hajoaisi koska ei ole tarpeellinen päivittäin. Voihan sen taas sitten vaikka myydä ja jatkaa kävellen en usko että auto kauheasti nostaisi kuulausiöaskujen hintaan. Se bensa ehkä joku 10€/kk ja sit joku yks pakollinen liikenneverkosto. Vakuutuksia en siis tosiaan hommaisi.

10€ saat 4,5 litraa bensaa joten on parempi ostaa käytetty skootteri. Ne syö vakiona vain 2,5 litraa sadalla. Pärjäät ihan hyvin mopolla. 

Vierailija
82/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta uutta autoa? Sitä ei tarvitse kokoajan korjata ja huollotkin maksaa noin 250€ vuosi.

Vie vähän bensaakin kun ostaa pienellä koneella olevan. Ei tarvitse katsastaa 3 vuoteen ja sitten taas kahden vuoden päästä.

En löydä netistä uusien autojen hintoja. Mistäköhän löydän? Ja paljonkohan ne maksaa? Ap

perus sähköteslan (siis semmoinen kuppainen pikkupurkki, jolla ei voi edes vetää peräkärryä) saa jo ihan 100000 eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai sie, miult löyttyy hyvä merssu 300 td vm 99 ajettu vain 123 tuhatta ja huoltokira.

Soita valtelle ni tehhää kaupat

Eli mittari on jo ainakin kerran pyörähtänyt ympäri ja mikä tilanne on etu/takajousien kanssa montako rinkiä on poikki, onko ratin päällyste kulunut jo ylhäältä loppuun, onko vaihdekeppi väljä ja vielä onko kuljettajan penkistä tulleet jouset näkyviin?

Vierailija
84/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuukausikortti julkisiin niin jää rahaa vielä muuhunkin.

Olipa typerä kommentti. Sehän riippuu täysin paikkakunnasta onko mahdollista kulkea julkisilla. Ei täällä ainakaan onnistu. Siksi mulla onkin parilla tonnilla kahdeksan vuotta sitten ostettu auto jonka arvo ei ole varmaan paljon mitään. Hyvin silti kulkee ja ihan kuluvaa osaa on pitänyt vaihtaa. 

Vierailija
85/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota aina. Vähävikainen ja jos jotain vikaa niin osat halpoja ja hyvä saatavuus. 

2-3 tonnilla saa kyllä hyvän Rellun, jolla ajelee pienin huolloin helposti 3-5 vuotta, ainakin. Vastaavasta Toyotasta saa maksella noin 4500-5500e.

Ranskalaiset ei kuulu kuin uuniin ja sen jälkeen suuhun. Luotettavuutta kun haluaa niin Japsi. Parilla tonnilla löytyy hyvin huollettuja vanhempia pikku Yariksia. Saman ikäluokan Rellut kannattaa unohtaa jos ei murheita halua.

OOn ajanut pari miljoonaa kilometriä. Minun kokemukseni on, että jos tuossa haarukassa hakee ranskattaret ovat paras vaijtoehto. Itellä sysipaska on ollut toyota. Jos olisin ollut koeajossa en olisi ostanutkaan. Kannattaa olla tarkkana. 

Sama homma olisi edessä - inhoon vain

No kuka hullu ostaa vanhan auton ilman koeajoa ja tarkempaa syyniä. Ihan on oma vikasi.

Vierailija
86/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin vanhan pikkuauton vero- ja vakuutusmaksut on vaikka 600€ vuodessa, siihen päälle pienen auton kulutus, vanhaan voit vielä tankata 98-oktaanista ja saada siitä enemmän hyötyä, ja puhun vanhoista autoista, kun noin sanon. Osa täällä tuntuu tietävän autoista, vanhoista ja ylipäänsä koko asiasta, ja on sitten enemmän niitä, jotka luulevat tietävänsä. Siinä se homma ap sulle keksiä, kuka osaa neuvoa oikein ja kuka luulee tietävänsä. Ehkä kyselisit mieluummin joltain miesvoittoiselta sivustolta (halventamatta ketään, olen itsekin nainen), jos nimettömänä haluat tietoa. Somessa sitten vaikka Facebookissa saat jo huomattavasti parempaa tietoutta ihmisten ohjeistaessa sinua omilla nimillään.

Vierailija
87/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAZ 2102 1200L tai jos rahat piisaa niin VAZ 2105 1500S.

Vierailija
88/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota aina. Vähävikainen ja jos jotain vikaa niin osat halpoja ja hyvä saatavuus. 

2-3 tonnilla saa kyllä hyvän Rellun, jolla ajelee pienin huolloin helposti 3-5 vuotta, ainakin. Vastaavasta Toyotasta saa maksella noin 4500-5500e.

Ranskalaiset ei kuulu kuin uuniin ja sen jälkeen suuhun. Luotettavuutta kun haluaa niin Japsi. Parilla tonnilla löytyy hyvin huollettuja vanhempia pikku Yariksia. Saman ikäluokan Rellut kannattaa unohtaa jos ei murheita halua.

OOn ajanut pari miljoonaa kilometriä. Minun kokemukseni on, että jos tuossa haarukassa hakee ranskattaret ovat paras vaijtoehto. Itellä sysipaska on ollut toyota. Jos olisin ollut koeajossa en olisi ostanutkaan. Kannattaa olla tarkkana.&nb

Kyllä se auto koeajettiin - en vain jkäynyt itse, kun oli kaukana. Kaikki ei vain osaa.

Vierailija
89/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OOn ajanut pari miljoonaa kilometriä. Minun kokemukseni on, että jos tuossa haarukassa hakee ranskattaret ovat paras vaijtoehto. Itellä sysipaska on ollut toyota. Jos olisin ollut koeajossa en olisi ostanutkaan. Kannattaa olla tarkkana.&nb

No kuka hullu ostaa vanhan auton ilman koeajoa ja tarkempaa syyniä. Ihan on oma vikasi.

Montakin olen ostanut huutokaupasta näkemättä ja yhden 6000€ maksavan ostin näkemättä pihaan tuotuna.

Vierailija
90/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täältäkin huomaa niin käytettyjen ostajat rakastavat tojotaa.  Toisaalta ei Toyota mitenkään erityisen ruostevapaa ole. (ks vaikka Vi Bilägeren rostreport) Etenkään tuon ikäiset. Toyota säilyttää jälleenmyyntiiarvosa, sanotaan. Mietipä tarkkaan onko tämä kannaltasi hyvä asia kun olet se viimeinen ostaja?

Mikä olisi tämän vastakohta? Ranskalaiset, etenkin Rellu on valtavasti petrannut ruosteen suhteen (jälleen katso Vi Bilägere).

Osin vanhojen ennakkoluulojen takia juuri Rellu on järjettömän halpa käytettynä. Se kun ei säilytä arvoaan.

Tuttu osti 2005 mallin Lagunan tasan tonnilla, ei korjannut mitään. Tankkasi ja ajoi. Möi sen myöhemmin tonnilla pois. Laguna on iso ja mukava auto. Yhtä hyvä voisi olla Megane tai Clio, tuon ajan Twingo on jo aika pieni ja heiveröinen.

Nettiauto.comista voi rajata autot vaikka hinnalla

Tässä on tähän asti parhaat perusteet. Muut ovat pelkkiä " x on paras koska mulla on x ja se on paras" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi