Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhã: mitä köyhien juttuja sinun varakkaat tutut eivät ymmärrã?

Vierailija
13.04.2024 |

?

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi maksaa balettilipusta yli sataa euroa.

Työttömille on Kansallisoopperasa omat alennushinnat. 

Vierailija
22/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lähijuna täältä Kirkkonummelta Helsinkiin ja takaisin on minulle 3-4 päivän päivän ruoat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannuli ei tainnut ymmärtää sitä että meidän köyhien selkänahasta ne miljardit nyt tullaan repimään silloin kun se lahjoitti juniperin saksalaisille tekstarillaan. Lisäksi se remontti ja spa loma miljardilahja italialaisille.

Ei lahjoittanut. Miksi tulet tänne valehtelemaan?

Vierailija
24/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuilla eläjät eivät voi vaan mennä töihin.

En tiedä miksi joku antoi alapeukun mutta olisiko ymmärtänyt tuon kehotukseksi? Itse käsitin että joku varakas ei tajua miksi köyhä elää tuilla eikä vain `mene` töihin.

Oikein ymmärretty. Tuttavapiirissä ei edes tiedetä, että elän itsekin tällä hetkellä tuilla, joten kuulen näitä yleistason ihmettelyjä. Ei ymmärretä, ettei muilla ole myöskään resursseja/jaksamista ryhtyä vaikka yrittäjäksi tuosta vaan.

Vierailija
25/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen

Olen FM, työskennellyt suuryrityksessä Euroopassa ja tällä hetkellä 57-v työtön toimeentulotuella. 

Vierailija
26/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannuli ei tainnut ymmärtää sitä että meidän köyhien selkänahasta ne miljardit nyt tullaan repimään silloin kun se lahjoitti juniperin saksalaisille tekstarillaan. Lisäksi se remontti ja spa loma miljardilahja italialaisille.

Vierailija
27/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että perunoita voi viljellä sisällä ämpärissä, purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon. He eivät ymmärrä sitäkään miten vaikea on selvitä päivästä päivään lähes ilman rahaa. Sitäkään että siirtyminen paikasta A paikkaan B maksaa, jos matka on pitkä ja siihen ei välttämättä ole aina rahaa. Kirpputoriostoksia, punalapputuotteita tai vaatteiden korjausta. Sitä että ei voi aina tehdä mitä haluaa, vaan joutuu miettimään mikä on tärkein asia hoitaa juuri nyt ja mihin raha riittää.

Perunoita ämpärissä viljelevänä et säästä yhtään mitään. Jo multa ja lannoitteen maksaa enemmän kuin perunat Prismasta. 

Vierailija
28/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Työpaikan taukotilassa muilla on eväänä aina kokolihaa eri muodoissa (eivät kuulemma syö muuta) ja lisukkeita. Minulla leipää tai puuroa

- Olen pyytänyt lainaa kun en itse tule toimeen. Siis tilillä nolla euroa ja pitäisi saada lapsille ruokaa. Vastaus on, että ei ole. Varmasti olisi lainata edes viisi euroa.

-Varakkaat tutut eivät ymmärrä, että koska ei ole luottotietoja ei myöskään saa tiettyjä asioita. Minulla esim. prepaid liittymä. Eli joudun aina etukäteen ostamaan puheaikaa puhelimeen.

Vierailija
29/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä päin on kallis baletti. Missä asut?

Helsingissä. On siellä halvempiakin paikkoja, mutta kaverit haluavat aina 1. parvelle.

Vierailija
30/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen

Jopa kehitysvammaisen älykkyys riittää korkeakouluopintoihin.

Ja presidentiksi pääsee vaikkei tiedä mitä on 5x5x5. 

Vierailija
31/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa kehitysvammaisen älykkyys riittää korkeakouluopintoihin.

Riittääkö sinun?

Vierailija
32/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä. On siellä halvempiakin paikkoja, mutta kaverit haluavat aina 1. parvelle.

Kansallisoopperan sivuilta: Liput saman päivän esitykseen alle 20-vuotiaille, opiskelijoille, varusmiehille, siviilipalvelusmiehille, työttömille ja eläkeläisille maksavat 2050 e/lippu.

Vierailija
33/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
34/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni  leikkii rikasta. Hänellä on oltava uusi auto pihalla, ostelee kalliita vaatteita. Ulospäin on näytettävä varakkaalta. Velkaa korvat ja silmät  täynnä. Ihmettelee, kun minä asun yksiössä, kuljen fillarilla ja en käy lomilla Balilla yms.  Minulla ei ole velkaa, elän nuukasti. Häpeää, kun olen niin köyhä. 

Vierailija
35/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei mulla ole varaa pistää vaan 200€ per nenä jonkun polttareihin..

Vierailija
36/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ymmärrä, että ei ole mitään vakiota "yksi käyttää rahaa ulkomaanmatkoihin, joku toinen laukkuihin, kolmas vaatteisiin" tms. Ikään kuin kaikilla olisi sama summa käytettävänä, mutta rahankäyttökohteet vain vaihtelevat.

Tällaisella kommentilla "yksi käyttä..." annetaan ymmärtää, että köyhempi osapuoli käyttäisi rahansa päihteisiin. Jotkut ei vain tajua, että pakollisten menojen jälkeen toisilla ei ole senttiäkään tuhlattavaksi ja moni tekee miinustakin, valitettavasti.

Vierailija
37/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan itse nurmikkoni työnnettävällä ruohonleikkurilla ja luon lumet pienellä lumilingolla. Heistä se on raskasta, mutta minusta ihan mukavaa.

Vierailija
38/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansallisoopperan sivuilta: Liput saman päivän esitykseen alle 20-vuotiaille, opiskelijoille, varusmiehille, siviilipalvelusmiehille, työttömille ja eläkeläisille maksavat 2050 e/lippu.

Huh huh, yli kaksi tonnia lipuista. Tuohan on työttömän kolmen kuukauden tulot.

Vierailija
39/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän välit ole poissa niiden kanssa jotka eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. Tai ehkä vähän jäissä toistaiseksi. Aion seisoa köyhien puolella muutenkin.

Vierailija
40/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että en voi vaan mennä yksityiselle psykoterapeutille traumaattisen tapahtuman jälkeen, vaikka se olisi miten välttämätöntä ja omaan hyvinvointiin pitäisi panostaa karsimalla muista kuluista. Kyse ei ole siitä, että priorisoisin jotain muita kuluja, vaan siitä, että sellaista rahaa ei yksinkertaisesti ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme