Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhã: mitä köyhien juttuja sinun varakkaat tutut eivät ymmärrã?

Vierailija
13.04.2024 |

?

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kommentoi usein: "kävisit sääkin joskus ulkomailla, etkä aina luuhaisi kotonasi". Juu, kävisin mielelläni, mutta kun ruokaankin on varaa vain 150 euroa kuukaudessa. Nooh, jos tuosta säästää 10 e, niin pääsisin ehkä jo 20 vuoden kuluttua matkalle...

Vierailija
42/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin köyhä, ärsytti yli keskituloinen kaveri, joka valitti usein köyhyyttään. Kun rahat menivät mm. isoon omistusasuntoon ja autoon, ja vaikka velkojen maksu oli kai viritetty tiukalle, mistään ei ollut todellista puutetta. Itse asuin kaupungin vuokra-asunnossa ja jouduin miettimään, oliko varaa joukkoliikenteen kertalippuun, ja ruokakaupassa laskin senttejä. Tai esim. miksi emme syö salaatteja. No koska salaatinlehdet ovat kalliita ja vähäravinteisia, ja kasviksista kannattaa ostaa niitä halpoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei ymmärrä, että käyn vain neljä kertaa vuodessa kaukomailla. Hän itse käy vähintään kerran kuukaudessa ja hänen mielestään kaikkien pitäisi pystyä samaan. Lisäksi 200 m2 omakotitaloni Tuusulassa on kuulemma köyhäilyä, sillä kaikilla nyt pitää olla 600 m2 lukaali Westendissä. Ja ajan vain Audilla, sillä kaikillahan pitäisi olla Lambo allaan.

Vierailija
44/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilyä sateessa sateenvarjon kanssa. Tulivat ihan pihalle katsomaan miten se tehdään.

En kyllä itsekään köyhänä ymmärrä miksi et hanki sadeviittaa. Prismassa maksaa muistaakseni viisi euroa.

Vierailija
45/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en syö lounasta työpaikkaravintolassa.

Mielenkiinnosta: onko teillä sama työ ja palkka? Jos kyllä, ja toisilla riittää raha työpaikkaruokaan ja sinulla ei, niin miksi? Hyväpalkkainen puoliso, lapset jo muuttaneet pois, saaneet perinnön, asuntolaina kuitattu?

Vierailija
46/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset varmasti luulevat etten halua nähdä heitä/osallistua mihinkään, mutta minulla ei ole varaa edes mennä extempore salaattilounaalle/kahville ystävieni kanssa. En voi sanoa ettei rahaa ole koska sitten he tarjoutuisivat maksamaan! 

Vierailija
47/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tunnu ymmärtävän, että köyhyys ei ole aina laiskuudesta ja työhaluttomuudesta kiinni. Itsellä esim. kroonisen sairauden myötä tullut työkyvyttömyys ja köyhyys.

Vierailija
48/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että emme voi vain tilata tulevalle vauvalle mitä haluamme Jollyroomista ja Kappahlista, vaan täytyy selata Marketplacea ja kierrellä kirppiksiä. 

Vierailija
49/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se välillä vaikea kuunnella kun kaveri joka tienaa 70 000 per vuosi valittaa siitä, että rahat eivät riitä kun itse tienaan 15 000.

Vierailija
50/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että älykkyyteni ei vain riitä korkeakouluopintoihin eikä itsehillintä säästämiseen

Onko itsehillintää säästämiseen vai ei, ei ole mitään tekemistä rikkauden ja köyhyyden kanssa. Oli sitten suuret tai pienet tulot. Saattaa tilille tuleva raha samantien kadota. Rikkaalla toki erilaiset tuhlailun kohteet kuin köyhällä. Mutta samalla tavalla kuukauden lopussa toisilla on tilillä pyöreät nolla. 

Vierailija
51/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannuli ei tainnut ymmärtää sitä että meidän köyhien selkänahasta ne miljardit nyt tullaan repimään silloin kun se lahjoitti juniperin saksalaisille tekstarillaan. Lisäksi se remontti ja spa loma miljardilahja italialaisille.

aika väsynyttä sepustusta mutta kirjoitappa siitä kun Riikkuli ottaa taas 15 miljardia uutta lainaa

Vierailija
52/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin viettämässä kesäpäivää puistossa varakkaan kaverin kanssa, ja hän ihmetteli että miksi vien panttipullot kotiin enkä jätä sinne puistoon "pulsujen" kerrättäväksi tai heitä roskiin. No, olen kasvanut tosi köyhässä perheessä ja olen pienituloinen. Mulle se 60 senttiä on yhtä kuin kaksi makaronipussia.

Vierailija
53/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannuli ei tainnut ymmärtää sitä että meidän köyhien selkänahasta ne miljardit nyt tullaan repimään silloin kun se lahjoitti juniperin saksalaisille tekstarillaan. Lisäksi se remontti ja spa loma miljardilahja italialaisille.

aika väsynyttä sepustusta mutta kirjoitappa siitä kun Riikkuli ottaa taas 15 miljardia uutta lainaa

Riikkulin ei tarvitse ottaa uutta lainaa, kun tehdää vähän leikkauksia. 50 % pois eläkkeistä ja johan rupee rahat riittään. ALV 30 prosenttiin, myös ruoan osalta ja ollaan jo plussalla.

T. Perussuomalaisuus kunniaan 

Vierailija
54/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri ei ymmärrä, että käyn vain neljä kertaa vuodessa kaukomailla. Hän itse käy vähintään kerran kuukaudessa ja hänen mielestään kaikkien pitäisi pystyä samaan. Lisäksi 200 m2 omakotitaloni Tuusulassa on kuulemma köyhäilyä, sillä kaikilla nyt pitää olla 600 m2 lukaali Westendissä. Ja ajan vain Audilla, sillä kaikillahan pitäisi olla Lambo allaan.

Hyppää järveen!

Vierailija
55/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että perunoita voi viljellä sisällä ämpärissä, purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon. He eivät ymmärrä sitäkään miten vaikea on selvitä päivästä päivään lähes ilman rahaa. Sitäkään että siirtyminen paikasta A paikkaan B maksaa, jos matka on pitkä ja siihen ei välttämättä ole aina rahaa. Kirpputoriostoksia, punalapputuotteita tai vaatteiden korjausta. Sitä että ei voi aina tehdä mitä haluaa, vaan joutuu miettimään mikä on tärkein asia hoitaa juuri nyt ja mihin raha riittää.

Kuinka purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon? Haluan oppia lisää!

Vierailija
56/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ymmärrä Fortumin itsekeittämästään sopasta mitään.

Vierailija
57/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuilla eläjät eivät voi vaan mennä töihin.

Miksi työnantajat vieroksuvat pitkäaikaistyöttömiä, niitä, jotka ovat vain osittain työkykyisiä ja iäkkäitä?

Vierailija
58/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että perunoita voi viljellä sisällä ämpärissä, purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon. He eivät ymmärrä sitäkään miten vaikea on selvitä päivästä päivään lähes ilman rahaa. Sitäkään että siirtyminen paikasta A paikkaan B maksaa, jos matka on pitkä ja siihen ei välttämättä ole aina rahaa. Kirpputoriostoksia, punalapputuotteita tai vaatteiden korjausta. Sitä että ei voi aina tehdä mitä haluaa, vaan joutuu miettimään mikä on tärkein asia hoitaa juuri nyt ja mihin raha riittää.

Kuinka purjon juurista voi kasvattaa uuden purjon? Haluan oppia lisää!

Kanta vesilasiin, ja juurten kasvettua multaan. 

Vierailija
59/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset varmasti luulevat etten halua nähdä heitä/osallistua mihinkään, mutta minulla ei ole varaa edes mennä extempore salaattilounaalle/kahville ystävieni kanssa. En voi sanoa ettei rahaa ole koska sitten he tarjoutuisivat maksamaan! 

Ne, joilla on paljon, eivät oikeasti ymmärrä tätä.

Vierailija
60/159 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lahjoittanut. Miksi tulet tänne valehtelemaan?

AIJAA!?!?!?!!??!?@?@?@.

Marin yritti viimeiseen asti salata, miten Scholziin oltiin yhteydessä

Pääministeri tunnusti tänään eduskunnalle, että hänen kabinettinsa heinäkuussa tiedottama yhteydessä olo Saksan liittokansleri Olaf Scholziin tarkoitti tekstiviestin lähettämistä. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2419517-18d8-4567-954c-bcb3fbbc6…

Saksa voi ostaa Fortumin Uniper-osakkeet alle 500 miljoonalla eurolla

https://www.iltalehti.fi/talous/a/7fc21b41-234e-422b-a2b3-e1305bec

Saksalaiset oppivat tehokkaasti säästämään energiaa kun kovat energianhinnat pelottivat saksalaisia. He ovat hyvin järjestelmällistä kansaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme