Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa hyviä kirjoja

Vierailija
11.11.2025 |

Haluaisin aloittaa lukuharrastuksen uudelleen. Lapsena tuli luettua paljon erilaista kirjallisuutta aina dekkareista romanttisiin kirjoihin. Viimeisimpänä olen lukenut Lucinda Rileys suomeksi julkaistut kirjat ja tykännyt niistä kovasti. Nyt ongelmana, kun ei millään keksi, mistä lähtisi etsimään jälleen hyvää ja mukaansatempaavaa luettavaa. Kertokaa te jotain hyviä kirjailijoita tai kirjasarjoja, mitä olette lukeneet. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-ahon elämäkerta yllätti positiivisesti.

Vierailija
2/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapelin siunattu hulluus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea suositella, kun ei tunne toista. Itse luen jatkuvasti. Yhteen aikaan ahmin kaikki Kate Atkinsonin kirjat, joista pidän kovasti. Barbara Kingsolverin Demon Copperhead on loistava. Khaled Hosseinin kirjat Leijapoika ja Tuhat loistavaa aurinkoa tosi hyviä. Lisäksi enemmän "tietokirjapuolelta" esim. Salaliittokultin ytimessä/Will Sommer, Ahdistunut sukupolvi/Jonathan Haidt, Demokratian iltahämärä/Anne Applebaum...lista olisi loputon. 

Vierailija
4/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut sukupolvi oli minulle vähän pettymys. Ehkä tiedän aiheesta liikaa.

Vierailija
5/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että avaajan tulee lukea omasta mielestään hyviä kirjoja. Minä pidän le Carre'sta, Veikko Huovisesta ja Jari Tervosta.

Vierailija
6/6 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Täytyykin näistä katsoa, jos löytyisi jotain luettavaa. Mainitsin lukeneeni Lucinda Rileyn tuotannon lähinnä sen takia, että olisi jotain osviittaa, minkä tyylisestä kirjallisuudesta pidän. Toki aina voi kokeilla jotain uuttakin ja tiedä, mistä sitä innostuu. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi