Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä nähnyt ufoa? Muistan kun 90luvulla kaikki näki niitä ja puhui niistä ja sitten äkkiä hiljeni

Vierailija
13.04.2024 |

Minä en ole ikävä kyllä,olisihan se jännä kokemus.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kanssa käveltiin ulkosaunaan. Oli täysi kuu ja ylitsemme lensi joku outo härveli. Äiti katsoi ensin hangessa olevaa outoa varjoa ja sitten ylös taivaalle. Ei ollut lentokone eikä helikopteri.. En muista tarkalleen minkä mallinen oli, valoja siinä oli, mutta ei mitään ääntä. Säikähdin, kun äiti ihmetteli mikä tuo oikein on? Olin noin 7 vuotias. Saunan ikkunasta vielä katsoin, kun härveli häipyi taivaanrantaan. Äiti jossain juhlissa jälkikäteen tästä puhui. Tapahtui -70 luvulla.

Vierailija
42/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin taipua uniikki maa-teorian kannalle ja oon lisäksi ollut sitä mieltä, että mitä ne käy aina salavihkaisesti vähän tutkimassa ihmisten takalistoja, tulisivat näyttävästi kuten Mars hyökkää -fiktiossa ainakin.

Näistä huolimatta, oma selittämätön kokemukseni oli automatkalla pimeässä välähdys joka hetkellisesti valaisi koko maiseman. Ja ko. kohdassa ei siis ole mitään nopeuskameraa eikä tule mieleen mitään järkevää selitystä tuolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokunta on melko köyhä alkuaineista, etenkin korkeiden järjestyslukujen osalta. Muualta löytyy hyödyllisempiä tähti+planeetat yhdistelmiä alkuainelähteiksi. Biologia on kehittyneille eliöille lienee jo kesytetty tieteen osa-alue, joten eipä niillä samoilla ole tarvetta täällä rampata. Etäisyydet on kuitenkin suuria, joka karsii mahdollisten sivilisaatioiden määrää.

Vierailija
44/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ufojen näkeminen villitys oli 1960- ja 1970-luvuilla. Kirjastoista löytyy varmasti kirjastovirkailijan avulla niistä kertovia kirjoja.

Vierailija
45/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin taipua uniikki maa-teorian kannalle ja oon lisäksi ollut sitä mieltä, että mitä ne käy aina salavihkaisesti vähän tutkimassa ihmisten takalistoja, tulisivat näyttävästi kuten Mars hyökkää -fiktiossa ainakin.

Näistä huolimatta, oma selittämätön kokemukseni oli automatkalla pimeässä välähdys joka hetkellisesti valaisi koko maiseman. Ja ko. kohdassa ei siis ole mitään nopeuskameraa eikä tule mieleen mitään järkevää selitystä tuolle.

Voi olla tulipallo eli ilmakehässä palanut meteori.

Vierailija
46/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävimpiin suomalaisiin UFO-havaintoihin lukeutuu 19.3.1979 Yli-Iin Pahkakosken voimalaitoksella tehty  erittäin pitkäkestoinen havainto voimakkaista punaisista valoesineistä, jotka olivat kiekonmuotoisia ja leijailivat voimalaitoksen tuntumassa. Esineitä havaittiin 14 tai 15 kappaletta. Esineet liikehtivät ja olivat välillä paikallaan voimalaitoksen tuntumassa yli neljän tunnin ajan, jonka jälkeen ne vähitellen lähtivät pois, liikkuen länteen. Havaitut esineet jäivät tunnistamattomiksi. 

Venäjällä oli myös samoihin aikoihin havaintoja joissa nähtiin suuria määriä punaisena hohtavia UFO-aluksia ja todistajina oli paljon ihmisiä joista osa on vielä elossa ja heitä on haastateltu. 

Näistähän pyritään vaikenemaan vieläkin ja valokuvat tuppasivat katoamaan tutkimusten yhteydessä ainakin jos viralliset tahot pyysivät niistä esim. negatiiveja. 

Vierailija
47/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävimpiin suomalaisiin UFO-havaintoihin lukeutuu 19.3.1979 Yli-Iin Pahkakosken voimalaitoksella tehty  erittäin pitkäkestoinen havainto voimakkaista punaisista valoesineistä, jotka olivat kiekonmuotoisia ja leijailivat voimalaitoksen tuntumassa. Esineitä havaittiin 14 tai 15 kappaletta. Esineet liikehtivät ja olivat välillä paikallaan voimalaitoksen tuntumassa yli neljän tunnin ajan, jonka jälkeen ne vähitellen lähtivät pois, liikkuen länteen. Havaitut esineet jäivät tunnistamattomiksi. 

Venäjällä oli myös samoihin aikoihin havaintoja joissa nähtiin suuria määriä punaisena hohtavia UFO-aluksia ja todistajina oli paljon ihmisiä joista osa on vielä elossa ja heitä on haastateltu. 

Näistähän pyritään vaikenemaan vieläkin ja valokuvat tuppasivat katoamaan tutkimusten yhteydessä ainakin jos viralliset tahot pyysivät niistä esim. negatiiveja. 

Pudasjärvellä nähtiin myös paljon UFO:ja. Isäni tuttu oli itse nähnyt ja isäni sanoi että ainakin uskoo 100% tuttunsa kertomukseen jonka häneltä kuuli.

Vierailija
48/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liikkuvat joskus niin nopeaa että niitä saa kuvattua vain high-speed kameralla joka ottaa esim. 1000 kuvaa sekunnissa. Vahingossa niitä on kuvattukin. Tavallisella nopeudella kuvatussa videossa saattaa näkyä myös kuitenkin tuurilla esim. yhden framen aikana metallinen pallo tai pitkulainen sylinteri.

Vierailija
49/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhan af Grann vaikutti ysärillä

Sen takia pelkään yhä öisin, että huoneessa on harmaita. Muistan ne delfiinien äänet Hrrr 🥶

Mitä tää tarkoittaa?

Miten niin?

Niin että mitä ne harmaat ovat ja miten delfiinien äänet liittyy ufoihin?

Vierailija
50/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt,onneksi! Mulle tuli hirveä sieppauksen pelko niistä ohjelmista,iltapimeällä kun piti viedä perheen koiraa ulos niin kyttäsin vauhkona taivasta ja öisin heräsin varmana siitä että ne harmaat mulkvistit  on mun huoneessa. 

Vierailija
51/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ufon lapsena, juurikin 90-luvulla. Katsoin aamulla ikkunasta, oli pimeää. Ihmettelin valopistettä taivaanrannassa. Yhtäkkiä se ampaisi hirveää vauhtia suoraan eteenpäin ja katosi. En silloin tiennyt mikä on ufo, mutta sen jälkeen aloin tutkia niitä ja pelkäsin hirveästi että joudun siepatuksi.

Vierailija
52/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt pimeänä syysiltana autoillessa täsmälleen sama. iridiumsatelliittia epäilen syypääksi tai sitten jo aiemmin mainittu tulipallo

Vierailija
53/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muutama vuosi sitten nelostiellä mieheni kanssa kun ajettiinsinisiä valoja tarkassa muodostelmassa taivaalla (ei ollut revontulia) pitkään ja n. 10 km ajan näkyi yötaivaalla. Ei katuvaloja, metsän päälläharmiteltiin silloin kun ei kuvattu ja mitäpä tuota kenellekään puhumaan, kun varmaan pöhköinä olisi pidetty..mutta näky löytyy googlattuna :Valtavan kokoinen UFO kuvattu Suomessa 2021 loppuvuodesta

Vierailija
54/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudasjärven jutussa aika paljon hämäriä sattumuksia. Aten outoja kertomuksia, parantajista ja muista. Muutti itse takaisin paikkakunnalle ja halusi elvyttää, etc.

Vierailija
55/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähelle yhdelle peööolle joku kävi tekemässä sellaisen viljakuvion tms. Oli muistaakseni oikein iltapäivälehdissä uutisena :D

Pellolle, sorry typo

Huh ihan säikähdin, että sinulle tehtiin muutakin.

Vierailija
56/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salama. Ne ovat joskus äänettömiä.

Vierailija
57/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia pelkään yhä öisin, että huoneessa on harmaita. Muistan ne delfiinien äänet Hrrr 🥶

Näin lapsena unta näistä, mutta kyllä se oli vain unta.

Vierailija
58/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää tarkoittaa?

Ainakin Grann kertoi tavanneensa harmaita miehiä lapsena unissaan.

Vierailija
59/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grann oli aikoinaan naapuri. Ei vielä af. Penskana poika Kaius oli hyvinkin tuttu. Aika kusipää oli silloinen vaikutelma. Monesti sanoi mitä mä saan, jos jos jotain ehdotti. Ehkä sitten tullut Keke Rosbergiin (tapaus postimerkki)...

Vierailija
60/64 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufot olivat oman ajan sosiaalista epidemiaa. MT-potilaissa oli paljon UFO-asiantuntijoita. Se oli kuitenkin aika vaaratonta ja viatonta sekoilua. Toista on tänään, kun alaikäsille halutaan antaa vastakkaisen sukupuolen hormoneja ja murrosiän estävää lääkitystä.