Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ei tykkää jos toinen ihminen menee eteenpäin henkisesti omassa elämässään, kasvaa ihmisenä ja karsii painolastia pois

Vierailija
13.04.2024 |

Olen huomannut tämän ihan itse konkreettisesti omassa elämässäni vuosien varrella, ihmiset kyllä tykkäsivät kun viina maistui ja mikään aito elämässä ei kiinnostanut. 

Sittenkun itse alkoi oivaltamaan asioita ja halusi itselle parempaa, halusi kehittyä henkisesti, nämä samat ihmiset alkoivat käymään vastarintaan. 

"Haluan vanhan sinän takaisin" Minkä vanhan?? Sen onnettoman ihmisen?? 

Kun sinä tajuat, että muut eivät halua kehittyä ja alat karsimaan heitä pois, he tekevät sinusta pahan ja itsekkään. Tosiasiassa he ovat itse itsekkäitä, he haluavat pitää kiinni vanhasta. Tutusta ja turvallisesta. 

Saman asian näkee yhteiskunnallisella tasolla. 

Jos joku ihminen kehittyy henkisesti, hänet tallotaan samantien. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivat pitää vanhan ryyppykaverin. Karista tuollaisen porukan tomut jaloistasi kohti ja jatka omaa matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä joutuisi miettimään myös omia elämänvalintoja. Ei kivaa.

Vierailija
4/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan on itsekäs kun sopivasta näkökulmasta katsoo. Jos on aikaa vietetty yhdessä tiiviisti pitkän aikaa omine sosiaalisine ongelmineen ja toinen sitten haluaa edetä elämässään jättäen vanhan taakseen, eikö sekin ole aivan yhtä itsekästä kuin toisella se halu että vanha tuttu meininki jatkuisi. Kaikki kuitenkin haluavat omia asioitaan ja se on itsekästä.

Vierailija
5/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusivat pitää vanhan ryyppykaverin. Karista tuollaisen porukan tomut jaloistasi kohti ja jatka omaa matkaa.

EI kuule tarvitse olla kyse ryyppkavereista, jos ei ole aiemminkaan harrastanut baareissa notkumista tai pidä alkoholia oleellisena osana elämää. Riittää se, ettei enää halua olla miellyttäjä vaan tajuaa arvonsa ja tahtoo kohentaa elämänlaatuaan eikä suostu muokaamaan identiteettiään heidän halujensa mukaiseksi. Sehän on vaarallista, jos ei enää suostu tallottavaksi. sivusta

Vierailija
6/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saisi kasvaa ja kehittyä. Eikä varsinkaan rikastua. Pitäisi olla samaa sosiaaliluokkaa kuin kaikki tutut ja harrastaa samoja asioita.

Vierailija
7/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entistä minää oli helppo hyväksikäyttää, nykyään mulla on rajat. Ei maistu kaikille mun muutos.

Tsemppii ap, ihan ok, wttä painolastikaverit tippuu.

Vierailija
8/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vähän sama juttu kuin että ylipainoiset ei halua että kaveri laihtuu ja sitä rataa. Aletaan kettuilemaan laihtumisesta ja kannustetaan syömään lisää että pysyy samanlaisena punkerona.

Vierailija
9/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu siltä, että monet ottavat toisen ihmisen muuttumisen, kehittymisen ja eteenpäin menemisen liian henkilökohtaisesti. Ikään kuin toinen muuttuisi tai haluaisi muuttua vain muiden kiusaksi ja omaa paremmuuttaan korostaakseen. On vaikea kasvaa sellaisessa porukassa, jossa kaikki pyritään pitämään kynsin hampain omassa roolissaan ja tietyssä asemassa. Luulen, että jos yhteisöissä olisi sallivampi henki muutokselle, ei välttämättä ystäväpiirien karsimista tapahtuisi niin paljoa. Nyt hänen, joka läpikäy muutosta, on usein käytännössä pakko hylätä entiset kaverinsa, jos haluaa muutoksesta pysyvän. 

Vierailija
10/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole siis muita ihmisiä elämässäsi kuin se vanha ryyppyremmi?

Vierailija
11/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saisi kasvaa ja kehittyä. Eikä varsinkaan rikastua. Pitäisi olla samaa sosiaaliluokkaa kuin kaikki tutut ja harrastaa samoja asioita.

Keksit sitten tästäkin tekosyyn ampua itseäsi omaan jalkaasi ja haukkua omaa kotimaatasi. Olen asunut 6 eri maassa ja matkustanut reilu sadassa; aivan sama homma se on joka puolella.

Vierailija
12/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä on ihmisiä karsiutunut pois. Olen tosin karsinut itsekin. Mutta silläpä ei ole sen jälkeen enää mitään merkitystä kun on päässyt eroon siitä pahimmasta huumeesta - muiden ihmisten hyväyksynnästä. 

Vierailija
13/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Itse koin tämän esimerkiksi, kun muutin pystyynkuolevalta pikkupaikkakunnalta isompaan kaupunkiin. En opiskelemaan, en työn tai parisuhteen perässä, vaan ihan vain siksi, että halusin elämältäni ja arjeltani jotain muuta kuin vanhalla kotipaikkakunnallani oli tarjota. En tätä mitenkään erityisesti toitottanut mutta huomasin, että muutamat sukulaiset ja ystävät jotenkin ottivat itseensä tästä. Kun näkee jonkun vertaisensa menevän elämässään eteenpäin ja itse ei liiku mihinkään, niin kyllähän se saattaa kirpaista.

Vierailija
14/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta parasta on vain elää itselle ja pitää kiinni siitä uudesta elämäntavasta. Ne vanhat tutut yrittää sulloa takaisin siihen vanhaan tuttuun muottiin. Osa hyväksyy muutoksen ja ne jäävät elämään. Osa ei hyväksy, ja he saavat mennä.

Vierailija
15/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnet sä ystävän.

Vierailija
16/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja etenkään ei saisi kohottaa tulotasoaan ja mielellään vielä tuntea syyllisyyttä, jos onnistuu elämässä. Kyllähän tietyssä lokerossa täytyy olla ettei mielikuvaansa joudu muokkaamaan.

Vierailija
17/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnet sä ystävän.

Näillä näkymin minulla ei ole ollut aitoja ystäviä. Ystävä kannaustaa ja on iloitsee onnistumisista eikä yritä vetää alaspäin tai tyrkyttää omaa ajatusmalliaan ainoana oikeana. Esimerkiksi näm irti oravnpyörästä tuputtajat,

Vierailija
18/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet eteenpäin henkisesti omassa elämässä? Mitä tarkoittaa "henkisesti oma elämä"?

Vierailija
19/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja etenkään ei saisi kohottaa tulotasoaan ja mielellään vielä tuntea syyllisyyttä, jos onnistuu elämässä. Kyllähän tietyssä lokerossa täytyy olla ettei mielikuvaansa joudu muokkaamaan.

No, on teilläkin kaverit, en muuta sano. Eivätkö ole heränneet....edes aamulla, vai vasta puolilta päivin..

Vierailija
20/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä yhtäkkiä "voimaantuneet" (paremman sanan puutteessa) on alkuun aika raskaita, kun suu vaahdossa julistetaan sitä omaa uutta minää. Menee överiksi aina.

Ikäänkuin se olisi muiden vika, että aiemmin tämä ihminen on ollut poljettava lapanen, ja muut nyt olisi hänelle velkaa jotakin. Olisi herännyt aikaisemmin eikä edes suostunut kynnusmatoksi.