Kenelle sairaalasta ilmoitetaan potilaan menehtymisestä, jos hänellä ei ole lähiomaisia ollenkaan?
Kommentit (131)
No tarviiko tuota sitten ilmoittaa kenellekään? 😃
Vierailija kirjoitti:
Vainajätetään kylmiöön?
Sosiaalityöntekijä laittaa vireille ns sukuselvityksen josko joku sukulainen löytyisi.
Mulla ei ole lähiomaisia. Ehkä työpaikalle jotenkin ilmoittavat, että täällä nyt teidän työntekijä kylmänä. Mulla on aina mukana työpaikan kulkukortti.
Tulee joskus yllätyksenä nämä sukulaiset, joita ei ole koskaan edes nähnyt eläessään. Sitten kylmiltään hoitamaan heidän asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lähiomaisia. Ehkä työpaikalle jotenkin ilmoittavat, että täällä nyt teidän työntekijä kylmänä. Mulla on aina mukana työpaikan kulkukortti.
Tai anakin toivoisin, että työpaikalle ilmoitetaan miksi en ole tullut töihin. Ehkä eivät ilmoita kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliviranomainen ehkä ottaa työpaikkaan yhteyttä jos mitään muuta tapaa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikilla on jotain sukulaisia tai ystäviä tai tuttuja jotka haluaisivat järjestää hautajaiset, mutta eivät muuten tiedä kuolemasta.
Silloin siitä ilmoitetaan digi- ja väestövirastolle joka poistaa henkilön kaikista rekistereistö. Tämän jälkeen henkilö siirretään sairaalan kellaritiloihin tuhkattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä asioista ole pakko hoitaa. Jättää vaan hoitamatta.
Mitä jos ei ketään kiinnosta tehdä asialle mitään? Kuka hoitaa asiakirjojen täyttämisen, laskujen sun muiden irtisanomiset sekä hautauksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai anakin toivoisin, että työpaikalle ilmoitetaan miksi en ole tullut töihin. Ehkä eivät ilmoita kuitenkaan.
Kannattaa kirjoittaa hoitotahtoon nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori väärä viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisilla on laillinen velvollisuus hoitaa nuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikilla on jotain sukulaisia tai ystäviä tai tuttuja jotka haluaisivat järjestää hautajaiset, mutta eivät muuten tiedä kuolemasta.
Jos vainajalta ei heidän yhteystietoja löydy niin miten sen voisi ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliviranomainen ehkä ottaa työpaikkaan yhteyttä jos mitään muuta tapaa ei löydy.
Mitä jos on työtön av-palstailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisilla on laillinen velvollisuus hoitaa nuo
Ei ole.
Jos työpaikka on tiedossa, sinne voidaan olla yhteydessä sairaalasta. Muuten sosiaalityö selvittää omaisia. Jos ei löydy, yhteiskunta hoitaa ruumiin hävityksen (yleensä tuhkaus jos ei toivetta, hautapaikkaa tms. tiedossa) ja varallisuus menee Valtiolle jos ei testamenttia löydy.
Onkohan sairaalan tietoihin ilmoitettu joku henkilö "lähiomaiseksi" esim. ystävä tai naapuri?
Sosiaaliviranomaisille.