Kenelle sairaalasta ilmoitetaan potilaan menehtymisestä, jos hänellä ei ole lähiomaisia ollenkaan?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarviiko tuota sitten ilmoittaa kenellekään? 😃
Vainajätetään kylmiöön?
No höps. Sosiaalityöntekijä kyllä tilaa yhden vakiomallin arkun, johon vainaja laitetaan.
Tässä maailmassa on yllättävän paljon ihmisiä, joilla ei ole ketään läheisiä. Kyllä heidätkin arkkuun laitetaan ja haudataan samaan maahan kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei ketään kiinnosta tehdä asialle mitään? Kuka hoitaa asiakirjojen täyttämisen, laskujen sun muiden irtisanomiset sekä hautauksen?
Silloin jää ikuisesti henkiin!!!
Tai sitten sosiaalitoimi hoitaa em. allekirjoitukset, asunnon irtisanomiset, tavaroiden hävittämisen ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lähiomaisia. Ehkä työpaikalle jotenkin ilmoittavat, että täällä nyt teidän työntekijä kylmänä. Mulla on aina mukana työpaikan kulkukortti.
Tai anakin toivoisin, että työpaikalle ilmoitetaan miksi en ole tullut töihin. Ehkä eivät ilmoita kuitenkaan.
Kannattaa kirjoittaa hoitotahtoon nämä asiat.
Ei auta yhtään jos henkilöä ei ole merkitty perustietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikilla on jotain sukulaisia tai ystäviä tai tuttuja jotka haluaisivat järjestää hautajaiset, mutta eivät muuten tiedä kuolemasta.
No ei kuule kiinnosta alkaa järjestää jonku sukulaisen hautajaisia, jos ei olla oltu lähemmin tekemissä eikä ole testamenttia tehty. Ihan sama mitä sille ruumille tapahtuu.
Talonmiehelle että laittaa uunit tulille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajätetään kylmiöön?
No höps. Sosiaalityöntekijä kyllä tilaa yhden vakiomallin arkun, johon vainaja laitetaan.
Tässä maailmassa on yllättävän paljon ihmisiä, joilla ei ole ketään läheisiä. Kyllä heidätkin arkkuun laitetaan ja haudataan samaan maahan kuin muutkin.
Laitetaanko maaha nvai poltetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajätetään kylmiöön?
Ei se sosiaaliviranomainen yleensä työskentele osastolla kun joku kuolee. Kyllä sen että tällainen henkilö on menehtynyt joutuu sairaala ilmoittamaan ko viranomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikilla on jotain sukulaisia tai ystäviä tai tuttuja jotka haluaisivat järjestää hautajaiset, mutta eivät muuten tiedä kuolemasta.
Pitää muistaa juridiikka, missä asui, kuka hoitaa perukirjoituksen jne.
Jumalalle ja saatanalle. Tulkaa hakemaan omanne pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lähiomaisia. Ehkä työpaikalle jotenkin ilmoittavat, että täällä nyt teidän työntekijä kylmänä. Mulla on aina mukana työpaikan kulkukortti.
Tai anakin toivoisin, että työpaikalle ilmoitetaan miksi en ole tullut töihin. Ehkä eivät ilmoita kuitenkaan.
Nyt on kyllä luterilainen työmoraali ja -etiikka huipussaan 😁 ketä kiinnostaa mitä miettivät töissä jos kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Silloin siitä ilmoitetaan digi- ja väestövirastolle joka poistaa henkilön kaikista rekistereistö. Tämän jälkeen henkilö siirretään sairaalan kellaritiloihin tuhkattavaksi.
Et kai tosissasi tuollaista soopaa kirjoita !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajätetään kylmiöön?
Ei se sosiaaliviranomainen yleensä työskentele osastolla kun joku kuolee. Kyllä sen että tällainen henkilö on menehtynyt joutuu sairaala ilmoittamaan ko viranomaiselle.
Kyllä sairaalassa on ihan joka osastolla omat sosiaalityöntekijät, samoin sairaalapapin saa paikalle kun vain soittaa jne. Miksi tänne kirjoittelee ihmiset jotka eivät tiedä mistään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajätetään kylmiöön?
Laitetaanko maaha nvai poltetaan?
Lähtökohtaisesti tuhkataan jos ei ole tiedossa vainajan toivetta. Kirkkoon kuuluville pappi siunaa ruumiin kuten kaikkien muidenkin, silloin vain ei ole paikalla saattoväkeä.
Oikeastiko joku onneton masentunut murehtii tällaista? 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä luterilainen työmoraali ja -etiikka huipussaan 😁 ketä kiinnostaa mitä miettivät töissä jos kuolee?
Työkaveri kuoli joku aika sitten ja aika moni meistä meni hänen hautajaisiinsa, että kyllä välitettiin ja hyvä, että tieto saatiin meille työkaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliviranomainen ehkä ottaa työpaikkaan yhteyttä jos mitään muuta tapaa ei löydy.
Mitä jos on työtön av-palstailija
Sosiaaliviranomainen yrittää selvittää miten edetään. Jos muuta mahdollisuutta ei ole ilmoittaa hautaustoimistolle että tällainen henkilö pitää haudata. Jos vainajalla on varoja kuolinpesän varoista hoidetaan kulut ellei ole varat tulee sosiaalitoimelta halvimman mukaan maksustoumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei ketään kiinnosta tehdä asialle mitään? Kuka hoitaa asiakirjojen täyttämisen, laskujen sun muiden irtisanomiset sekä hautauksen?
Asiassa on se hyvä puoli, ettei se ole enää vainajan murhe millään tavalla. Siinähän säätävät ketkä sitten säätävätkin.
Katsokaa Yle Areenasta Ruotsin, Tanskan ja Norjan ohjelmia aiheesta kadonneet perilliset. Avartaa hieman tätä aihepiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa on se hyvä puoli, ettei se ole enää vainajan murhe millään tavalla. Siinähän säätävät ketkä sitten säätävätkin.
Kyllä minä murehtisin tuollaista jo etukäteen enkä haluaisi mitään ongelmia kelleen kuolemani takia.
Kenenkään ei ole pakko hoitaa mitään. Olen eronnut ja ex asuu hoitolaitoksessa. Sanoin lapsille, että yksiselitteisesti kieltäydytte tyhjentämästä kämppää. Hoitakoon sossu. Lapsilla kun ei ole edes ajokortteja, eikä rahaa.