Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa iso porukka olisi liittoutunut sinua vastaan?

Vierailija
13.04.2024 |

Esimerkiksi, että yksi ihminen ei pidä sinusta ja muut seuraavat perässä siitä huolimatta mitä teet. 

Oletko koskaan joutunut olemaan tälläisessä syrjityssä asemassa?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työpaikka.

Yksi aloitti valehtelun, ja muut seurasi perässä.

Vierailija
62/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu siskoni käänsi teininä kaverini minua vastaan. Heidän tuttavuutensa ei kestänyt kauaa, mutta siskoni oli tyytyväinen kun olin hetken aikaa yksinäinen

Samanlainen sadisti oli minunkin siskoni. Nautti kun minulla meni huonosti ja kärsin yksinäisyydestä. En ole enää tekemisissä. Suosittelen, mikäli ei ole parantanut tapojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, koulussa ja aikuisena työelämässä. Analyysini mukaan jengin johtaja pelkää jäävänsä yksin ja ottamalla aina jonkun tikun nokkaan pitää muut varpaillaan ja siten pitää opetuslapsensa/lampaansa lähellään. Joka kerta asia on ratkennut sillä, että häivyn porukasta terveempään seuraan ja pikkuhiljaa lampaiden määrä väheni, kun fiksut ymmärsivät jutun juonen ja liukenivat paikalta. Koskaan ei saa pelätä vaihtaa porukkaa, itse olen aina löytänyt parempaa seuraa!

Tämä. Johtaja vahvistaa asemaansa kiusaamalla yhtä, lampaat ryhmäytyy lauman johtajan alle ettei heille käy samoin. Lapset ja aikuiset, sama malli. Parasta on vaan poistua ja jättää johtajan valitsemaan lampaista uusi kiusattava.

Vierailija
64/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyisessä työssä. Enää irtisanomisaika siellä, uusi työsopimus valmiina. 

Vierailija
65/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sossulassa. Palkkiä naisia ja minä miehenä. Lapsiahan tuolla ei kuunnella. Satuttivat kovin sitä heikointa kiihkoissaan.

Vierailija
66/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsuudenperheeni syntipukki.

Sama juttu. Katkoin välit, niin tuli hirveä hätä ja pääsin maistamaan kunnon joukkolynkkausta. Soittelua ja mustamaalaamista esimerkiksi opiskelupaikkaan, vuokranantajille, aiheeton huoli-ilmoitus. Sairainta tilanteessa oli ulkopuolisten suhtautuminen asiaan, moni ajatteli että minua saa rääkätä miten haluaa, ja halusi päästä ottamaan oman osansa minun kiusaamisesta. Ymmärrän toisaalta tämän tapauksen myötä hyvin sen, miksi jotkut radikalisoituu ja alkaa vihaamaan yhteiskuntaa. 

Vierailija
67/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan työpaikalla olen ollut tällaisen kohteena. Nyt asia menossa selvittelyyn. Harmillinen tilanne mutta tiedostan että kyse tekijän ongelmasta. Koetetaan saada koko yhteisölle apua ja tukea koska tällainen sairastuttaa.

Vierailija
68/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja ajattelen, että jos aikuisten ihmisten maailmassa yhden kanssa on vaikea tulla toimeen, vika voi olla kummassa vaan. Mutta jos on vaikea tulla toimeen hyvin monen ihmisen kanssa, vika on todennäköisimmin itsessä. 

Vierailija
69/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Katkoin välit, niin tuli hirveä hätä ja pääsin maistamaan kunnon joukkolynkkausta. Soittelua ja mustamaalaamista esimerkiksi opiskelupaikkaan, vuokranantajille, aiheeton huoli-ilmoitus. Sairainta tilanteessa oli ulkopuolisten suhtautuminen asiaan, moni ajatteli että minua saa rääkätä miten haluaa, ja halusi päästä ottamaan oman osansa minun kiusaamisesta. Ymmärrän toisaalta tämän tapauksen myötä hyvin sen, miksi jotkut radikalisoituu ja alkaa vihaamaan yhteiskuntaa. 

Harmillista. Oletko sisäistänyt oman osuutesi tuossa?

Vierailija
70/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on oppositio jänkäämässä vastaan, mutta minkäs ne tyhmyydelleen voi muuta kuin voimatonta raivoa ja ulinaa.

Vierailija
71/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että joku tulee heti syyttämään uhria.

Vierailija
72/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Omasta näkökulmastani en tehnyt mitään pahaa, olin kiinnostunut yhdestä henkilöstä, en tiennyt hänen henk. koht. elämästä yksityiskohtia ja reippaana naisena kysyin onko hän varattu. 

Hän siitä sitten jotenkin suuttui/järkyttyi ja haukkui mut ihan pystyyn selän takana ja asia lähti leviämään henkilöltä toiselle. En oikein ymmärtänyt miksi homma kääntyi niin oudoksi, hän oli kuitenkin vähän "flirtannutkin", enkä ajatellut, että suhtautuisi asioihin niin vakavasti.

Ajan saatossa sitten tämä homma vaan paisui ja musta tehtiin jotenkin huono nainen, kun yritin "iskeä" varattua. Sain vuosia kuulla tästä ja lopulta homma vaan meni niin, että kun oli levitetty tarpeeksi negatiivisia asioita, kaikki kääntyi mua vastaan.

Vielä tänäkään päivänä en voi täysin käsittää, että miten paljon ikävää ja negatiivista seurasi kuitenkin alun perin positiivisesta asiasta eli siitä, että mun mielestä joku ihminen oli kiva ja kiinnostava. Kuinka väärässä olinkaan. 

Vierailija
73/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että joku tulee heti syyttämään uhria.

Uhriutuminen ihmisten edessä ei poista ongelmia ihmisessä. Vain. Vastuunotto. Omista. Teoistaan. Tuo. Rauhan.

Vierailija
74/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että katkoin välit. Yrittivät kaikin keinoin alistaa takaisin siihen syntipukin rooliin. 

Vierailija
75/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kerran isoissa bileissä, kun auoin päätäni kaikille. Minut hakattiin. 

Vierailija
76/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja tuo oli aivan hirveää aikaa kun minusta leviteltiin aivan käsittämättömiä valeita eli minua pidettiin tyystin toisenlaisena ihmisenä kuin oikeasti olin enkä voinut korjata tuota mitenkään. Yritin kyllä, mutta kaikki tosiasiat vain pahensi tilannetta koska niitä pidettiin selittelynä ja sitten olinkin vielä valehtelija kaiken muun päälle. Tyyppi joka ei osaa edes seisoa tekojensa / sanojensa takana (vaikka väitettyjä asioita en ollutkaan tehnyt enkä sanonut ikinä).

Vielä näin vuosien jälkeenkin tuli ihan hirveä olo kun tuota aikaa nyt ajatteli ja pulssi on ihan hurjissa lukemissa :(.

Vierailija
77/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja tuo oli aivan hirveää aikaa kun minusta leviteltiin aivan käsittämättömiä valeita eli minua pidettiin tyystin toisenlaisena ihmisenä kuin oikeasti olin enkä voinut korjata tuota mitenkään. Yritin kyllä, mutta kaikki tosiasiat vain pahensi tilannetta koska niitä pidettiin selittelynä ja sitten olinkin vielä valehtelija kaiken muun päälle. Tyyppi joka ei osaa edes seisoa tekojensa / sanojensa takana (vaikka väitettyjä asioita en ollutkaan tehnyt enkä sanonut ikinä).

Vielä näin vuosien jälkeenkin tuli ihan hirveä olo kun tuota aikaa nyt ajatteli ja pulssi on ihan hurjissa lukemissa :(.

Elämä on valintoja.

Vierailija
78/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella hevostallilla olen joutunut inhotuksi silmätikuksi ja talliporukasta ulossuljetuksi, jota ei välttämättä tervehditty eikä tervehdyksiin vastattu. Ja tämä siis ihan aikuisten ja jopa vanhojen naisten toimesta. Kaikenlaista kiusaamista ja ilkeilyä esiintyi myös. Ihan tavaroita pöllittiin kassista.

Käsittääkseni melko yleistä mätä ilmapiiri monella tallilla. 

Alakouluikäinen kaverini (tuolloin) savustettiin ulos tallilta samanikäisten toimesta. Missä viipyy puhe toksisesta feminiinisyydestä?

Vierailija
79/82 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
80/82 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en