Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti TE-toimiston työttömille

Vierailija
13.04.2024 |

asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?

Minulla on TE-toumiston asettamana hakuvelvoitteena 4 työpaikkaa per kk.

Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäksi

Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon.

JA SITTEN ON TYYPPEJÄ JOILLA EKA VELVOITE ON VAIKKA YKS TYÖPAIKKA PER KK.

SIKSI TOISEKSEEN MINÄ TÄYTÄN TÄNÄ VUONNA 63 V.

MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön työnhakija.

Tänään aion kiillottaa yhden hyllyllisen pöytähopeoita. 

Tämä on totta.

Vierailija
102/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaanpa, että AP on korkeakoulutettu. Silloin mikään hakemansa työpaikka ei ole palkkatukityöpaikka, vaan niihin mennään monivaiheisen hakuprosesseiden ja psykologisten soveltuvuusarviointien kautta. 

Toki voi hakuprosessia kertoa olevansa oikeutettu palkkatukeen, mutta se ei todellakaan ole etu. Päinvastoin.

Tiedän pari nuorta lakimiestä, joiden ensimmäinen työpaikka oli palkkatuettu.

Ei ollut. On tarkoitettu alle 25- vuotiaille. Eivät ole lakimiehiksi kerenneet tuossa ajassa opiskella....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys on kestänyt yli kaksi vuotta eli olet tullut pitkäaikaistyöttömäksi niin joudut hakemaan myös palkkatukitöitä.

Mistä lähtien? Olen kuudetta vuotta työtön ja työnhakuvelvoitteeni on yksi paikka kuukaudessa. En edes tiedä mikä on palkkatukityö.

Vierailija
104/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaanpa, että AP on korkeakoulutettu. Silloin mikään hakemansa työpaikka ei ole palkkatukityöpaikka, vaan niihin mennään monivaiheisen hakuprosesseiden ja psykologisten soveltuvuusarviointien kautta. 

Toki voi hakuprosessia kertoa olevansa oikeutettu palkkatukeen, mutta se ei todellakaan ole etu. Päinvastoin.

Tiedän pari nuorta lakimiestä, joiden ensimmäinen työpaikka oli palkkatuettu.

Ei ollut. On tarkoitettu alle 25- vuotiaille. Eivät ole lakimiehiksi kerenneet tuossa ajassa opiskella....

Palkkatukeen on oikeutettu poikkeussäännöin kaikki työttömät työnhakijat.

Vierailija
105/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys on kestänyt yli kaksi vuotta eli olet tullut pitkäaikaistyöttömäksi niin joudut hakemaan myös palkkatukitöitä.

Mistä lähtien? Olen kuudetta vuotta työtön ja työnhakuvelvoitteeni on yksi paikka kuukaudessa. En edes tiedä mikä on palkkatukityö.

Minut siirrettiin kuntakokeiluun. Ei ole mitään paikkahakuvelvoitetta, mutta haen itsenäisesti töitä.

Vierailija
106/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 paikkaa kuussa on vain TE-asiakkaiden työnhakuvelvoite. Tiputtaessa kuntakokeiluun velvoite lakkaa. 

TE-toimiston asiakkaita ovat ainoastaan ansiosidonnaista päivärahaa saavat työttömät.

Vierailija
107/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 paikkaa kuussa on vain TE-asiakkaiden työnhakuvelvoite. Tiputtaessa kuntakokeiluun velvoite lakkaa. 

TE-toimiston asiakkaita ovat ainoastaan ansiosidonnaista päivärahaa saavat työttömät.

Kun ansiosidonnainen loppuu, siirretään asiakas kuntakokeiluun. Näin minulle kerrottiin.

Vierailija
108/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli Kelan asiakas ei kuntakokeilussa tarvitse toimeentulotukea, saa olla melkoisen rauhassa.

Vierailija
109/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuo pakkohaku vaan vähentää mahdollisuutta saada työtä kun työnantajat siivoaa hakemuskasasta omalla mutullaan niitä jotka hakee vain kun on pakko ja ei edes lue niitä hakemuksia sen tarkemmin, saati että harkitsisi haastattelua.

Suomen ongelma on muutenkin työpaikkojen puute eikä se, etteikö työttömälle olisi jo järkätty ihan riittämiin kallista sirkusta joka ei vaikuta muuhun kuin työministeriön porukoiden työllistymiseen. 

Vierailija
110/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä lakkaa. Voi olla ihan mainiosti kuntakokeilussa ja silti on pakko lähetellä hakemuksia joka suuntaan.

Vierailija
111/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikanaan minun käskettiin myös noita hakea ja pistin varmaan 30 eri taholle helsingissä hakemuksen. Kertaakaan en päässyt edes keskustelemaan asiasta ja valitut tuntui olevan pääosin sitä porukkaa joka ohittaa muut intersektionaalisen laatikoston avulla hakujärjestyksessä. Aika turhaa pelleilyä siis kaupungille haku palkkatukitöihin. 

Vierailija
112/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä hyötyä siitä, että ihmisiä pakotetaan hakemaan paikkoja, joihin he eivät halua.

Mitä jos kerrankin kävisi niin (tuskin vielä ikinä tapahtunut), että joku erehtyisi palkkaamaan tällaisen pakko-haku-hakijan?

Mikähän se työn motivaatio ja työn laatu tulisi tässä vaiheessa olemaan, osa olisi varmaan lähes jatkuvasti jollain tekaistulla sairauslomalla? Osa löisi vanhusten suuhun väärää pilleriä ja loputkin laiminlöisi kaikki työturvallisuuteen liittyvät asiat ja tätä rataa?

Vierailija
113/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hyötyä siitä, että ihmisiä pakotetaan hakemaan paikkoja, joihin he eivät halua.

Mitä jos kerrankin kävisi niin (tuskin vielä ikinä tapahtunut), että joku erehtyisi palkkaamaan tällaisen pakko-haku-hakijan?

Mikähän se työn motivaatio ja työn laatu tulisi tässä vaiheessa olemaan, osa olisi varmaan lähes jatkuvasti jollain tekaistulla sairauslomalla? Osa löisi vanhusten suuhun väärää pilleriä ja loputkin laiminlöisi kaikki työturvallisuuteen liittyvät asiat ja tätä rataa?

Ja nythän siellä aidan toisella puolella tehdään töitä sen eteen, että nämä tapaukset saadaan entistä helpommin POIS sieltä töistä, eli sitä irtisanomista helpottamalla.

Mitähän järkeä tässä oravanpyörässä on?

Vierailija
114/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 + ja pittää hakea neljää paikkaa kuukaudessa. Minulle soitetaab jatkuvasti kuntakokeilusta, aivan paljon enemmän kuin on kirjattu. Viimeksi viimeviikolla tuli sieltä taas puhelu, että pitäisi mennä koulutukseen.

Kaikkialla hoetaan, että eläkeläiset töihin ja eläkeikää pitää nostaa. Missä on nuorten auttaminen ja patistelu.

Eikö ne vanhat jotka haluuaa saisi olla rauhassa!?

Vierailija
115/115 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaista palkkatukityötä haetaan, pitääkö kysellä firmoista, apua mitä nöyryytystä, ei kai näin voi olla?

Mitäs nöyryyttävää siinä on? Ihan haetaan työpaikkoja samalla tavalla kun muutenkin, etuna työnantajalle voi kertoa olevansa oikeutettu palkkatukeen. Ei ne ole mitään erillisiä vajaakykyisille tarkoitettuja työpaikkoja vaan ihan tavallisia töitä. Eikä palkkatuki tarkoita välttämättä mitään nälkäpalkkaa, ihan normaalia palkkaa maksetaan. Ainoa huono puoli on se, ettei palkkatuettu työ enää jatkossa kasvata eläkettä tai ansiosidonnaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi