Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti TE-toimiston työttömille

Vierailija
13.04.2024 |

asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?

Minulla on TE-toumiston asettamana hakuvelvoitteena 4 työpaikkaa per kk.

Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäksi

Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon.

JA SITTEN ON TYYPPEJÄ JOILLA EKA VELVOITE ON VAIKKA YKS TYÖPAIKKA PER KK.

SIKSI TOISEKSEEN MINÄ TÄYTÄN TÄNÄ VUONNA 63 V.

MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaa muita itseesi. Se on todella typerää.  Monella on esim. mielenterveysongelmia tai muita sairauksia, joista ovat toipumassa ja ovat samaan aikaan erilaisissa kuntoutuksissa jne. 

63- vuotiaana kannattaa ihan itse aktiivisesti etsiä töitä tulevan eläkekertymän vuoksi. Tarvitsetko työkkäriä paapomaan ja patistelemaan sinua? 

Vierailija
42/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä näkyy olevan julkaistuna pitkä lista haettavia palkkatyöpaikkoja. Näyttäisi olevan pari kiinnostavaakin, jos siellä päin asuisi.

https://tyollisyyspalvelut.hel.fi/tyonhaku/tuetut-tyopaikat/palkkatuki/…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun velvote oli hakee tässä kuussa yhtä paikkaa, edellisen kerran muistaakseni joulukuussa. Johtuu varmaan siitä että mulla on osa-aikatyö, tosni hyvin pienellä tuntimäärällä. N56

En kysynyt sun kaltaista tilannetta. Sitä paitsi on olemassa myös kokonaan työttömiä joilla yhden paikan hakuvelvoite! 

Mutta kysymys oli, mikä on tuon velvoitteen lainmukaisuus, että 4 paikkaa ja tämän lisäksi erikseen palkkatukityö.

Jos hakee avoimilla hakemyksilla tai hakuilmoituksiin vastaten, palkkatuki ei auta mitään, sillä hakijoita on paljon, palkkatuki ei ole erityistä plussaa. Ja jos palkjatuelka TYÖLLISTETTY, ei ole status sama kuin palkattu työntekijä.

Saako asettaa enemmän velvoitteita kuin lakiin on kirjattu, vai lukeeko siellä laissa että ihan miten mielitte?

Ihan faktana suoraa sieltä kirotusta työkkäristä: kyllä, sinulle voi laittaa haettavaksi palkkatukipaikan, jos et ole tässä työnhakujaksossa jo ilmoittanut hakeneesi 4 työpaikkaan tai jos palkkatukipaikan haku jatkuu seuraavaan työnhakujaksoosi. Silloin se paikka lasketaan yhdeksi työnhakuvelvollisuudella ilmoitettavaksi paikaksi. Palkkatukipaikka on mikä tahansa työpaikka, joka täyttää kriteerit (ei esim. verovelkaa), jos sinut on katsottu palkkatukipaikkaan oikeutetuksi työnhakijaksi. Kun haet sitä, ilmoitat siis hakeneesi yli 2 vko kestävään työsuhteeseen ja täytät samalla yhden työnhakuvelvollisuuden.

Vierailija
44/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee takaisinsoittopyyntö ja kysyt virkailijalta olisko teillä töitä TET-toimistossa asiantuntijaksi. Siitä saa yhden työhaun kuitattua. Kysyithän töitä.

Vierailija
45/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkyy olevan julkaistuna pitkä lista haettavia palkkatyöpaikkoja. Näyttäisi olevan pari kiinnostavaakin, jos siellä päin asuisi.

Mm. projektisuunnitelija, jolla ihan ok palkkakin.

36h 15min

Tehtäväkohtainen palkka 3196.11 €/kk

Vierailija
46/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tarjoavat palkkatukea? Vau. Onpa mennyt hienoksi työttömillä, kun helpotetaan noin paljon töihin pääsyä.

Jos sulla on ammattitaitosuoja yhä päällä, niin voit ainakin kieltäytyä kaikesta muusta, kuin oman alasi töistä. Tällä tavoin esimerkiksi alalleen valmistuneet, joiden alalla työskennellään vain kesäsesonkina, välttävät työnhakuvelvoitteen talviajalla.

Ei sullakaan toi lukutaito ole niin kuin kohdillaan?

Ei ollut kyse palkkatuen tarjoamisesta, vaan siitä, että antavat lisävelvoitteen  hakea palkkatukityötä!

VELVOITTAVAT HAKEMAAN PALKKATUKITYÖTÄ, SEN LISÄKSI ETTÄ HAET SEN NELJÄ PAIKKAA JOKO OMIN AVOIMIN HAKEMUKSIN TAI VASTATEN TYÖPAIKKAILMOITUKSIIN!

Eiköhän se palkkatukityöpaika

Nähtävästi sinulle ei ole kerrottu, että kun haet palkkatukipaikkaa, ilmoitat ko. tehtävän tehdyksi ja samantien merkitset yhden työnhakuvelvollisuuden täyttyneeksi sillä palkkatukipaikan hakemisella. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
47/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun velvote oli hakee tässä kuussa yhtä paikkaa, edellisen kerran muistaakseni joulukuussa. Johtuu varmaan siitä että mulla on osa-aikatyö, tosni hyvin pienellä tuntimäärällä. N56

En kysynyt sun kaltaista tilannetta. Sitä paitsi on olemassa myös kokonaan työttömiä joilla yhden paikan hakuvelvoite! 

Mutta kysymys oli, mikä on tuon velvoitteen lainmukaisuus, että 4 paikkaa ja tämän lisäksi erikseen palkkatukityö.

Jos hakee avoimilla hakemyksilla tai hakuilmoituksiin vastaten, palkkatuki ei auta mitään, sillä hakijoita on paljon, palkkatuki ei ole erityistä plussaa. Ja jos palkjatuelka TYÖLLISTETTY, ei ole status sama kuin palkattu työnt

Mistä keksit, että sinne pitää kirjoittaa erikseen, mitä paikkaa hait tms.? Ihan pelkkä "tehtävä suoritettu" riittää.

Vierailija
48/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä tarvinnut työkkäriä käskemään töihin. Ihan olen itse työpaikkani hakenut.

En tiedä pahempaa elämää kuin olla jonkun Kelan tai työkkärin asiakas. Teen mielummin mitä tahansa työtä ja näin saan olla vapaa kaikesta tuollaisesta byrokratiasta. 

Vierailija
49/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. projektisuunnitelija, jolla ihan ok palkkakin.

36h 15min

Tehtäväkohtainen palkka 3196.11 €/kk

Mahtaa olla noin hyvään paikkaan kymmeniä ellei jopa satoja hakijoita, jos ihmiset ovat tietoisi tuosta sivustosta.

Vierailija
50/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi

Lue keskustelun säännöt.

Alue: AIHE VAPAA

Edellinen ketju

Seuraava ketju

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Vierailija

13.04.2024 | 10:30

"asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?

Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäks

Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon

MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!"

Miten, ap, tuo on mahdollista?Eikö kaikilla työttömillä ole max 4 työpaikkaa/4 kk, joista voi olla esim 2 noita tukityöllistämispaikkoja? Etkö voi pyytää selvitystä/ perusteluja, että miksi sinulla on noin monta?

Vierailija
51/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi

Lue keskustelun säännöt.

Alue: AIHE VAPAA

Edellinen ketju

Seuraava ketju

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Vierailija

13.04.2024 | 10:30

"asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?

Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäks

Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon

MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!"

Miten, ap, tuo on mahdollista?Eikö kaikilla työttömillä ole max 4 työpaikkaa/4 kk, joista voi olla esim 2 noita tukityöllistämispaikko

4 työpaikkaa kuukaudessa, ei 4  neljässä kuukaudessa

Vierailija
52/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA!!! JOUDUT HAKEE TYÖPAIKKOJA!

Vierailija
53/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä aikaisemmin helsinkiläisessä teknologiafirmassa, johon otettiin assarikseni yli 60-kymppinen kaveri, joka haki avoimella hakemuksella töihin. Kaverilla oli isoja puutteita ceeveessä ja haastattelu ei mitenkään vakuuttanut, mutta otettiin töihin, koska palkkatuki teki hänestä lähes ilmaisen firmalle. Joten kyllä palkkatuki saattaa olla positiivinen yksityiskohta, mikäli tosissaan haluaa takaisin työelämään.

Vierailija
54/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikkatukityön hakeminen on rasti ruutuun. Itse en todellakaan hae mitään Tokmannin vessan siivoojia, olen korkeakoulutettu asiantuntija ulkomaisella kokemuksella. Sori vaan siitä. 

Vierailija
55/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole hyvä tilanne, jos on mahdollisuus palkkatukityöhön?

Alle 25- vuotiaille kyllä, meille viisikymppisille ei ole.

Vierailija
56/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä aikaisemmin helsinkiläisessä teknologiafirmassa, johon otettiin assarikseni yli 60-kymppinen kaveri, joka haki avoimella hakemuksella töihin. Kaverilla oli isoja puutteita ceeveessä ja haastattelu ei mitenkään vakuuttanut, mutta otettiin töihin, koska palkkatuki teki hänestä lähes ilmaisen firmalle. Joten kyllä palkkatuki saattaa olla positiivinen yksityiskohta, mikäli tosissaan haluaa takaisin työelämään.

Kun tuki loppuu, tulee lopputili. 

Vierailija
57/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään palkkatuen takia jonkun asiantuntijan töihin ottanut pomo ei ole liikkeellä vilpittömin aikein. 

Vierailija
58/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vertaa muita itseesi. Se on todella typerää.  Monella on esim. mielenterveysongelmia tai muita sairauksia, joista ovat toipumassa ja ovat samaan aikaan erilaisissa kuntoutuksissa jne. 

63- vuotiaana kannattaa ihan itse aktiivisesti etsiä töitä tulevan eläkekertymän vuoksi. Tarvitsetko työkkäriä paapomaan ja patistelemaan sinua? 

Suomi: 

Työttömiä työnhakijoita 231 000

Avoimia paikkoja 42 400, joista puolet sotealalla. 

Tarvitsetko ala-asteen opettajaa paapomaan ja patistelemaan sinua matikan kanssa?

Vierailija
59/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuki loppuu, tulee lopputili. 

Ei näin. Palkkatuettu henkilö on ikään kuin (firmalle) riskittömällä koeajalla. Itsestä kiinni jääkö taloon pysyvästi. Samalla palkkauskierroksella tuli toinenkin palkkatuettu töihin, myös yli kuusikymppinen, mutta eri osastolle.

Vierailija
60/115 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella typerää verrata. No, mutta kun mun mielestä on kyllä aika erikoista, että edellytetään hakevan ne neljä paikkaa ja lisäksi sitten niitä palkkatukitöitä.

SIKSI TOISEKSEEN, JOS TYÖNANTAJALLA ON TARVE PALKATA TYÖNTEKIJÄ, NIIN KYLLÄ SE PITÄÄ ONNISTUA SITTEN ILMAN TUKEAKIN: JA NÄIN SE MYÖS MENEE!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän