Oikeasti TE-toimiston työttömille
asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?
Minulla on TE-toumiston asettamana hakuvelvoitteena 4 työpaikkaa per kk.
Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäksi
Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon.
JA SITTEN ON TYYPPEJÄ JOILLA EKA VELVOITE ON VAIKKA YKS TYÖPAIKKA PER KK.
SIKSI TOISEKSEEN MINÄ TÄYTÄN TÄNÄ VUONNA 63 V.
MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Älä vertaa muita itseesi. Se on todella typerää. Monella on esim. mielenterveysongelmia tai muita sairauksia, joista ovat toipumassa ja ovat samaan aikaan erilaisissa kuntoutuksissa jne.
63- vuotiaana kannattaa ihan itse aktiivisesti etsiä töitä tulevan eläkekertymän vuoksi. Tarvitsetko työkkäriä paapomaan ja patistelemaan sinua?
Haloo, hei, johan tässä on muutamaankin kertaa sanottu, että ON HAETTU OMILLA YHTEYDENOTOILLA SEKÄ VASTATEN TYÖPAIKKAILMOITUKSIIN!
MONTAKO KERTAA TÄMÄ PITÄÄ TOISTAA!
Miten tuollaista palkkatukityötä haetaan, pitääkö kysellä firmoista, apua mitä nöyryytystä, ei kai näin voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tarjoavat palkkatukea? Vau. Onpa mennyt hienoksi työttömillä, kun helpotetaan noin paljon töihin pääsyä.
Jos sulla on ammattitaitosuoja yhä päällä, niin voit ainakin kieltäytyä kaikesta muusta, kuin oman alasi töistä. Tällä tavoin esimerkiksi alalleen valmistuneet, joiden alalla työskennellään vain kesäsesonkina, välttävät työnhakuvelvoitteen talviajalla.
Ei sullakaan toi lukutaito ole niin kuin kohdillaan?
Ei ollut kyse palkkatuen tarjoamisesta, vaan siitä, että antavat lisävelvoitteen hakea palkkatukityötä!
VELVOITTAVAT HAKEMAAN PALKKATUKITYÖTÄ, SEN LISÄKSI ETTÄ HAET SEN NELJÄ PAIKKAA JOKO OMIN AVOIMIN HAKEMUKSIN TAI VASTATEN TYÖPAIKKAILMOITUKSIIN!
MIKSI IHMEESSÄ SIELLÄ TOTEUTTAMISOSIOSSA ON SITTEN OMA LAATIKKO NÄITÄ PALKKATUKIPAIKKOJA VARTEN!
Vierailija kirjoitti:
Nuo velvoitteet ovat vain muodollista paperinpyörittelyä. Minä olen hakenut töitä sekä omasta aloitteestani että velvoitettuna, eikä näissä ole paljonkaan eroa. Pääseehän siinä myös mittauttamaan houkuttelevuutensa; minua ei pyydetty edes haastatteluihin 100 prosentin palkkatuella, ei edes siihen tehtävään, jota olin hoitanut osana työtäni jo 25 vuoden ajan.
Pari vuotta sitten TE-toimisto totesi, että tunnollinen hakeminen ei tapauksessani johda mihinkään, ja asetti minulle nolla paikkaa haettavaksi. Ei tämäkään mikään onnellinen olotila ole, kun tietää, että työkkärikin pitää minua työllistymiskelvottomana surkimuksena.
t. 59 v.
Miksei pyydetty edes haastatteluun vanhaan työhön?
Aloittaja kysyi, onko oikeasti asioista jotakin tietäviä paikalla.
No, ilmeisesti ei ole!
Homma on tältä osin loppuun käsitelty.
Peräsuolenlaskeuma se vaan pumputtaa.
Niin.
En ymmärrä miksi ihmisiä pitää pakottaa hakemaan töitä.
Ensinnäkin hävettää lähettää hakemuksia paikkoihin, joihin ei voi päästä, tuntee itsensä tyhmäksi.
Toiseksi, pitää lähettää samoihin yrityksiin, jos haluaa siis oman alan töitä, jatkuvasti hakemuksia ja sekin hävettää, kun he ovat jo kertoneet jollain ilmaisulla monta kertaa "että sinua ei nyt tälläKÄÄN, eikä tälläKÄÄN... kertaa valita".
Eikö tässä työnantajakin leimaa hakijan täydeksi idiootiksi ja laittaa nimen talteen "ei ikinä palkata" kansioon.
Jotain on pahasti vialla jos töihin pitää pakottaa hakemaan.
Monista töistä on kilpailua ja hakijoita on satoja, onko kyse hakijoista vai paikasta, sitä on vaikea vertailla.
Eläkeläiset käyvät enemmän tai vähemmän töissä, koska he voivat ja se kannattaa, sama malli toimisi varmasti työttömilläkin, eikä ketään tarvitsisi pakottaa mihinkään, kaikki haluaa kuitenkin vapaaehtoisesti vähän enemmän rahaa ja mukavuuksia ja uusia puhelimia ja muita.
Yksi vika taitaa olla se, etä jokainen työtön näyttää kulkevan ihan uusi puhelin kädessään, että jotain eroa pitäisi saada elintasoon työttömän ja töissä käyvän välille, nythän töissä käyvä saa vain loppuosan tukina ja lopputulos on taloudellisesti sama, paitsi töissä käyvä maksaa vielä matkakulut.
Ilmaiseksi hoiva-avustajaksi dementikoille? Mene ittesaatana!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyi, onko oikeasti asioista jotakin tietäviä paikalla.
No, ilmeisesti ei ole!
Homma on tältä osin loppuun käsitelty.
Juurikin näin. Ehkäpä aloittajan kannattaisi a) soittaa omalle TE toimiston virkailijalleen/ kuntakokeilun virkailijalleen ja kysyä häneltä tai b) laittaa hänelle sähköpostia
Yleensä nämä palkkatuetut työt ovat valtion/ kuntien/ yliopistojen yms työpaikkoja, ja löytyvät kyllä paikallisesta kuntarekrystä ja ( paikallisesta) mol.fi stä myös.
Ja jos ap ei oikeasti halua työtä, niin rohkeasti vaan hakemaan kunnanjohtajan paikkoja! Tästähän oli Iltalehdessä äskettäin juttua. Sillä saat yhden tai useamman työpaikkahaun kuitattua.
Tai jos olet joskus aiemmassa työssäsi tehnyt jotain juttua , niin haet sen alan töitä, vaikka et koko alaa osaakkaan. Ja taas on yksi työpaikkahaku toteutettu.
Sitten voit laittaa sähköpostia firmoihin tai työpaikkoihin tai tehdä niitä puhelinsoittoja, ja niilläkin saat työnhakija kuitatuiksi.
Katso myös, onko alueesi työkkärillä alkamassa joku työllistämiskoulutus- mene siihen, niin ei tarvitse hakea niin montaa paikkaa hakea. Väännät vaikka sen c.v:n.
Hei Ap mikä sullon ongelma? Hakeminen ei kauaa kestä, jos haluat ko työn niin kunnon hakemuksella josset niin sitte persehakemuksella. Mää tein melkein 30 v paskaduunia paskapalkalla ja päätin että jatkossa teen vaan kivoja töitä, palkasta ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pahasti vialla jos töihin pitää pakottaa hakemaan.
Monista töistä on kilpailua ja hakijoita on satoja, onko kyse hakijoista vai paikasta, sitä on vaikea vertailla.
Eläkeläiset käyvät enemmän tai vähemmän töissä, koska he voivat ja se kannattaa, sama malli toimisi varmasti työttömilläkin, eikä ketään tarvitsisi pakottaa mihinkään, kaikki haluaa kuitenkin vapaaehtoisesti vähän enemmän rahaa ja mukavuuksia ja uusia puhelimia ja muita.
Yksi vika taitaa olla se, etä jokainen työtön näyttää kulkevan ihan uusi puhelin kädessään, että jotain eroa pitäisi saada elintasoon työttömän ja töissä käyvän välille, nythän töissä käyvä saa vain loppuosan tukina ja lopputulos on taloudellisesti sama, paitsi töissä käyvä maksaa vielä matkakulut.
Työttömiä työnhakijoita 231 000
Avoimia paikkoja 42 400, joista puolet sotealalla.
Tarvitsetko ala-asteen opettajaa paapomaan ja patistelemaan sinua matikan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap mikä sullon ongelma? Hakeminen ei kauaa kestä, jos haluat ko työn niin kunnon hakemuksella josset niin sitte persehakemuksella. Mää tein melkein 30 v paskaduunia paskapalkalla ja päätin että jatkossa teen vaan kivoja töitä, palkasta ei niin väliä.
Kerro toki minkä kivan työn sait? Rakastatko hoiva-avustajan työtä?😆
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Sinähän haet töitä ihan tositarkoituksella. Joten sehän olisi ihan hyvä juttu että hyvällä onnella saisit palkkatukityötä. Toki jos olet elämäntapatyötön, niin olisihan se iso vanhinko kun jokin työnantaja päättäisi palkata sinut.
Muutama veeeenalaista on autettu pääsemään palkkatukityöhön koska huono kielitaito. Ovat kumminkin muuten ihan työkykyisiä mutta se kieli. Meneeköhän tämäkään ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi
Lue keskustelun säännöt.
Alue: AIHE VAPAA
Edellinen ketju
Seuraava ketju
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Oikeasti TE-toimiston työttömille
Vierailija
13.04.2024 | 10:30
"asettamien velvoitteiden lainmukaisuudesta tietäviä?
Minulla on TE-toumiston asettamana hakuvelvoitteena 4 työpaikkaa per kk.
Nyt TE-toimisto on lisäksi velvoittanut minut hakemaan palkkatukityötä, siis tuon edellisen lisäks
Näinkö se laki sanoo, että voi velvoittaa vaikka kuinka paljon
JA SITTEN ON TYYPPEJÄ JOILLA EKA VELVOITE ON VAIKKA YKS TYÖPAIKKA PER KK.
SIKSI TOISEKSEEN MINÄ TÄYTÄN TÄNÄ VUONNA 63 V.
MUN ON SIIS HAETTAVA ENEMMÄN KUIN MUIDEN!"
Miten, ap, tuo on mahdollista?Eikö kaikilla työttömillä ole max 4 työpaikkaa/4 kk, joista voi olla esim 2 noita tukityöllistämispaikko
Ap:n työnhakuvelvollisuus on 4 paikkaa, jotka voivat vaikka kaikki olla palkkatukipaikkoja!
Vierailija kirjoitti:
Ihan sullekin tiedoksi, että kyllä on ihan kunnon hakemuksia laitettukin.
Haloo hei, jos on 63 v niin kuinkan moni työnantaja niin kuin on kiinnostunut.
On kuule haettu ihan laidasta laitaan kaikkea mitä nyt sellaista on, johon ei koulutusvaatimuksia sen enempiä ole kuin että osaa lukea ja kirjoittaa, etenkin toi LUKEMINEN ja sitten vielä LUETUN YMMÄRTÄMINEN, sekä osaa perusasiat tietokoneen kanssa työskentelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun velvote oli hakee tässä kuussa yhtä paikkaa, edellisen kerran muistaakseni joulukuussa. Johtuu varmaan siitä että mulla on osa-aikatyö, tosni hyvin pienellä tuntimäärällä. N56
En kysynyt sun kaltaista tilannetta. Sitä paitsi on olemassa myös kokonaan työttömiä joilla yhden paikan hakuvelvoite!
Mutta kysymys oli, mikä on tuon velvoitteen lainmukaisuus, että 4 paikkaa ja tämän lisäksi erikseen palkkatukityö.
Jos hakee avoimilla hakemyksilla tai hakuilmoituksiin vastaten, palkkatuki ei auta mitään, sillä hakijoita on paljon, palkkatuki ei ole erityistä plussaa. Ja jos palkjatuelka TYÖLLISTETTY, ei ole status sama kuin palkattu työntekijä.
Saako asettaa enemmän velvoitteita kuin lakiin on kirjattu, vai luke
Tuo johtuu siitä, että eivät osaa kunnassa käyttää järjestelmää. Heidän tulisi varata yhteydenottoaika, ei puhelinaikaa. Puhelinaika näkyy asiakkaalle määräyksenä soittaa virkailijalle, vaikka tämä olisi tarkoittanut, että hän soittaa.
On yleisesti tunnettu tosiasia että palkkatuetut työt ovat paskinta paskatöiden joukossa. Konkreettisesti paskavaippojen vaihtamista 90-kiloisille elävältä kuolleille vanhuksille. Mäkkäri on unelma niihin verrattuna.
EI SE MITÄÄN, ON TOKI AIKA EPÄSELVÄÄ TYÖVOIMATOIMISTON VIESTINTÄ SIINÄKIN MIELESSÄ; ETTÄ NIISTÄ SOITTOAJOISTA - OMILLA SIVUILLA LUKEE ETTÄ OTA YHTEYTTÄ SINÄ JA SINÄ PÄIVÄNÄ, JA SITEN KUITENKIN SE ON PUHEISSA SOVITTU ETTÄ HE OTTAVAT YHTEYTTÄ SINÄ JA SINÄ PÄIVÄNÄ!
ONKO NS. PINKKA KASASSA!