Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräily liikuntamuotona - harrastatko?

Vierailija
13.04.2024 |

Käytkö pyörälenkillä ihan varta vasten, jotta saisit liikuntaa? Millaisella pyörällä? Moni kulkee työmatkat pyörällä, nykyään usein sähköpyörällä, mikä onkin hyvä, kun siinä ei ehkä tule niin hiki kuin "manuaalisella" versiolla.

Mutta kuinka moni harrastaa ihan vain lenkkejä pyörällä? Sukkapukuiset ovat oma lukunsa, niitäkin täälläkin varmaan vähän käy - oletko sellainen?

Ihan kiinnostuksen vuoksi. Itse pyöräilen maastopyörällä, vaikka maastossa harvoin pääsenkään käymään. Ajan metsäteillä ja maantiellä monta kertaa viikossa, lenkit sellaista 15 - 30 kilometrin luokkaa keskimäärin. Eihän se paljon ole, mutta tällaiselle 50+-ikäiselle naiselle ihan tarpeeksi. Ainakin omasta mielestä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä ajo ei ole ulkoilua. Tavallinen käytetty pyörä alle ja baanalle. Pumppaat kumit ja teet itse perushuollon.

Ymmärrys nyt vajavaista. Itselläni on sähköpyörä: kun on oikein jyrkkää ylämäkeä ja voimakas vastatuuli niin silloin otan mielelläni sähköavusteen käyttöön , normaalisti ilman. Matkani on noin 60 kilometriä päivässä kun ilmat myöten antaa. Ei sillä sähköllä jatkuvasti ajella. On mahdollisuus valita.

En usko sua. Ei kukaan polje sähköpyörällä ilman avustusta pitkiä matkoja ihan vaan siksi, että ne pyörät painaa ihan tuhottomasti (yli 25 kiloa). Jos oikeasti teet noin, niin osta nyt hyvä ihminen joku kevyt menopeli ja vaikka taluta ne ylämäet (vaihteet on kyllä keksitty, millä pääsee jyrkätkin mäet ihan helposti). Todellisuudessa poljet aina sillä avustuksella ja

Käytän sähkistä ihan eri tavalla kuin sinä. Avustukset on aina kotimatkalla pois päältä.

Jyväskylässä on suuret mäet ja jos pitää siistinä saapua töihin, niin käytän avustusta Trail. Mun työmatka on 19 km ja mäet valtavia. Päivässä kilsoja tulee noin 50km. Helkaman sähkis korvaa auton täysin. Huonekaluille sun muille saa kuljetuksia.

Vierailija
42/49 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä ajo ei ole ulkoilua. Tavallinen käytetty pyörä alle ja baanalle. Pumppaat kumit ja teet itse perushuollon.

Ymmärrys nyt vajavaista. Itselläni on sähköpyörä: kun on oikein jyrkkää ylämäkeä ja voimakas vastatuuli niin silloin otan mielelläni sähköavusteen käyttöön , normaalisti ilman. Matkani on noin 60 kilometriä päivässä kun ilmat myöten antaa. Ei sillä sähköllä jatkuvasti ajella. On mahdollisuus valita.

Mutta kun ajat ilman sähköavustusta niin sen oikein jyrkän ylämäenkin joutuu ihan itse polkemaan ylös. Sähkö helpottaa kummasti vaikka kuinka väittäisi ettei sillä jatkuvasti ajella. 

No mitä sitten. Jos ei ole treenaamassa Tour de Francelle, niin voi polkea ihan sellaisia lenkkejä kuin itse tykkää. Poljen maantiepyörällä pitkiä lenkkejä, mutta välillä menen sähköpyörällä koska väsyttää enkä halua että sykkeet nousee liikaa. Joidenkin mielestä tämä on "huijaamista" mutta en ymmärrä ketä huijaan, kun ei ole ajanottokello käynnissä? On mukavaa olla ulkona ja maisemat vaihtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käyn vanhalla mankelilla asioikseni lenkillä, jos liikuntamäärä on jäänyt muuten vähäiseksi. Ulkopuolinen ei sitä liikunnaksi tunnistaisi.

Vierailija
44/49 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä oli paras ostokseni ikinä.

Ei haittaa vastatuulet tai ylämäet.

Nilelrikkoiselle oikein hyvvä liikuntamuoto.

Ja ihan Bilteman halppis riittää.

Vierailija
45/49 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pyöräni käytettyinä ja ajelen noin 2000-4000 km vuodessa, koska tykkään polkea pyörää ja nähdä eri paikkoja.

Vierailija
46/49 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sua. Ei kukaan polje sähköpyörällä ilman avustusta pitkiä matkoja ihan vaan siksi, että ne pyörät painaa ihan tuhottomasti (yli 25 kiloa). Jos oikeasti teet noin, niin osta nyt hyvä ihminen joku kevyt menopeli ja vaikka taluta ne ylämäet (vaihteet on kyllä keksi

Itse aloitan pyöräily lenkin ilman avustusta ja sitten kun lihakset sanoo niin laitan avustusta lisää.

Sähköfillarillani taidan kyllä mennä lujempaa kuin sinä. Ylämäessä avustuksella 25km/h ja levänneenä mennään polkien alamäet kevyesti yli viittä kymppiä.:D

Yli kolmeen kymppiin en kyl tasamaalla jaksa, pitkään. Mutta et sinä jaksa vastatuuleen pitkään 25:n vauhtia?

Bilteman Yosemite rullaa hyvin kun kunnossa ja sisään ajettu.

Vierailija
47/49 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi fillaria: maantiepyörä ja hybridi. Lyhyet ajot ja asioiden hoitaminen hybridillä, varsinaiset pyörälenkit maantiepyörällä. Pitkä lenkki on 100km ja yli, pisimmät lähestyvät kahtasataa. Pyöräily on mukavaa. Juokseminen on jäänyt melkein kokonaan.

sähköpyörää en omista mutta olen tavannut paljon sähköpyöräilijöitä jotka kaipaavat buustia syystä tai toisesta. Mikä minä olen heitä arvostelemaan. Kukin tyylillään, ja kaikki liikkuminen on hyväksi vaikkei menisikään verenmaku suussa. 

kohta taas lenkillle. Mutkainen ja mäkinen n.70km reitti. Keskinopeus jää matalaksi reitin profiilista johtuen mutta se on mukava ja vaihteleva ajettava. Luultavasti on myös vastatuuli molempiin suuntiin ;)

Vierailija
48/49 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos vartavasten pelkästään liikunnan vuoksi lähtee pyörälenkille, sillä samalla kertaa pysyisi hoitamaan vaikka vallan mitä asioitakin. 

Kukahan tässä se yksinkertainen mahtaa olla? Mietipäs hetki.

Vierailija
49/49 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pyöräilystä kuntoliikuntamuotona. Ajelen 20-100km lenkkejä maasto ja maantiepyörällä. En ole mikään himospandex vaikka ymmärränkin soveltuvan vaatetuksen mukavuuden. Talvipyöräilyn lopetin viisi vuotta sitten mukavuussyistä. Sähköpyörä menee itselle turhan tekniseksi laitteeksi. Pyörän pitää olla yksinkertainen ja helppo huoltaa itsekin. Jos tuulee tai tulee mäki, sitten edetään hetki hitaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi