Säälin niin paljon teitä, jotka ette koskaan oman järvenrantamökin rauhasta pääse nauttimaan
On ihanaa perjantaina suunnata auton nokka kohti omaa piilopirttiä ja nauttia luonnonrauhasta. Kuulen tuulen suhinan lehvästössä, kuikan ujelluksen, kas metsäjänis tuli minua tervehtimään. Voi teitä, jotka ette tällaista piilopirttiä omista. Säälin niin teitä. Niin säälin. Niin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Monen viestissä on vain vaivoin peitettyä saatua kateutta. Miksi ette osaa olla onnellisia puolestani?
AP
Kyllä meri on aina meri.
Älä suotta! Mulla on 14m vene rannikolla ja voin vaihtaa sen paikkaa vaikka joka viikonloppu.
Njäääh, ei osu eikä uppoa.
Jos harrastaisin säälimistä niin säälisin sinua ap, koska sinulla on omalla vastuulla työleiri siellä korvessa ja kaikki sen kulut ym itse maksettavina ja hoidettavina.
Mutta koska en sääliä harrasta niin olkoot.
Meillä on tapana vuokrata mökki järven rannalta, esim.Pielisen, joka kesä, niin myös tänäkesänä ja varaus tehtiin jo helmikuun alussa. Toissakesänä siinä mökin ja rannan välisellä maalla asteli kaunis joutsen 3 poikasensa kanssa ja kuikka huuteli jossain myös, istuttiin joka päivä saunaa tulille pistämässä, reissun kohokohtia ja kuunneltiin loimotusta ja halkojen rätinää, siitä 50m ja onkin järvessä.
Sieltä oli sitten kiva lähteä jatkamaan lomailua hotellissa ja jättää mökin huolto-, huolehtiminen yms omistajalle, ei ole meidän pirtaa sellainen.
Kukin tyylillään, sääli on sairautta, sanovat.
Edes raaskisi raapia sähköautoni pohjaa, jossain mökkiteillä. Kunnon hotelli se pitää olla ja perille päästä asfalttia pitkin.
Sain nauttia kasvuiässä niin paljon järvenrantamökin rauhasta että vieläkään yli 40-vuotiaana ei tee mieli ostaa taloa tai mökkiä mistään korven keskeltä järvenkään rannalta.
Ei kannata olla liian tyytyväinen. Huonolla tuurilla koko alue on muutaman vuoden sisään täynnä mökkejä.