Säälin niin paljon teitä, jotka ette koskaan oman järvenrantamökin rauhasta pääse nauttimaan
On ihanaa perjantaina suunnata auton nokka kohti omaa piilopirttiä ja nauttia luonnonrauhasta. Kuulen tuulen suhinan lehvästössä, kuikan ujelluksen, kas metsäjänis tuli minua tervehtimään. Voi teitä, jotka ette tällaista piilopirttiä omista. Säälin niin teitä. Niin säälin. Niin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Hyi sinne itikoitten sun muitten öttiäisten ja punkkien joukkoon!
Aikuislokit ja lapsilokit rääkyy ja ihmiskolit yrittää tupata "kylään" hookoobluen kanssa!
Ei käy kateeksi.
Yli viisikymmentä vuotta tuosta nautittiin, nyt on muiden vuoro.
Juu, ihan sydämestä ottaa, etten pääse tuota mehustelemaan...eikun...
Tuli jo ihan nuorena mitta täyteen maalaiskesää itikoiden, tylsien metsäkävelyiden ja surkeiden roskakalaonkimisten suhteen.
Kolmikymppisenä testasin, jotta jokohan nostalgia vie, mutta kaksi viikkoa sukulaisten kesämökillä itsekseni viettäneenä tiedän, että rantasaunan lämmitys on yliarvostettua, samoin suolla samoilu, samoin järvellä soutelu, samoin kuraisia teitä pitkin maastopyöräily, samoin ilman nettiä ja telkkaria oleskelu. Mitä siellä sitten voi tehdä - maata laiturilla, haravoida pihaa, pilkkoa puita, juosta ulkohuusissa.
Ei kiitos. Viihdyn betoniviidakossa ja säälin teitä, joiden ainoa autenttinen elämä tapahtuu jollakin ku*paisella kesämökillä, jonne pääsette ehkä kolmen kuukauden ajan vuodessa. Mahtaa olla inhottavaa kärvistellä ne yhdeksän muuta kuukautta jossakin ihan muualla kuin ihanalla möksällä. Mutta joo AP, you do you...
Meillä on mökki, ei järven- mutta merenrannalla. Ei tee mieli ikinä mennä sinne vaan aina valitsen Espanjan. Joku muu keittää minulle kahvia ja minä saan nauttia lämmöstä. Ei tarvitse tehdä mitään kotihommia vaan voin keskittyä kiertelemään kivoja paikkoja.
Säälin niin ap:n suunnatonta typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihanaa, kun ei tarvitse pakata autoa ja perhettä lähteäkseen järven rannalle. Kas, kun se talo on osattu rakentaa sinne. Taksi hakee lapset pieneen kouluun (laadukas, yksilöllinen opetus), me vanhemmat ajamme lähikaupunkiin töihin - jos emme ole etäpäivällä.
Näissä olosuhteissa, kun on sisä-saunan ja terassipaljun lisäksi tuo rantasauna, niin ei vaan tarvitse kesämökkiä.
Vai mitenkä?
Me asutaan myös järven rannalla. Keskustassa. Kauppaan 500 m. Hiihtoladulle 500m.Ollaan ns.mökillä ympäri vuoden.
Tykkään enmmän omasta lammesta ja sellainen löytyy. En tykkää järvistä, koska järven yli kantautuu meteliä. Naapurin bileet, vesiskootterit, moottoriveneet jne. Talvella järvestä riippuen löytyy puolestaan jäällä huristelijoita. Lammella ei kukaan tule häiritsemään.
Minulle tuo olisi hektisen työelämän ja arjen keskellä vaan yksi lisästressi: kesämökki kun kaikki kyllä tietävät sen työn määrän mikä siellä on. Asutaan omakotitalossa joten tämä riittää itselle ja perjantaina ihana kun EI tarvitse lähteä mihinkään ja voi omassa kodissa ja pihalla touhuta.
Säälin teitä ketkä vietätte lomanne kupisessa kalliissa suomessa,hyttysten/paarmojen syötävänä,epävakaassa säässä.
Aina kun loma koittaa niin adios!
Rahatilanne ei estä ostamasta sellaista, mutta järjen ääni estää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan sydämestä ottaa, etten pääse tuota mehustelemaan...eikun...
Tuli jo ihan nuorena mitta täyteen maalaiskesää itikoiden, tylsien metsäkävelyiden ja surkeiden roskakalaonkimisten suhteen.
Kolmikymppisenä testasin, jotta jokohan nostalgia vie, mutta kaksi viikkoa sukulaisten kesämökillä itsekseni viettäneenä tiedän, että rantasaunan lämmitys on yliarvostettua, samoin suolla samoilu, samoin järvellä soutelu, samoin kuraisia teitä pitkin maastopyöräily, samoin ilman nettiä ja telkkaria oleskelu. Mitä siellä sitten voi tehdä - maata laiturilla, haravoida pihaa, pilkkoa puita, juosta ulkohuusissa.
Ei kiitos. Viihdyn betoniviidakossa ja säälin teitä, joiden ainoa autenttinen elämä tapahtuu jollakin ku*paisella kesämökillä, jonne pääsette ehkä kolmen kuukauden ajan vuodessa. Mahtaa olla inhottavaa kärvistellä ne yhdeksän muuta kuukautta jossakin ihan muualla kuin ihanalla möksällä. Mutta joo AP, you do y
Mulla on aina niin ihana mielenrauha mökkilaiturilla. Just se laiturilla makaaminen, kun on puolipilvistä, pilvipallerot heuijastuvat veteen, aurinko saa pinnan kimaltelemaan ja vihreät rantasammaleet heijastuvat rantaveteen. Lampea ympäröivä metsä, sudenkorennot ja kehittyvät sammakot. Voi vaan olla ja nauttia täydellisestä maapallosta ja mielenrauhasta. Kaunein näky ja miellyttävin olotila <3
Voi voi teitä ja tätä halvan kateuden määrää. Säälin.
AP
Kun sota syttyy lähivuosina oivat korpimökit ja järvenrantapaikat taas kysyttyjä sopulilaumojen keskuudessa, samoin kävi koronassa, korona oli pientä tulevaan verrattuna kun pommituksien aikana joudut kärvistelemään samoissa tiloissa tuhansien muiden ihmisten , rottien, lutikoiden ja syyhyn kanssa jakaen wc:n ja taudit mitkä leviävät pommisuojissa kun porukka aivastelee ja rykii ahtaissa tiloissa.
Venäjälläkin kehotettiin hankkimaan oma Datša koska pommisuojat eivät tule riittämään kaikille.
Perus-Jamppa
No kiitos kiitos Ap.
Mutta en minä sillä säälilläsi elä enkä voi sillä mitään ostaa eikä säälisi kelpaa maksuvälineeksi kaupoissa ja putiikeissa.
Lähetä ensi kerralla säälisi mieluummin rahana suoraan tililleni. Siitä on minulle paljon enemmän iloa.
Viinaa ja paperossia voit myös lähettää.
Tarvitaanko omasta rauhasta nauttimiseen juuri tuollaista?
Kesä kaupungissa on ihanaa, ei tee mieli mihinkään järven *kääk* rannalle eikä varsinkaan 'mökille'. En halua autoa. En halua myöskään kuunnella muiden mökkiläisten mekastusta, kälätystä, veneilyä. Rakastan tätä betonikuutiota ja lähipuistja!
🤣🤣🤣 Mä säälin kaikkia, joilla ei ole meren rannassa taloa.
Juuri ollaan mökillä, ihanVitusti hyttysiä ja ötököitä. Hiiret kusseet kaikki paikat. Mies sanoi eträ laitetaan tuleen ja otetaan vakuutusrahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin ap:ta kun joutuu kökkimään rehevöityneen sinileväjärven rannalla. Minä vietä kesän ulkosaaristossa meren rannalla ja talven Välimeren lämmössä. Ei tarvi murehtia järvisyyhyä tai muita myrkkyjä.
Tuo sinilevä on Suomessa ihan hirveää! Joka järvessä ja meren rannalla jo heinäkuussa parhaaseen lomailuaikaan!! Ensin maksat omaisuuden jostain lautamökistä rannalla ja sitten vaan katselet kaukaa kun veteen ei saa mennä!?
Tää on niin totta. Onneksi meidän talo on rannalla merenkurkussa ja levää ei ole ollut vielä ikinä. Porista alaspäin rannat on ihan liejua. Järvissä tosiaan syyhyä.
Tuo sinilevä on Suomessa ihan hirveää! Joka järvessä ja meren rannalla jo heinäkuussa parhaaseen lomailuaikaan!! Ensin maksat omaisuuden jostain lautamökistä rannalla ja sitten vaan katselet kaukaa kun veteen ei saa mennä!?