Mitä on se "henkinen kypsyys"?
Kun tällaista aina mainostetaan? Mutta en oikein ymmärrä mitä se tarkoittaa. Yleensä happamet kurpat mainostavat erityisesti henkistä kypsyyttä, mutta jos se on samaa kuin olla hapan kurppa, niin en ikinä halua sellaiseksi. Mitä se siis oikein on? Ja miten sellainen kypsyminen muka tapahtuu?
Kommentit (157)
No voin vasta kertomalla elämästäni, mikä kuvaa hyvin sinulle mitä on henkinen kasvu. Eli kun kävin Venäjällä niin yllätin miliisit ottamassa toisiltaan suihin 69:ssä ja vein niiden alleen pissaavien sissyjen rahat. Joku venäläinen mies yritti tulla väliin ja päteä akalleen, mutta tempasin sitä naamaan ja ukko putosi maahan. Sitten otin sen naisen kiinni vedin sen pikkarit nilkkohin ja painin sitä malliksi lillitävien sissymiesyen edessä. Nainen ei pystynyt peittämään orkkuaan kun kerrankin sai oikeaa miestä. Jäi siihen hölmistyneenä spermat valuen pillusta ukkonsa päälle kun lopetin. Säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl sä sit joskus tajuut, kuhan nyt ensiksi lopetat pääsi hakkaamisen seinään.
En hakkaa päätäni seinään, olen oikein tyytyväinen itseeni ja elämääni. Mutta missäs vaiheessa tämä kypsyminen oikein pitäisi tapahtua? Ja mitä se sisältää?
- ap
Ihminen joka on aikalailla sinut ja tasapainossa elämänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No voin vasta kertomalla elämästäni, mikä kuvaa hyvin sinulle mitä on henkinen kasvu. Eli kun kävin Venäjällä niin yllätin miliisit ottamassa toisiltaan suihin 69:ssä ja vein niiden alleen pissaavien sissyjen rahat. Joku venäläinen mies yritti tulla väliin ja päteä akalleen, mutta tempasin sitä naamaan ja ukko putosi maahan. Sitten otin sen naisen kiinni vedin sen pikkarit nilkkohin ja painin sitä malliksi lillitävien sissymiesyen edessä. Nainen ei pystynyt peittämään orkkuaan kun kerrankin sai oikeaa miestä. Jäi siihen hölmistyneenä spermat valuen pillusta ukkonsa päälle kun lopetin. Säälittäviä.
Jaa että kuka tässä kasvoi? Koko touhu kuulosti hyvin säälittävältä.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hakkaa päätäni seinään, olen oikein tyytyväinen itseeni ja elämääni. Mutta missäs vaiheessa tämä kypsyminen oikein pitäisi tapahtua? Ja mitä se sisältää?
- ap
Onko myös muilla syytä olla tyytyväisiä asenteeseesi ja toimintaasi?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka on aikalailla sinut ja tasapainossa elämänsä kanssa.
Niin ja 10-vuotiasko ei muka voi olla?
t. ap
Ei se koske kaikkia, ainoastaan tervepäisiä ehjiä ihmisiä. Kun kehitys jumahtaa johonkin varhaislapsuuden vaiheeseen, ei se siitä etene kypsyydeksi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Onko myös muilla syytä olla tyytyväisiä asenteeseesi ja toimintaasi?
Pitäisikö muiden olla? Miksi? Ja keiden muiden? Kaikkien? Ei onnistu, koska jos kumartaa yhdelle niin pyllistää toiselle. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se koske kaikkia, ainoastaan tervepäisiä ehjiä ihmisiä. Kun kehitys jumahtaa johonkin varhaislapsuuden vaiheeseen, ei se siitä etene kypsyydeksi koskaan.
No mutta sinäkään et kerro, että millaista tämä paha jumahtaminen oikein on? Entä millaista on tervepäisen ehjän ihmisen kypsyys? Kuinka monta tällaista arvioisit maailmassa olevan?
- ap
Minä ajattelen näin: henkisesti kypsä kantaa vastuun kaikista teoistaan ja tunteistaan: ei siis tee ohareita, koska ei enäö huvitakaan, eikä sysää omaahuonoa mieltään muiden niskaan. Ymmärtää siis, että tunne on minussa itsessäni eikä muissa.
Nämä asiat voi oppia nuorenakin, mutta se asia, mikä minulla vaati ikääntymistä oli tämä: osata kuunnella omaa sisäistä intuitiotaan ja luottaa siihen, koska tunnemaailma on niin tasapainoinen, ettei se sotke tulkintoja. Lisäksi sen oppiminen, että tietää, että on parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
n55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Sitä että tajuat. Ymmärrät kyllä sitten kun se tapahtuu. Voi olla että tarvitset siihen muutaman kriisin ja kamalia tapahtumia. Ihminen kasvaa henkisesti vain, kun kohtaa jotain mitä ei ole aiemmin kohdannut, toki se voi olla myös jotain positiivista, mutta harvemmin ihminen ymmärtää asioita hyvän kautta, kantapään kautta oppii tehokkaammin.
Ihan vaan sitä, että kohtelee kanssaihmisiä hyvin ja puhuu heille/heistä arvostaen.
Siinäpä se. Ei pitäisi olla kauhen vaikeaa.
Tämä on leikkipalsta,turha kysellä yhtään mitään ,mikä on henkisyyttä.Täällä jauhetaan 99 prossaa sitä itseään.
Fiksu ihminen, yleensä nuoristakin on käytetty tätä paljon, henkisesti kypsä ihminen ymmärtää ja on vastuullinen ihminen. Sellaiset erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen näin: henkisesti kypsä kantaa vastuun kaikista teoistaan ja tunteistaan: ei siis tee ohareita, koska ei enäö huvitakaan, eikä sysää omaahuonoa mieltään muiden niskaan. Ymmärtää siis, että tunne on minussa itsessäni eikä muissa.
Nämä asiat voi oppia nuorenakin, mutta se asia, mikä minulla vaati ikääntymistä oli tämä: osata kuunnella omaa sisäistä intuitiotaan ja luottaa siihen, koska tunnemaailma on niin tasapainoinen, ettei se sotke tulkintoja. Lisäksi sen oppiminen, että tietää, että on parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
n55
Minun korviini tuo kuulostaa vähän jargonilta. Ei tee ohareita? Missä tilanteessa? Minusta ei ylipäänsä pidä luvata tehdä asioita, joita ei huvita tehdä. Ja huono mieli yleensä aiheutuu juurikin toisista ihmisistä. Silloin asialle pitää tehdä jotain. Ei yrittää muuttaa omia tunteitaan, vaan hankkiutua eroon ihmisistä, joista on vain vaivaa ja vastusta. Itse hankkiuduin juuri eroon aviomiehestä. Ja ikävät tunteet hävisivät saman tien. Ja en minä voisi olla onnellinen, jos en olisi oikeassa. Oikeassa oleminen onnellistuttaa. Olen suunnilleen saman ikäinen kuin sinä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä elämä opettaa.
Samoin peräsuolenlaskeuma.
Niin.
Ap trollaa taas. Ananaslonkero sihautettu auki ja laatikkoviini ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan sitä, että kohtelee kanssaihmisiä hyvin ja puhuu heille/heistä arvostaen.
Siinäpä se. Ei pitäisi olla kauhen vaikeaa.
Silti on, tosi vaikeaa useimmille. Itsellä alkaa tulla mitta täyteen näitä vähemmän kypsyneitä eli alan kohta taantua samalle tasolle ja heitä hiekkakakuilla.
Sillä tavalla, väärällä tavalla kypsyttää tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Tiedät kyllä kun olet siinä pisteessä.
Ei sitä tarvitse miettiä.