Jatkuva häpeä omasta ulkonäöstä
Olen niin kyllästynyt häpeämään ulkonäköäni, ruma naama on siis se ongelma. Mittasuhteet kasvoissani ei ole hyvät, vaatimaton luusto, epäsymmetrisyyttä, kamalat hampaat, ohuet hiukset.. Eli kasvoissa ei ole vain jotain yksittäistä piirrettä, josta en pidä (esim nenä) vaan koko kasvot. Yritän olla ajattelematta asiaa ja jos saan olla vaan kotona, ei sitä tarvitse miettiä. Mutta ahdistaa esim. kävellä kadulla ulkona kun tuntuu, että olen niin hölmön näköinen kasvoista ja puhumattakaan sitten että kukaan näkee lähietäisyydeltä, se on ihan kamalaa joutua vaikka puhumaan jonkun kanssa kun toljotetaan suoraan naamaa.
En kirjoita tätä nyt sen takia, että surkuttelisin kun en kelpaa kenellekään. Vaan haluaisin vain kokea oloni vapaaksi eikä että aina kokisin kamalaa häpeää, jos minut nähdään..
Kommentit (94)
Kauneus on katoovaista, rumuus senkun lisääntyy🤔
Kyllä se vaan sisäinen kauneus merkkaa eniten
Hymy
Iloisen väriset vaatteet, persoonalliset
Moni on kakku päältä kaunis, sisältä pelkkää silkkoa
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja, kosmetologi, värianalyysi ja tyylineuvonta. Jos on liian kallista kaikki niin sitten ainakin kampaaja. Muut voi etsiä ja opetella netistä.
Kun katsoo suomalaista vähän ylipainosta tavallisen näköistä naista, ja etelä-eurooppalaista tai -amerikkalaista vastaavaa naista on ero huikea. Meikki ja vatteet tekevät valtavan eron.En sano että täytyisi meikata ja laittautua että kelpaisi, vaan niin päin että voi oppia tykkäämään itsestään. Lopuksi vielä; ulkonäköä ei kenenkään tarvitse hävetä. Huonoa käytöstä kyllä.
Mikään noista ei vaikuta naaman epäsymmetriaan, vetäytyneeseen leukaan, olemattomaan leukalinjaan.
Epäsymmetria on luonnollista. Täysin symmetrisiä kasvoja ei taida luonnossa esiintyäkään. Mieleen tulee hakematta muutama jul
Niin no siis mun naaman kun ns puolittaa niin toinen puoli on ihan erinäköinen kuin toinen. Molemmat rumia, mutta eri tavoin. Varmaan leuan sais paremman näköiseksi kirurgilla mutta itse se pitäisi maksaa. Tosin ei sekään poistaisi sitten sitä että naama on litteä kuin lätty, ei poskipäitä tai muuta ns rakennetta. Myös takaraivo on oudon litteä. Sitten on kroppa virheineen, eli lyhyt kaula, lyhyet raajat, pitkä selkä, leveä rintakehä.. Eikä neljänkympin ikä varsinaisesti ihmistä kaunista, päinvastoin naama on alkanut vielä roikkumaankin.
Kommenttiin 85: tekisi mieli ottaa sinut syliin ja halia. Ja toisaalta torua. Olet oikein etsimällä etsinyt itsestäsi virheitä. Kyllähän niitä löytyy jokaiselta, kun rupeaa noin tosissaan kaivelemaan. Lopeta itsesi ruoskinta ja mene tekemään jotain hauskaa. Ei meidän tarvitse mahtua johonkin normiin, joka meidän aikanamme on vieläpä täysin epärealistinen. Ihanteena syötetään jotain luonnottoman pitkäraajaista, hoikkaa, mutta samalla kurvikasta naishahmoa. Tosi harva yltää luonnostaan tuohon normiin, enkä ymmärrä, miksi edes pitäisi. Kehosi toimii, joten siinä ei ole mitään vikaa.
"Perusnätit" ja normaalin näköiset eivät tule ikinä ymmärtämään miltä tuntuu olla ihan aikuisten oikeasti RUMA. Joku hörökorva tai rako etuhampaitten välissä, muuten normaalilla ja tavallisen näköisellä ihmisellä ei ole mitään, mitä voisi edes verrata siihen kun KOKO ulkonäkö on epämiellyttävä ja luotaantyöntävä.
"Pese hampaat, käy suihkussa, käy kampaajalla, meikkaa itsesi nätiksi" - nämä on aivan naurettavia ohjeita ihmiselle jolla koko kasvojen ja kehon mittasuhteet, symmetrisyys, luuston rakenne, kasvojenpiirteet ynnä muut on lähtökohtaisesti täysin pielessä. Ihan kuin en olisi jo valmiiksi yrittänyt näyttää normaalilta! Olen käynyt laittamassa hampaat kuntoon, käyn kuntosalilla ja olen hoikka, kampaajalla tukka mahdollisimman normaaliksi (niin, mulla on myös ohimokalju, tosi viehättävää ja ei-todellakaan-rumaa naisella eikö :D), yritän meikillä tasoittaa epäsymmetriaa, pukeudun siististi ja naisellisesti. SILTI näytän kamalalta, koska niille rumille kasvojenpiirteille ei vaan voi mitään. (Joku voisi jeesustella nyt kauneuskirurgiasta mutta jos sellaiseen menisi niin siitäkin joku haukkuisi)
Onneksi kohta on taas syksy ja saan sentään pipolla peitettyä ohimoni ja naamani takin kauluksen taakse piiloon :)
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiin 85: tekisi mieli ottaa sinut syliin ja halia. Ja toisaalta torua. Olet oikein etsimällä etsinyt itsestäsi virheitä. Kyllähän niitä löytyy jokaiselta, kun rupeaa noin tosissaan kaivelemaan. Lopeta itsesi ruoskinta ja mene tekemään jotain hauskaa. Ei meidän tarvitse mahtua johonkin normiin, joka meidän aikanamme on vieläpä täysin epärealistinen. Ihanteena syötetään jotain luonnottoman pitkäraajaista, hoikkaa, mutta samalla kurvikasta naishahmoa. Tosi harva yltää luonnostaan tuohon normiin, enkä ymmärrä, miksi edes pitäisi. Kehosi toimii, joten siinä ei ole mitään vikaa.
No ei niitä nyt tarvitse etsimällä etsiä. Muut ihmiset on tehneet ihan samoja havaintoja ulkonäöstäni. Ja koska muillakin ihmisillä on silmät päässä, on ulkonäköni estänyt minua esim pariutumasta ja saamasta lapsia. Ei minua huvita mennä tekemään mitään hauskaa.
Ei-kauniina tyttönä ja naisena minua on aina kohdeltu kuin paskaa kengänpohjassa. Reilu parikymppisenä sain tarpeekseni ja päätin muuttavani sekä ulkonäköäni että käyttäytymistäni.
Pudotin painoa, opettelin pukeutumaan ja meikkaamaan paremmin, olin todella mukava kaikille enkä ikävä kenellekään IKINÄ jne. Sitten korviini kulkeutui, että kaveriporukan miehistä moni piti minusta. Olivat kuulemma yhdessä pitkään keskustelleet mistä ihmeestä se voi johtua kun ei se ainakaan ulkonäkö voinut olla :DDD
Olen tajunnut ulkonäön merkityksen elämälle aina, mutta siinä hetkessä kyllä karisi viimeisetkin idealismin rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä nyt tarvitse etsimällä etsiä. Muut ihmiset on tehneet ihan samoja havaintoja ulkonäöstäni. Ja koska muillakin ihmisillä on silmät päässä, on ulkonäköni estänyt minua esim pariutumasta ja saamasta lapsia. Ei minua huvita mennä tekemään mitään hauskaa.
Olen pahoillani. Ne ihmiset ovat käyttäytyneet todella ikävästi. En ole koskaan pitänyt ulkonäkökommentteja asiallisina, olivatpa ne sävyltään kehuvia tai päin vastoin. Mutta aina saa hämmästyä ihmisten sivistymättömyyttä, vai liekö ihan myötäsyntyistä tyhmyyttä. Mennään sanomaan vaikka "laihduta, läski" - ikään kuin se ihminen ei jo tietäisi olevansa ylipainoinen, ja luultavasti on yrittänyt laihduttaa ainakin joskus, ehkä koko ajan... Tätäkään ei ehkä moni usko, mutta ei minusta ole kovin kivaa saada niitä kehukommenttejakaan. Minkäs sitä naamalleen voi, oli se millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei-kauniina tyttönä ja naisena minua on aina kohdeltu kuin paskaa kengänpohjassa. Reilu parikymppisenä sain tarpeekseni ja päätin muuttavani sekä ulkonäköäni että käyttäytymistäni.
Pudotin painoa, opettelin pukeutumaan ja meikkaamaan paremmin, olin todella mukava kaikille enkä ikävä kenellekään IKINÄ jne. Sitten korviini kulkeutui, että kaveriporukan miehistä moni piti minusta. Olivat kuulemma yhdessä pitkään keskustelleet mistä ihmeestä se voi johtua kun ei se ainakaan ulkonäkö voinut olla :DDD
Olen tajunnut ulkonäön merkityksen elämälle aina, mutta siinä hetkessä kyllä karisi viimeisetkin idealismin rippeet.
Kyllähän tämä kertoo juuri sen, mitä haluat sanoakin. Mutta näen tässä muutakin huomioitavaa. Ne jutut, mihin panostit, tehosivat. Jos et ihan missikategoriaan päässytkään, niin kuitenkin nostit statustasi tuntuvasti. Ja vielä, jos ne miehet pitävät sinusta, vaikka eivät syytä keksikään, eikö se ole jo saavutus? Idealismin karisemisesta huolimatta, tähän tulokseen voisi olla jo varsin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
"Perusnätit" ja normaalin näköiset eivät tule ikinä ymmärtämään miltä tuntuu olla ihan aikuisten oikeasti RUMA. Joku hörökorva tai rako etuhampaitten välissä, muuten normaalilla ja tavallisen näköisellä ihmisellä ei ole mitään, mitä voisi edes verrata siihen kun KOKO ulkonäkö on epämiellyttävä ja luotaantyöntävä.
"Pese hampaat, käy suihkussa, käy kampaajalla, meikkaa itsesi nätiksi" - nämä on aivan naurettavia ohjeita ihmiselle jolla koko kasvojen ja kehon mittasuhteet, symmetrisyys, luuston rakenne, kasvojenpiirteet ynnä muut on lähtökohtaisesti täysin pielessä. Ihan kuin en olisi jo valmiiksi yrittänyt näyttää normaalilta! Olen käynyt laittamassa hampaat kuntoon, käyn kuntosalilla ja olen hoikka, kampaajalla tukka mahdollisimman normaaliksi (niin, mulla on myös ohimokalju, tosi viehättävää ja ei-todellakaan-rumaa naisella eikö :D), yritän meikillä tasoittaa epäsymmetriaa, pukeudun siististi ja naisellisesti. SIL
Miltä vanhempasi näyttävät?
Ootko kysynyt : miksi te geenilottovoittajat lisäännyitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pese hampaat, käy suihkussa, käy kampaajalla, meikkaa itsesi nätiksi" - nämä on aivan naurettavia ohjeita ihmiselle jolla koko kasvojen ja kehon mittasuhteet, symmetrisyys, luuston rakenne, kasvojenpiirteet ynnä muut on lähtökohtaisesti täysin pielessä. Ihan kuin en olisi jo valmiiksi yrittänyt näyttää normaalilta! Olen käynyt laittamassa hampaat kuntoon, käyn kuntosalilla ja olen hoikka, kampaajalla tukka mahdollisimman normaaliksi (niin, mulla on myös ohimokalju, tosi viehättävää ja ei-todellakaan-rumaa naisella eikö :D), yritän meikillä tasoittaa epä
Mä oon perinyt isältäni ison pääni ja lyhyet raajani sekä pitkän selän. Äiti on hyvännäköinen. En tiedä mikä meni vikaan kun myös siskoni on enemmänkin ruma-kategoriassa vaikka kroppa on hänellä hyvä. Isälläni on identtinen kaksoisveli, jonka vaimo ei ole erityisemmän näköinen, mutta heidän 4 tytärtään on kaikki tosi kauniita.
Järkyttävää se häpeeminen kun meitä on samanlaisia joilla ei ole +10 ulkonäkö ja tuolla kuljetaan silti kuljetaan.
Minä 160kg ylipainoinen kuljen ihan rauhassa aamuisin ja päivisin enkä ole kohdannut mitään ihmettelyä, tuijottelua tai muutakaan vahtaamista muuta kuin ihan normaalisti minuun suhtaudutaan niin kuin muihinkin ihmisiin. Kaupassa ei katsota ulkonäköä kunhan on vain maksava asiakas ja työllistää. 😁
Varsinkin vanhukset alkaa helposti juttelemaan ja kysymään jotain neuvookin joita sitten ilolla opastan jos vaan osaan. No muuhun ajankohtaan ei ole tarvinnut kulkeakkaan kuten iltaisinkaan enää +60v. Ei ole ilta harrastuksia.
Ei tulisi mieleenkään hävetä omaa ulkonäköä. Palveluammattilaisille ja kauppiaille kelpaa ihan kaikkien rahat ulkonäköön katsomatta.
"Miltä vanhempasi näyttävät?
Ootko kysynyt : miksi te geenilottovoittajat lisäännyitte?"
No rehellisesti vanhempanikin näyttävät ei-niin-viehättäviltä, mutta ei niin rumilta kuin minä tietenkään, sillä minä perin heiltä ne molempien pahimmat piirteet. Jotenkin surkuhupaisaa on se että vanhempani hartaasti toivoivat ja yrittivät saada lasta pitkään ja vasta hedelmöityshoitojen (koeputkihedelmöitys) jälkeen saivat minut, ainoan lapsensa, ja tuloksena olikin tällainen mutanttimonsteri. Ehkä siellä koeputkessa sitten tapahtui jotain, lol :D
- se aiempi ohimokaljunainen
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää se häpeeminen kun meitä on samanlaisia joilla ei ole +10 ulkonäkö ja tuolla kuljetaan silti kuljetaan.
Minä 160kg ylipainoinen kuljen ihan rauhassa aamuisin ja päivisin enkä ole kohdannut mitään ihmettelyä, tuijottelua tai muutakaan vahtaamista muuta kuin ihan normaalisti minuun suhtaudutaan niin kuin muihinkin ihmisiin. Kaupassa ei katsota ulkonäköä kunhan on vain maksava asiakas ja työllistää. 😁
Varsinkin vanhukset alkaa helposti juttelemaan ja kysymään jotain neuvookin joita sitten ilolla opastan jos vaan osaan. No muuhun ajankohtaan ei ole tarvinnut kulkeakkaan kuten iltaisinkaan enää +60v. Ei ole ilta harrastuksia.
Ei tulisi mieleenkään hävetä omaa ulkonäköä. Palveluammattilaisille ja kauppiaille kelpaa ihan kaikkien rahat ulkonäköön katsomatta.
No siis, oishan se kiva saada ihmisiltä huomiota ilman rahaakin.
Totta kai meikki vaikuttaa.