Jatkuva häpeä omasta ulkonäöstä
Olen niin kyllästynyt häpeämään ulkonäköäni, ruma naama on siis se ongelma. Mittasuhteet kasvoissani ei ole hyvät, vaatimaton luusto, epäsymmetrisyyttä, kamalat hampaat, ohuet hiukset.. Eli kasvoissa ei ole vain jotain yksittäistä piirrettä, josta en pidä (esim nenä) vaan koko kasvot. Yritän olla ajattelematta asiaa ja jos saan olla vaan kotona, ei sitä tarvitse miettiä. Mutta ahdistaa esim. kävellä kadulla ulkona kun tuntuu, että olen niin hölmön näköinen kasvoista ja puhumattakaan sitten että kukaan näkee lähietäisyydeltä, se on ihan kamalaa joutua vaikka puhumaan jonkun kanssa kun toljotetaan suoraan naamaa.
En kirjoita tätä nyt sen takia, että surkuttelisin kun en kelpaa kenellekään. Vaan haluaisin vain kokea oloni vapaaksi eikä että aina kokisin kamalaa häpeää, jos minut nähdään..
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuo häpeä loppuu teini-ikään. Keskustele jonkun kanssa.
Jos oikeasti häiritsee esim hiukset tai hampaat, niin niille voi tehdä jotakin, mutta ehkä sinun tapauksessa se ongelma on korvien välissä.
Yleensähän se häpeä ALKAA teini-iässä. Aika monelta kyllä onneksi loppuukin kun teini-ikä on ohi. Teini-iässä on hyvin luonnollista että on epävarmuuksia omasta ulkonäöstä ja "kelpaamisesta". Mutta useimmilla elämä tuo sitten eteen niin paljon muuta ajateltava, että koko ulkonäköasia paljolti unohtuu. Sitä keskittyy opintoihin, työhön, harrastuksiin, lapsiin, kotiin jne.
Näin itsellekin kävi. Olin teininä se ruma kiusattu tyttö. Lukiossakaan kukaan ei suostunut vanhaintanssiparikseni, mieluummin jäi pois vanhaintansseista kokonaan. Karu oli myös täysikäisyyden saavutettuani kokem
Luultvasti olet. Sori nyt. Yliopistonaiset kelpaa miehille, jopa rumemmatkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole ulkonäössä.
Kyllä se ongelma usein on nimenomaan ulkonäössä.
Ei ole, vaan suhtautumisessa omaan ulkonäköön suhteessa muihin. Pohjimmiltaan kyse on häpeästä.
No kun ne muut ilmoittaa ettei ulkonäköni kelpaa heille pariutumismielessä, niin kyllä kyse on ulkonäöstä. Sitä on vissiin vaikea ymmärtää, jos itse on ihan nätti.
Eipä noita miehiä ole jonoksi asti minunkaan ovella näkynyt ja olen saanut kuulla omasta naamastani jos jonkinlaista mielipidettä. Mutta en enää häpeä ulkonäköäni niin paljoa, että ulos lähteminen ahdistaisi.
Että kyllä mä ymmärrän. Mutta siitä ulkonäön tuomasta, elämää haittaavasta häpeästä kannattaa siltikin pyrkiä eroon.
Suurin osa ihmisistä ei kiinnitä ap suhun tai kehenkään muuhunkaan huomiota. Jos vilkaisevatkin hetkellisesti, unohdut heti seuraavassa käänteessä. Ajattele näin, silloin asia lutviutuu. Ole myös iloinen ettet joudu ällömiesten ahdistelemaksi niin paljon kun et ole kaunis. Kauniina elämä ei ole aina niin ihanaa kuin kuvitella voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muut kiinnittäisivät teihin yhtään mitään huomiota?
Valtaosa murehtii omaa ulkonäköään.
No sehän se ongelma onkin. En ole tällä naamalla saanut miehiltä muuta kuin ikäviä kommentteja ulkonäöstä.
No ei ne ilmaiset kehut ole yhtään parempi asia. Hoitakaa pää kuntoon, kun koko maailma pyörii jonkun nenän ympärillä, oikea paikka on psykiatrin vastaanotto.
"No ei ne ilmaiset kehut ole yhtään parempi asia"
Mitä helvettiä :D
Ai se että saat kehuja ihmisiltä ei ole yhtään parempi kuin se että ihmiset haukkuvat sinua? Oletko nyt ihan tosissasi näiden juttujesi kanssa?
Tuleeko kenellekään muulle ikinä sellainen fiilis, että osa täällä palstalla kirjoittavista ihmisistä on menettänyt ihan täysin kaiken kosketuksen todellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei kiinnitä ap suhun tai kehenkään muuhunkaan huomiota. Jos vilkaisevatkin hetkellisesti, unohdut heti seuraavassa käänteessä. Ajattele näin, silloin asia lutviutuu. Ole myös iloinen ettet joudu ällömiesten ahdistelemaksi niin paljon kun et ole kaunis. Kauniina elämä ei ole aina niin ihanaa kuin kuvitella voisi.
No kauniina elämä on kuitenkin miljoona kertaa ihanampaa kuin rumana. Saa esimerkiksi miehen ja perheen.
Julkisilla paikoilla näkee monen näköisiä ihmisiä. Netissä nähtävät kuvat eivät ole todellisuutta, vaan pieni otanta julkaistaviksi valittuja kuvia. Nykyinen kuvatulva vääristää käsitystä ihmisten ulkonäöstä. Vielä haitallisempaa siitä tekee se, että moni ei tiedosta imemiään epäterveitä vaikutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se ongelma onkin. En ole tällä naamalla saanut miehiltä muuta kuin ikäviä kommentteja ulkonäöstä.
No ei ne ilmaiset kehut ole yhtään parempi asia. Hoitakaa pää kuntoon, kun koko maailma pyörii jonkun nenän ympärillä, oikea paikka on psykiatrin vastaanotto.
Ai se että saat kehuja ihmisiltä ei ole yhtään parempi kuin se että ihmiset haukkuvat sinua? Oletko nyt ihan tosissasi näiden juttujesi kanssa?
Tuleeko kenellekään muulle ikinä sellainen fiilis, että osa täällä palstalla kirjo
Todellakin. "Ilmaiset kehut"? Luuleeko hän, että haukuista maksetaan jotain palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Julkisilla paikoilla näkee monen näköisiä ihmisiä. Netissä nähtävät kuvat eivät ole todellisuutta, vaan pieni otanta julkaistaviksi valittuja kuvia. Nykyinen kuvatulva vääristää käsitystä ihmisten ulkonäöstä. Vielä haitallisempaa siitä tekee se, että moni ei tiedosta imemiään epäterveitä vaikutteita.
Niin näkee. Mutta mua kutsuttiin rumaksi jo ennen internettiä. Tilanne ei ole siitä parantunut. Voi puhua kehonkuvanhäiriöstä, jos muut ihmiset kehuu ulkonäköä, ja itse luulee olevansa ruma. Ei kuitenkaan silloin, kun muut ihmiset haukkuvat.
Ihana kuulla, etten ole ainoa joka inhoaa kesää juuri sen takia ettei voi piiloutua pipojen, takkien alle.
En tule koskaan olemaan siro vartalonmuodoltani vaikka liikun päivittäin. Inhottaa miltä näytän kesävaatteissa, mutta onneksi kohta tulee jo syksy ja pian voi taas laittaa enemmän vaatetta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kenellekään muulle ikinä s
Todellakin. "Ilmaiset kehut"? Luuleeko hän, että haukuista maksetaan jotain palkkaa?
:D :D Ilmeisesti
Niin paholainen keksi peilin,muuten et tietäisi minkä näköinen olet,oletteko nerot tajunneet tätä?Ei puhuta valokuvista nyt eikä digi hömpästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näkee. Mutta mua kutsuttiin rumaksi jo ennen internettiä. Tilanne ei ole siitä parantunut. Voi puhua kehonkuvanhäiriöstä, jos muut ihmiset kehuu ulkonäköä, ja itse luulee olevansa ruma. Ei kuitenkaan silloin, kun muut ihmiset haukkuvat.
Toisen ihmisen ulkonäköä haukkuva on tyhmä ja huonokäytöksinen ihminen. Haukkumisellaan haukkuja tekee itse itsestään erittäin epämiellyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihmisen ulkonäköä haukkuva on tyhmä ja huonokäytöksinen ihminen. Haukkumisellaan haukkuja tekee itse itsestään erittäin epämiellyttävän.
On mulle miehet ihan sivistyneestikin ilmaisseet, ettei ulkonäköni herätä heidän kiinnostusta. Kun siis itse olen miehiä lähestynyt heidän lähestymisen puuttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Kauneinkin kukka kuolee.
Mutta sitä ennen elää, toisin kuin ruma, joka saa vierestä seurata muiden flirttailuja, seurustelua, häitä, ristiäisiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulle miehet ihan sivistyneestikin ilmaisseet, ettei ulkonäköni herätä heidän kiinnostusta. Kun siis itse olen miehiä lähestynyt heidän lähestymisen puuttuessa.
Laitan nyt sekuntikellon päälle. Kauanko menee ennenkuin ensimmäinen kaasuvalottaja saapuu kommentoimaan: "ei ulkonäkö vaikuta kumppanin saamiseen mitenkään, minäkin tunnen ruman naisen jolla on mies".
Mutta sitä ennen elää, toisin kuin ruma, joka saa vierestä seurata muiden flirttailuja, seurustelua, häitä, ristiäisiä ym.
No nyt helppo kysymys teille,meitä on reilu 8 miljardia,montako kaunista ihmistä löytyy tästä porukasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kenellekään muulle ikinä sellainen fiilis, että osa täällä palstalla kirjo
Veikkaan, että oikeasti sietää mieluummin niitä kehuja kuin yksityiskohtaista ulkonäön haukkumista sekä inhoa ja halveksuntaa. -eri
Ulkonäkö on aika suuressa roolissa tänä päivänä, miten haluat ihmisten vastaanottavan sinut. Kaikkee on, mut koskaan ei pidä mennä arvostelemaan kenenkään ulkonäköä päin naamaa etenkään kuin muutenkaan. Siellä voi olla hyvinkin herkkä tapaus takana ja kohtalokkaat seuraukset.
Ja näille yksinkertaisille joilla on taipumus tuijotella jotain poikkeuksellista niin mitä jos vaikka jatkaisit matkaa, ilmiselvästi eivät ole törmänneet elämässään ihmeellisin asioihin aikaisemmin. Sosiaalinen tilannekäyttäyminen on alkeellista, mut hahahah mitä sille voi? Elämää tää on,on vaan elettävä tää paska läpi ja sit vapaus koittaa.
No kun ne muut ilmoittaa ettei ulkonäköni kelpaa heille pariutumismielessä, niin kyllä kyse on ulkonäöstä. Sitä on vissiin vaikea ymmärtää, jos itse on ihan nätti.