Kävin äsken lähikaupassa - siellä ihmiset shoppailemassa - mikseivät töissä
Kävin äsken lähikaupassa. Yritin ajoittaa käynnin siellä ennen neljää ahkerasti säästämilläni saldotunneilla. Kauppa oli kuitenkin jo täynnä shoppailevia ihmisiä. Mikseivät ole töissä?
Kyllä onkin tarpeen nykyhallituksen leikkaukset kun tuilla pystyy elämään noin vapaasti ja prameasti. Olen huomannut, että monella tukia saavalla on melko kallis auto. Mietin että miten hukkaavat sen tukia hakiessa vai onko ne laitettu sukulaisten nimiin tms.
Kommentit (66)
Mulla on juuri päättynyt eräs projekti jonka takia olen tehnyt ylimääräisiä tunteja kahden kuukauden aikana lähes kahden viikon edestä. Tein tänään lyhyemmän työpäivän ja pidin vapaata noita kellokortilla olevia tunteja vastaan. Huom. tunnit korvataan ns. tunti tunnista, joten en ole saanut ylityömääräystä.
Julkisen sektorin työntekijä
Aikoinaan ihmeteltiin miksi eläkeläiset tukkivat pankin ruokatuntiaikaan.
Minä kävin tänään kaupassa ja lounaalla syömässä sushia keskellä päivää, ihan minimi työttömyystuella elän tällä hetkellä. 😜
Lisään aiempaan kommenttiini, että miehelläni on liukuva työaika noin 6.00-15.30. Eli ennen neljää hänkin siellä on.
Moni kerää viikon aikana liukumatunteja, ja lähtee perjantaina aiemmin kaupan kautta kotiin.
Peräsuolenlaskeuma on aloittajalla.
Niin.
Työt loppuivat klo 13. Olen opettaja. Kävin kaupassa sen jälkeen.
Samantyyppisiä aloituksia ollut muitakin, saman tekijän kenties?
Mä pääsen töistä 15.00. On 20min työmatka. Autoon ei ole varaa. Ihme oletuksia sulla.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ihmeteltiin miksi eläkeläiset tukkivat pankin ruokatuntiaikaan.
Löytyikö tähän vastausta vai oliko kyseessä vain perinteinen minä-minä-minä -ajattelu eläkeläisillä...?
Oliko kysymys pienestä ruokamarketista vai jostakin jättimarketista? Ruoan ostamista en sanoisi shoppailuksi, mutta jättimarketeissahan on muutakin myytävänä kuin vain ruokaa. Kyllä siellä saa ajankin kulumaan, vaikka ei ostaisikaan mitään.
Itse eläkeläisenä käyn asioimassa silloin kun minulle parhaiten sopii. Ei ollenkaan kiinnosta muiden aikataulut ja tekemiset. En kyllä aamuaikaisella viitsi lähteä mihinkään, vaan mieluimmin iltapäivällä klo 14 - 18 välisenä aikana.
Mikä se teidän lähikauppa on, jos siellä vallan shoppaillaan?
itse en laske välttämättömiä ruokaostoksia shoppailuksi.
Minä teen teen töitä kansainvälisissä projekteissa. Amerikan mantereella Kanadasta Chileen kokoukset ajoittuvat yleensä ilta-aikaan. Monesti käyn iltapäivä kolmen aikaan kaupassa ja kävelyllä ja palaan sitten etätyöpisteeni ääreen kokoustamaan toiselle puolelle maailmaa. Vaikutan varmaan jonkun mielestä laiskalta.
Itse käyn iltatyön jälkeen n klo 22.30 ja silloinkin on välillä kaupassa ruuhkaa. Lähiässässä jopa 3 kassaa auki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vuorotyöläiset elää kaikki tuilla.
Aina tämä selitys. No ei niitä vuorotyöläisiä nyt NIIN paljoa ole...tai sitten en ymmärrä mikseivät voi käydä kaupassa vaikka aamulla. Miksi pitää ruuhka-aikojen liepeillä sinne kauppaan.
Kyllähän mä joskus käynkin öiden jälkeen kaupassa n. 7.30, sillon vaan märistään et muilla ois kiire työeväiden kanssa kun mulla on kärry täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee toimistotyöaikaa ei ehkä tule mieleen, että jotkut painaa töitä silloinkin kun sinä vetelet tyytyväisenä hirsiä. Tai no, yleensä tulee mieleen mutta ei ilmeisesti kaikille.
Kyllä mä sen ymmärrän, mutta en sitä miksi sinne kauppaan pitää tunkea melkein ruuhka-aikaan pidentäen ruuhka-ajan kestoa. Mikset käy kaupassa vaikka yövuoron jälkeen tai ennen töihin lähtöä illalla myöhempään?
No mitä sinä ap siellä ruuhka aikaan pyörit?
Olisit käynyt aamulla sen kaljapäkin ostamassa🤪
Liikun paljon työni puolesta huoltoasemilla ja erityisesti abc-asemilla huomannut ja ihmetellyt, että miten siellä on aina kouluikäisiä lapsia vanhempineen, arkipäivänä, aamulla, aamupäivällä, keskellä päivää, ihan mihin kellonaikaan tahansa. Siis aina. Siellä istutaan kivasti hesessä. Eikö pitäisi olla koulussa ja töissä.
Pöh.
Itselläni vuorotyö 6.00-14.00.
Yövuoro alkaa vasta klo 22.00
Joten voin aivan hyvin olla ennen neljää kaupassa. En tosin koskaan mene siihen aikaan.