Kävin äsken lähikaupassa - siellä ihmiset shoppailemassa - mikseivät töissä
Kävin äsken lähikaupassa. Yritin ajoittaa käynnin siellä ennen neljää ahkerasti säästämilläni saldotunneilla. Kauppa oli kuitenkin jo täynnä shoppailevia ihmisiä. Mikseivät ole töissä?
Kyllä onkin tarpeen nykyhallituksen leikkaukset kun tuilla pystyy elämään noin vapaasti ja prameasti. Olen huomannut, että monella tukia saavalla on melko kallis auto. Mietin että miten hukkaavat sen tukia hakiessa vai onko ne laitettu sukulaisten nimiin tms.
Kommentit (66)
kenties muillakin oli saldotunteja tai työpäivä loppui muutoin ennen klo 16?
Joo, vuorotyöläiset elää kaikki tuilla.
Lähdin tänään töistä 15.30. Mitä tukea minun pitäisi saada? Trollitukea?,
No onhan se vähän outoa, että jo iltapäivästä ollaan kaupassa ja lähdössä mökille tai ties minne nauttimaan veronmaksajien tuella kun samaan aikaan maassa on pula työntekijöistä ja valtio verotettu kuiviin edellisen hallituksen toimesta.
Eikö pikkupäähän mahdu miten ei kaikki työt ole 9-5? On viikonloppu töitä, on iltavuoroja ja, voi kuule, on jopa vapaa-päiviä.
Kun on pikkulusikalla annettu ei voi lusikalla pyytää
Monella on etätyöt ja liukuva työaika. Ja voipa joskus perjantaina käydä niinkin että "unohtaa" leimata itsensä ulos kun lähtee hakemaan perjantaikaljat hyvissä ajoin.
Jos tekee toimistotyöaikaa ei ehkä tule mieleen, että jotkut painaa töitä silloinkin kun sinä vetelet tyytyväisenä hirsiä. Tai no, yleensä tulee mieleen mutta ei ilmeisesti kaikille.
Minä kävin jo yhden aikoihin kaupassa Teslallani ja silloinkin oli ruuhkaa. Työajattomalla sopimuksella on helppo käydä kaupassa ihan silloin kun itselle parhaiten sopii. Yritä ap sinäkin neuvotella paremmat työehdot niin ei tarvitse pelleillä saldotuntien kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä selitys. No ei niitä vuorotyöläisiä nyt NIIN paljoa ole...tai sitten en ymmärrä mikseivät voi käydä kaupassa vaikka aamulla. Miksi pitää ruuhka-aikojen liepeillä sinne kauppaan.
Vuorotyöläisiä, tasotusvapaita, muuten vaan ylimääräisiä vapaita, ehkä palkatonkin vapaa jos joku pakollinen asioidenhoito?? Ehkä pieni osa saikulla, kotihoidontuella. Eläkeläisiä näkyy päivällä kaupoissa paljon, ei pitäisi olla epäselvää miten ovat päiväsaikaan "vapaana"
Siellä oli vapaapäiväänsä viettäviä, opiskelijoita, eläkeläisiä, työpäivänsä klo 14-15 lopettaneita, vuorotyöläisiä, jotka menevät tänään vasta yövuoroon ja niin edelleen. Varmaan muutama työtönkin, mutta on aika monta muutakin syytä olla kaupassa ennen kello neljää kuin työttömyys.
Mistä ihmeestä sä ap keksit, että kaikki on töissä 8-16?
Mä teen kolmivuorotyötä ja aamuvuoro on yleensä arkisin 7-15. Eli vaikka olisin ollut tänään aamuvuorossa, niin ihan hyvin olisin ehtinyt kauppaan ennen neljää. Olen tänään vapaalla ja viikonlopun töissä. Ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Monella on etätyöt ja liukuva työaika. Ja voipa joskus perjantaina käydä niinkin että "unohtaa" leimata itsensä ulos kun lähtee hakemaan perjantaikaljat hyvissä ajoin.
Eli myönnät siis, että julkisella sektorilla on varaa leikata ja tehostaa työntekoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä selitys. No ei niitä vuorotyöläisiä nyt NIIN paljoa ole...tai sitten en ymmärrä mikseivät voi käydä kaupassa vaikka aamulla. Miksi pitää ruuhka-aikojen liepeillä sinne kauppaan.
Et sä sitä määrää koska muut saa käydä kaupassa. Katsos kun silloin aamulla voi olla jotakin muuta menoa mikä suunniteltu sen mukaan kuinka on vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin jo yhden aikoihin kaupassa Teslallani ja silloinkin oli ruuhkaa. Työajattomalla sopimuksella on helppo käydä kaupassa ihan silloin kun itselle parhaiten sopii. Yritä ap sinäkin neuvotella paremmat työehdot niin ei tarvitse pelleillä saldotuntien kanssa..
Tuollaisella sopimuksella ei saa korvausta ylitöistä ja on siinä muitakin huonoja puolia. Toivottavasti palkka on riittävä, pelkän Teslan takia en ottaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli myönnät siis, että julkisella sektorilla on varaa leikata ja tehostaa työntekoa?
Myönnän ilman muuta. En ole töissä julkisella sektorilla enkä ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee toimistotyöaikaa ei ehkä tule mieleen, että jotkut painaa töitä silloinkin kun sinä vetelet tyytyväisenä hirsiä. Tai no, yleensä tulee mieleen mutta ei ilmeisesti kaikille.
Kyllä mä sen ymmärrän, mutta en sitä miksi sinne kauppaan pitää tunkea melkein ruuhka-aikaan pidentäen ruuhka-ajan kestoa. Mikset käy kaupassa vaikka yövuoron jälkeen tai ennen töihin lähtöä illalla myöhempään?
Kylläpä ap on onneton.