Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin äsken lähikaupassa - siellä ihmiset shoppailemassa - mikseivät töissä

Vierailija
12.04.2024 |

Kävin äsken lähikaupassa. Yritin ajoittaa käynnin siellä ennen neljää ahkerasti säästämilläni saldotunneilla. Kauppa oli kuitenkin jo täynnä shoppailevia ihmisiä. Mikseivät ole töissä?

Kyllä onkin tarpeen nykyhallituksen leikkaukset kun tuilla pystyy elämään noin vapaasti ja prameasti. Olen huomannut, että monella tukia saavalla on melko kallis auto. Mietin että miten hukkaavat sen tukia hakiessa vai onko ne laitettu sukulaisten nimiin tms.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vuorotyöläiset elää kaikki tuilla.

Aina tämä selitys. No ei niitä vuorotyöläisiä nyt NIIN paljoa ole...tai sitten en ymmärrä mikseivät voi käydä kaupassa vaikka aamulla. Miksi pitää ruuhka-aikojen liepeillä sinne kauppaan.

Mene itse vaikka myöhään illalla.

Vierailija
22/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vuorotyöläiset elää kaikki tuilla.

Aina tämä selitys. No ei niitä vuorotyöläisiä nyt NIIN paljoa ole...tai sitten en ymmärrä mikseivät voi käydä kaupassa vaikka aamulla. Miksi pitää ruuhka-aikojen liepeillä sinne kauppaan.

Mene itse vaikka myöhään illalla.

Jos menenkin ettei tarvitse ruuhkassa kykkiä ja tukkia kauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim. on varaa olla käymättä töissä, niin en sitten käy. Ihmettelin kyllä itsekin kun puoli yhden aikaan oli kauheasti väkeä liikkeellä, lounasravintolassa myös. 

Vierailija
24/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllistä vuorotyötä Suomessa tekee n.27 % naisista ja n.19 % miehistä.

Vierailija
25/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin jo yhden aikoihin kaupassa Teslallani ja silloinkin oli ruuhkaa. Työajattomalla sopimuksella on helppo käydä kaupassa ihan silloin kun itselle parhaiten sopii. Yritä ap sinäkin neuvotella paremmat työehdot niin ei tarvitse pelleillä saldotuntien kanssa..

Tuollaisella sopimuksella ei saa korvausta ylitöistä ja on siinä muitakin huonoja puolia. Toivottavasti palkka on riittävä, pelkän Teslan takia en ottaisi...

Kiitos huolenpidosta, palkkani on riittävä ilman ylityökorvauksia. Tesla on ihan oma ja omalla rahalla ostettu "kesäautoni". En aio enää koskaan palata työhön jossa on määritelty työaika ja -paikka, mutta kiva että siihenkin työmuotoon riittää halukkaita. Minä tykkään kovasti kun olen nyt jo mökillä kun muut vasta tekevät lähtöä töistä.

Vierailija
26/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla esim. on varaa olla käymättä töissä, niin en sitten käy. Ihmettelin kyllä itsekin kun puoli yhden aikaan oli kauheasti väkeä liikkeellä, lounasravintolassa myös. 

Kiitos kun tuit havaintoani. Se on eri asia jos on varaa elää ilman tukia töissä käymättä. Aika harvalla on.

Vierailija
27/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä onkin tarpeen nykyhallituksen leikkaukset kun tuilla pystyy elämään noin vapaasti ja prameasti. Olen huomannut, että monella tukia saavalla on melko kallis auto."

Mistäs sä aapee tiedät ketkä kaupassa olijoista saa tukia ja ketkä ei, ja millä ovat autonsa hankkineet? Mä käyn kaupassa mersulla, en saa tukia enkä kyllä ole töissäkään. 

Vierailija
28/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllistä vuorotyötä Suomessa tekee n.27 % naisista ja n.19 % miehistä.

Eli alle neljännes työvoimasta. Olin tässäkin oikeassa.

Vierailija
29/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee toimistotyöaikaa ei ehkä tule mieleen, että jotkut painaa töitä silloinkin kun sinä vetelet tyytyväisenä hirsiä. Tai no, yleensä tulee mieleen mutta ei ilmeisesti kaikille.

Kyllä mä sen ymmärrän, mutta en sitä miksi sinne kauppaan pitää tunkea melkein ruuhka-aikaan pidentäen ruuhka-ajan kestoa. Mikset käy kaupassa vaikka yövuoron jälkeen tai ennen töihin lähtöä illalla myöhempään?

Kiellä nyt vielä perheenäiditkin etteivät he saa tulla lastensa kanssa työpäivän jälkeen ruokaostoksille silloin kun SINÄ olet siellä.

Vierailija
30/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyden huippu, minä minä minä. Ota se pää välillä perseestäs, niin huomaat, että on muitakin ihmisiä, joilla on oikeus elää elämäänsä.

Vierailija
31/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyden huippu, minä minä minä. Ota se pää välillä perseestäs, niin huomaat, että on muitakin ihmisiä, joilla on oikeus elää elämäänsä.

Päinvastoin minähän juuri ajattelen muitakin ihmisiä. Kaikilla olisi mukavampaa asioida kun ruuhkat vähenisivät jos asiointi jakaantuisi tasaisemmin.

Hassua miten vähän ihmiset oikeasti asioita ajattelevat. :O

Vierailija
32/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareiden työaika on usein 7-15.30. Epäsäännöllisiä työaikoja voi olla esim. amk:n ja yliopistojen opettajilla, mutta he eivät tee vuorotyötä. Yrittäjä päättää työaikansa itse ellei oke säännöllinen aukiolo ilman työntekijöitä. Jotkut tekee säännöllisesti iltatyttö mikä ei ole vuorotyötä. Jos on liukumaton käytössä voi vaikka joka päivä tehdä 7-15. 

Vierailija
33/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee toimistotyöaikaa ei ehkä tule mieleen, että jotkut painaa töitä silloinkin kun sinä vetelet tyytyväisenä hirsiä. Tai no, yleensä tulee mieleen mutta ei ilmeisesti kaikille.

Kyllä mä sen ymmärrän, mutta en sitä miksi sinne kauppaan pitää tunkea melkein ruuhka-aikaan pidentäen ruuhka-ajan kestoa. Mikset käy kaupassa vaikka yövuoron jälkeen tai ennen töihin lähtöä illalla myöhempään?

Ihan kuule siitä syystä, että jokainen käy kaupassa silloin, kun se omaan aikatauluun sopii. Pönttö.

Vierailija
34/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaupassa noihin aikoihin. Minulla on vuosityöaika. Työnantajaa ei yleensä kiinnosta, teenkö työni päivisin vai öisin, kunhan palavereihin ilmaannun.

Vierailija
35/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene perjantai klo 16 aikaan kauppaan. Kaikki tekemässä viikonloppu ostoksia siellä. Vinkki omien hermojen säästämiseen. 😤

Vierailija
36/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset asuivat mun luona, tein silloin töitä 6 h ja seuraavalla viikolla 10 h.

Vierailija
37/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikoja on monenlaisia..  Itselläni on auto jotta pääsen kulkemaan  osa-aikatyöhöni . Ihan omissa nimissä se on.

Vierailija
38/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisyrittäjä ja päätän itse työaikani.

Vierailija
39/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikoja on monenlaisia..  Itselläni on auto jotta pääsen kulkemaan  osa-aikatyöhöni . Ihan omissa nimissä se on.

Ja saan palkan lisäksi tukia.

Vierailija
40/66 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen näkee, että kaikki kaupassa ennen kello 16:tta olevat olisi jotakin tuensaajia. Minullakin on työkavereita, jotka tekee esim. 6.30 alkavaa vuoroa, vaikka itse olen 9-17 tai 8-16 siitä riippuen, miten työt edellyttää.