Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapellimestari Hannu Linnun huumausainerikos - ei saanut enää lääkäriltä nukahtamislääkkeitä.

Vierailija
12.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/396896c9-e4b2-4a4f-b0c4-7c2f1c…

Mielestäni tästä asiasta pitäisi keskustella laajemmin. Jos ihmisellä on selkeä tarve ja hän käyttää lääkettä ohjeiden mukaan, niin miksi hänelle ei kyseistä lääkettä enää määrätä? Onko sekään oikein, että ihminen ei kykene töihinsä ja joutuu tilaamaan lääkettä laittomasta netistä?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jutussa kerrotaan että hänellä olisi ollut suhde pekka mattilan kanssa. onko jutun kannalta merkitystä kertoa että hänellä on ollut suhde jonkun miehen kanssa.

Onhan tuon asian tiennyt jo puoli Suomea !

Vierailija
62/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on vakavaa. Lisää jos minkälaista riskiä mihin tahansa. 

Bentsoriippuvuus on vakavampaa kuin ajoittainen unettomuus.

Toleranssi nousee nousemistaan pian ei edes yksi levyllinen riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ei kukaan tuomitse niiden käyttöä, vaan niiden määräämisen, kun johtavat riippuvuuteen. Kun sitä unettomuutta pitäisi ensisijaisesti hoitaa lääkkeettömästi, hyvät ruokailutottumukset, makuuhuoneen lämpötila, liikunta jne. Monet bentsoriippivaiset muuttuvat lopulta narkkareiksi, vaikka täällä tietysti kaikki kieltävät sen.

Lääkekannabistakin voi käyttää unettomuuden hoitoon. On paljon vähemmän haitallista kun bentsot.

Siihen pitää olla resepti.

Vierailija
64/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin oli uutisissa rauhoittavista. Tulli oli alkanut takavarikoimaan niitä enemmän. Syy oli että ihmisille oli ensin kirjoitettu niitä ja reseptejä ei uusittu. Koukuttuneet tilasivat omin luvin ja koska suomi niin sehän on vain niiden koukuttuneiden syytä eikä yhtään näiden lääkäreiden syytä. 

Ei ole lääkärin velvollisuus ylläpitää lääkeriippuvuutta.  Jos on väsynyt nukahtaa kyllä.

Olet idiootti. Et tiedä unettomuudesta mitään.

Minusta on huvittavaa kuinka usein unettomuudesta kärsivät vetoavat tuohon tai siihen kuinka yksilöllinen ongelma se on, silti siinä kohtaa kun sitä tullaan tänne osastolle korjaan niin siinä kohtaa se muuttuu aika yleiseks ja yksinkertaseks, sillon me pystytään valvoon että te ette sooloile, valehtele tai perseile vaan teette just eikä melkein niin kun lääkäri määrää ja jotenkin maagisesti se aina toimii ja sit lakkaa toimimasta kun menette kotiinne ja niitä ohjeiden toteutumisia ja elämäntapoja pitäis vahtis ite, yksilöllisyyden voimin ja ku ette te muut ymmärrä ja sama kaava toistuu.

Vierailija
65/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ei kukaan tuomitse niiden käyttöä, vaan niiden määräämisen, kun johtavat riippuvuuteen. Kun sitä unettomuutta pitäisi ensisijaisesti hoitaa lääkkeettömästi, hyvät ruokailutottumukset, makuuhuoneen lämpötila, liikunta jne. Monet bentsoriippivaiset muuttuvat lopulta narkkareiksi, vaikka täällä tietysti kaikki kieltävät sen.

Lääkekannabistakin voi käyttää unettomuuden hoitoon. On paljon vähemmän haitallista kun bentsot.

Siihen pitää olla resepti.

Sitä on Suomessa tosi vaikea saada. Itse kasvatan käyttämäni kannabiksen koska virallista reseptiä ei saa.

Vierailija
66/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukaupastakin saa ostettua unipillerit kun tuntee ihmisiä, ei tarvii lähtee ulkomailta tilailemaan.

Kyllä tässä Linnun tapauksessa on jotain muutakin, kait hänellä varaa käydä yksityisellä lekureilla jotka varmasti

kirjottavat pillerit.

Vierailija
67/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teistä edes yksi kärsisi kroonisesta unettomuudesta. Vasta eläkkeelle siirtyessäni sain diagnoosin krooninn unettomuus. Kaukaa nuoruudessa minulla oli jo pitkiä unettomia kausia enkä edes ymmärtänyt pyytää lääkäriltä  nukahtamislääkettä tai jopa unilääkettä, en tiedä mikä ero niillä on.

Nyt minulla on (nämä ovat kemiallista koostumista) Zopikloonia,  trimipramiinia, Alprazolaania. Käytän säästeliäästi. Aina olen saanut täydennystä.

Joskus  kokeilin näitä melatoniineja, laventelia, valeriaanaa ym.sekoituksia. Eivät auttaneet minua.

Jos minulla nyt 76-vuotiaana on dementia, eli ei ole. Ennemminkin nukkumattomista öistä saa dementian, niin hirveästi se rasittaa. Kuka teistä tietämättömistä voi ykskantaan  tuomita nukahtamislääkkeen käytön.

Ei kukaan tuomitse niiden käyttöä, vaan niiden määräämisen, kun

Ja tähän meni taas tämäkin unettomuutta käsittelevä ketju. Hyvää päivänjatkoa ja viikonloppua kaikille 🌞

-eri

Vierailija
68/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin oli uutisissa rauhoittavista. Tulli oli alkanut takavarikoimaan niitä enemmän. Syy oli että ihmisille oli ensin kirjoitettu niitä ja reseptejä ei uusittu. Koukuttuneet tilasivat omin luvin ja koska suomi niin sehän on vain niiden koukuttuneiden syytä eikä yhtään näiden lääkäreiden syytä. 

Ei ole lääkärin velvollisuus ylläpitää lääkeriippuvuutta.  Jos on väsynyt nukahtaa kyllä.

Olet idiootti. Et tiedä unettomuudesta mitään.

Minusta on huvittavaa kuinka usein unettomuudesta kärsivät vetoavat tuohon tai siihen kuinka yksilöllinen ongelma se on, silti siinä kohtaa kun sitä tullaan tänne osastolle korjaan niin siinä kohtaa se muuttuu aika yleiseks ja yksinkertaseks, sillo

Jos todella toimit hoitajana ammatillisuutesi on pahasti hukassa. Vai oletko itse sitä mieltä että työssä kokemaasi selvää turhautumista on ihan ok purkaa noin, mesoamalla vauvapalstalla?

T. sh

Vierailija
69/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katukaupastakin saa ostettua unipillerit kun tuntee ihmisiä, ei tarvii lähtee ulkomailta tilailemaan.

Kyllä tässä Linnun tapauksessa on jotain muutakin, kait hänellä varaa käydä yksityisellä lekureilla jotka varmasti

kirjottavat pillerit.

Terveystalon lääkäri ei suostunut kirjoittamaan Dormixia, vaikka edellisestä reseptistä oli yli kaksi vuotta aikaa. Ostan vahvempia nukahtamislääkkeitä nykyään ulkomailta ilman reseptiä.

Vierailija
70/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teistä edes yksi kärsisi kroonisesta unettomuudesta. Vasta eläkkeelle siirtyessäni sain diagnoosin krooninn unettomuus. Kaukaa nuoruudessa minulla oli jo pitkiä unettomia kausia enkä edes ymmärtänyt pyytää lääkäriltä  nukahtamislääkettä tai jopa unilääkettä, en tiedä mikä ero niillä on.

Nyt minulla on (nämä ovat kemiallista koostumista) Zopikloonia,  trimipramiinia, Alprazolaania. Käytän säästeliäästi. Aina olen saanut täydennystä.

Joskus  kokeilin näitä melatoniineja, laventelia, valeriaanaa ym.sekoituksia. Eivät auttaneet minua.

Jos minulla nyt 76-vuotiaana on dementia, eli ei ole. Ennemminkin nukkumattomista öistä saa dementian, niin hirveästi se rasittaa. Kuka teistä tietämättömistä voi ykskantaan  tuomita nukahtamislääkkeen käytön.

Minun yöni olivat levottomia oli vaikea olla. Sitten rupesin mittaamaa

Jos yöllä verenpaine nousee, kannattaa myös sulkea pois uniapnean mahdollisuus.

Vierailija
71/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamis ja unilääkkeistä tuli pahoja muutamia vuosia sitten. Hyödyttömiä ja haitallisia mielialalääkkeitä kuten ketipinoria saa unettomuuteen. Siinä vain lääke on jo siten pahempi kuin vaiva. Yhdysvalloissa ketipinoria ei saa kirjoittaa unilääkkeeksi. Tosin onhan niitä muitakin eroja siinä mitä siellä saa ja täällä ei saa.

Ketiapiini on neurolepti eikä mielialalääke. Sen määrääminen unettomuuteen muille kuin skitsofreniaa sairastaville on kyseenalaista.

Vierailija
72/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö makuuhuoneitten lämpötilojesi kanssa.  Normaali ruoka ei alkoholia ei tupakkaa säännöllinen elämä. Uni kun ei tule niin se ei tule. Minulla on joku vaiva, jonka hoitoon tarvitaan nukahtamisapua. Psykiatri on sen todennut ja määrännyt lääkettä, jolla tämä jännittyneisyys saadaan rauhoittumaan. Se on ihan hirveää kun koko elimistö on jännityksen vallassa. Ei auta muu kuin laukaiseva lääke. Näin on. Uni olisi paras lääke, mutta kun se ei tule ilman apua. Hirveä paniikki siitä tulisi jos ei olisi mitään ratkaisua unettomuuteen.

Vierailija
73/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on vakavaa. Lisää jos minkälaista riskiä mihin tahansa. 

Bentsoriippuvuus on vakavampaa kuin ajoittainen unettomuus.

Toleranssi nousee nousemistaan pian ei edes yksi levyllinen riitä.

On muita lääkkeitä jotka eivät tee riippuvaiseksi olen luetellut niitä.

Vierailija
74/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen mikä on normaali aika mennä nukkumaan. Minä väkisin yritin mennä kello 10 ei onnistunut. Siitä siirsin myöhemmäksi. Nyt olen sovussa itseni kanssa ja menen nukkumaan kello 12 en sitä ennen. Luen ja nukahdan puoli yksi tai yhdeltä. Aamulla saan herätä omia aikojani. Onneksi on se mahdollisuus.

Vierailija
75/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta tapauksesta voi tietää mitään. Hän on voinut käyttää lääkkeitä suurempia määriä kuin määrätty annos oli. Hakea reseptejä eri lääkäreiltä jne. Silloin sanotaan noin, että ei enää voida uusia reseptiä.

Itse olen saanut bentsoreseptejä työterveyslääkäriltäni aina, kun olen halunnut. Ei mitään ongelmia saada, jos käyttö pysyy aisoissa, reseptin mukaisena.

Vierailija
76/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, ettemme saa tietää, mitä mömmöjä on ulkomailta tilannut ja miten paljon! Nukahtamisvaikeuksien "hoito" voi tarkoittaa hyvin eri asioita eri ihmisille. 

Vierailija
77/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjottavat pillerit.

Lääkärit näkevät potilaan reseptit. Kun ja jos siellä on unilääkettä, bentsoa jne.jo huolella pitkään määrätty, ei enää tipu laillisesti toimivilta lääkäreiltä Suomessa. 

Vierailija
78/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjottavat pillerit.

Terveystalon lääkäri ei suostunut kirjoittamaan Dormixia, vaikka edellisestä reseptistä oli yli kaksi vuotta aikaa. Ostan vahvempia nukahtamislääkkeitä nykyään ulkomailta ilman reseptiä.

Sama täällä. Viime matkalta tuli vuoden edestä tuotua, ilman reseptiä ja puolta halvempia kuin Suomessa. Suomen viranomaiset pitävät vallasta ja yrittävät kontrolloida kansalaisia terveys vaarantuen.

Vierailija
79/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamis ja unilääkkeistä tuli pahoja muutamia vuosia sitten. Hyödyttömiä ja haitallisia mielialalääkkeitä kuten ketipinoria saa unettomuuteen. Siinä vain lääke on jo siten pahempi kuin vaiva. Yhdysvalloissa ketipinoria ei saa kirjoittaa unilääkkeeksi. Tosin onhan niitä muitakin eroja siinä mitä siellä saa ja täällä ei saa.

Ketiapiini on neurolepti eikä mielialalääke. Sen määrääminen unettomuuteen muille kuin skitsofreniaa sairastaville on kyseenalaista.

Sano se lääkärille. Halusi kokeilla kaikkea mahdollista mirtsapiinisti eteenpäin paitsi bentsoja. Lopulta sain vanhan liiton työterveyslääkäriltä alpratsolaamia ja kyllä helpotti. Nykyään unettomuus katkeaa yhteen yöhön ja nukun ilman univalvekohtauksia joita mm.mirtsapiini aiheuttaa.

Vierailija
80/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt unettomuudesta alle kouluikäisestä ja voin sanoa, että on ihan saatanan sama kuinka hyvin unihygieniasta pitää huolta, kun unettomuus vaan joskus alkaa. Luuleeko joku tosissaan, ettei näitä tule kokeiltua? Olen välillä ollut viikon ilman varsinaista kunnollista nukkumista ja siinä kohtaa kyllä todella on niin epätoivoinen olo, että todellakin kokeilee kaikki keinot sinivalon välttämisestä makkarin lämpötilojen optimointiin. Sitä vaikka järjestäisi makkarinsa feng shuin mukaisesti ja rukoilee kaikkia jumalia mitä keksii, että saisi hyvät unet. Mutta kun ei se valitettavasti kaikilla auta vaikka miten "oikein" kaiken tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi