Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapellimestari Hannu Linnun huumausainerikos - ei saanut enää lääkäriltä nukahtamislääkkeitä.

Vierailija
12.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/396896c9-e4b2-4a4f-b0c4-7c2f1c…

Mielestäni tästä asiasta pitäisi keskustella laajemmin. Jos ihmisellä on selkeä tarve ja hän käyttää lääkettä ohjeiden mukaan, niin miksi hänelle ei kyseistä lääkettä enää määrätä? Onko sekään oikein, että ihminen ei kykene töihinsä ja joutuu tilaamaan lääkettä laittomasta netistä?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois itellä tarve opamoxille (mieto bentso) mutta lääkäreiltä tuli reseptiä vain hyödyttömiin, minulle haitallisiinkin, ssri-lääkkeisiin, joita on syötävä joka päivä, ja tuloksena tunneköyhä zombi vailla edes seksuaalisuutta, mutta oikeat oireet ei katoa. Oon kokeillut useaa merkkiä jo, en enää yhtään noita tule testaamaan, vaan jos joskus vielä tuntuu, että yritän päästä tästä paniikkihäiriön kuopasta, niin etsin jostain laittomasti nuo opamoxit.

Ja tiedän, että ne auttaa, koska ystäväni on minulle sellaisen paniikkitilanteessa antanut ja se oli kuin ihmepilleri. Häneltä sain niitä 5 kpl, joilla pärjäsin pitkän aikaa. Valitettavasti (minun kannaltani, hyvä hänelle tietenkin!) ystävä lopetti näiden käytön enkä tunne muita joilta saisi.

Vierailija
22/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin oli uutisissa rauhoittavista. Tulli oli alkanut takavarikoimaan niitä enemmän. Syy oli että ihmisille oli ensin kirjoitettu niitä ja reseptejä ei uusittu. Koukuttuneet tilasivat omin luvin ja koska suomi niin sehän on vain niiden koukuttuneiden syytä eikä yhtään näiden lääkäreiden syytä. 

Ei ole lääkärin velvollisuus ylläpitää lääkeriippuvuutta.  Jos on väsynyt nukahtaa kyllä.

Voit olla rättiväsynyt etkä saa unta. Kokeile itse valvoa usein ja tule sitten puhumaan kumpi on pahempaa. Uni/nukahtamislääkkeiden käyttö vai unettomuus? Se unen puute aiheuttaa kaikenlaista inhottavaa. Jopa lopullinen ratkaisu alkaa tuntua vaihtoehdolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsovieroitus taitaa olla yks hirvittävimpiä kokemuksia.

Ei ole jos se tehdään tarpeeksi hitaasti. Yksi ongelma on siinä että moni törppö lääkäri ei ymmärrä sitä että jotkut tarvitsevat erittäin hitaan vieroituksen (toinen ääripää voi melkein lopettaa seinään eikä oireita tule.) Liian nopeat vieroitusaikataulut ovat yleisiä. Tietysti moni koittaa ominpäinkin lopettaa ja irti ei päästä kun kärsitään hirvittävistä vieroitusoireista liian nopean alasajon seurauksena. Vieroitus on aina täysin yksilöllinen prosessi. Itse onnistuin vasta kun löysin erittäin hyvän Järvenpään sosiaalisairaalan nettiin julkaiseman matskun (Bentsodiatsepiinit - Kuinka ne toimivat ja kuinka vieroittaa). Linkkaaminen ei onnistu koska pdf-tiedostona, mutta googlaamalla löytyy jos joku kiinnostui. 

Vierailija
24/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat Hannu Linnulle täysin tässä tapauksessa.

Suomess on aivan törkeän vaikea saada moniin lääkkeisiin lääkemääräyksiä nykyisin.

Samaan aikaan katukaupasta saa mitä vain.

Onhan tämä aivan perverssi tilanne.

Kohta pitää olla tosi hyvä yksityinen psykiatri että saa enää tiettyjä lääkkeitä.

Ja niidenkään vastaanotoille ei noin vain mennä, koska ei ne ota ketä tahansa potilaiksi edes välttämättä.

Mulla oli viimeksi SUOSITUS toiselta psykiatrilta että pääsin erään psykiatrin potiilaaksi. 

Ihan niin kuin olisi työpaikkaa hakenut.

Vierailija
25/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin oli uutisissa rauhoittavista. Tulli oli alkanut takavarikoimaan niitä enemmän. Syy oli että ihmisille oli ensin kirjoitettu niitä ja reseptejä ei uusittu. Koukuttuneet tilasivat omin luvin ja koska suomi niin sehän on vain niiden koukuttuneiden syytä eikä yhtään näiden lääkäreiden syytä. 

Ei ole lääkärin velvollisuus ylläpitää lääkeriippuvuutta.  Jos on väsynyt nukahtaa kyllä.

Paha mania voi aiheuttaa useiden päivien + öiden kestävää unettomuutta !

Vierailija
26/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois itellä tarve opamoxille (mieto bentso) mutta lääkäreiltä tuli reseptiä vain hyödyttömiin, minulle haitallisiinkin, ssri-lääkkeisiin, joita on syötävä joka päivä, ja tuloksena tunneköyhä zombi vailla edes seksuaalisuutta, mutta oikeat oireet ei katoa. Oon kokeillut useaa merkkiä jo, en enää yhtään noita tule testaamaan, vaan jos joskus vielä tuntuu, että yritän päästä tästä paniikkihäiriön kuopasta, niin etsin jostain laittomasti nuo opamoxit.

Ja tiedän, että ne auttaa, koska ystäväni on minulle sellaisen paniikkitilanteessa antanut ja se oli kuin ihmepilleri. Häneltä sain niitä 5 kpl, joilla pärjäsin pitkän aikaa. Valitettavasti (minun kannaltani, hyvä hänelle tietenkin!) ystävä lopetti näiden käytön enkä tunne muita joilta saisi.

Yksityisen sektorin psykiatrit voivat määrätä, mutta silloinkin riippuu henkilöstä. 

Käyntikerta maksaa n. 250e, josta Kelalta n. 40e takaisin.

Vierailija
27/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, että kyse oli nukahtamislääkkeistä, joita aiemmin sai lääkäriltä, tuossa on vain Linnun oma kertomus.

Vierailija
28/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uskotaan Linnun selitys heti. Taitaa olla kyse muustakin.

Vierailija
29/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamis eli UNIlääkkeet lisäävät merkittävästi mm Alzheimerin riskiä. 

Nukahtamislääke on eri asia kuin unilääke !

Jako nukahtamislääkkeisiin ja "varsinaisiin unilääkkeisiin" on täysin keinotekoinen. Molemmat vaikuttavat samalla tavalla GABA-reseptoreihin ja itseasiassa lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet ovat kaikista koukuttavimpia lyhyen puoliintumisajan vuoksi. Vieläkin jotkut luulevat että nukahtamislääkkeet ovat jotenkin kevyempi vaihtoehto, se ei pidä paikkansa. Enkä tarkoita ettei noita lääkkeitä pitäisi ikinä käyttää, käytän satunnaisesti itsekin, sitä vaan toivoisi että ihmisillä olisi oikeaa tietoa näistä.

Vierailija
30/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja ihan vaan kova stressikin varsinkin herkillä. Sellaisissa tilanteissa se kierre kannattaisi saada tarpeeksi ajoissa poikki koska muuten on suurena vaarana että ihminen alkaa pelätä niin paljon unettomuutta ja nukkumaan menemistä että unettomuus kroonistuu. Lähes jokainen myös tietää sen tilan kun on "liian väsynyt nukkumaan", aivot ja muu keho menevät niin pahasti ylikierroksille ettei nukkuminen onnistu. Itseasiassa kivunhoidossa on vähän sama homma, akuutti kipu pitäisi hoitaa tarpeeksi hyvin koska muuten vaarana on kivun kroonistuminen. Retuperällä nämä asiat Suomessa nykyään, onnekkaat tietysti saavat hyvää asianmukaista hoitoa.

Vierailija
31/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmia pitää hoitaa asianmukaisilla lääkkeillä. 

Vierailija
32/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Et tiedä unettomuudesta mitään.

Mikä on unettomuuden diagnoosikoodi?

Vierailija
33/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä enemmän lisää se, jos ei vuosikausiin nuku.....

Vierailija
34/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Et tiedä unettomuudesta mitään.

Mikä on unettomuuden diagnoosikoodi?

Sinun diagnoosikoodisi on Ö66.6 Muu luvaton tyhmyys

Vierailija
35/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä enemmän lisää se, jos ei vuosikausiin nuku.....

Keskittymiskyky on kärsinyt vuosien unettomuudesta. Esimerkiksi kirjojen lukeminen on jäänyt pois. Saatoin lukea samaa sivua moneen kertaan niin ei siitä tullut mitään. Krooninen unettomuus on jaska vaiva. Lääkkeitä ei saisi käyttää mutta ilman niitä valvoo liikaa. Joka iltaiseen käyttöön en saa oikeita lääkkeitä niitä pidetään niin pahoina. Diaknoosi on tosiaan krooninen vaiva. Kun on se päihdekäytön mahdollisuus lääkkeellä niin edes oikeaan vaivaan sitä ei enää saa. Sama juttu näyttää koskevan muitakin lääkkeitä. Selkäkipuihin on tarjottu mielialalääkkeitä. Voi hyvä puupölkky näitä tohtoreita.

Vierailija
36/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lisää unettomuuskin. Eli minkä valitset?

Itse valitsin aikanaan jo nuorena unettomuudesta kärsimisen. Sovitin työn ja muun elämän hyvin stressittömäksi. Suvussa sekä mt ongelmaisutta että riippuvuuksia. En halunnut joutua lääkekoukkuun.

Olen nyt keski-iässä selättänyt tuon piinaavan jaksottaisen unettomuuden traumojeni työstön kautta ja olen tyytyväinen valintaani.

Kannattaa miettiä mikä unettomuuden syy on. En koskaan uskonut tuohon "menet psykoosiin muutamasta unettomasta yöstä" mutta toki jollekin unettomuus liittyy mania/skitsoon. En ottaisi unilääkitystä jokailtaiseksi tavaksi jollei ole vaikeampi psyykenvamma. Jo ihan sen tavan muodostumisen vuoksi: unettomuus alkaa pelottaa suhteettomasti.

Vierailija
37/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannut tuotteet englannista. Eikö tuolla päin maailmaa tarkisteta että onko tilaajalla tarvittavaa reseptiä.

Vierailija
38/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla melkoista satua tuo selitys

Vierailija
39/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutussa kerrotaan että hänellä olisi ollut suhde pekka mattilan kanssa. onko jutun kannalta merkitystä kertoa että hänellä on ollut suhde jonkun miehen kanssa.

Vierailija
40/121 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin määrätään esim Ketipinoria joka on psykoosilääke ja jota ei tulisi määrätä unettomuuteen. Ohentaa pysyvästi aivokuorta, lisää merkittävästi riskiä aivoinfarktiin jne. Suomessa unettomuuden hoito on ihan ala-arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän