Jos karkkipussi olisi 4 e eikä 3, ja sipsit 3e eikä 2, vaikuttaisiko ostoskäyttäytymiseesi?
Minulla ei mitenkään, koska ostan niin harvoin.
Hesarissa vain taas puhuttiin, että makeisvero vaikuttaisi ostoskäyttäytymiseen.
Minä olen sitä mieltä, että jos ihminen haluaa karkkia, hän ostaa karkkia.
Kommentit (49)
En osta karkkia en sipsiä. Ihmettelen irtokarkkien kauhojia, eihän niissä ole mitään muuta kuin tyhjiä kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Sitten täytyy ostaa karkkien sijaan kaljaa.
Oluen verotusta alennettiin, nyt on varaa dokata. Kiitos hallitus.
Oluen sisältämä mallassokeri on lisäksi terveellisempää sokeria kuin karkkien sakkaroosi.
Ei juuri vaikuttaisi. Ehkä saattaisin useammin ostaa parempilaatuista suklaata nykyisten peruslaatuisten sijaan, mutta kokonaisuudessaan en ostaisi enempää karkkia.
Eräa asia vaikuttaisi, nimittäin se että isot karkkipussit poistettaisiin myynnistä. Eihän niitä ollut ennenkään. Kauppojen karkkihyllyt pieniksi. Ja kas, myynti vähenee.
Ei vaikuttaisi. Ostan sen mitä haluan joka tapauksessa. Jos on rahat ihan loppu ostan sen suklaalevyn ja jätän leivän ostamatta. On muutama asia mitkä ostan aina. Leipä, suklaa, wc-paperi ja saippua.
Ei vaikuta. Samalla vosi miettiä, vaikuttaako tupakka-askin hinta tupakoitsijoille ostoskäyttäytymiseen.
Ostaisin sitten varmaan vielä nykyistäkin vähemmän kasviksia ja hedelmiä ruokani oheen. Doh.
En ymmärrä miksi nää isopalkkaiset virkamiehet kuvittelee että kansa säästäisi niistä kallistuvista elintarvikkeista eikä kaikesta muusta kuten kaikki käytännön esimerkit todistaa.
Mutta se nousu ja euforia ennen laskua romahdusta on šen arvoista.