Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos karkkipussi olisi 4 e eikä 3, ja sipsit 3e eikä 2, vaikuttaisiko ostoskäyttäytymiseesi?

Vierailija
12.04.2024 |

Minulla ei mitenkään, koska ostan niin harvoin.

Hesarissa vain taas puhuttiin, että makeisvero vaikuttaisi ostoskäyttäytymiseen.

Minä olen sitä mieltä, että jos ihminen haluaa karkkia, hän ostaa karkkia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaikuttaisi, mutta silti minusta on parempi maksaa enemmän veroa turhista elintarvikkeista kuin välttämättömistä ja terveellisistä. Jos valtio kerran tarvitsee rahaa niin mielestäni tuo olisi aivan hyvä tapa ja jos se ei vaikuttaisi edes herkkujen ostoa vähentävästi niin sehän vain tarkoittaisi enemmän rahaa valtiolle. Paljon parempi vaihtoehto, kun nostaa kaiken ruoan verotusta.

Vierailija
2/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla hinta vaikuttaa ostopäätöksiin. En osta mielelläni esim. pitsaa, se on aivan liian kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sipsipussit jo ole ainakin 3 euroa? Sanoisin, että herkkujen hinnoilla ei ole itselle juuri merkitystä, vaikka niitä ostelenkin melkein joka viikonloppu, arkisin syödään terveellisemmin. Ne voisi kuitenkin jättää ostamattakin tai osaa vähemmän, toisin kuin ruoka tai muut arjen välttämättömyydet, joten hinnalla ei ole väliä.

Vierailija
4/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Stockalta oliiviöljyyn tehtyjä perunalastuja (6€/pikkupussi) ja Anthon Bergin marsipaania (8€/pakkaus) ja täytyy sanoa, että en osta kovin usein. 

En tiedä, vaikuttaisiko hinnannousu ostokäyttäytymiseen, mutta verotulon voisi suoraan ohjata terveydenhuoltoon. 

Vierailija
5/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi koska en syö karkkia ja sipsejäkin ehkä 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
6/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mieluummin juon alkoholia kuin mussutan jotain sipsuloita.

Vierailija
7/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi. Ostan, jos tekee mieli.

Vierailija
8/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No karkkipussi on nyt 4 e ja sipsit 3 e. Ei vaikuta.

T. Läski

Vierailija
9/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen alv takaisin alas ja karkkivero tilalle! Turha ihmetellä näillä valinnoilla, kun yliopistoa aloittelevat eivät osaa lukea tai kirjoittaa. 

Vierailija
10/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ostaisi joka viikonloppu

Vierailija
11/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten niitä vihanneksia ostettaisiin vähemmän jos karkki olisi kalliimpaa.

Vierailija
12/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä alesta ostan näitä että eipä juuri.

Vierailija
13/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska edelleenkään en ostaisi 

Vierailija
14/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla hinta vaikuttaa ostopäätöksiin. En osta mielelläni esim. pitsaa, se on aivan liian kallista.

Vaikka se pitsa tai hampurilainen olisi kolme kertaa halvempaa niin silti jäisi ostamatta.  En jätä rahan takia , enkä epäterveellisyyden.  Tykkään vaan syödä hyvää ja "halpaa" ruokaa. 

Vierailija
15/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi vaikka karkkipussi maksaisi 15 euroa tai suklaapatukka 20 euroa. Minulla on erittäin hyvät tulot. Ostan mitä haluan ja ostaisin myös jatkossa. 

Vierailija
16/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se vaikuttaa. Kuka tyhmä sitä nyt enemmän maksaa jos saman halvemmalla saa! Tosin kumpikaan tuoteryhmä ei edusta omaa kulutustani, joten minun osaltani tuotto kaupalle on 0€.

Vierailija
17/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin porkkanapusiin ostamatta, kun ei olis enää varaa porkkanoihin. 

Vierailija
18/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulema tässä on luultavasti se, että ne jotka syövät paljon sipsejä/karkkeja, syövät edelleen jotakuinkin yhtä paljon, mutta vaihtavat halvempiin tuotteisiin. Tarkoittaa siis: Kotimaisista ulkomaisiin ja vielä sellaisiin epämääräisempiin ja runsaammilla lisäaineilla höystettyihin.

Kulutettu määrä tulee laskemaan vähemmän, kuin kulutetun tuotteen laatu.  Lopputuloksena suunnilleen sama määrä kaloreita, mutta vielä enemmän lisä- ja väriaineita yms. epäterveellistä suttua.

Ne jotka jo nyt käyttävät näitä tuotteita kohtuullisesti, eivät luultavasti sitten paljoa muuta käyttäytymistään.

Vierailija
19/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon parin välein ostan karkki pussin, josta syön silloin tällöin muutaman. Sipsi pussi kestää noin viikon. Joten suoraan sanottuna ei vaikuttaisi.

Vierailija
20/49 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsi- ja karkkipussien hinnat ovat nousseet roimasti viime vuosina. Ei näytä vaikuttaneen kulutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän