Koska olette viimeksi käyneet kirjastossa?
Valtio käyttää joka vuosi muutaman miljoonan tukeakseen kuntien kirjastoja minkä lisäksi kunnilla on oma budjetti kirjastoille (yritin löytää tarkkaa summaa paljonko verovaroja käytetään kirjastoihin, mutta 2008 jälkeen se ei ole enää ollut julkista tietoa), mutta onko se kattavaa jos nykyisin vain hyvin vähän ja harvat enää käy kirjastossa jos useimmat meistä vain kuuntelee kirjoja Storytellistä ja Bookbeatistä romahduttaen kirjastojen käyttöastetta entistä enemmän? Joten mitä jos kävisitte siellä kirjastossa vaikka tänään ihan vaikka katsomassa että mikä meininki siellä on tai lukemassa jonkun kirjan?
Kommentit (131)
Aina kun peräsuolenlaskeuma vaivaa.
Niin.
Taitaa olla melkein 30 vuotta. Ostan kaikki itseäni kiinnostavat kirjat, lehdet ja levyt itse, niin ei tarvitse lainata mitään.
Eilen kävin. Käyn kirjastossa yleensä useamman kerran viikossa.
Kävin kuuntelemassa historialuennon marraskuussa. Ostan kaikki kirjat jotka luen, en lainaa koska niissä on palautuspäivä ja kirjoja on mökillä ja kavereiden luona ja lapsilla lainassa. Tulisi stressiä.
En muista. En ole lukenut kirjaston tautisia kirjoja. Äänikirjat ovat vieneet mennessään.
Maanantaina viimeksi. Tykkään lukea paljon, luen myös paljon kertakäyttöistä hömppää, jota en ikinä ostaisi omaksi. Luen myös kirjaston verkkosivujen kautta aikakauslehtiä, se on tosi kätevä palvelu!
Se tieto ei kuulu AP:lle. Mutta voi sanoa suoraan että vastustan kommunismia.
Taisi olla marraskuu. Olen ostanut kirjakaupasta kaunokirjallisia pokkareita, niistä viimeisen otan illalla luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna olen menossa. Käyn kirjastossa muutenkin viikoittain.
Huomenna on lauantai. Eikö kirjastot ole silloin kiinni?
Monissa kirjastoissa on omatoimiaika.
Melkein joka päivä tulee käytyä silloin kun se on auki. Ainoastaan pyhinä ja sunnuntaina jolloin se on kiinni ja lauantaina jolloin se on auki vain parituntia ei jää käymättä.
Käyn viikoittain viemässä ja hakemassa kirjoja. Aikaa kirjastossa ei voi viettää, koska tilat ovat pyhitettyjä metelöitsijöille.
Ihanaa kun ketjussa on niin paljon eri tapoja käyttää kirjastoa! Toki kirjaston ydintehtävä on lukemisen edistäminen, mutta nykyään se on niin paljon muutakin! Kirjasto <3
Kirjastojen budjetti on muistaakseni pari prosenttia koko kaupungin budjetista.
Suurin osa menee sairaanhoitoon. Käyn kirjastossa muutaman kerran viikossa.
t. kirjastotädin mies
Kylläpä on paljon "paperinen kirja"-puristeja. Itse sekä kuuntelen että luen. Moni pitkäveteinen kirja olisi jäänyt lukematta, mutta kuunneltuna homma etenee. Olen myös aina ollut niitä, jotka oppii oppitunneilla hyvin kuuntelemalla ja lukeminen katkeilee paljon enemmän. Silmäsairautta potenut mummonikin kuunteli paljon äänikirjoja viimeisinä vuosinaan.
Se joka väittää, ettei Sinuhe Lars Svedbergin lukemana ei ole elämys verrattuna lukemiseen, on kyllä syvällä omalla poterossaan.
Noin kerran kuukaudessa käyn, poikkeustapauksissa useammin. Jatkuvasti on 3..4 kirjaa lainassa.
Lapsille haetaan kirjoja ehkä pari kertaa kuukaudessa vähintään.
Itsekin käytin ennen, ja ehkä sitten taas joskus kun on taas aikaa.
Kirjasto on puhelimessa,lataan netistä kirjan ja luen puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna olen menossa. Käyn kirjastossa muutenkin viikoittain.
Huomenna on lauantai. Eikö kirjastot ole silloin kiinni?
Monissa kirjastoissa on omatoimiaika.
Ja kyllä täällä Tampereella ainakin kirjastot palvelee myös lauantaisin.
Tiistaina. Teinin varauksia noudin ja palautin jotain lukion kurssikirjoja.