Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako Nordnetin AOT-tilin lopettaminen jotain? Koitin googlata ja tulee vain että OST maksaa 50 €

Vierailija
11.04.2024 |

mutta miten tuo perus? Olen nyt myynyt kaikki osakkeeni niin täytyykö tuonne jättää jotain rahaa kun laittaa tilin lopetuspyynnön. Ärsyttävää kun ei ole kunnon ohjeita...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä veropaperissa siis näkyy 

luovutushinta xx

myyntikulut xx

Mutta ei hankintahintaa? Se mun täytyy itse siis lisätä, niinkö?

Vierailija
22/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun missään nimessä kannata olla ilmoittamatta osakkeiden hankintahintaa, jos kerran Nordnet on niin paska välittäjä, että se ei ilmoita sitä verottajalle suoraan. Jos käytät hankintameno-olettamaa, joudut maksamaan osakkeiden myynnistä saamistasi rahoista veroja 24 %. Siis koko kauppahinnasta, ei vain voitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun missään nimessä kannata olla ilmoittamatta osakkeiden hankintahintaa, jos kerran Nordnet on niin paska välittäjä, että se ei ilmoita sitä verottajalle suoraan. Jos käytät hankintameno-olettamaa, joudut maksamaan osakkeiden myynnistä saamistasi rahoista veroja 24 %. Siis koko kauppahinnasta, ei vain voitosta.

Noniin ehkä mulle nyt selvisi ainakin mitä mun täytyy nyt ilmoittaa niille eli ostohinnat. Ilmeisesti yhteensä vai per osake...

Vierailija
24/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täytän tuon paperin käsin ja lähetän ne kuitit ja tuon heille suoraan. Ensi vuonna vielä sama edessä näistä nyt myydyistä ilmeisesti mutta sitten voin unohtaa koko kokeilun.

Vierailija
25/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ostohinnat yhteensä, ei kappaletta kohti. Jos olet myynyt usean eri firman osakkeita, ilmoita kuitenkin ostohinta erikseen joka firmalle.

Vierailija
26/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat ostohinnat yhteensä, ei kappaletta kohti. Jos olet myynyt usean eri firman osakkeita, ilmoita kuitenkin ostohinta erikseen joka firmalle.

Kiitos. Ehkä tämä selviää tästä. Jos viikonloppuna saisi aikaiseksi täytellä tuon.

Vierailija
27/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mut jos ei tiedä hankintahintaa niin ei sinne voi hatusta heittää lukuja. Mulla on ollu tilanne että hankintahintaa en vaan saanu selville niin meni yli 10 vuoden olettamalla. Oli 30 vuotta ollu mulla ne osakkeet ja AOT vaihtunu 3 kertaa. Mutta luulis kyllä että 2020 hankituille osakkeille löytyis joku hinta, muutenkin kuin olettaman kautta.

Vierailija
28/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinun tarvitsee mitään kuitteja ostoista laittaaa. Riittää, että laitat ostopäivän ja summan. 

Vierailija
29/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mut jos ei tiedä hankintahintaa niin ei sinne voi hatusta heittää lukuja. Mulla on ollu tilanne että hankintahintaa en vaan saanu selville niin meni yli 10 vuoden olettamalla. Oli 30 vuotta ollu mulla ne osakkeet ja AOT vaihtunu 3 kertaa. Mutta luulis kyllä että 2020 hankituille osakkeille löytyis joku hinta, muutenkin kuin olettaman kautta.

Joo kyllä mulla on mielestäni hankintahinta siellä Nordnetissä ollut näkyvissä aikaisemmin ainakin. 

Vierailija
30/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sijoitan vain indeksirahastoon. ostan osuuksia ja annan olla. ei tarvi muuta tehdä.Ehkä tuo sopisi sinullekin?

Vierailija
31/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse sijoitan vain indeksirahastoon. ostan osuuksia ja annan olla. ei tarvi muuta tehdä.Ehkä tuo sopisi sinullekin?

En halua enää mitään tällaista vaivaa itselleni. Niin pienet rahat kuitenkin että ei ole järkeä käyttää tähän vaivaa yhtään.

Vierailija
32/34 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua enää mitään tällaista vaivaa itselleni. Niin pienet rahat kuitenkin että ei ole järkeä käyttää tähän vaivaa yhtään.

Meinaatko? No se riippuu tietysti miten paljon sinne laittaa. 

Vierailija
33/34 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nollasaldon tilejä useampia Nordnetissä monta vuotta eivätkä he ole ikinä pyytäneet sulkemaan niitä. Olen muistaakseni sulkenut myös yhden kun uutta ei voi avata jos on liikaa tilejä. Mielestäni tästä ei veloitettu mitään, mutta en ole varma.

Joka tapauksessa voi jättää sinne nollasaldolla. Koska ei ole vuosilaskutusta, niin se ei häiritse ketään.

Vierailija
34/34 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osakkeet on hankittu Nordnetistä, niin he ovat laskeneet ostohinnan automaattisesti. Muualta ostettujen ja siis siirrettyjen osakkeiden ostohinta pitää täyttää verottajalle itse.