Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma hoikkuus on muille ongelma

Vierailija
11.04.2024 |

Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ulkonäön ja hoikkuuden kehuskelu av:lla aina antaa vähän sellaiset vibat, että ihmisellä on tosielämässä varsin huono itsetunto. Etenkin jos mainitaan sellaisia tässäkin ketjussa esiintyneitä sanoja kuin possu, läski tai älykääpiö.

Lopulta harvat ihmiset ovat niin kauhean kiinnostuneita toisten ihmisten koosta, eivätkä välttämättä enää keski-iässä omastaankaan. Ja kumppani on yleensä rakas, olipa lihava tai laiha, jos on mukava ja rento. Sitten taas jos välit tulehtuvat tai kipinä muuten vain sammuu, on yhdentekevää onko hoikka vai ylipainoinen.

Toivotan kaikille koosta riippumatta terveyttä.

N47.

Minä käytin sanaa possu, koska tuon ihmisen suoranainen ilkeys sai minut näkemään hänet haukkumasanana. Pidän eläimistä ja varsinkin possut ovat söpöjä, että sinänsä tuo oli huono vertaus. Mutta hän pönkitti omaa itsetuntoaan minun haukkumisellani ja se niin läpinäkyvää, että hävetti hänen puolestaan. Ja vieläkin mietin, mitä tuon keski-ikäisen ruppanan mielessä liikkui, kun piti nuorta ja hoikkaa haukkua toisten kuullen. Tuo ei siis ollut ilkein kommenttinsa, vaan tuo kruunasi kaiken, etten saanut edes syödä rauhassa.

Vierailija
82/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nönnönnöö. Haukut täällä, koska et reaalielämän tilanteessa kyennyt pitämään puoliasi. Pahoittelut siitä - on varmaan vaikeaa olla se, joka ottaa vastaan kaikki negat, kulmien kohottelut ja turhien kyselyt, eikä osaa puolustautua. 

Keski-ikäisen ruppanan saat ruotuun muutamalla valitulla sanalla, mutta oh ei, et voi, kun olet niin hyvä ihminen: nuori ja hoikka, etkä saa syödä rauhassa. Vielä häpeät "ruppanan" puolesta. 

Kuule nyt: jossakin kohtaa joko hyväksyt kiusaamisen (kuten sinä) tai puolustaudut. Loputon väninä, uhriutuminen tai itkeminen ei tilannettasi auta. Vai onko nyt niin, että alipainosi vaikuttaa suoraan myös aivotoimintaasi? Ei kai? 

Ryhdistäydy, saa*na. Niin me lihavatkin joudutaan tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nönnönnöö. Haukut täällä, koska et reaalielämän tilanteessa kyennyt pitämään puoliasi. Pahoittelut siitä - on varmaan vaikeaa olla se, joka ottaa vastaan kaikki negat, kulmien kohottelut ja turhien kyselyt, eikä osaa puolustautua. 

Keski-ikäisen ruppanan saat ruotuun muutamalla valitulla sanalla, mutta oh ei, et voi, kun olet niin hyvä ihminen: nuori ja hoikka, etkä saa syödä rauhassa. Vielä häpeät "ruppanan" puolesta. 

Kuule nyt: jossakin kohtaa joko hyväksyt kiusaamisen (kuten sinä) tai puolustaudut. Loputon väninä, uhriutuminen tai itkeminen ei tilannettasi auta. Vai onko nyt niin, että alipainosi vaikuttaa suoraan myös aivotoimintaasi? Ei kai? 

Jollakin meni tunteisiin 😂

Kyllä, olin nuorena työpaikkakiusaamisen uhri ja nykyään olen jo keski-ikäinen itsekin (painoakin olen saanut lisää) ja sen verran tajusin jo tuolloin, että en kiusaa muita. En edes keski-ikäisenä plösönä mammana 😂 Työpaikka on töitä varten ja itsetunto hankitaan muilla avuilla kuin ulkonäöllä. Huom! Minä itse en tehnyt hoikkuuteni eteen yhtään mitään ja söin paljon. Eikä kiinnostanut ulkonäkö, toisin kuin sinua.

Enkä enää ole kiusattukaan, vaikka kaltaisesi sitä muille tekevät.

Vierailija
84/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakin meni tunteisiin 😂

Kyllä, olin nuorena työpaikkakiusaamisen uhri ja nykyään olen jo keski-ikäinen its

Ööh, no miksi sitten edes avauduit, jos kerran "kiusaamiskokemuksesi" on vuosien takaa ja nyt olet itse se kammottu "plösö"? Ei mulla sun jutut sen kummemmin mene tunteisiin. Olen ollut sekä hoikka että lihava. Molemmissa moodeissa on omat hyvät ja huonot puolet.  

Vierailija
85/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan saa kiinni siitä, mikä tuossa nyt on niin v*tun hankalaa. Kuten todettua tässäkin ketjussa, kuka tahansa on taatusti mieluummin hieman ali- kuin ylipainoinen. Jos hoikkuudesta nyt ihan aidosti tullaan v*ttuilemaan, senkun lataa takaisin esimerkiksi tyyliin "no, meitä mahtuu tänne monen kokoisia - minä en puutu sinun kroppaasi tai syömisiisi, joten olepa nyt ihan hiljaa minun asioistani". Voit harjoitella vaikka peilin edessä, jos et muuten meinaa saada suutasi auki. 

Ihan turhaa uhriutumista. Kyllä ylipainoisia haukutaan paljon pahemmin ja useammin; ollaan ryh*valaita, m*tisäkkejä, äll*läskejä, siideriv*laita ja sy*mishäiriöisiä kautta linjan. Joku "pieneksi" tai "tyttöseksi" nimittely on ihan toisella tasolla. Ymmärrät tämän, jos olet normaalijärkinen. 

Nauti siis hoikkuudestasi mutta älä nyt s-t*na tee siitä näin isoa numeroa. 

Siinä vaiheessa, kun joku käy raivolla kimppuusi, itsesuojeluvaisto sulkee sinun suusi. Minun ratkaisuni on pysytellä jatkossa kaukana noista ihmisistä, ja se on toiminut aika hyvin. Tässä ketjussa ei nyt valitettu, kuinka vaikeaa elämä on, vaan keskusteltiin toisten kummallisesta käytöksestä.

Vierailija
86/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että kokemukseni on tuo? Mitä ihmettä, nykyään ihmiset ymmärtävät, että lihavia ei saa katsoakaan, mutta hoikkia saa kyllä ääneen kommentoida vieläkin. Ja yleensä nämä lihavat ovat niitä, jotka kostavat sitä hoikille, kuin heidän kokonsa olisi hoikkien vika.

Nykyään olen vähän fiksummassa työpaikassa uudella alalla, että töissä ei sentään tuollaista enää kuule.

Vierailija
87/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan saa kiinni siitä, mikä tuossa nyt on niin v*tun hankalaa. Kuten todettua tässäkin ketjussa, kuka tahansa on taatusti mieluummin hieman ali- kuin ylipainoinen. Jos hoikkuudesta nyt ihan aidosti tullaan v*ttuilemaan, senkun lataa takaisin esimerkiksi tyyliin "no, meitä mahtuu tänne monen kokoisia - minä en puutu sinun kroppaasi tai syömisiisi, joten olepa nyt ihan hiljaa minun asioistani". Voit harjoitella vaikka peilin edessä, jos et muuten meinaa saada suutasi auki. 

Ihan turhaa uhriutumista. Kyllä ylipainoisia haukutaan paljon pahemmin ja useammin; ollaan ryh*valaita, m*tisäkkejä, äll*läskejä, siideriv*laita ja sy*mishäiriöisiä kautta linjan. Joku "pieneksi" tai "tyttöseksi" nimittely on ihan toisella tasolla. Ymmärrät tämän, jos olet normaalijärkinen. 

Tee numeroa? Olen tuo, joka edellisellä sivulla kirjoitti työkavereiden huomautteluista siitä, kuinka paljon syön. Miten se on numeron tekemistä, että olen olemassa tässä tietynkokoisessa kehossani ja syön? Pitäisi alkaa työskennellä kotoa tai syödä salaa, jotta en tee kehostani tai syömisestä numeroa?

Vierailija
88/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku raivomamma huutamassa kuka saa valittaa ja mistä 😅 Tuo nönnönnöö paljasti kyllä av-raivomammaksi menehän vaikka raivolenkille, niin saat tuskaasi purettua ja muut saa ihmetellä täällä mitä haluaa.

Vierailija
89/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia, jopa luultu, että käytän jotain aineita kun oon niin laiha. Masennuslääkkeen käytön jälkeen oon saanut lisää kiloja, ei ole enää kommentoitu. Muistakaa että kehorauha kaikilla, myös hoikkaa /laihaa voi kommentointi sattua tosi pahasti. 

Vierailija
90/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta ihmisiä häiritseekin, kun on hoikka ja pienirintainen. Exä haukkui mua siihen tyyliin, kuin pienet rinnat olisi oma vikani. Naureskeli, että syö enemmän niin rinnatkin kasvaa. 

Myöhemmin lihoin raskausaikana 20 kiloa ja kuppikoko oli sama edelleen :D Onneksi nykyään minulla on mies jolle kelpaan omana itsenäni.

Vierailija
91/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja urheilullinen mies. Joskus olen saanut jopa tyttöystävältä tai tapailunaiselta melkeinpä kateellisia kommentteja hoikkuudestani. Ei nyt oikeasti katkeria tai passiivisaggressiivisia kommentteja, mutta juurikin vähän kateellisia. Ja siis nämä naiset ovat olleet itse hoikkia ja hyväkuntoisia. Mutta silti jonkinlainen epävarmuus on ollut aistittavissa, ikään kuin he ovat kokeneet, että pystyn saavuttamaan ja ylläpitämään hoikkuutta helpommin kuin he, mikä saattaakin olla totta(?). 

Vierailija
92/103 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee num

Numeron tekemistä on tällaiset humble brag -avaukset, joissa kuvaat itsesi ihannekroppaiseksi ja kaikin puolin mahtavaksi naiseksi, jota muut (eli jäätävät, psykoottiset läskit) kiusaavat. Kai olet kuitenkin mieluummin vähän liian laiha kuin vähän liian lihava? Ja kuten ketjussa todettua, kyllä lihavia haukutaan monin verroin kurjimmilla tavoilla kuin laihoja. Vaan ainahan pitää jostakin päästä valittamaan, mieluiten niin, että oma "erinomaisuus" korostuu. 

Vierailija
93/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin hoikkuutta on ihmisillä oikeus ollut aina kommentoida, on jopa kyseenalaistettu miten jaksan tehdä työni kun olen niin hoikka. 

Eräskin esimies ihmetteli miten jaksan tehdä työni kun juoksen vapaa-ajalla (en edes mitään pitkiä matkoja) 

Minä  jaksan tehdä henkisesti raskasta esihenkilötyötä omasta mielestäni sen vuoksi, että harrastan juoksua. Lenkillä stressi unohtuu ja uskon, että liikunnan ansiosta myös nukun hyvin. 

Vierailija
94/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan juoksua ja olen viime vuosina juossut maratoneja. Pitkät lenkit kuluttaa hurjan paljon, enkä yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon, etten olisi laiha, vaikka paljon syönkin. Alan olla ihan kypsä ihmisten kommentointiin koostanut ja syömisistäni. Niitä on kahta lajia riippuen missä vaiheessa maraton-harjoittelua olen menossa. Joko kauhistellaan sitä miten laiha olen ja miten paljon syön. Minun on pakko olla läpipasko. Tai sitten kauhistellaan miten laiha olen ja miten vähän syön, kun kevyempänä treenijaksona ei olekaan niin nälkä koko ajan. Ja annas vaan, jos joskus en ota jälkkäriä, kun ei tee mieli makeaa juuri sillä hetkellä. Yllättävän monella on siitä mielipide.

Odotan edelleen, että joku perustelisi miksi laihan ihmisen kohtelu näin on ok, mutta vastaava käytös lihavaa kohtaan olisi läskivihaa.

Jos on koko ikänsä syönyt suhteellisen terveellisesti ja harrastanut liikuntaa, aineenvaihdunta toimii ja päivittäinen kulutus saattaa olla aika iso jopa naisilla. Monet lihavat ovat laihdutuskuureilla saaneet itsensä säästöliekille, joten heidän päivittäinen energiankulutuksensa on pudonnut alle sen tason, jolla normaalista tietyn kokoisen ihmisen kulutus olisi. Kun he laihduttavat, niin koko ajan on nälkä ja tekee mieli syömistä. Jos ylipainoinen ei ole harrastanut aiemmin liikuntaa ja aloittaa sen harrastamisen, niin onhan se alussa ihan hirveää rääkkiä. Näin syntyy tilanne, jossa kuvitellaan laihan olevan jatkuvasti nälässä pienellä kalorimäärällä ja samaan aikaan harrastavan paljon ikävältä tuntuvaa liikuntaa. Oikeasti se hoikka liikkuja saattaa mussuttaa 2800 kaloria päivässä edes ajattelematta syömisiään  ja liikunta tuntuu helpolta ja palkitsevalta. 

Vierailija
95/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua muiden kommentoivan peräsuolenlaskeumaani.

pidät kyllä itse huolen riittävästä asian kommentoinnista

Vierailija
96/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes hoikka vaan ihan normaalipainoinen, ylipainoisilta tulee heti kommenttia jos jätän pullan tai kakun ottamatta "kyllä sulla olis varaa syödä!!" Niin varmaan oliskin jos päämäärä olisi tulla ylipainoiseksi... :) ei ne kilot itsestään kerry.

Mullekin on kuittailtu, kun olen kieltäytynyt pullasta sanomalla "en mä ota, kun oon dieetillä" ja vastaus on ollut juurikin tuollainen "eihän sun tarvii mitään dieettejä pitää!". Teki mieli sanoa, että kannattais sunkin kokeilla..

Olen aivan eri, mutta dieettejä ei tosiaankaan kannata pitää, koska ne dieetatut kilot tulevat useimmiten korkojen kanssa takaisin. Eli periaatteessa huomauttelijat ovat olleet ihan oikeassa.

Itse kieltäydyn pullasta sanomalla, ettei insuliinitasapainoni ole kauhean hyvä, ja haluan välttää mahdollista myöhemmän

Mitkä kilot? Todellakin kannattaa olla syömättä pullaa ja muita sokerisia herkkuja ajoittain. Ei niitä tee sitten edes mieli, kun on päässyt irrottautumaan.

Vierailija
97/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ihan rehellisesti sanoa, että nuo kommentit kerrotaan sinulle päin naamaa työpaikan kahvi/lounastunnilla? Hoikkien ulkomuotoa arvostellaan ihan siinä julkisesti ja kaikkien kuullen. 

Vierailija
98/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pahinta on se, kun hoikalle ja pienirintaiselle osoitettu pilkkaaminen ei edes kohdistu aina pelkästään ulkomuotoon. Haukutaan muodottomaksi ja pojaksi, ei ole oikea nainen kun ei ole muotoja, mieskään ei voi olla hetero jos tykkää pojan näköisestä jne. Moni ei tajua millaista pskaa hoikka joutuu kuulemaan omasta ulkomuodostaan. Jopa sukupuoli ja puolison seksuaalinen suuntautuminen kyseenalaistetaan, ja itsensä pitäisi mennä korjaamaan kauneusleikkauksin, kun se rasva puuttuu kehosta? Ihan sairasta. Ihan kuin vain tietynlainen kroppa tekisi naisen. 

Vierailija
99/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään muusta ulkonäköseikasta ei ole yhtä hyväksyttävää nykyään pilkata, kuin hoikkuudesta. Milloin joku keksii että kehopositiivisuus koskee ihan kaikkia, myös hoikkia?

Vierailija
100/103 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on huomauteltu eri yhteisöissä,  "miten sä voit olla noin hoikka?" Ja sitten selän takana levitelty juoruja, että käytän huumeita, mikä olisi muka heikkoutena selitys! En käytä enkä ole koskaan käyttänyt! Niin se vaan on, että kun syö 80% terveellisesti ja liikkuu sopivasti, niin hoikkana pysyy!

Itse olen huomannut, että monet tällaiset lihavat valittajat mättävät joka päivä herkkuja ja katkerina kuvittelevat, että "toiset voivat lihomatta syödä mitä tahansa!" Ei voida! Jos mättäisimme herkkuja samaan malliin kuin te, näyttäisimme samalta kuin te.