Oma hoikkuus on muille ongelma
Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.
Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
Myös rinnat ovat kuivuneet.
Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.
Mutta en kumppania etsivänä miehenä.
m.40.
Jaa? Mieheni haluaa. Ehkä olet ollut niin pitkään ilman että mielikuvitus tekee tepposiaan?
Oikeasti siinä vaiheessa on kaikki asia-argumentit käytetty, kun todetaan täysin tuntemattomalle ihmiselle, että lällällää, sä olet ollut niin pitkään ilman. Ei silti, edellinenkin keskustelija sortui melko karkeisiin yleistyksiin.
N47.
Vierailija kirjoitti:
En ole törmäännyt tuollaiseen
Minäpä olen. On kiusattu koko lapsuus, nuoruus ja aikuisuus, ihmetelty onko ollenkaan hormonitoimintaa ja miten olen voinut synnyttää lapsia. Kun pyysin kuntosaliohjaajalta treeniohjelmaa jolla saisin leveän perseen ja paksut reidet, hän käski mennä kotiin syömään pulllaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan juoksua ja olen viime vuosina juossut maratoneja. Pitkät lenkit kuluttaa hurjan paljon, enkä yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon, etten olisi laiha, vaikka paljon syönkin. Alan olla ihan kypsä ihmisten kommentointiin koostanut ja syömisistäni. Niitä on kahta lajia riippuen missä vaiheessa maraton-harjoittelua olen menossa. Joko kauhistellaan sitä miten laiha olen ja miten paljon syön. Minun on pakko olla läpipasko. Tai sitten kauhistellaan miten laiha olen ja miten vähän syön, kun kevyempänä treenijaksona ei olekaan niin nälkä koko ajan. Ja annas vaan, jos joskus en ota jälkkäriä, kun ei tee mieli makeaa juuri sillä hetkellä. Yllättävän monella on siitä mielipide.
Odotan edelleen, että joku perustelisi miksi laihan ihmisen kohtelu näin on ok, mutta vastaava käytös lihavaa kohtaan olisi läskivihaa.
Onhan tuo nyt ongelmallista. Itsellä on nyt 18 maratonia juostuna ja ihan normaalin kokoisena sitä voi elellä. Ei tarvitse itseään nälkiinnyttää ja jälkkäreitä pelätä :)
Ymmärsitkö tahallaan vai vahingossa väärin? Pysyn laihana söin mitä vaan, koska juoksen niin paljon. Kun treenaan vähemmän, ei ole niin nälkä, joten myös syön vähemmän. Aina ei tee mieli makeaa ruoan jälkeen, joten silloin en väkisin syö jälkiruokaa.
Ainoa mikä tässä on ongelmallista, on ihmisten käytös ja sinun väärin ymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan ihmiset on yleisesti ottaen niin läskejä että hoikat erottuu voimakkaasti joukosta. Mä oon samankokoinen kuin teininä ja kyllähän mä erotun työkavereiden vieressä. Moni munikäinen kun on L kokoa🤔 siinä on aika suuri kontrasti...en kyllä ymmärrä miksi aikuisten ihmisten sitä pitää kommentoida. Ulkomailla mä oon ihan normaali ja kohdellaan normaalisti mutta Suomessa tuntuu että nuorelta näyttäviä kohdellaan alentavasti.
N27
Olet vielä niin nuori. Odota 20 vuotta niin ehkä saat itsekin olla läski. Ei läskiksi haukkuminenkaan ole kivaa.
Tässä taas yksi tyyppiesimerkki läskien kommenteista. Ei ihminen liho edes ikääntyessään kun ei mässäile kuin porsas.
Ihmisen perusaineenvaihdunta hidastuu iän myötä, joten se ruoan määrä, joka nuorena on pitänyt hoikkana, voi johtaa ylipainoon keski-iässä. Porsasvertaus on sikäli epäonnistunut, että lihotettavan sian saaman ravintomäärän täytyy koko ajan kasvaa, että lihominen olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole törmäännyt tuollaiseen
Minäpä olen. On kiusattu koko lapsuus, nuoruus ja aikuisuus, ihmetelty onko ollenkaan hormonitoimintaa ja miten olen voinut synnyttää lapsia. Kun pyysin kuntosaliohjaajalta treeniohjelmaa jolla saisin leveän perseen ja paksut reidet, hän käski mennä kotiin syömään pulllaa.
Tämä on kyllä hyvin merkillistä. Oma havaintoni on, että kiusaaminen kohdistuu 99-prosenttisesti ylipainoisiin.
Minä saan töissä kuunnella toistuvasti ihmettelyjä siitä, kuinka isoja annoksia otan, vaikka olen hoikka ja kuinka päälle päin ei uskoisi, kuinka paljon syön. Niin, liikun 15 tuntia viikossa, joten minun pitää myös syödä paljon, jotta jaksan ja jos ruoka on hyvää, mielellään sitä syö. Lautaselle laitan aina paljon kasviksia, koska pidän niistä ja muutenkin valitsen lounaslinjastosta mahdollisimman terveellisen ja täyttävän yhdistelmän.
Huomauttelu tekee olon epämukavaksi ja parhaani mukaan välttelen istumista samaan pöytään kärkkäimpien huomauttelijoiden kanssa.
Toivottavasti nämä taivastelijat pitävät kielensä kurissa lasten ja teinien kanssa, mutta epäilen. Ruoka- ja kehorauha kuuluu kaikille.
N39, 173 cm ja 57 kg
Vierailija kirjoitti:
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
m.40.
Ei voi kuin nauraa.Sellaiset läskifantasiat sulla.Kyllä kuule sopusuhtainen urheilullinen nainen on parasta maan päällä.Munkin tyttöystävää kuolaa koko kulmakunta,johtuu varmaan siitä ettei sillä ole läskiä.Läskiä akkaa kukaan katso,Selluliittiä perse täynnä ja rinnat riippuu jo nuorena nilkoissa,jooh pidä hyvänäsi.Läskeistä akoista pitää läskit ukot,ne tietää ettei ne muuta saa.Kertoo varmaan sustakin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen hoikka 25v nainen. Kohdellaan kuin rippikouluikäistä. Ainainen tytöttely, ulkonäön kommentointi ja ruuan tuputtaminen. Voisipa joskus niille XXL-ladyille annatella takaisin
Mikä estää sanomasta takaisin viittaamalla heidän ulkomuotoonsa? Se on täysin sallittua ja jopa suotavaa. Olen hoikka, mutta jäntevä mies ja jos minulle aletaan kitisemään normaalipainostani, niin aivan varmasti osaan sanoa osuvasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan ihmiset on yleisesti ottaen niin läskejä että hoikat erottuu voimakkaasti joukosta. Mä oon samankokoinen kuin teininä ja kyllähän mä erotun työkavereiden vieressä. Moni munikäinen kun on L kokoa🤔 siinä on aika suuri kontrasti...en kyllä ymmärrä miksi aikuisten ihmisten sitä pitää kommentoida. Ulkomailla mä oon ihan normaali ja kohdellaan normaalisti mutta Suomessa tuntuu että nuorelta näyttäviä kohdellaan alentavasti.
N27
Olet vielä niin nuori. Odota 20 vuotta niin ehkä saat itsekin olla läski. Ei läskiksi haukkuminenkaan ole kivaa.
Tässä taas yksi tyyppiesimerkki läskien kommenteista. Ei ihminen liho edes ikääntyessään kun ei mässäile kuin porsas.
Haha, niin minäkin luulin. Mutta karma kosti minulle ja lihoin erinäisten syiden vuoksi, joista yksikään ei olut mässäily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m.40.
Ei voi kuin nauraa.Sellaiset läskifantasiat sulla.Kyllä kuule sopusuhtainen urheilullinen nainen on parasta maan päällä.Munkin tyttöystävää kuolaa koko kulmakunta,johtuu varmaan siitä ettei sillä ole läskiä.Läskiä
En tiedä, miksi munkilla ylipäätään on tyttöystävä, mutta ehkä häntä kuolaa koko kulmakunta siksi, että tiedetään ettei hän saa munkilta.
Olen hoikka enkä muista saaneeni juurikaan negatiivisia kommentteja, mutta esimerkiksi painoani on kysytty joskus. Miettikää jos saman kysymyksen esittäisi lihavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes hoikka vaan ihan normaalipainoinen, ylipainoisilta tulee heti kommenttia jos jätän pullan tai kakun ottamatta "kyllä sulla olis varaa syödä!!" Niin varmaan oliskin jos päämäärä olisi tulla ylipainoiseksi... :) ei ne kilot itsestään kerry.
Mullekin on kuittailtu, kun olen kieltäytynyt pullasta sanomalla "en mä ota, kun oon dieetillä" ja vastaus on ollut juurikin tuollainen "eihän sun tarvii mitään dieettejä pitää!". Teki mieli sanoa, että kannattais sunkin kokeilla..
Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä ihmiset osaa ottaa nokkiinsa pienistä asioista. Hermo menisi tuollaisten kollegojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
Haha, niin minäkin luulin.
Minä harrastan aktiivisesti liikuntaa. Ihminen ei yksinkertaisesti voi lihoa, jos ei syö yli kulutuksen. Ei vaikka olisi miten vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen hoikka 25v nainen. Kohdellaan kuin rippikouluikäistä. Ainainen tytöttely, ulkonäön kommentointi ja ruuan tuputtaminen. Voisipa joskus niille XXL-ladyille annatella takaisin
Mikä estää sanomasta takaisin viittaamalla heidän ulkomuotoonsa? Se on täysin sallittua ja jopa suotavaa. Olen hoikka, mutta jäntevä mies ja jos minulle aletaan kitisemään normaalipainostani, niin aivan varmasti osaan sanoa osuvasti takaisin.
Käytöstavat?
Ihan mielenkiinnosta kysyn löytyykö hoikkia naisia jotka vitsailevat omasta hoikkuudestaan?
Olen itse 179cm 70kg mies ja työpaikallani teollisuusalalla sieltä hoikemmasta päästä ja tuppaan vitsailemaan siitä millainen luuranko olen kun mahdun joka paikkaan ja kuinka kätevää kun on käsivarret tämmöset narut, että kaiken maailman koneen pikku rakosiin mahtuu fiksaamaan.
Mua ahdistaa kun kesä tulee ja vaatteet vähenevät. Tykkään talvesta, kun voin kulkea Michelin-ukkona toppavaatteissa, eivätkä ruumiinmuodot näy. Kesälämpimällä on vaikeaa peittää että on honkkeli rimpula.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn löytyykö hoikkia naisia jotka vitsailevat omasta hoikkuudestaan?
Olen itse 179cm 70kg mies ja työpaikallani teollisuusalalla sieltä hoikemmasta päästä ja tuppaan vitsailemaan siitä millainen luuranko olen kun mahdun joka paikkaan ja kuinka kätevää kun on käsivarret tämmöset narut, että kaiken maailman koneen pikku rakosiin mahtuu fiksaamaan.
En, en vitsaile ulkonäöstäni tai ulkomuodostani. Se on mautonta ja jos kuulen toisen tekevän niin, se vaikuttaa joko huonosti verhoilullulta itsekehulta, toisten haukkumiselta tai itsen mitätöinniltä.
En vaan saa kiinni siitä, mikä tuossa nyt on niin v*tun hankalaa. Kuten todettua tässäkin ketjussa, kuka tahansa on taatusti mieluummin hieman ali- kuin ylipainoinen. Jos hoikkuudesta nyt ihan aidosti tullaan v*ttuilemaan, senkun lataa takaisin esimerkiksi tyyliin "no, meitä mahtuu tänne monen kokoisia - minä en puutu sinun kroppaasi tai syömisiisi, joten olepa nyt ihan hiljaa minun asioistani". Voit harjoitella vaikka peilin edessä, jos et muuten meinaa saada suutasi auki.
Ihan turhaa uhriutumista. Kyllä ylipainoisia haukutaan paljon pahemmin ja useammin; ollaan ryh*valaita, m*tisäkkejä, äll*läskejä, siideriv*laita ja sy*mishäiriöisiä kautta linjan. Joku "pieneksi" tai "tyttöseksi" nimittely on ihan toisella tasolla. Ymmärrät tämän, jos olet normaalijärkinen.
Nauti siis hoikkuudestasi mutta älä nyt s-t*na tee siitä näin isoa numeroa.