Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma hoikkuus on muille ongelma

Vierailija
11.04.2024 |

Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut hoikka/laiha. Normaalipainoinen ja terve kuitenkin. Olen jo vanhempi ihminen enkä ole koskaan tehnyt itsestäni numeroa. Koen edelleen jatkuvasti samaa; työpaikoilla työkavereilla on jopa oikeus "tuputtaa" minulle ruokaa ja vitsailla ulkonäöstäni. Jopa muutama työkaveri on koskettanut ja nauranut ääneen näyttäen muille työporukassa; "katsokaa nyt kun nämä housut on näin löysät!"

Tällaista jos tehtäisi lihaville, olisi varmasti raivo revennyt. "Syö vähemmän niin laihdut", kuka sanoo tällaista päin naamaa työkaverille?? Laihalle voi sanoa mitä vaan.

Vierailija
2/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte jossain pikkupitäjässä, jossa lähes kaikki ovat ylipainoisia ja kateellisia kaikesta?

Olen hyvin hoikka, eikä kukaan ole asiasta kommentoinut, mutta asun oikeassa kaupungissa, jossa ihmisillä on lähtökohtausesti paremmat käytöstavat ja elämänhallinta. Hoikka ihminen ei täällä päin ole mikään ihmetyksen aihe :D

Vierailija
4/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alipainoinen koko ikäni, mutta antanut painoa koskevien kommenttien ja vitsailun sekä ruuantuputuksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun painoni ei muille kuulu, enkä vastaavasti kommentoi muiden painoa. 

Ainoat tapaukset, joissa painon nostamisen keskusteluun ymmärrän, on työhöntulotarkastukset kun niissä nyt käydään aika kokonaisvaltaisesti terveydentilaa läpi, mutta niissäkään aiheesta ei ole puhuttu enempää kuin "joo, tiedän olevani painoindeksin mukaan alipainossa, olen aina ollut ja myös vanhempani on hoikkia. Syön terveellisesti ja voin fyysisesti hyvin, harrastan aktiivisesti liikuntaa." Aihe loppuunkäsitelty, siirrytään seuraavaan. 

Vierailija
5/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että olette hoikkia ja ilmeisesti voitte fyysisesti hyvin. :)

Vierailija
6/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kyllä tuntuu että on vapaata riistaa kaikille kun on hoikka. Varsinkin jos syö terveellistä ruokaa niin se ärsyttää ihmisiä hirveästi. Ei ole asiallista kommentoida kenenkään kehoa, painoa ja syömisiä, oli sitten kyseessä laiha tai lihava tai normaali.

Vierailija
7/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua muiden kommentoivan peräsuolenlaskeumaani.

Vierailija
8/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuota oli enemmän. Nykyään mummo- ja pappaikäisiä nuoremmat ihmiset on oppinut, että hoikkia ja syömisiä ei tarvi kommentoida.  

Vierailija
9/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen hoikka 25v nainen. Kohdellaan kuin rippikouluikäistä. Ainainen tytöttely, ulkonäön kommentointi ja ruuan tuputtaminen. Voisipa joskus niille XXL-ladyille annatella takaisin

Vierailija
10/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua muiden kommentoivan peräsuolenlaskeumaani.

Mullakin on laskuetunut tosi pahasti. Pidän pitkää hametta vaikka olen mies, etten tule haukutuksi.. On kaiken varata pippurisumutetta taskussa. 

Vierailija
11/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä kyllä tuntuu että on vapaata riistaa kaikille kun on hoikka. Varsinkin jos syö terveellistä ruokaa niin se ärsyttää ihmisiä hirveästi. Ei ole asiallista kommentoida kenenkään kehoa, painoa ja syömisiä, oli sitten kyseessä laiha tai lihava tai normaali.

Keskisuomalaisessa pitäjässä mopopojat ja jotkut amiskuskit tulivat aukomaan päätä kun olin juoksulenkillä. Myös jotkut ahteristaan tavattoman leveät ohikulkijat huutelivat perään. Työpaikalla ei sentään salaatin syömisestä auottu päätä, mutta kasvisruoasta kyllä. Olen siis sekasyöjä, mutta usein teen jotain kasvispohjaista. Myös maltillisella ja valikoivalla alkoholin käytöllä sai nopeasti nirppanokan maineen. 

En jatkanut työsuhdetta määräajan jälkeen, ja muutin pois koko alueelta.

Vierailija
12/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmonen läskipuku ja kokeile kuinka hauskaa meillä pullukoilla on.

Tukehdumme jo kenkiä laittaessa ja varsinkaan jos mies haluaa panna niin tukehtuminen on lähellä.

Takaapäin nippanappa voi onnistua, mutta sekin pakoaukkoon nyyh

Vierailija
13/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu monelle olevan kova paikka tää mun hoikka ja treenattu kroppa. Epäillään ties mistä kalorien laskemista. Samat tyypit väittää mun harrastavan liikaa liikuntaa tietämättä todellista määrää ja seuraavassa lauseessa avautuvat, miten itse ovat vetäneet pari jumppaa peräkkäin ja käyneet vielä lenkillä. Mun puolesta jokainen liikkukoon ja syököön miten tahtoo. Hassua tuollainen toisten kyttäys. Ja ei, en laske kaloreita eikä mulla ole minkäänlaista vaakaa.

Vierailija
14/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmäännyt tuollaiseen

Vierailija
15/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sain osakseni suoranaista raivoa laihuuteni takia. Raivoajat eivät edes olleet mitään paksuja, vaan ilmeisesti vain painonsa kanssa kamppailevia lievästi ylipainoisia.

Nyt, kun olen lievästi ylipainoinen, olen saanut olla rauhassa. Kukaan ei ole kommentoinut ulkonäköäni mitenkään eikä se tunnu herättävän mitään tunteita mihinkään suuntaan.

Vierailija
16/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskejä pitää haukkua aina.

Vierailija
17/103 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.

Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.

Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.

Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.

Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.

Myös rinnat ovat kuivuneet.

Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.

Mutta en kumppania etsivänä miehenä.

m.40.

Vierailija
18/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä porukoissa oikein pyöritte? Minä en ole ikinä nähnyt enkä kuullut kenenkään kommentoivan ääneen toisen painoa tai syömisiä. Varsinkin jossain työpaikalla tuo olisi ihan käsittämätöntä käytöstä. 

N53

Vierailija
19/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes hoikka vaan ihan normaalipainoinen, ylipainoisilta tulee heti kommenttia jos jätän pullan tai kakun ottamatta "kyllä sulla olis varaa syödä!!" Niin varmaan oliskin jos päämäärä olisi tulla ylipainoiseksi... :) ei ne kilot itsestään kerry.

Vierailija
20/103 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes hoikka vaan ihan normaalipainoinen, ylipainoisilta tulee heti kommenttia jos jätän pullan tai kakun ottamatta "kyllä sulla olis varaa syödä!!" Niin varmaan oliskin jos päämäärä olisi tulla ylipainoiseksi... :) ei ne kilot itsestään kerry.

Mullekin on kuittailtu, kun olen kieltäytynyt pullasta sanomalla "en mä ota, kun oon dieetillä" ja vastaus on ollut juurikin tuollainen "eihän sun tarvii mitään dieettejä pitää!". Teki mieli sanoa, että kannattais sunkin kokeilla..