Oma hoikkuus on muille ongelma
Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan juoksua ja olen viime vuosina juossut maratoneja. Pitkät lenkit kuluttaa hurjan paljon, enkä yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon, etten olisi laiha, vaikka paljon syönkin. Alan olla ihan kypsä ihmisten kommentointiin koostanut ja syömisistäni. Niitä on kahta lajia riippuen missä vaiheessa maraton-harjoittelua olen menossa. Joko kauhistellaan sitä miten laiha olen ja miten paljon syön. Minun on pakko olla läpipasko. Tai sitten kauhistellaan miten laiha olen ja miten vähän syön, kun kevyempänä treenijaksona ei olekaan niin nälkä koko ajan. Ja annas vaan, jos joskus en ota jälkkäriä, kun ei tee mieli makeaa juuri sillä hetkellä. Yllättävän monella on siitä mielipide.
Odotan edelleen, että joku perustelisi miksi laihan ihmisen kohtelu näin on ok, mutta vastaava käytös lihavaa kohtaan olisi läskivihaa.
Nyt meni syön mitä vaan ja nälkä & mieliteot sekaisin.
Olisit jokaisen maan sairaalan tiedossa, söisit oikeasti mitä vaan. Paljastit vain omia oletuksiasi, joiden luulet olevan syynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut alipainoinen koko ikäni, mutta antanut painoa koskevien kommenttien ja vitsailun sekä ruuantuputuksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun painoni ei muille kuulu, enkä vastaavasti kommentoi muiden painoa.
Ainoat tapaukset, joissa painon nostamisen keskusteluun ymmärrän, on työhöntulotarkastukset kun niissä nyt käydään aika kokonaisvaltaisesti terveydentilaa läpi, mutta niissäkään aiheesta ei ole puhuttu enempää kuin "joo, tiedän olevani painoindeksin mukaan alipainossa, olen aina ollut ja myös vanhempani on hoikkia. Syön terveellisesti ja voin fyysisesti hyvin, harrastan aktiivisesti liikuntaa." Aihe loppuunkäsitelty, siirrytään seuraavaan.
Olet suuremmassa riskissä työtapaturmatilanteessa painosi takia, vaikka olet ollut sitä aina. Riskisi sairastua on koholla sanot mitä hyvänsä.
Meidän työpaikalla on jätkä, joka elää terveellisesti. Ei ole sellainen, että punnitsee ruokansa tai syö mitään tofujuttuja jne, mutta elää terveellisesti. Hyvässä kunnossa uimarivartalolla varustettu. Se on ongelma parille kollegalle. Koko aika arvostelemassa syömisiään ja siitä, kun hän ei käytä myöskään alkoholia. En ymmärrä miten toisten elämäntapa, mikä tosssa tapauksessa on normaali elämäntapa mielestäni ettei mättää sitä rasvaa kaksin käsin, on ongelma jollekkin. Hän sanoi sitten kerran safkiksella näille kahdelle, että jos te kaksi näette omat 50v synttärit, niin on ihme. Nää kaksi arvotelijaa syö oikeasti klo7-15 työajan jotain. Jatkuvasti joku suussa, kun ne näkee. Eiköhän se syöminen jatku, kun pääsee kotiin. Tyypit painaa 120kg vähintää ja läähättää vaan.
Olen ajatellut itse mielessäni, että noikin kaksi vois ottaa oppia tästä kollegasta ja katsoa miltä terveellinen ihminen näyttää. Toisella oli jo rintakipuja kesken työpäivän ja lähti lääkäriin jo kerran. Meno jatkuu ja lisää rasvaa suuhun.