Oma hoikkuus on muille ongelma
Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?
Kommentit (103)
No olisiko arvon AP sitten mieluummin reilusti ylipainoinen? Niinpä. Jotenkin rasittavia humble bragejä nämä "mun ihana hoikka vartalo saa läskit kiehumaan raivosta" -avautumiset. Elä elämääsi ja joko näpsäytä tiukasti takaisin tai anna mennä ohi korvien, ei oo vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko arvon AP sitten mieluummin reilusti ylipainoinen? Niinpä. Jotenkin rasittavia humble bragejä nämä "mun ihana hoikka vartalo saa läskit kiehumaan raivosta" -avautumiset. Elä elämääsi ja joko näpsäytä tiukasti takaisin tai anna mennä ohi korvien, ei oo vaikeeta.
Tai sitten ihmiset voisi lopettaa sen kommentoinnin. Syömisen ja koon kommentointi ei ole ikinä ok. Itseäni ärsyttää, kun minun laihuutta ja syömisiä kommentoidaan esiteini-ikäisen tyttäreni kuullen. En pidä siitä, että hänen kuullen asetetaan arvoa nimenomaan ulkonäölle ja tehdään numero syömisestä, kun olen nimenomaan yrittänyt opettaa tervettä ruoka- ja kehosuhdetta.
Tämä on osa Suomalaista keskustelukulttuuria. Lihavuudesta ei saa sanoa yhtään sanaa, koska sellainen ihminen on varmaan jotenkin sairas. Että nyt hys hys.
Mutta kun joku on hoikka, varsinkin teini-ikäinen, niin siitä saa vi.ttuilla ihan rajoituksetta. Kysyä, etkö sinä syö tarpeeksi, tai voi heittää ihan mitä tahansa p.skaa nyt sattuu mieleen juolahtamaan.
V.ttuilun kohteena sen ohittaa kiinnostavuudessa vain joku nuoripari, jolla ei vielä ole lapsia. Ei muuta kuin kimppuun ja kyselemään heidän lastenhankintasuunnitelmistaan, ja tosi vitsikästä on heittää, että Eikö tekotapa miellytä, vai mistä on kyse?
Suomessa vaan ihmiset on yleisesti ottaen niin läskejä että hoikat erottuu voimakkaasti joukosta. Mä oon samankokoinen kuin teininä ja kyllähän mä erotun työkavereiden vieressä. Moni munikäinen kun on L kokoa🤔 siinä on aika suuri kontrasti...en kyllä ymmärrä miksi aikuisten ihmisten sitä pitää kommentoida. Ulkomailla mä oon ihan normaali ja kohdellaan normaalisti mutta Suomessa tuntuu että nuorelta näyttäviä kohdellaan alentavasti.
N27
Vierailija kirjoitti:
En ole törmäännyt tuollaiseen
Ninpä. Toisaalta kun itse olin nuorena hyvin hoikka niin tuntuihan ne kommentit kuitenkin paremmilta, kuin mitä lihaville sanottiin. Nyt kun olen ylipainoinen, kukaan ei onneksi sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan ihmiset on yleisesti ottaen niin läskejä että hoikat erottuu voimakkaasti joukosta. Mä oon samankokoinen kuin teininä ja kyllähän mä erotun työkavereiden vieressä. Moni munikäinen kun on L kokoa🤔 siinä on aika suuri kontrasti...en kyllä ymmärrä miksi aikuisten ihmisten sitä pitää kommentoida. Ulkomailla mä oon ihan normaali ja kohdellaan normaalisti mutta Suomessa tuntuu että nuorelta näyttäviä kohdellaan alentavasti.
N27
Olet vielä niin nuori. Odota 20 vuotta niin ehkä saat itsekin olla läski. Ei läskiksi haukkuminenkaan ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
Olet vielä niin nuori. Odota 20 vuotta niin ehkä saat itsekin olla läski. Ei läskiksi haukkuminenkaan ole kivaa.
Sitä odotellessa! Ainakin lihavat ja vanhannäköiset tunnutaan otettavan vakavasti!
Minäkin olen joutunut tuollaisesta kärsimään (en pidä minkäänlaisesta huomiosta), lopulta eräs suoraan sanottuna naamastaankin possun näköinen tyyppi seurasi mitä oikein syön, koska hänen mielestään hoikka ei voinut syödä niin paljon kun minä söin. Se oli viimeinen kerta kun söin heidän kanssaan ja aloin viettää ruokatuntini yksin. Ja siitä eteenpäin olen kammonnut muiden nähden syömistä, vaikka nykyään olen jo ylipainon puolella ja yllättäen ketään ei enää kokoni kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.
Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
Myös rinnat ovat kuivuneet.
Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.
Mutta en kumppania etsivänä miehenä.
m.40
😂 Harvoin törmää edes vauvalla noin selkeän vähä-älyiseen kommentointiin. Eipä ole suurikaan arvoitus miksi elelet yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.
Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
Myös rinnat ovat kuivuneet.
Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.
Mutta en kumppania etsivänä miehenä.
m.40.
Aika moni haluaisi. Olen pysynyt hoikkana myös avioliitossa ja saanut paljon ihailevia kommentteja, kun monen miehen vaimo on plösähtänyt heti papin aamenen jälkeen.
Voin näkemättäkin sanoa, ettet ole niitä kedon kauneinpia kukkasia. Tarve kehuskella omalla hoikkuudella kertoo sen.
Valaita v i tu ttaa ku tietävät olevansa liian heikkoja tekemään läskeillensä mitään. Tuskin sisimmässään haluavat olla läskikasoja, vaikka valinta kysymys se onkin.
Kukaan ei kommentoi. Ketään ei kiinnosta.
T: laiha
Kauneimmat naiset eivät kehuskele painollaan tai kauneudellaan, kehuskelu ja dissaus on varma merkki myös huonosta luonteesta.
Kauneimmat ja laadukkaimmat naiset tunnistaa noista kahdesta aika kattavasti. Ohiksena.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan juoksua ja olen viime vuosina juossut maratoneja. Pitkät lenkit kuluttaa hurjan paljon, enkä yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon, etten olisi laiha, vaikka paljon syönkin. Alan olla ihan kypsä ihmisten kommentointiin koostanut ja syömisistäni. Niitä on kahta lajia riippuen missä vaiheessa maraton-harjoittelua olen menossa. Joko kauhistellaan sitä miten laiha olen ja miten paljon syön. Minun on pakko olla läpipasko. Tai sitten kauhistellaan miten laiha olen ja miten vähän syön, kun kevyempänä treenijaksona ei olekaan niin nälkä koko ajan. Ja annas vaan, jos joskus en ota jälkkäriä, kun ei tee mieli makeaa juuri sillä hetkellä. Yllättävän monella on siitä mielipide.
Odotan edelleen, että joku perustelisi miksi laihan ihmisen kohtelu näin on ok, mutta vastaava käytös lihavaa kohtaan olisi läskivihaa.
Onhan tuo nyt ongelmallista. Itsellä on nyt 18 maratonia juostuna ja ihan normaalin kokoisena sitä voi elellä. Ei tarvitse itseään nälkiinnyttää ja jälkkäreitä pelätä :)
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että olette hoikkia ja ilmeisesti voitte fyysisesti hyvin. :)
Minä olen hoikka ja olen aina ollut, kyllä lääkärikin olettaa ettei mitään fyysistä voi olla kun olen hoikka. Mutta tiedoksi vain moni nivelrikko ei kysy painoa tullessaan, ei kysynyt äidiltäni sinä kysynyt siskolta eikä minulta. Joten en tykkää tuosta asenteesta että vain ylipainoisilla voi olla jotain tules vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka. Mulle on myös sanottu että he mieluummin nauttivat elämästä kuin ovat laihoja. 🙄 Niin, minähän vissiin kärsin koko ajan.
Eihän se tarkoita, että sinä kärsisit, vaan että he eivät voisi nauttia elämästä, jos haluaisivat olla hoikkia. Kaikilla on erilaiset geenit, joillekin hoikkana pysyminen ei ole niin helppoa kuin ilmeisesti sinulle.
Oman ulkonäön ja hoikkuuden kehuskelu av:lla aina antaa vähän sellaiset vibat, että ihmisellä on tosielämässä varsin huono itsetunto. Etenkin jos mainitaan sellaisia tässäkin ketjussa esiintyneitä sanoja kuin possu, läski tai älykääpiö.
Lopulta harvat ihmiset ovat niin kauhean kiinnostuneita toisten ihmisten koosta, eivätkä välttämättä enää keski-iässä omastaankaan. Ja kumppani on yleensä rakas, olipa lihava tai laiha, jos on mukava ja rento. Sitten taas jos välit tulehtuvat tai kipinä muuten vain sammuu, on yhdentekevää onko hoikka vai ylipainoinen.
Toivotan kaikille koosta riippumatta terveyttä.
N47.
Ihmisethän kommentoi niin kauan, kun niiden antaa kommentoida.
Laita rajat. "Tuo on asiatonta. En pidä siitä, että ulkonäköäni kommentoidaan. Arvostaisin, että loptetat heti."
Ylentämällä alennetaan. Yrittävät kehumalla vittuilla.
Harrastan juoksua ja olen viime vuosina juossut maratoneja. Pitkät lenkit kuluttaa hurjan paljon, enkä yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon, etten olisi laiha, vaikka paljon syönkin. Alan olla ihan kypsä ihmisten kommentointiin koostanut ja syömisistäni. Niitä on kahta lajia riippuen missä vaiheessa maraton-harjoittelua olen menossa. Joko kauhistellaan sitä miten laiha olen ja miten paljon syön. Minun on pakko olla läpipasko. Tai sitten kauhistellaan miten laiha olen ja miten vähän syön, kun kevyempänä treenijaksona ei olekaan niin nälkä koko ajan. Ja annas vaan, jos joskus en ota jälkkäriä, kun ei tee mieli makeaa juuri sillä hetkellä. Yllättävän monella on siitä mielipide.
Odotan edelleen, että joku perustelisi miksi laihan ihmisen kohtelu näin on ok, mutta vastaava käytös lihavaa kohtaan olisi läskivihaa.