Oma hoikkuus on muille ongelma
Ei kiitos, en halua kommentteja siitä. En halua olla pieni, pikkutyttö, pikkuinen. Miksi ihmiset olettaa, että on ok kommentoida?
Kommentit (103)
Sama. Muut olettavat, että kyttään kaloreita ja elän kituuttaen ja laihduttaen, vaikka en edes omista vaakaa. Syön kaikkea, mitä haluan ja lopetan, kun olen kylläinen. En jaksa syödä isoja annoksia, esim. kokonaista pitsaa. En kauho lautaselleni liikaa, kutta valmiista annoksista jätän syömättä sen, kitä en jaksa. Ei se maistu edes hyvältä. Muiden kiusoittelevat kommentit vituttavat.
Tämä tulee lisääntymään, kun yhä harvemmat ja harvemmat ovat hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kyllä toisten ihmisten ulkonäön kommentointi on koko ajan vähentynyt, erityisesti lihavien mutta myös laihojen.
Ei ketään kiinnosta hoikkuuteesi. Tuskin mikään muukaan.
Mä olen lihava ja sitä mieltä, että jokainen on sellainen kuin on. Tämä vaan ei käy omille hoikille sukulaisilleni, ei mieheni sukulaisille eikä perhetutuille. Koko ajan huomauttelevat painostani. Koen sen niin tympeäksi että olen jopa miettinyt, että kommentoisin heidän hoikkuutta. Kaikki heistä ovat koulutettuja ihmisiä eli luulisi, että löytyisi käytöstapoja. Niin ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Muut olettavat, että kyttään kaloreita ja elän kituuttaen ja laihduttaen, vaikka en edes omista vaakaa. Syön kaikkea, mitä haluan ja lopetan, kun olen kylläinen. En jaksa syödä isoja annoksia, esim. kokonaista pitsaa. En kauho lautaselleni liikaa, kutta valmiista annoksista jätän syömättä sen, kitä en jaksa. Ei se maistu edes hyvältä. Muiden kiusoittelevat kommentit vituttavat.
Luulisi aikuisen ihmisen jo osaavan ottaa ruokaa sen verran kuin syö. Minua vituttaa ruokahävikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta hoikkuuteesi. Tuskin mikään muukaan.
Niinpä. Itse olen miettinyt olenko vaan jotenkin tyhmä, kun en älyä uhritua muiden kommenteista. Sain kodinperintönä itsetunnon, jossa korostettiin sitä, että rumat sanat on sanojan heikkouksia, ei minun. Ehkä joku muukin 80-luvun lapsi muistaa sanonnan, se joka haukkuu sen napa paukkuu?
Olen hoikka. Mulle on myös sanottu että he mieluummin nauttivat elämästä kuin ovat laihoja. 🙄 Niin, minähän vissiin kärsin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka. Mulle on myös sanottu että he mieluummin nauttivat elämästä kuin ovat laihoja. 🙄 Niin, minähän vissiin kärsin koko ajan.
Ehkä he ovat omalta kohdaltaan havainneet, että hoikkana pysyminen vaatisi liikaa kieltäytymistä. Ihmiset yleensä ajattelevat paljolti omasta navastaan käsin, kuten sinäkin teet olettaessasi toisten kommentoivan sinun kärsimystäsi silloin kun he puhuvat omasta painostaan.
Olen yli viisikymppinen normaalipainoinen BMI 22 (mutta varsinkin miehet kuvaavat minua sanoilla siro/hoikka) ja olen harrastanut koko ikäni liikuntaa. Olen myös pysynyt samoissa mitoissa parikymppisestä lähtien raskauksia lukuunottamatta tietenkin. Olin muutama vuosi sitten työpaikassa, jossa minulle kettuilu aamukahvilla oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Kovasti puhuttiin vaatekaupoista, joista saa normaaleille keski-ikäisille naisille vaatteita ja muuta vastaavaa. Tietysti myös liikuntaharrasstukseni oli jonkun mielestä ongelmallinen riippuvuus. Paras oli kun yksi sanoi, että on todella noloa kulkea parikymppisen kropassa, kun naamasta näkee iän. No puolisonikin on väittänyt, että minulla on parikymppisen kroppa, mutta hänen mielestään se ei ole lainkaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu siitä, vaan epäterveestä ruokasuhteesta ja huonoista käytöstavoista. Suurin osa noin toimivista on joko ylipainoisia tai alipainoisia. Kaikki jojoilijat ovat tuollaisia, mutta eivät he välttämättä tarkoita pahaa. He soimaavat myös itseään ja kommentoivat koko ajan myös omia syömisiään.
Muutama tuttava ja yksi sukulainen on tällaisia, sukulaisella on alipainoinen alkoholisti, joka kommentoi muiden painoa ikävään sävyyn. Ei minun, mutta julkkisten ja tuttaviensa.
Olen koko ikäni ollut normaalipainoinen, joten tulee kiinnitettyä huomiota, että monilla on epäterve ruokasuhde.
Minunkin hoikkuutta on ihmisillä oikeus ollut aina kommentoida, on jopa kyseenalaistettu miten jaksan tehdä työni kun olen niin hoikka.
Eräskin esimies ihmetteli miten jaksan tehdä työni kun juoksen vapaa-ajalla (en edes mitään pitkiä matkoja)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut hoikka/laiha. Normaalipainoinen ja terve kuitenkin. Olen jo vanhempi ihminen enkä ole koskaan tehnyt itsestäni numeroa. Koen edelleen jatkuvasti samaa; työpaikoilla työkavereilla on jopa oikeus "tuputtaa" minulle ruokaa ja vitsailla ulkonäöstäni. Jopa muutama työkaveri on koskettanut ja nauranut ääneen näyttäen muille työporukassa; "katsokaa nyt kun nämä housut on näin löysät!"
Tällaista jos tehtäisi lihaville, olisi varmasti raivo revennyt. "Syö vähemmän niin laihdut", kuka sanoo tällaista päin naamaa työkaverille?? Laihalle voi sanoa mitä vaan.
Höpö höpö. Oletpa herkkä. Teet itsestäsi numeron. Normaali ihminen ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli viisikymppinen normaalipainoinen BMI 22 (mutta varsinkin miehet kuvaavat minua sanoilla siro/hoikka) ja olen harrastanut koko ikäni liikuntaa. Olen myös pysynyt samoissa mitoissa parikymppisestä lähtien raskauksia lukuunottamatta tietenkin. Olin muutama vuosi sitten työpaikassa, jossa minulle kettuilu aamukahvilla oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Kovasti puhuttiin vaatekaupoista, joista saa normaaleille keski-ikäisille naisille vaatteita ja muuta vastaavaa. Tietysti myös liikuntaharrasstukseni oli jonkun mielestä ongelmallinen riippuvuus. Paras oli kun yksi sanoi, että on todella noloa kulkea parikymppisen kropassa, kun naamasta näkee iän. No puolisonikin on väittänyt, että minulla on parikymppisen kroppa, mutta hänen mielestään se ei ole lainkaan ongelma.
MIllaista kommentointia tuo on? Minusta työpaikoilla puhutaan paljon ruuasta, paljonko missäkin on kaloreita ja mitä voi syödä lihomatta, mikä johtuu juuri epäterveestä ruokasuhteesta ja sitä kokevat kaikki. On minunkin syömisiäni kommentoitu, sinullahan ei ole ylipainoa, voit ottaa pullaa jne. mutta en ole kokenut sitä itseeni liittyvänä. En ole ikinä pitänyt makeasta ja ruokasuhteeni on terve. Syön sen verran kuin tahdon ja säännöllisellä rytmillä, jos on syyllisyyttä ja kiellettyjä ruokia, on ruokasuhde epäterve. Melkein kaikilla on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes hoikka vaan ihan normaalipainoinen, ylipainoisilta tulee heti kommenttia jos jätän pullan tai kakun ottamatta "kyllä sulla olis varaa syödä!!" Niin varmaan oliskin jos päämäärä olisi tulla ylipainoiseksi... :) ei ne kilot itsestään kerry.
Mullekin on kuittailtu, kun olen kieltäytynyt pullasta sanomalla "en mä ota, kun oon dieetillä" ja vastaus on ollut juurikin tuollainen "eihän sun tarvii mitään dieettejä pitää!". Teki mieli sanoa, että kannattais sunkin kokeilla..
Olen aivan eri, mutta dieettejä ei tosiaankaan kannata pitää, koska ne dieetatut kilot tulevat useimmiten korkojen kanssa takaisin. Eli periaatteessa huomauttelijat ovat olleet ihan oikeassa.
Itse kieltäydyn pullasta sanomalla, ettei insuliinitasapainoni ole kauhean hyvä, ja haluan välttää mahdollista myöhemmän
Tai sitten voi sanoa ihan vaan "ei kiitos", sen kummemmin omaa sädekehää korostamatta.
Ootko näin kateellinen hoikille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.
Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
Myös rinnat ovat kuivuneet.
Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.
Mutta en kumppania etsivänä miehenä.
m.40.
Aika moni haluaisi. Olen pysynyt hoikkana myös avioliitossa ja saanut paljon ihailevia kommentteja, kun monen miehen vaimo on plösähtänyt heti papin aamenen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina luultu himourheilijaksi, ja sanotaan että "mieluummin nipistän kaloreista, kuin harrastan sinun laillasi liikuntaa."
(Liikuntani on vähäistä kävelyä ja joogaa.)
Ok, itse en "nipistä" mistään. 🤭 Syön mitä haluan ja ihan milloin haluan, määrät ratkaisevat.
Toki myönnän syöväni epäterveellisesti, eli voisin tarkemmin ruokavaliotani tarkastella.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei halua sänkynsäänsä luuviulua.
Naista jossa ei ole mitään kohtaa josta ottaa kiinni ja puristaa.
Tikku käsivarret, tikkujalat ja tikkureidet ovat, ovat epämiellytävintä, mitä mies voi nähdä.
Lisäksi hyvin laihoills naisilla, on ennen aikojaan vanhetuneet kasvot.
Täynnä ryppyjä, jotls näkyvät erittäin selvästi, sillä heillä ei ole rasvaa missään kehon osissa. Ei edes kasvoissa, joidåssa rasva peittäisi osan, selkeästi näkyvistä rypyisystä.
Myös rinnat ovat kuivuneet.
Käsitän tämän pitkässä avioliitossa.
Mutta en kumppania etsivänä miehenä.
m.40.
Jaa? Mieheni haluaa. Ehkä olet ollut niin pitkään ilman että mielikuvitus tekee tepposiaan?
Olen aivan eri, mutta dieettejä ei tosiaankaan kannata pitää, koska ne dieetatut kilot tulevat useimmiten korkojen kanssa takaisin. Eli periaatteessa huomauttelijat ovat olleet ihan oikeassa.
Itse kieltäydyn pullasta sanomalla, ettei insuliinitasapainoni ole kauhean hyvä, ja haluan välttää mahdollista myöhemmän iän diabetesta. Ei ole kukaan sanonut mitään negatiivista.