Ettekö muista mitään yhteenkirjoitussääntöjä? Ette niitä selkeämpiäkään?
Onko täällä vain apukoululaisia? Kahvi pöytä ja voileipä kakku ja raikkaatvoileivät? Omena puu ja puutarha kestit ja yli oppilas juhlat? Suuretpuolueet?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Pilkun nusuttajien lempi ketju.
Yhdyssana on yhdyssana vaikka sä sanoisit mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on eri laisia.
Niinhän ne kuulemma on, eri värisiäkin.
Joskus virhe tulee ihan vahingossa.
Mulle tuottaavat vaikeuksia sellaiset kuin työssä käyvä - työssäkäyvä - tai työssä käynti - työssäkäynti. Tai kaupassa käynti - kaupassakäynti...
Että semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne säännöt ovat?
Kertokaa
Jos on kouluja käynyt, niin tietää oikeinkirjoitussäännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne säännöt ovat?
Kertokaa
jos lukee paljon, oikeinkirjoitus tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Pilkun nusuttajien lempi ketju.
On se sääli jos ei äidinkieltä osaa oikein
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää, miten oikeinkirjoituksen perusasioissakin hapuilevat ihmiset ajattelevat. En sano näin pahassa arvostelutarkoituksessa, vaan en vain käsitä, kuinka normaali kielellinen ajatuksenjuoksu siirtyy kirjoitettuun tekstiin aivan olennaisten seikkojen virheellisyytenä: kahvi kuppi tai villa sukka. Olisi kivaa, jos joku haluaisi kertoa jotain tästä ilmiöstä.
Provo aloituksia vauva palstalla provo kommenteilla. Tämäkin aloitus liennyt provo aloitus.
Olen joskus huomannut että lähti yksi sana kahdessa osassa, mutta se johtuu puhelimen näppäimistöstä. Pöytäkoneella ei ehkä tulisi, mutta kirjoitan tänne vain puhelimella.
Kieli oppi poliiseja on kiva kiusata kun näkee ne kaikki mielen terveys ongelmat kun alkaa pilkuttamaan kieli opista. Parasta poppari viihdettä kiusata kieli oppi poliiseja eli naisia jotka kärsii vieläkin kympin tyttö symdroomasta
Näppäinvirhe,älä itke silmiäsi päästä,huomenna aurinko laskee taas.
Kirjoitin vihkoon muistiinpanoni.
No ketä panit?
Kaikki mahd. sanat, joita epäilet yhdyssanoiksi kun kirjoittat yhteen, osut varmaan suurimmaksi osaksi oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimella kirjoittaessa automaattikorjauksen päällä ollessa, se automaattisesti korjaa yksinkertaisetkin yhdyssanat erilliseksi.
Tämä 📱🔬🧐😓
OIKOLUKU!!! Aika tollo olet, jos et älyä edes tuota tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne säännöt ovat?
Kertokaa
Nämä opetetaan jo alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus huomannut että lähti yksi sana kahdessa osassa, mutta se johtuu puhelimen näppäimistöstä. Pöytäkoneella ei ehkä tulisi, mutta kirjoitan tänne vain puhelimella.
Olisit senkin voinut oikolukea ja korjata ennen lähettämistä. Yksinkertainen homma, eli sinäkin taidat olla näitä nykylaiskureita.
Tämä! Yhdyssanojen oikein kirjoituksen merkitystä olen vuosia tähdentänyt nuorille niin kotona kuin koulussa. Oikeinkirjoituksen hallitseminen pilkkusääntöineen on portti työelämässä loistamiseen - ja yli päänsä elämässä menestymiseen ja aikuisten maailmaan. Hyvä aloitus!
T. Äikän entinen ope
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Yhdyssanojen oikein kirjoituksen merkitystä olen vuosia tähdentänyt nuorille niin kotona kuin koulussa. Oikeinkirjoituksen hallitseminen pilkkusääntöineen on portti työelämässä loistamiseen - ja yli päänsä elämässä menestymiseen ja aikuisten maailmaan. Hyvä aloitus!
T. Äikän entinen ope
Koeta vielä päättää, onko se oikein kirjoitus vai oikeinkirjoitus!
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen jättää tän kaiken taakseen, mä en usko että kukaan on haudalla kyselemässä että muistitko kirjoittaa kaiken oikein
Se tuskin merkitsee mitää
Menkää ulos ihmiset, aurinkoa <3
Paitsi jos olet innoissasi teetättänyt itsellesi hautakiven, niin silloin voi muistaa kauankin.
Eikö niitä yhdyssanoja voi maalaisjärjellä päätellä. Esim.
Kirjoitin vihkoon muistiin panoni.
Kirjoitin vihkoon muistiinpanoni.