Miksi naiset eivät pysty sanomaan yhtään naista jota ihailevat?
Kommentit (306)
Liian helppoa. Jos nimiä tarvitaan, niin henk. koht. ihailen Patti Smithiä ja Tove Janssonia. Ja arvostan korkealle monia tunnettuja tutkijoita ja poliitikkoja, esim. Marie Curie ja parjatut Sanna Marin ja Tarja Halonen. Kirjailijoita ja näyttelijöitä en rupea edes luettelemaan. Lisäksi monta tuttua ja työkaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winston Churchilliä lainaten "Historiaa tekevät suurmiehet".
Matti ja Teppo Ruohosta lainaten "Kaiken takan on nainen"
Autetaan naisia matkassa. Kukaan ei ole maininnut Golda Meiriä tai Indira Gandhia. Äärettömän merkittäviä poliitikkoja ihan maailmantapahtumia ajatellen.
Yritettiin pysytellä helpoissa nimissä, jotta ap:lle ei tule paha mieli. Mutta sormi meni hänellä suuhun jo Aino Sibeliuksen kohdalla, joten ehkä olisi suoraan voinut siirtyä isompiin nimiin Suomen ulkopuolelta.
Giorgia Meloni ja Riikka Purra.
Agatha Christie, sillä naisella oli sana hallussa, aivan mahtava mielikuvitus ja myös huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen Pia Pasasta.Hän on minusta kaunis nainen, vaikka hän ei edes yritä olla sitä.Ehkä siksi häntä ihailenkin,hän ei esitä mitään vaan on oma itsensä.
Jotenkin surullista, että perustelet ihailusi ulkonäöllä etkä esim. Pian vankalla ammattitaidolla.
Ulkonäön vuoksiko ei saa ihailla? Sitten tulee joku ulisemaan, että naiset ovat kateellisia ja katkeria kauniille kanssasisarilleen. Minä ainakin ihailen kauniita tai olemukseltaan muuten viehättäviä naisia todella paljon, vaikka itse olenkin varsin epäviehättävä ja täysi hetero. Olen kyllä monesti jotakuta kehuttuani saanut vastaani myrskyn, että mitä hiton väliä jonkun kauneudella on. No onhan kaunista ihmistä ilo katsella!
Saa toki. Mutta on surullista, miten
Naiset on kauniimpi sukupuoli. Pelkästään ajatus, että naisen ääni puuttuisi maailmasta on niin hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku voi kokea kysymyksen liian henkilökohtaiseksi. Se ketä ihailee, voi kertoa ihmisestä aika paljon.
Ei vaan minusta kysymys on kiusaava. Siinä on lähtöasetelma, jonka mukaan naiset ja kuuri naiset eivät arvostaisi naisia. Todella stereotyyppinen ja naista alentava käsitys. Ei tuollaiseen aloitukseen halua vastata mitään.
No onhan täällä todella surkeita vastauksia. Huomaa, että joidenkin itsetunto kaipaa pönkitystä.Mitkä nimet ovat mielestäsi surkeita itsetunnon pönkityksiä?
Noi Marie Curiet tai muut, monia ihan tuntemattomiakin nimiä. 
Ihailen naisia, jotka on oikeasti lahjakkaita ja huippuja, eikä mitään paras-naiseksi-naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku voi kokea kysymyksen liian henkilökohtaiseksi. Se ketä ihailee, voi kertoa ihmisestä aika paljon.
Ei vaan minusta kysymys on kiusaava. Siinä on lähtöasetelma, jonka mukaan naiset ja kuuri naiset eivät arvostaisi naisia. Todella stereotyyppinen ja naista alentava käsitys. Ei tuollaiseen aloitukseen halua vastata mitään.
No onhan täällä todella surkeita vastauksia. Huomaa, että joidenkin itsetunto kaipaa pönkitystä.Mitkä nimet ovat mielestäsi surkeita itsetunnon pönkityksiä?
Noi Marie Curiet tai muut, monia ihan tuntemattomiakin nimiä.Ja mi
Mihin listalle mahtuisi ilman sukupuolikiintiöpaikkaa?
Ja mitä sitten, jos mahtuisi? Poikkeus, joka vahvistaa säännönkö on se kaikkien naisten esikuva? Ei minun ainakaan, koska minä olen oikeasti tyytyväinen siihen, että olen nainen.
Ihailen näiden jo moneen kertaan mainittujen vahvojen johtaja- ja menestyjänaisten lisäksi myös monia, jotka ovat olleen sen suurmiehen takana ja tukena, ja myös tehneet omaa uraa ja huolehtineet perheestään samalla. Kuten vaikka Michelle Obama tai Jenni Haukio (aiempia presidenttien puolisoita en niin hyvin tiedä, kun olen ollut kovin nuori heidän aikanaan). Tai esim. Jane Hawking.
Ja mitä sitten, jos mahtuisi? Poikkeus, joka vahvistaa säännönkö on se kaikkien naisten esikuva? Ei minun ainakaan, koska minä olen oikeasti tyytyväinen siihen, että olen nainen.
Käypä vähän kouluja lisää tai lue vaikka wikipediaa alkuun niin loppuu tuollainen kiintiöpaikkahöpinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jotain tiedenaisia mainita?. Todella noloa ja myötähäpeä.
Naisia on sellaisiakin, jotka pesee kaikki miehet koko maailmassa omalla alallaan. Ja jos mennään kotiin, niin nainen on korvaamaton.
Häh? Mitä vikaa on tiedenaisissa?
Koska ne on poikkeuksia. Miksi juuri poikkeuksia pitää nostaa, jotka ei meidän sukupuolta yleisesti mitenkään kuvasta eikä nosta esiin, sitä mitä annettavaa meillä ihan yleisesti on.
"Mihin listalle mahtuisi ilman sukupuolikiintiöpaikkaa?
Ja mitä sitten, jos mahtuisi? Poikkeus, joka vahvistaa säännönkö on se kaikkien naisten esikuva? Ei minun ainakaan, koska minä olen oikeasti tyytyväinen siihen, että olen nainen."
Oletko kännissä vai miksi sekoilet? Se, jos ihailee Marie Curieta (ja ymmärtää todella mitä hän on saavuttanut ja missä olosuhteissa) ei tarkoita, etteikö olisi tyytyväinen omaan naiseuteensa. Miksi tarkoittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeita naisihanteita tähän mennessä palstalla esitetty, ottaen huomioon että nyt ja historiassa puolet maailman väestöstä on ja on ollut naisia.
Hatšepsut, Wu Zetian. Tosin jälkimmäinen taisi murhauttaa omia lapsiaan, eli ei ehkä niin mukava tyyppinä, mutta aikamoinen saavutus onnistua julistautumaan Kiinan keisariksi, vaikka naisen asema olikin tuolloin Kiinassa surkea.
Naisena Riikka Purra on esikuvani.
!Koska ne on poikkeuksia. Miksi juuri poikkeuksia pitää nostaa, jotka ei meidän sukupuolta yleisesti mitenkään kuvasta eikä nosta esiin, sitä mitä annettavaa meillä ihan yleisesti on."
Ei ne ole mitään poikkeuksia. Tiedenaisia on vaikka miten paljon, jos vähän viitsii tutustua historiaan valkoisten heteromiesten kirjoittaman kaanonin ulkopuolella.
Ja nyt pyydettiin nimeämään ihailemiaan naisia. Totta hitossa silloin kirjoitetaan nimiä eikä puhuta kaikista naisista yleisesti. LUKUTAITO!
Vierailija kirjoitti:
Käypä vähän kouluja lisää tai lue vaikka wikipediaa alkuun niin loppuu tuollainen kiintiöpaikkahöpinä.
Marie Curie on sinusta parasta mitä naissukupuolella on annettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi Marie Curiet tai muut, monia ihan tuntemattomiakin nimiä.
Miten se mun itsetuntoani pönkittää, että nimeän todella menestyneen kemistin/fyysikon? Päinvastoinhan mun pitäisi kokea alenevani, kun ajattelen sellaista ihmistä, kun itse en päässyt fyysikkona juuri mihinkään. Mutta ei se alenna mua, ei mun itsetuntoni ole kiinni muiden saavutuksista. Hyvä heille, että saavuttivat!
Se että joku ei seuraa nykypäivän tieteentekijöitä ei tarkoita sitä että naisilla ei ole tieteessä annettavaa. Mikä meidän sukupuolta sitten muka kuvastaa? Ihmeellisen ummehtunut asenne sinulla.
Autetaan naisia matkassa. Kukaan ei ole maininnut Golda Meiriä tai Indira Gandhia. Äärettömän merkittäviä poliitikkoja ihan maailmantapahtumia ajatellen.