Miksi naiset eivät pysty sanomaan yhtään naista jota ihailevat?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin listalle mahtuisi ilman sukupuolikiintiöpaikkaa?
Ja mitä sitten, jos mahtuisi? Poikkeus, joka vahvistaa säännönkö on se kaikkien naisten esikuva? Ei minun ainakaan, koska minä olen oikeasti tyytyväinen siihen, että olen nainen.
Käypä vähän kouluja lisää tai lue vaikka wikipediaa alkuun niin loppuu tuollainen kiintiöpaikkahöpinä.
Marie Curie on sinusta parasta mitä naissukupuolella on annettavaa?
Mistä sä revit noita päätelmiäsi? Aika syvältä peräsuolesta kaikesta päätellen. Kukaan ei ole sanonut mitään tuollaista. Keksit tuon ihan omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten, jos mahtuisi? Poikkeus, joka vahvistaa säännönkö on se kaikkien naisten esikuva? Ei minun ainakaan, koska minä olen oikeasti tyytyväinen siihen, että olen nainen.
Käypä vähän kouluja lisää tai lue vaikka wikipediaa alkuun niin loppuu tuollainen kiintiöpaikkahöpinä.
Osaan käyttää omia aivojani ilman mitään opettajia.
Ei siltä vaikuta, kun et edes sen vertaa osaa aivojasi käyttää, että tutustuisit aiheeseen, josta kirjoitat.
Mä ihailen Anu Pentikiä, Aira Samulinia (rip), Seela Sellaa, Sofi Oksasta, Satu Rämöä, Minna Canthia, Miina Sillanpäätä, Helen Schjerfbeckiä, Hella Wuolijokea onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku voi kokea kysymyksen liian henkilökohtaiseksi. Se ketä ihailee, voi kertoa ihmisestä aika paljon.
Ei vaan minusta kysymys on kiusaava. Siinä on lähtöasetelma, jonka mukaan naiset ja kuuri naiset eivät arvostaisi naisia. Todella stereotyyppinen ja naista alentava käsitys. Ei tuollaiseen aloitukseen halua vastata mitään.
No onhan täällä todella surkeita vastauksia. Huomaa, että joidenkin itsetunto kaipaa pönkitystä.Mitkä nimet ovat mielestäsi surkeita itsetunnon pönkityksiä?
Noi Marie Curiet tai muut, monia ihan tuntemattomiakin nimiä.Miten
Olen vähän liian montaa nostetaan-naisia-lastenkirjaa ja aikuistenkin pitänyt käsissäni, että uskoisin sinua. Sori. En käsitä miksi naisia pitää nostaa, minä en kaipaa kenenkään nostamista, koska olen jo paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja Teemu Selänne on parasta mitä miessukupuolella on annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Vappu Pimiä on ihanan aikaansaava.
Behm on taas jumalaisen kaunis.
Janna on muuten vaan upea.
Jumalaisen kaunis? :D Vertaapa joihinkin vanhanajan Hollywood-tähtiin, niin heissä näet jumalaista kauneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeita naisihanteita tähän mennessä palstalla esitetty, ottaen huomioon että nyt ja historiassa puolet maailman väestöstä on ja on ollut naisia.
Hatšepsut, Wu Zetian. Tosin jälkimmäinen taisi murhauttaa omia lapsiaan, eli ei ehkä niin mukava tyyppinä, mutta aikamoinen saavutus onnistua julistautumaan Kiinan keisariksi, vaikka naisen asema olikin tuolloin Kiinassa surkea.
Rooman historiankirjoihin jäi monta naista, esim Kleopatra, Octavia jne. Heidän valloituksensa eivät olleet sotilaallisia mutta valloituksia silti.
"Olen vähän liian montaa nostetaan-naisia-lastenkirjaa ja aikuistenkin pitänyt käsissäni, että uskoisin sinua. Sori. En käsitä miksi naisia pitää nostaa, minä en kaipaa kenenkään nostamista, koska olen jo paras."
Kannattaisi ihan alkuun opetella lukemaan. Auttaisi hahmottamaan, miksi tässä ketjussa mainitaan nimeltä nimenomaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Vappu Pimiä on ihanan aikaansaava.
Behm on taas jumalaisen kaunis.
Janna on muuten vaan upea.
Jumalaisen kaunis? :D Vertaapa joihinkin vanhanajan Hollywood-tähtiin, niin heissä näet jumalaista kauneutta.
Kauneus on katsojan silmässä. Jokaisella on oma käsityksensä siitä, mikä on jumalaisen kaunista ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marie Curie on sinusta parasta mitä naissukupuolella on annettavaa?Joo. Ja Teemu Selänne on parasta mitä miessukupuolella on annettavaa.
Teemu oli paras kun pelasi ja oli suu kii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen henkilön sitten pitäisi olla? Millaisia ominaisuuksia on naissukupuolen parhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marie Curie on sinusta parasta mitä naissukupuolella on annettavaa?Joo. Ja Teemu Selänne on parasta mitä miessukupuolella on annettavaa.
Teemu oli paras kun pelasi ja oli suu kii.
Ei ollut paras edes silloin. Oli paljon parempiakin pelaajia.
Oi! Heti tiedä sanoa pari:
Sini Merikallio - eläinlääkäri ja avaruustutkija
Seela Sella - näyttelijä
Tarja Halonen - poliitikko, ja Suomen tasavallan 11. presidentti
Elisabeth Rehn - Suomen ja Euroopan ensimmäinen ensimmäinen naispuolinen puolustusministeri, YK:n ihmisoikeustarkkailija
Leena Peltonen-Palotie - akateemikko, geenitutkimuksen uranuurtaja
Eleanor Roosevelt - poliitikko ja ihmisoikeuksien puolestapuhuja
Maria Curie - fyysikko ja kemisti (Nobelin palkinto fysiikasta ja kemiasta, löytänyt pari alkuainetta sekä kehittänyt röntgenkuvausta)
Nää nyt tuli näin äkilleen mieleen, joiden taustoja vähän vielä tarkistelin, että muistin ansiot oikein, mm. Curie.
Osaan käyttää omia aivojani ilman mitään opettajia.