Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa kivusta

Vierailija
10.04.2024 |

Buranaa saa edullisesti apteekista ilman reseptiä. Liikunta yleensä auttaa lihaskipuihin. Alussa toki tuntuu hetken inhottavalta mutta muutamassa minuutissa se kipu helottaa. Toki jos vain jää makaamaan sänkyyn, ei ota buranaa kun sitä tarvitsee ja vain valittaa kipua niin ei varmasti helpota.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa seronegatiivinen nivelreuma, ollut lapsesta asti. Ja en ole ikinä huutanut kivusta muulloin kuin reuma on ollut pahana. Olin kuusi murtaessani onnettomuudessa solisluun ja sitä ei ensin meinattu tutkia, kun en valittanut kipua ja olin rauhallinen. Eihän se kipu ollut mitään reumaan verrattuna. Kyllä reuman kanssa pystyy elämää suhteellisen normaalia elämää, mutta kyllä ne huonot jaksot muistuttavat, että kyseessä on todella kamala tauti. Ei pidä yleistää, ettei reuma olisi kamala tauti...

Buranalla ei tosiaankaan tee yhtään mitään oikein kovissa kivuissa, eikä turvonneiden sekä kipeiden nilkkojen ja/tai polvien kanssa paljoa liikuntaa harrasteta

Vierailija
62/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa seronegatiivinen nivelreuma, ollut lapsesta asti. Ja en ole ikinä huutanut kivusta muulloin kuin reuma on ollut pahana. Olin kuusi murtaessani onnettomuudessa solisluun ja sitä ei ensin meinattu tutkia, kun en valittanut kipua ja olin rauhallinen. Eihän se kipu ollut mitään reumaan verrattuna. Kyllä reuman kanssa pystyy elämää suhteellisen normaalia elämää, mutta kyllä ne huonot jaksot muistuttavat, että kyseessä on todella kamala tauti. Ei pidä yleistää, ettei reuma olisi kamala tauti...

Buranalla ei tosiaankaan tee yhtään mitään oikein kovissa kivuissa, eikä turvonneiden sekä kipeiden nilkkojen ja/tai polvien kanssa paljoa liikuntaa harrasteta

Tuttua. Minullakin on sama reuma, enkä edes tajunnut että olin murtanut jalkani kuin vasta useamman viikon päästä. Murtumakipu ei tuntunut oikein miltään verrattuna reumakipuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläni on selkärankareuma plus seronegatiivinen nivelreuma. Ei juurikaan kipuja, lääkitys toimii. Teen täyttä työviikkoa 40h/vko enkä ole ollut ikinä saikulla reuman takia. Että niin hirveää se reuma on. Ei pidä yleistää.

Mikä lääkitys sinulla on? Minulla on kokeiltu lähes kaikki, eikä millään ole kunnon vastetta.

Vierailija
64/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää kuuntele, vaihdan aihetta tai lähden pois. Olen äitini ja anoppini vaivoja kuunnellut ihan tarpeeksi, kun sanallakaan aloittavat niin keskustelu päättyy tasan siihen. Ammatillista keskusteluapua saa esim. terveyskeskuksesta. Vaivojen kuuntelu sairastuttaa myös kuuntelijan pikkuhiljaa.

Olet kovasydäminen ja nuiva ihminen. Sairaiden on vaikeaa edes päästä lääkärin vastaanotolle terveysasemalle. Siellä ei muuten ole mitään ylimääräisiä työntekijöitä eikä kukaan ehdi jutustella potilaiden kanssa.

Vierailija
65/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsenänikin joskus hieman älyvapaana, mutta näin tyhmiä ajatuksia minulla ei sentään ole...

Vierailija
66/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkään kaikki kivusta kärsivät nyt ap:ta neuvosta, joka muutti nyt maailmanne. Eli burana naamalla ja lenkkipolulle juoksemaan. 

Ap ansaitsisi mitalin. 

Vierailija
67/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, buranaa vaan naamaan ja saa sisäelimensä hajalle. Ja kun lääkäri sanoo, että nyt pitää levätä eikä saa rasittaa/venytellä ennen kuin kipu lievittää, niin mitäpä se tietää?

Vierailija
68/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltaiset vähättelijät eivät ole koskaan kokeneet todellista ankaraa kipua...

Vierailija
69/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranan syönti kiellettiin minulta sen jälkeen, kun sain vatsahaavan sillä, joten se siitä vaihtoehdosta. Panadolia olen kokeillut kipuihini vaihtelevalla menestyksellä. Kuukautisten aikaisen päänsäryn hoitoon se on ainakin yhtä tyhjän kanssa. Vatsa- ja selkätuntemukset kyllä katoavat, mutta päänsärkyä se ei kosketa ollenkaan. Mitä liikuntaan tulee liikun päivittäin eikä se ole estänyt saati hoitanut moniakaan kivuistani. 

Vierailija
70/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kipuja, joihin burana ei auta. 

no sitten liikkeelle

Nivelrikkokipua ei liikunta poista.

Liikun kyllä, välillä esim. polvi tulehtuu ja jäykistyy. Viime syksynä piri poistattaa polvesta nestettä ja ottaa kortisonia.

Vierailija
71/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää kuuntele, vaihdan aihetta tai lähden pois. Olen äitini ja anoppini vaivoja kuunnellut ihan tarpeeksi, kun sanallakaan aloittavat niin keskustelu päättyy tasan siihen. Ammatillista keskusteluapua saa esim. terveyskeskuksesta. Vaivojen kuuntelu sairastuttaa myös kuuntelijan pikkuhiljaa.

Olet kovasydäminen ja nuiva ihminen. Sairaiden on vaikeaa edes päästä lääkärin vastaanotolle terveysasemalle. Siellä ei muuten ole mitään ylimääräisiä työntekijöitä eikä kukaan ehdi jutustella potilaiden kanssa.

Miksi, siis miksi minun pitäisi kuunnella kipuvalitusta? Se ei auta ketään. Multa jää omat työt ja lapset hoitamatta, jos alkaisin noihin maratonpuheluihin kun kolottaa ja sattuu ja voi voi. Itseltäni katkesi sääriluu pari talvea sitten onnettomuudessa. Arvaa, kuunteliko kukaan minua? Ei tietenkään.

Vierailija
72/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkään kaikki kivusta kärsivät nyt ap:ta neuvosta, joka muutti nyt maailmanne. Eli burana naamalla ja lenkkipolulle juoksemaan. 

Ap ansaitsisi mitalin. 

AP nyt nauraa hykertää itsekseen: MINÄ sain aikaan keskustelun kun aivan ilkeyttäni ja tietoisesti sohaisin muurahaispesää.

Vierailija
73/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muille en kivuistani uikuta, mieskään ei tiedä miten monena yönä olen miettinyt rekan alle menoa...

25"

Ja taas yksi huomionhakija. Kai sinulla on mielialalääkitys ja psykiatrinen hoitokontakti koska suunnittelet its emurhaa?

Vierailija
74/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit ihan väärin mitä kirjoittaja tarkoitti. Terveyskeskuksesta nimenomaan saa keskusteluapua, esim. lähetteen psykiatriselle sairaanhoitajalle. Tarvittaessa lääkityksenkin. Ne auttavat purkamaan henkistä lastia mikä kivusta aiheutuu. Ei maallikoiden jutustelut sellaisessa pysty auttamaan.

Vierailija
75/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipukynnys on yksilöllistä.

Kun se lihas kramppaa selässä 200 kertaa vuorokauden aikana. Ei se ampparikuski keskellä yötä mitään Buranaa anna.

Saa sitä Buranaa ja relaksantteja vaikka koko paketin syödä. Kun toi kroppa menee kramppikuntoon. Ei kumpikaan auta.

Vierailija
76/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kipuja, joihin burana ei auta. 

no sitten liikkeelle

Nivelrikkokipua ei liikunta poista.

Liikun kyllä, välillä esim. polvi tulehtuu ja jäykistyy. Viime syksynä piri poistattaa polvesta nestettä ja ottaa kortisonia.

Kyllä poistaa, tämän päivän Hesarissakin on juttu jossa kerrotaan että juuri liikunta on lääke nivelrikkokipuun!

Vierailija
77/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kokenut peräsuolenlaskeumaa? 

Tai synnyttänyt? 

Tai leikannut itseltäsi kättä moottorisahalla? 

Niin, miten on? 🥺

Vierailija
78/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buranan syönti kiellettiin minulta sen jälkeen, kun sain vatsahaavan sillä, joten se siitä vaihtoehdosta. Panadolia olen kokeillut kipuihini vaihtelevalla menestyksellä. Kuukautisten aikaisen päänsäryn hoitoon se on ainakin yhtä tyhjän kanssa. Vatsa- ja selkätuntemukset kyllä katoavat, mutta päänsärkyä se ei kosketa ollenkaan. Mitä liikuntaan tulee liikun päivittäin eikä se ole estänyt saati hoitanut moniakaan kivuistani. 

Siis syötkö sinä särkylääkkeitä "tuntemuksiin"? Niitä syödään kipuun, ei siksi että jossain on vähän tuntemuksia... Voi hyvä jumala.

Vierailija
79/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käyttää Buranaa lainkaan erään toisen lääkkeeni takia, koska näiden kahden lääkkeen yhteisvaikutus lisää sisäisen verenvuodon riskiä huomattavasti.

Vierailija
80/86 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Mitä tällä tarkoitat???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi