En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa kivusta
Buranaa saa edullisesti apteekista ilman reseptiä. Liikunta yleensä auttaa lihaskipuihin. Alussa toki tuntuu hetken inhottavalta mutta muutamassa minuutissa se kipu helottaa. Toki jos vain jää makaamaan sänkyyn, ei ota buranaa kun sitä tarvitsee ja vain valittaa kipua niin ei varmasti helpota.
Kommentit (86)
Miltä se helottaminen tuntuu? Kun kipu helottaa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat selkärankareuman. Voi ymmärrys parantua.
Kertoo hyvin paljon teidän "kipeiden" mielenlaadusta, että toivotaan toisille pahaa. Kuten sanottu, vika on päässä. Ei kukaan psyykkisesti terve toivo toiselle selkärankareumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo hyvin paljon teidän "kipeiden" mielenlaadusta, että toivotaan toisille pahaa. Kuten sanottu, vika on päässä. Ei kukaan psyykkisesti terve toivo toiselle selkärankareumaa.
Reteesti vit*tuillaan sairaille ja sitten kun vähän takaisin sanotaan niin heti lurahtaa löysät pöksyyn. Kannattaisko pitää pask*a louskuttava leipäläpi kiinni.
Minä en pysty endometrioosikivuissa edes kävelemään sukkasillani sisällä. Pitää hiihtää hitaasti niin ettei nosta jalkaa maasta ollenkaan ja mieluiten ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty endometrioosikivuissa edes kävelemään sukkasillani sisällä. Pitää hiihtää hitaasti niin ettei nosta jalkaa maasta ollenkaan ja mieluiten ei sitäkään.
Miten pysyt elossa kun et pääse keittiöön, vessaan, nukkumaan? :D
On syitä miksei lääke ei joillakin vaikuta tai vain joskus, en mene täällä siihen pitkään selostukseen. Pitäisi kertoa vähän sitä ja tätä. On myös syitä miksi liike ei auta, vaan pahentaa tai aiheuttaa. Aihe on laaja.
minä en ymmärrä niitä, jotka sitä buranaa pystyvät syömään. Itse jos vahingossa otan, niin oksennan sen heti ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pysyt elossa kun et pääse keittiöön, vessaan, nukkumaan? :D
Lepään takkahuoneessa jossa on vessa metrin päässä. Sinne just hiihdän jalkoja hitaasti maassa vetäen.
Ruokaa ei pysty syömään. Kylmää vettä yritän juoda.
Ymmärrän, ettei ihminen voi täysin ymmärtää asioita, mitä itse ei ole kokenut ja siten asettua toisen ihmisen asemaan.
Hämmästelen kuitenkin aina tällaisia aloituksia, että miten ei kyetä edes ymmärtämään sitä, että oma näkökulma asioihin useinkin varsin subjektiivinen tekemään yleistyksiä, ettei joku toinen ihminen voisi kokea erilaisia asioita kuin itse kokee.
Kipukokemuksetkin ovat varsin erilaisia ja osalle meistä ei onneksi ole koskaan sattunut mitään vakavaa sairautta tai tapaturmaa, minkä johdosta olisi kokenut kovia kipuja. Itselläni on aiemmin verrattuna vain migreeniä, mutta sekin oksentaen ja halaten posliinia niin syömään jo Buranaa vahvempia kipulääkkeitä.
En siis vähättele lainkaan kroonistuneita kipuja tai vakavia sairauksia, joissa kivun kokemus saa ihmisen kouristelemaan (mm. syöpäpotilaat ja onnettomuuksiin joutuneet).
Vierailija kirjoitti:
Ootko testannu hermosärkyä, johon mikään burana ei toimi?
Sain plexus vaurion synnytyksen yhteydessä missä suurin osa hermoista meni poikki. Kesti melkein 15 vuotta, ennen kuin kaikki hermonjen päät lakkasivat etsimästä toisiaan ja ns. kuolivat. Joten tiedän hermo säryistä enemmän kun haluaisin. Koko lapsuus meni niiden älyttömien kipujen kanssa. Ymmärrän kaikkia jotka elävät jonkinlaisten hermokipujen kanssa, ei ole mikään helppo olotila.
Onhan se niin, että toisilla on kipuja, toisilla ei.
Onhan se niin, että toiset on herkempiä kokemaan kivun, kuin toiset.
Onhan se niin, että toiset mielellään ojentaa muita olemaan ja ajattelemaan, kuin itse. Tekemään kuin itse ja raivostuvat, kun muut ei tottele juuri Sinua.
Kyllä se on niin ettei kukaan kestä kipua paremmin kuin joku toinen kun puhutaan hermosärystä, tulehduskivusta jne..siinä ei auta buranat eikä liikunta. Itsellä kaikki liikunta pahentaa kipua. Vtuttaa nämä liike on lääke älä valita. Nyrkillä nokkaa niin tunnet sinäkin kipua.
Vierailija kirjoitti:
Selkärankareuma on niin helvetillinen tauti, etten toivoisi sitä pahimmalle vihamiehellenikään.
Vierailija kirjoitti:
minä en ymmärrä niitä, jotka sitä buranaa pystyvät syömään. Itse jos vahingossa otan, niin oksennan sen heti ulos.
Siitä tulee ihan järkyttävä närästys. Ja se auttaa vain joihinkin pienempiin kipuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin ettei kukaan kestä kipua paremmin kuin joku toinen kun puhutaan hermosärystä, tulehduskivusta jne..siinä ei auta buranat eikä liikunta. Itsellä kaikki liikunta pahentaa kipua. Vtuttaa nämä liike on lääke älä valita. Nyrkillä nokkaa niin tunnet sinäkin kipua.
Jep. Laitapa pahasti tulehtunut reuma- tai borrelioosipotilas liikkeelle, niin kuule kyllä se siitä. Joo ei. Sen jälkeen maataan kolme päivää kuolemankivuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kipuja, joihin burana ei auta.
no sitten liikkeelle
Samaa liikettä ehdotat syöpäpotilaalle joka saa kipuihinsa morfiinia kipupumpusta eikä sekään riitä?
Vierailija kirjoitti:
On kipuja, joihin burana ei auta.
Esim. Jäätynyt olkapää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää kuuntele, vaihdan aihetta tai lähden pois. Olen äitini ja anoppini vaivoja kuunnellut ihan tarpeeksi, kun sanallakaan aloittavat niin keskustelu päättyy tasan siihen. Ammatillista keskusteluapua saa esim. terveyskeskuksesta. Vaivojen kuuntelu sairastuttaa myös kuuntelijan pikkuhiljaa.
Kipu on hyvin hallitseva "kaveri". Jotkut jopa huutavat kivusta. Kun ikää tulee, niin myös kipuja todennäköisesti tulee. Huomaat, jos elät vanhaksi. Joka päivä muutama ihminen tekee kivun takia itsemurhan, kun kipua ei pystytä/osata/haluta hoitaa.
Paskat. Äitinikin käy ulkomaanmatkoilla, yhtään ei kivut vaivaa mutta annahan olla kun tulee Suomen kamaralle. Ei pääse postilaatikolleenkaan ilman uikuttamista. Isä kertoi, että äiti hakee postin ihan normaalisti ja ulkoilee reippaasti aina kun minä en ole paikalla. H
Tähän vaikuttaa muuten sää todella paljon.
Mun kivut on potenssiin 100 Suomessa mutta onneksi on mahdollisuus asua etelässä 4-5 kk vuodessa. Siellä olen kivuttomampi, liikkuvampi ja nukunkin tietty sitten paremmin. Kokonaisuus ratkaisee. Pahinta omissa kivuissa on tuuli, kosteus ja kylmyys (eli 10kk vuodessa Suomessa) enkä esim talvisin voi 5-6 kk olla lainkaan ulkona muuta kuin pakolliset kauppareissut. Ja todellakin olen vuosikymmeniä "karaissut" itseäni mm käymällä avannossa ilman tulosta.
Muille en kivuistani uikuta, mieskään ei tiedä miten monena yönä olen miettinyt rekan alle menoa...
25
Itelläni on selkärankareuma plus seronegatiivinen nivelreuma. Ei juurikaan kipuja, lääkitys toimii. Teen täyttä työviikkoa 40h/vko enkä ole ollut ikinä saikulla reuman takia. Että niin hirveää se reuma on. Ei pidä yleistää.