Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa kivusta

Vierailija
10.04.2024 |

Buranaa saa edullisesti apteekista ilman reseptiä. Liikunta yleensä auttaa lihaskipuihin. Alussa toki tuntuu hetken inhottavalta mutta muutamassa minuutissa se kipu helottaa. Toki jos vain jää makaamaan sänkyyn, ei ota buranaa kun sitä tarvitsee ja vain valittaa kipua niin ei varmasti helpota.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä infektioperäistä silmässä olevaa särkyä. Särkylääkkeet otettu. Miten saan liikunnalla silmäni kivuttomaksi?

Ja kipu muuten menee pitkin kalloa hermoja pitkin. Eli kerro ap joku hyvä silmä- ja kallojumppa, jolla hermosärky lähtee. I'll wait.

Vierailija
22/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä infektioperäistä silmässä olevaa särkyä. Särkylääkkeet otettu. Miten saan liikunnalla silmäni kivuttomaksi?

No koita ny kestää, vai yritätkö vältellä töihin menoa? Ennen ei pienistä vaivoista valitettu vaan mentiin töihin.

Näin sanoisi trolli ap, jos en olisi ehtinyt ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä, kun on allerginen kaikille yleisimmille kipulääkkeille ja ne hieman harvinaisemmat tai vahvemmat ei joko toimi tai niistä tulee muuten huono olo? Toki käytössä on kaikki muut mahdolliset kivunlievittäjät, kuten kylmä- ja lämpöpussit ym. Mutta kyllä esimerkiksi helvetillisten kuukautiskipujen tai järkyttävän migreenin kanssa tekee mieli vähän valittaa 😄

Mutta siis, hienoa, että olet ollut niin onnekas elämässäsi, ettet ole kokenut niin kovaa kipua, josta tarvitsisi valittaa.

Vierailija
24/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaan kuolee 3 ihmistä joka päivä

Vierailija
25/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!!

30v ollut kipusairaudet, 12v borrelioosikivut ja 3-hermosärky. Pari loukkaantumista ja niistä traumasäryt + piiskaniska. Migrenikin oli vuosia. 

Kipulääkkeet kielletty koska maksa ei kestä. 

Tunnin liikkumisesta toipumiseen menee 5 päivää. Liikun toki mutta kipuni moninkertaistuu "normaalikivuista". Ja vaikka olen harrastanut pilatesta, vesijumppaa ja - juoksua, kävelyä yms yms jokainen kerta on yhtä kivulias kuin ensimmäinen 40v sitten!!

Seuraava fiksu neuvo??

Vierailija
26/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on amputoitu kaksi varvasta ja vaikuttaa myös tasapainoon. On ollut ihmisiä jotka on väittäneet että valehtelen ja kuvittelen. Kunnes yhden kerran otin sukan pois ja sanoin "katsopa tuosta" meinasi pilkkaaja pyörtyä." En ole koskaan aiemmin nähnyt" oli pilkkaajan kommentti kun selvisi heikotuksestaan.

Vierailija
27/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä päänsärky mutta kahdesti olen sen kärsinyt. Kestää3-4 vuorokautta ja tavalliset särkylääkkeet ei siihen auta. Sellainen toispuolinen päänsärky. Todella voimakas se herätti molemmilla kerroilla eikä saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkiä. Toisella kerralla oli muistaakseni klotamiinia ei sekään auttanut mitään.

Jos kolmannen kerran iskee niin pyydän antamaan jotain ja jään vaikka tarkkailtavaksi. Aivan hirveä suorastaan hulluksi tekevä päänsärky.

Horton? 

Itsemurhatauti kuten 3-hermosärkykin

Otan osaa!

Vierailija
28/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.llä ei ole ole koskaan ollut todella kovaa kipua. Sappikohtaus ei tapa, mutta on opettavainen kokemus sietämättömän kovasta kivusta. 

Mulla lähtee taju minuuteissa. Kerran menin tajuttomaksi työpaikan vessassa ja lojuin siellä 4h kun luulivat että olin lähtenyt asiakkaalle. Siitä sitten sairaalaan kipupiikille. Ei auttanut. Kivut kesti viikon ja laihduin 4kg (muutenkin laiha)

Vierailija
29/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää kuuntele, vaihdan aihetta tai lähden pois. Olen äitini ja anoppini vaivoja kuunnellut ihan tarpeeksi, kun sanallakaan aloittavat niin keskustelu päättyy tasan siihen. Ammatillista keskusteluapua saa esim. terveyskeskuksesta. Vaivojen kuuntelu sairastuttaa myös kuuntelijan pikkuhiljaa.

Kipu on hyvin hallitseva "kaveri". Jotkut jopa huutavat kivusta. Kun ikää tulee, niin myös kipuja todennäköisesti tulee. Huomaat, jos elät vanhaksi. Joka päivä muutama ihminen tekee kivun takia itsemurhan, kun kipua ei pystytä/osata/haluta hoitaa.

Vierailija
30/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä päänsärky mutta kahdesti olen sen kärsinyt. Kestää3-4 vuorokautta ja tavalliset särkylääkkeet ei siihen auta. Sellainen toispuolinen päänsärky. Todella voimakas se herätti molemmilla kerroilla eikä saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkiä. Toisella kerralla oli muistaakseni klotamiinia ei sekään auttanut mitään.

Jos kolmannen kerran iskee niin pyydän antamaan jotain ja jään vaikka tarkkailtavaksi. Aivan hirveä suorastaan hulluksi tekevä päänsärky.

Horton? 

Itsemurhatauti kuten 3-hermosärkykin

Otan osaa!

Siihen auttaa sienet. Siitä on jo muutamia vuosia kun telkkarista näin vanha mies otti niitä kapseleina. Jos niitä ei suomessa saa lääkäriltä niin en kysyisi lupaa vaan keräisin luonnosta. 

Vierailija
31/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on yksi vaarallisimmista kipulääkkeistä ja pitäisi ehdottomasti olla vain lääkärin reseptillä saatavissa. 

Vierailija
32/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kipuja, joihin burana ei auta. 

Pidetään peukkuja että ap saa tällaisia kipuja. Yläpeukku täältä heti.

Vierailija
33/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinpa päässyt elämässä yhtä helpolla kuin ap. 

Vierailija
34/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää kuuntele, vaihdan aihetta tai lähden pois. Olen äitini ja anoppini vaivoja kuunnellut ihan tarpeeksi, kun sanallakaan aloittavat niin keskustelu päättyy tasan siihen. Ammatillista keskusteluapua saa esim. terveyskeskuksesta. Vaivojen kuuntelu sairastuttaa myös kuuntelijan pikkuhiljaa.

Kipu on hyvin hallitseva "kaveri". Jotkut jopa huutavat kivusta. Kun ikää tulee, niin myös kipuja todennäköisesti tulee. Huomaat, jos elät vanhaksi. Joka päivä muutama ihminen tekee kivun takia itsemurhan, kun kipua ei pystytä/osata/haluta hoitaa.

Paskat. Äitinikin käy ulkomaanmatkoilla, yhtään ei kivut vaivaa mutta annahan olla kun tulee Suomen kamaralle. Ei pääse postilaatikolleenkaan ilman uikuttamista. Isä kertoi, että äiti hakee postin ihan normaalisti ja ulkoilee reippaasti aina kun minä en ole paikalla. Hän nauroi, että minä halvaannutan äidin ilmestymällä edes paikalle. Eli kyllä nämä valittavat ihan turhaan ja huomionhakua se on. On tunnettu tosiasia, että henkisiä kipuja valitetaan fyysisinä, lääkärit tietävät tämän. Äitini pyysi opiaatteja näihin särkyihinsä, lääkäri ohjasi psykiatriaan minne äiti ei tietenkään mene.

Vierailija
35/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon kipuja joihin ei Burana auta

Vierailija
36/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens kun endometrioosissa pelkkä kevyt askellus tärisyttää liikaa.

Vierailija
37/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jääkaapille kuitenkin pääset aina, eikä taida olla kovin kevyt askellus kun se on ainoa liikunta.

Vierailija
38/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Äitinikin käy ulkomaanmatkoilla, yhtään ei kivut vaivaa mutta annahan olla kun tulee Suomen kamaralle. Ei pääse postilaatikolleenkaan ilman uikuttamista. Isä kertoi, että äiti hakee postin ihan normaalisti ja ulkoilee reippaasti aina kun minä en ole paikalla. H

Ootkos muuten tullut ajatelleeksi että sulla on vanhempies geenit ja itse vanhana olet ihan samanlainen. Ei väliä oletko mies vai nainen, susta tulee ihan äitisi kaltainen. Se on lohduttava tieto että silloin tajuat mitä kipu on. Mee hei sit psykiatrialle ja lässytä siellä mind mappeja kivun karkoitukseen.

Vierailija
39/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap miehenä tiedä endometrioosista mitään eikä ole koskaan pi*luakaan saanut.

Vierailija
40/86 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Äitinikin käy ulkomaanmatkoilla, yhtään ei kivut vaivaa mutta annahan olla kun tulee Suomen kamaralle. Ei pääse postilaatikolleenkaan ilman uikuttamista. Isä kertoi, että äiti hakee postin ihan normaalisti ja u

Pointti oli, ettei äidilläni ole oikeita kipuja, vaan hän hakee valittamisella huomiota. Isä ei sitä anna, joten hänen kanssaan äiti joutuu toimimaan normaalisti. Moni muu valittaja kuuluu samaan kastiin, tarvitsisivat oikeasti nuppitohtoria. Eivät silti mene sinne, koska silloinhan ongelma voisi ratkeita. Vain lääkkeet ja valitus kelpaavat. Ei pidä ihmetellä, että läheisetkin ottavat välimatkaa. Ja kyllä, minuunkin sattuu välillä mutten tee siitä koko elämäni sisältöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi